Ga naar inhoud

martintk

Members+
  • Aantal items

    115
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over martintk

  • Verjaardag 19-06-1974

Profile Information

  • Plaats
    Nieuwleusen
  • Naam
    Martin

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

martintk's Achievements

6

Community reputatie

  1. Het blijven doordraaien van de koelvin hoort idd bij het regenereren. Ook blijft de DSG doortrekken in een hoger toerental. Verbruik neemt ook toe. wellicht is chippen nog een idee.
  2. Ik heb ook problemen gehad na de software update, maar sinds 2 maanden heb ik weer een nieuwe versie en nu is mijn probleem, stotteren van de auto bij laag toerental en constante snelheid, verholpen. Op zich rijdt de Passat nu goed, alleen dat regenereren blijft een dingetje. Ik heb adhv km-teller de frequentie van regenereren bijgehouden. Het regenereren vindt plaats om de 200km!!!!!!!! In mijn ogen wel heeeeeel erg vaak. Ik weet niet of dit zoveel beter is voor het milieu?? Zit nu te denken om het roetfilter te laten verwijderen, heb ik ook geen last meer van het regenereren.
  3. Thanks, ik zal morgen even contact zoeken. Wordt vervolgd ..........
  4. Net gebeld met dealer, en ze geven idd aan dat zij het niet kunnen. De update wordt via een een internetverbinding met VW erop gezet en de oude setup wordt niet bewaard. Mooi balen (even netjes gezegd)........
  5. Inmiddels al meerdere malen bij dealer geweest en zul je net zien dat de auto niet stottert als ik daar ben. Ze hebben de auto een dag gehad en proefgereden, maar ook toen heeft de auto niet gestottert. Dus nog niets verandert. ;-(. Mocht de auto nu stotteren kan ik meteen langskomen..... Ook word ik gek van het regenereren. Ik rijd zelf veel korte afstanden in het dorp en dan blijft de auto maar toeren draaien, waardeloos. Is er al iemand die de oude standaard software bij de dealer terug heeft laten plaatsen? dit is eigenlijk het enige wat ik wil. Ik ben er al helemaal klaar mee.
  6. ik ben gisteren bij de dealer geweest en zij gaven aan dat het al meerdere keren is voorgekomen dat ze de verstuivers opnieuw moesten inleren. Dit gaat nu bij de passat van mij ook gebeuren, begin mei. we wachten wel even af......
  7. Bedankt voor de reacties. Ik had zelf ook al het idee om het brandstoffilter te vervangen. wellicht helpt dit. Ik zal meteen bij de dealer navraag doen. ik begrijp dat er dus al weer updates van updates zijn. als dit betekent dat de auto minder vaak regenereert, ga ik dit zeker doen. wordt vervolgt.....
  8. Bij mij is de update een aantal weken geleden geplaatst. ervaring tot nu toe is dat de automaat eerder overschakelt en vaker regenereert. Dat laatste is behoorlijk irritant. Weet iemand toevallig of de frequentie van het regenereren met VCDS is aan te passen? Verder heb ik nog wel een klein probleempje ontdekt. Bij een laag toerental 1200/1300 toeren (bijvoorbeeld: + 53 km/u in z'n 5e versnelling) stottert de auto af en toe. Dit was voorheen niet zo. Heeft iemand ook deze ervaring na het plaatsen van de update? Ik hoor het graag.
  9. ik heb idd een cr tdi. zal vanavond eens kijken of ik iets kan zien.
  10. Ik heb op het forum al gelezen dat er een probleem kan zijn met de thermostaat van de DSG. Bij mijn auto loopt de motortemperatuur heel langzaam op en daalt zelfs iets als ik bijvoorbeeld voor de verkeerslichten sta. Na een klein half uur is de auto nog niet op temperatuur. Ik las dat dit bij de Passat 3AA (2011-2012) aan de thermostaat van de DSG kan liggen, maar ik heb zelf een Passat 2.0 TDI (170pk) 3C met DSG uit 2009. Motorcode CBBB. Weet iemand hier of er ook een dergelijke thermostaat in zit en zo ja, weet iemand hier het onderdeelnummer? Ik heb al op internet gezocht, maar nog niets gevonden.
  11. een jaar of drie geleden heeft een marter de koelslang van de auto van de buren kapot gebeten. zij hebben ook een kastje gemonteerd en tot nu toe geen last meer. ik heb vanmiddag de kabel van de sensor gerepareerd en de storing met vcds gewist. alles lijkt weer goed het viel me wel op dat er een ander kabeltje vlak naast loopt en hier is niets mee gebeurd. schijnbaar hebben die beesten wel een voorkeur.....
  12. Ik heb meteen een apparaatje besteld. Hopelijk helpt het.... Bedankt voor alle hulp.
  13. oorzaak lijkt gevonden. Ik weet niet hoe ik hier foto's moet plaatsen maar de kabel bij de onderste sensor is doorgevreten. Waarschijnlijk steenmarters . Weet iemand een goede oplossing tegen steenmarters?
  14. Ik zie alleen 2 stekkers boven bij de motor (bruin en zwart). Zit de stekker van de sensor na het filter aan de onderkant van auto?
  15. oke, bedankt voor de reactie. ik ga dit even proberen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden