Ga naar inhoud
  • 0

Is origineel xenon in passat B7 naderhand in te bouwen?


martintk

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Set koplampen

1 assessor op linker achter wielas

Ander watertank = een dubbele watertank

Xenon sproeisyteem bumper

bumper met sproeigaten

Hoogteregel module

VCDS

 

en de know-how om het in te bouwen en een volle dag.

 

 

Aangezien hij in nederland woont kan die veel van die dingen weglaten, dan heb je alleen de koplampen nodig en een verloopstekker voor het aansluiten. Hoogteregeling etc hoeft niet te werken. Het is maar net hoe ver je wilt gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de hoogte kan instellen met het knopje naast je stuur, dan zou je hoogte regeling achterwege kunnen laten, maar iets zegt me dat dat niet mogelijk is. :roll:

 

Het opstarten van OEM Xenon vind ik zelf wel leuk uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat kleine verschil doe je er gewoon bij zodat alles OEM is.

Lampen is al 70% van de totale kost

 

Sensor, hoogteregeling module, watertank, bumper kom je op 400€

Lampen tussen 700 a 900€

Is maar hoe je het wil.

 

Zo denk ik er ook over ;) maar het hoeft niet. Je hebt mensen die daar de meerwaarde niet van zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonder de hoogteregeling heb je trouwens ook geen bochtverlichting, en dat is juist één van de prettige dingen aan OEM xenon.

 

En zoals Ozzy zegt : dat regelknopje om manueel te regelen kan je wel vergeten...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zonder de hoogteregeling heb je trouwens ook geen bochtverlichting, en dat is juist één van de prettige dingen aan OEM xenon.

 

En zoals Ozzy zegt : dat regelknopje om manueel te regelen kan je wel vergeten...

 

grtz, dre

 

Ik vind de bochtverlichting vrij nutteloos. Ik heb dat ook met mijn OEM xenon, maar heb het inmiddels uitgezet in de MFA. Leuke gimmick, maar je hebt er weinig aan. Net als die bochtverlichting in de bumper. Jammer dat ik die niet via het menu kan uitzetten. Moet ik nog met VCDS doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vind de bochten verlichting van de xenons juist wel fijn werken, die van de mistlampen ben ik met je eens, vrij nutteloos. Als ik hier achteraf over de bochtige landweggetjes het gas er op het zitten dan werkt dat zeer goed!

Ja, dan zal zeker verschil maken. Ik zit te veel op de snelweg en in de stad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En ik denk dat de bochtverlichting bij OEM xenon van de 3C stukken beter is dan die van de B7... zeker de statische bochtverlichting.

Dat kan ik voor de volle 100% onderschrijven! Op de 3C werkt het bijzonder goed omdat de 'bochtlamp' in de koplamp zit, en niet in de mistlamp die zich op 15 cm van de straat bevindt. :evil:

Statische bochtverlichting op de 3AA is armoe. Het geeft vrijwel geen licht, en voor de tegenliggers ziet het er uit alsof er een lamp defect is. :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet het aansluiten van de koplampen zeker niet onderschatten, ook al zou je een verloopstekker gebruiken, de oem xenon heeft led dagrijverlichting , dus je zult waarschijnlijk een andere bcm moeten hebben, en dan nog het coderen wat bij de B7 niet echt simpel is. i.v.m. verborgen coderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook aan het kijken naar achteraf OEM Xenon. Is uiteraard een hoop werk, maar mijn vrouw heeft wat last van nachtblindheid en kan wat beter / extra licht goed gebruiken. Ze maakt met de auto ritten van 200km/dag in het donker.

 

Zouden jullie de moeite aanraden voor dit doel of gewoon voor zoiets als dit gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oem xenon is een handige optie en bij de B7 zorgt het ineens ook voor de mooiere uitstraling van de snuit. Maat zoals je zegt is het wel wat werk en een hoop centen - mogelijks ander boordnet, niveau sensor, andere regelknop omdat de lichthoogte regeling niet meer manueel te bedienen is en dan ook nog een setje xenon koplampen.

 

Een ander alternatief is een achteraf xenon inbouwsetje gaan inbouwen. Echter is het wel jammer dat een B7 zonder xenon geen lens lampen heeft en hierdoor een wat meer strooi-erig beeld heeft maar je zal zeker en vast wel een hogere licht opbrengst hebben. Ook zijn de aftermarket setjes een pak goedkoper dan een oem set te gaan inbouwen. Bvb 200eur voor een volledig aftermarket setje in vergelijk met rond de 800 - 1200eur voor een oem xenon set

 

Je kan natuurlijk ook eerst kiezen voor een aftermarket set en als dit je bevalt kan je dan nog kiezen of je wil over gaan naar het oem gebeuren.

 

Succes

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De originele Xenon lampen van een B7 zijn makkelijker 2de hands te vinden dan die van de 3C, en over het algemeen nog goedkoper ook.

Zelf heb ik al eens een ombouw gedaan van Halogeen naar Xenon bij een B7, en dat viel vrij goed mee.

Waarop je moet letten bij aanschaf van 2de hands xenon is dat er twee versies zijn : die met een shutter (de normale) en adatieve, waarvoor je een lane assist camera nodig hebt om ze te bedienen.

Verder moet je nog wel wat bedrading aanpassen : DRL komt in de koplamp te zitten ipv. In de bumper (LED's), draad voor de shutter, canbus voor bochtverlichting enz.... Veel werk, maar eens het werkt een mooie en nuttige optie.

Boordnet is volgens mij niet nodig.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen ervaring met de B7/3AA maar bij de 3C was het boordnet wel van belang dacht ik. Weet niet of er nog een extra afs module bij moet bij de B7.

En het is de niet omdat Dreke schrijft "dat viel vrij goed mee" dat het daarom a piece of cake gaat worden want in zijn categorie zal dit misschien meevallen maar dat zal dan niet het geval zijn voor de medium mod-ers onder ons.

 

En zoals ik al aangaf geven de oem xenon koplamp unit een heel ander zicht aan de snuit.

 

Ik dacht vernomen te hebben dat Marko hier een xenon koplampen set voor de B7 had liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als ik het goed begrijp, hoef ik de boordnet module niet te vervangen bij een B7? Ik kan voor een leuke prijs een set originele xenon koplampen, inclusief ballasten, krijgen en mijn handen beginnen te jeuken  :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ook een aftermarket set halen. Kost je ca €350,-, zijn exacte kopieen van de OEM, geen gedoe met sensoren of wat dan ook. Moet er alleen wel een setje Pilots in plaatsen omdat ze standaard halogeen zijn.

 

http://link.marktplaats.nl/a1020991274

 

Ik denk dat ik zo'n setje ga plaatsen in het voorjaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden