Ga naar inhoud

Ojke

Members
  • Aantal items

    59
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Ojke

  • Verjaardag 13-05-1969

Profile Information

  • Plaats
    dorpje in de Betuwe

Overige

  • Vagcom
    ja

Ojke's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ojke

    fluitend geluid

    Je antenne spriet is nu waarschijnlijk glad. Als je er een spriet opzet met een randje er om gewikkeld is het fluiten weg.
  2. Als jou chassisnummer als volgt opgebouwd is :wvwzzz3bz4w123456. dus een 4 na 3bz dan is het een 2004 model. Staat daar een 3 dan is het 2003 model.
  3. t/m MJ. 2003 iedere 90.000KM. vanf MJ. 2004 iedere 120.000KM. Die topic klopt gewoon, alleen jou verhaal klopt niet!? Je zegt dat de riem bij 127.000KM vervangen is en de teller staat nu op 110.000KM? rara hoe kan dit ???
  4. Tijdens de aanschaf van mijn Passat constateerde ik ook roest op het dak bij de bevestigingpunten van de chromen dakrails, maar daar is door mijn eigen dealer (eind 2006 en bij 220000KM ) een melding van gemaakt op doorroesten van binnenuit. Daar is gelijk accoord voor gegeven om het dak te laten herstellen. Terwijl de auto maar 1 onderhoudsbeurt ooit heeft gehad bij een VW dealer...... Het dak is toen geheel op kosten van PON gespoten en voor de zekerheid heb ik toen tussen alle bevestigingpunten een extra rubberen plaatje laten monteren om de klacht in de toekomst te voorkomen. Er is heel veel negatiefs gezegd over PON maar dit positieve voorval mag ook genoemd worden.
  5. Ojke

    treklast bluemotion

    Een blue-motion is bij PON niet te chippen. Dit is alleen mogelijk bij externe tuningsbedrijven. Wat betreft het aanhanger gewicht, dit ligt lager mede omdat bv. een koelventilator bij de radiateur ontbreekt. Als je dan toch die te zware caravan erachter hangt dan krijg je geheid in de bergen met warm weer koelingsproblemen. Maar een blue-motion kopen om deze daarna te tunnen en het motorkoelingsprobleem op te lossen dan is het voordeel om deze aan te schaffen tot nul gereduceerd. Ook de luchtgeleiding voor koeling van de voorremmen is niet meer aanwezig.
  6. Als je een versterker zoekt zonder A dan heb ik er 1 voor te ruil. Ik ben juist opzoek naar een versterker met een A op het eind.
  7. Let eens op de aanwezigheid van water in de rembekrachtiger. Dit is alleen te contr. door de bekrachtiger compleet te de-monteren. Als hier water in komt krijg je div.rare remkachten.Als dit erin zit dient de bekrachtiger en de hoofremcilinder verv. te worden i.v.m. roestvorming aan de binnenzijde. Dit heb ik al div. malen meegemaakt.
  8. Ik wil wel voor jou een diagnose stellen ( ik ben een VW expert ) en hier een advies ingeven. Dan dien je wel naar de buurt van Tiel te komen waar ik mijn werkplaatsje s`avonds run.
  9. Geen twijfel mogelijk. Neem een 1.8.T Let wel goed op dat er geen oliedruklampje gaat branden na een lange rit. Dit is een veel voorkomend probleem die opgelost kan worden door het reinigen/vervangen van de oliepomp en overgaan naar normale olie en 15000km intervallen. succes met zoeken.
  10. Ook de alereerste 130 pk tdi `s dienen GEEN LL olie te krijgen. Kijk op de 1e bladzijde van je serviceplan. Bij de PR code`s staat daar of QG1 of QG2. QG1 staat voor LL olie ( 0w30 of 5w30 olie ) QG2 staat voor 15000 km verversen met 5w40 olie.
  11. Ojke

    auto schokt weer

    Indien de kabelboom de veroorzaker is zit er in het motorregelapp. normaal gesproken een storing betreffende een cilinderoverslag o.i.d. Als dit het geval is dan volstaat het door het kleppendeksel te demonteren en de stekkers aan de kabelboom iets strakker te zetten waardoor deze strakker op de pompverstuivers aan gesloten zitten. Een slecht contact is een veel voorkomend probleem. Bij mij op de zaak hebben wij nog nooit een kabelboom hiervoor vervangen.
  12. Ojke

    100 of 130 pk

    Ik zou de 130 pk versie met 6 bak kiezen. Ook zou je met een 6 bak theoretisch zuiniger kunnen rijden is een 100 pk versie met 5 bak in de praktijk zuiniger. Beide motoren hebben een lange levensduur . Maar bij de 100 pk versie blijf er altijd iets bij jezelf knagen waarom je bij aanschaf toch niet voor de 130 pk versie bent gegaan.......... Er gaat niets boven een gechipte 130 pk............
  13. Je kunt beter voor een jongere passat 2.0 20v gaan . deze motoren zijn een stuk fijner/zuiniger met brandstof en olie. De oude 2.0 is een hele oude motor met gevoelsmatig weinig vermogen. Als je een diesel gewent bent is het een hele terug uitgang qua koppel.
  14. Een olieverbruik van 1 L op 6000KM bij een 3C tdi is heel normaal. Een 2.0 tdi verbruik doorgaans nog meer . Bij zware belasting of vaak hoge snelheden rijden is het olieverbruik zeker hoger. Dit is een normaal gegeven bij alle auto`s.
  15. Ojke

    Wie kan mij helpen?

    9 van de 10 accu`s kun eruit halen zonder de paravan en de ruitewisserarmen te verwijderen. Je creeerd ook extra ruimte door alleen de 3 clips eraf te halen waardoor je de paravan iets omhoog kan trekken als je een accu hebt met brede rand eraan. De voorruit kan inderdaad sneuvelen en tevens ook de wisserarmen als je pech hebt bij de-montage paravan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden