Ga naar inhoud
  • 0

ervaring met : 2 massavliegwiel, DPF delete, chippen


Gamma_ed

Vraag

Binnenkort zit er helaas een 2 massavliegwiel aan te komen, ik voel hem af en toe rammelen, en als de dsg koppelt dan wil ik het ook wel eens voelen en horen. Lijkt mij trouwens wel vroeg met 145 000 km? Zou coulance verzoek zin hebben?

 

Nu heb ik een tijdje geleden ook de DPF die niet wilde regenereren, nieuwe G450 sensor erop en hij doet het weer. Maar ik hoor hier op het forum toch velen die niet echt weg zijn van deze filter en hem dan ook eruit laten halen. Ik overweeg dit ook, en als we toch bezig zijn dan maar gelijk chippen.

 

Ik heb een 2.0 TDI BMP met DSG bak uit het jaar 2007, en ik ben erg nieuwsgierig na degene die ervaring hebben met bovenstaande modificatie's. Blijft het km maken of toch problemen?

 

Ook zag ik dat het bedrijf Tunex wel heel voordelig is met DPF delete en chippen, iemand ervaring met dit bedrijf?

 

 

Hoop vragen heb ik weer:-)Dus:

 

1. Massavliegwiel coulance verzoek heeft dat zin?

2. Ervaring met aanpassing DPF delete, en chippen?

3. Tunex ervaring? of andere voordelige die het goed kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan met een gerust hart naar Thomas toe gaan, hij weet motorisch wat ie doet en VVT weet wat ie doet met tuning.

 

Wat ik trouwens ontdekte, dat als je dus een DPF filter hebt, dat er niet gelijk volle porrie brandstof wordt ingespoten. De CU doet dat pas als de turbo opgespoeld is, en dat duurt wat langer vanwege meer weerstand van de DPF. Indien aan het opspoelen, dan pas wordt er vol brandstof ingespoten, maar dat duurt dus 2 seconde.

 

2 seconde vind ik best lang, bij 60 km/h is dat toch 120 meter. Dus als je denkt mooi gaatje, daar pas ik tussen, nou wacht dan maar voor eentje met iets meer afstand er tussen als je van stilstand wegrijdt.

Dat vraag ik me af, volgas is volgas en 2 seconden is heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang. Uiteraard zal er behoudender ingespoten worden(na tuning) om de dpf niet vol te roeten maar er is zeker geen vertraging(merkbaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het schijnt dat in een lege dpf de uitlaatgassen niet mooi weg kunnen en dat daarom een dpf vervanger beter is. Ik heb een lege dpf en geen ervaring met een rechte pijp.

 

Een lege dpf werkt overigens prima!

 

+1, het beste eraan is nog dat ik niet om de zoveel tijd mezelf rot moet schamen omdat dat ding aan het regenereren is... (lijkt net alsof je met 'n ouwe ketel met 3 miljoenmiljard km rondrijdt...)

 

ow en regenereren met 'n lege filter is nog erger... dan lijkt het alsof je auto in brand staat :!::shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is geen race auto, daar koop je het niet voor. Het niet dat hij geen gas geeft, maar het is iets van 60%. En dan 2 tel later heb je wel volgas.

 

Vind het geen noodzaak dat hij bruutsnel wordt maar ietsje vlotter vind ik zeker niet erg. Maar leuker is het als hij goedkoper gaat rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat ik maar wil zeggen is: ik ben 'n relatief :?: rustige chauffeur, maar als ik NU plankgas geef, dan wil dat zeggen dat ik wil dat mijn auto NU reageert... Moest die dat niet doen, ik zou mij er mateloos aan ergeren.

 

Vandaar dat ik ook zo 'n geweldige "liefhebber" ben van m'n vriendin haar citroën 1.1 i ... :bash: Ooit met dat ding van genk naar rotterdam gereden :blink: Ik word af en toe nog wakker in 't midden van de nacht!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jaja, ik heb wel eens last van dat ik zelf wat sloom kan reageren en dan moet iemand anders dat compenseren. Dus combi sloom en sloom wordt hem niet...hahaha...lol

 

Het ia idd iets van 2 tellen, dus mijn vrouw roept dan go, en dan geef ik gas. Nou vraagt ze waarom geef je geen gas.tja.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik overweeg nog heel sterk om de DPF te laten deleten.

 

Bij VAG techniek, plaatsen ze een vervangpijp voor de DPF, krijg je dan je oude DPF mee terug? Weet iemand dat?

 

En is er nog voorkeur voor vervang pijp of de oude dpf leeg laten kloppen?

Het leegkloppen van een dpf is ontzettend schadelijk voor je gezondheid. In mijn ogen de grootste reden een vervangingspijp te plaatsen ipv leegkloppen... Je oude dpf kun je gewoon mee terug krijgen mocht je dat willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, het zou ook nog kunnen dat de dsg nog teveel frictie geeft bij wegrijden uit stilstand.. Al denk ik het van niet maar ik zou het anders ook niet weten waarom het volle vermogen pas zo laat wordt aangesproken.

 

Ik rij bijna nooit volle porrie weg, maar soms op een kruising ofzo is het wel wenselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie alhier, bevestiging, schijnt gewoon zo geprogrammeerd te zijn.

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dpf.html

 

opmerkelijk feit bij een TDI met een DPF:  bij het accelereren met kwart of halfgas vanuit lage toeren reageert de auto pas na een seconde of twee, het lijkt op inhouden / aarzelen. Bij een auto met een roetfilter is dat normaal. Dat komt omdat de inspuiting pas omhoog mag van het motormanagement als de turbo is opgespoeld, om zo min mogelijk roet te produceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede vraag fopperr, maar jij zou dat toch moeten weten, of merk je geen verschil dat de motor eerder oppakt na dpf delete?

 

Denk dat het motormanagement een druk/flow door krijgt en dan ook weet of de turbo is opgespoeld. Zonder dpf spoelt de turbo eerder op aangezien minder weerstand id uitlaat. En dan kan het motormanagement al eerder overgaan tot full a head!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij pakt de motor iig beter op na de tuning, maar of dat nu ligt aan de dpf delete, het feit dat de motor gechipt is of het feit dat ook de dsg gechipt is :?:

is namelijk in één keer gebeurd allemaal he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat het hoe dan ook goed is dat er pas vol wordt ingespoten als de turbo opgespoeld is, want zonder volle porrie zuurstof valt er ook niet zoveel te verbranden. Dus opzich regelt dat zich zelf denk ik....Maar dat is wat ik denk hoor, kan makkelijk zijn dat de specialist zegt dat is al dubbelop omdat misschien in het inlaat kanaal er al een flow meting wordt gedaan met bijbehorende berekening voor de hoeveelheid brandstof...Misschien dat iemand het hier precies weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik denk dat het hoe dan ook goed is dat er pas vol wordt ingespoten als de turbo opgespoeld is, want zonder volle porrie zuurstof valt er ook niet zoveel te verbranden. Dus opzich regelt dat zich zelf denk ik....Maar dat is wat ik denk hoor, kan makkelijk zijn dat de specialist zegt dat is al dubbelop omdat misschien in het inlaat kanaal er al een flow meting wordt gedaan met bijbehorende berekening voor de hoeveelheid brandstof...Misschien dat iemand het hier precies weet?

uhhhhh... kijk, laat dit nu de reden zijn waarom ik naar 'n chipboer ben geweest die weet waar hij mee bezig is :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden