Ga naar inhoud

roest bij de dakrails :evil:


antonio

Aanbevolen berichten

  • Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een samenwerking in deze lijkt mij een aardige oplossing.

Het is toch niet normaal dat een auto van deze klasse al roest op die leeftijd!

Daarnaast is deze laconieke houding van importeur PON wel weer tekenend.

 

Mischien volgende keer toch maar een KIA kopen. Ahmmmmmmm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden,

 

Ik ben hier nieuw. Mijn passat van 2001 heeft exact hetzelfde probleem en hetzelfde antwoord terug gekregen van PON. Ik zal een dezer dagen een klachtbrief opsturen.

 

Ik heb PON namelijk zelf ook gebeld en ze hebben me de klachtenprocedure gemaild. Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

 

Geachte heer Durmus,

 

Zoals telefonisch met u overeengekomen is, sturen wij u hierbij de klachtenprocedure toe.

 

Gezien het feit dat uw dealer de leverancier van uw auto is en/of degene is die het onderhoud en/of herstelwerkzaamheden heeft uitgevoerd, is hij uw eerste aanspreekpunt om uw klacht mee te bespreken.

 

Aangezien u reeds met de After Sales Manager van uw dealer over deze aangelegenheid van gedachten heeft gewisseld en u desondanks nog redenen ziet om uw klacht schriftelijk aan ons de importeur kenbaar te maken, kunt u deze richten aan onderstaand adres. Wij zullen uw klacht ter bemiddeling in behandeling nemen en u over de uitkomst informeren.

 

U kunt uw klacht richten aan:

 

Pon’s Automobielhandel B.V.

T.a.v. Afdeling Volkswagen Klantenservice

Antwoordnummer 6

3800 VB AMERSFOORT

 

Om een volledig beeld te krijgen, verzoeken wij u ons te voorzien van onderstaande gegevens:

 

• Dealer

• Eventueel contactpersoon bij de dealer

• Kenteken

• Chassisnummer (kentekenbewijs 1)

• Leveringsdatum aan de eerste eigenaar (datum kentekenbewijs 1)

• Kilometerstand

• Kopie van de facturen waar de klacht betrekking op heeft

• Kopie Serviceplan

 

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Volkswagen Klantenservice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet dat de mannen zo moeilijk doen.

Hier in het Noorden zijn er ongeveer 13 dealers die allemaal eigendom zijn van de heren Pon in Amersfoort.

De dealer zegt dat Pon moet zeggen wat ze er mee aan moeten.

Ze herstellen met de toestemming van Pon.

 

Pon zegt dat je bij de dealer moet zijn, zo komt het rondje wel weer rond.

 

Maar wij zitten er weer mee.

En dan praten ze over onderhoud en herstelwerkzaamheden en levering.

Heeft toch niks met de roest te maken of zie ik dat verkeerd.

Wij willen gewoon een auto die geen roest heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo..

 

Ik heb OOk wat opkomende roest gevonden op mijn dak achter links naast mijn dakrail,en heb er ook werk van gemaakt bij de dealer in sittard

en heb een akkoord gekregen dat mijn dak behandelt en gespoten gaat worden..

 

Ze hebben samen met PON overlegt en was akkoord het mocht niet roesten op deze manier..

ik heb zelfs een klacht ingedient over de dakrail's zelf maar dit was geen garantie om dat het er later opgezet was volgens hun..

 

MVG Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren gebeld door mijn dealer. Hij heeft eindelijk antwoord gekregen van PON en die doen er niks mee. Het valt niet onder de garantie. Punt. Ik zal een dezer dagen een samenvatting maken van de artikelen die hier aan gewijd zijn op het forum en dit overhandigen aan de dealer en verzoeken of hij nogmaals contact op wil nemen met PON.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit met verbazing alle problemen mbt roest te lezen.

Ik heb hetzelfde gehad en dacht dat ik de enige was.

Bij mij echter kwam (bij het vervangen van een voorruit) de dealer zelf met de constatereing van de roest (dat was het gedeelte; meneer slecht nieuws) en had gelijk de claim ingedient (goede nieuws) en binnen enkele weken was het hele dak gespoten. Terwijl auto toen al bijna 7 jaar oud was.

Toen na een klein jaar vogelpoep voor lakschade had gezorgd is weer hele dak gespoten!!! Hechting was niet optimaal, moet wel zeggen dat dit enige moeite koste om voor elkaar te krijgen. Poepschade is eigenlijk uitgesloten.

 

Gr Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is leuk!

Pon vindt het dus een probleem tussen de eigenaar van de auto en de dealer, en wil wel 'bemiddelen'...

 

Juridisch niet zoveel tussen te krijgen, trouwens.

 

Ik ben gisteren gebeld door mijn dealer. Hij heeft eindelijk antwoord gekregen van PON en die doen er niks mee. Het valt niet onder de garantie. Punt. Ik zal een dezer dagen een samenvatting maken van de artikelen die hier aan gewijd zijn op het forum en dit overhandigen aan de dealer en verzoeken of hij nogmaals contact op wil nemen met PON.

 

Dat dubbel quoten werkt prima, bedankt Rene Ivo!

 

Het lastige is dat het standpunt van Pon is dat de dealer je aanspreekpunt is en ook degene die uiteindelijk beslist of sprake is van garantie of coulance. Dit klopt juridisch ook. Ik kan me voorstellen dat je de dealer te vriend wilt houden, maar toch zul je die onder druk moeten zetten om iets te regelen. (Waarschijnlijk is de constructie dat de dealer dit dan weer kan claimen bij Pon o.i.d. maar dat gaat dan helemaal buiten de klant om.)

Maar ook in dat geval kan het zeker geen kwaad deze draad uit te printen en aan je dealer voor te leggen, er zijn immers al een aantal dealers die wel een regeling hebben getroffen, misschien dat dat jouw dealer ook over de streep kan trekken...

 

Succes ermee!

[edit Vdub] naam aangepast[/edit]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zonder druk op je dealer..

gewoon netjes zijn en ze zeggen dat je dit toch niet van een VW mag verwachten???

en zeg maar heel vaak dat dit geen reclame is voor het merk,dat is toch waar ze voor staan en het voor doen..

 

Veel succes..

 

mijn mening is of geen of allemaal maar niet bij deze wel en de andere niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij tijdens de meeting bij JD ff helpen met het eraf halen van de railing en er weer opzetten...Ben wel benieuwd of bij mij ook roest aanwezig is...

 

Jeroen (Jee13) is een expert in de- en montage van dakrailing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is het verstandig voor degenen die roest hebben bij de dakrails even een foto te maken en deze hier te plaatsen. Dan kan men het met elkaar vergelijken.

Dit geldt ook voor degenen die het hadden en waar het wel door de dealer is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degene die roest heeft en niet gemaakt wordt door de dealer? Koppen bijelkaar steken en met zijn alle langs gaan bij Pon te Amersfoort. Met de AUTO Natuurlijk, als er dan ineens 10 talle passat rijders daar staan dan wil ik wel eens zien wat ze dan gaan zeggen..

Misschien een idee,tje 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het zo dat roest bij de dakrails meer voorkomt bij chromen dakrails? Of ook bij zwarte?

 

Voor zover ik nu weet zijn het vooral de wagens met de chromen dakrails. Ik heb nog geen mensen gezien die dit probleem hebben met de zwarte dakrails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had roestvorming bij de dakrails toen ik de auto kocht een jaar geleden. Hier is een garantie melding bij PON voor gemaakt en dit is volledig hersteld door de dealer... ondanks dat de Passat van 2001 is en >220.000KM gelopen had. Mijn advies is wel om na het herstellen van het dak ( of als het dak nog geen roestvorming heeft ) het vilt wat er tussen de draagpunten zit te vervangen en er 2 tussen te leggen. Dit vergroot de afstand iets tussen dak en draagpunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden