Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik hou jullie op de hoogte! Heb er wel een slapeloze nacht van gehad nadat ik het ontdekt had.....

Good luck! Enne ... slapeloze nachten moet je niet van een auto hebben, het is en blijft maar een auto. :wink:

• Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst

Korte update: Ik heb de afgelopen week inmiddels een schriftelijke bevesting van Pon ontvangen t.a.v. mijn klacht. Duurt nu ongeveer twee/drie weken voor ik een definitief antwoord heb.

Geplaatst

Kijkende naar de afmeting van dit topic; :shock:

Als Pon in jullie ogen onterecht reageert, wordt het dan niet tijd jullie krachten te bundelen en naar (bijv) Vara Kassa of Tros Radar te stappen?

Het is maar een suggestie!

Valt mij op dat er vele van jullie zijn met dit probleem, dus lijkt mij structureel en is dus wel hun verantwoordelijkheid (deugdelijkheid, etc) om dit goed op te lossen.

Heb hier zijdelings ooit eens een vraag overgesteld bij mijn garage, en die gaf aan dat dit inderdaad vaker gehoord wordt.

En helaas ook vaak ligt aan het feit dat de dakrails niet strak genoeg op het dag gemonteerd zijn, waardoor deze kunnen bewegen?

Do not shoot the messenger, ik heb het ook maar zo gehoord.

PS: Ik heb ooit grote problemen met de niet-metallic lak gehad op mijn vorige auto, en na 4 jaar werd de gehele auto gratis door Pon overgespoten.

Mijn ervaringen zijn meer dan positief, maar dat ligt in mijn ogen 90% aan de garage. (die in mijn geval ook nog eens onderdeel is van Pon, kwam ik laatst achter).

Geplaatst

Ach er is ook niks mis mee,maar ze moesten hun ogen eens openen en zien dat het echt een groot probleem is.Ze zetten zichzelf zo giga voor lul door er niks aan te doen.Ps vroeger was opel roesterig maar met een paar jaar is Passat ook door op het dak,das toch geen vw reclame.Maarja doen ze zelf Jammer.

Geplaatst

Tijdens de aanschaf van mijn Passat constateerde ik ook roest op het dak bij de bevestigingpunten van de chromen dakrails, maar daar is door mijn eigen dealer (eind 2006 en bij 220000KM ) een melding van gemaakt op doorroesten van binnenuit. Daar is gelijk accoord voor gegeven om het dak te laten herstellen. Terwijl de auto maar 1 onderhoudsbeurt ooit heeft gehad bij een VW dealer...... Het dak is toen geheel op kosten van PON gespoten en voor de zekerheid heb ik toen tussen alle bevestigingpunten een extra rubberen plaatje laten monteren om de klacht in de toekomst te voorkomen.

Er is heel veel negatiefs gezegd over PON maar dit positieve voorval mag ook genoemd worden.

Geplaatst
Ps vroeger was opel roesterig maar met een paar jaar is Passat ook door op het dak,das toch geen vw reclame.

Let wel; dit komt (nagenoeg) alleen voor bij Passat's met Af-fabriek Chromen dakrailing..

Geplaatst
Ps vroeger was opel roesterig maar met een paar jaar is Passat ook door op het dak,das toch geen vw reclame.

Let wel; dit komt (nagenoeg) alleen voor bij Passat's met Af-fabriek Chromen dakrailing..

Helaas moet ik eerlijk zeggen dat ik ook al een 10tal met zwarte handvaten heb gezien die ook roest beginnen te vertonen..bj tussen 2000 en 2005..

Geplaatst

Ik hebzelf een passat uit 98 maar in de boekjes die ik erbij heb gekregen staat vrij duidelijk dat 3 jr na aflevering geen lakfouten,6 jr na aflevering geen doorroesten van binnenuit (wagens zonder volledige verzinkte carosserie,11 jr na aflevering geen doorroesten van binnenuit (wagens met volledig verzinkte carosserie) mogen ontstaan,ik citeer indien echter dergelijke schades ontstaan worden deze door elke volkswagen dealer in europa gerepareerd Hierbij worden geen loon en materiaal kosten doorberekend.

Garantie aanspraken bestaan niet.....indien deze schades op invloeden van buitenaf of ontoereikende verzorging zijn terug te leiden.

schades niet optijd en vakkundig volgens de fabrieks voorschriften zijn gerepareerd.

Doorroesten een oorzakelijk verband heeft,doordat bij carosserie reparaties geen orginele onderdelen zijn gebruikt.

eveneens heb ik aan de bijrijderskant ook roestvorming heb daarom het gehele plaatje eruit gehaald en direkt maar een nieuwe geplaats á 37.95 dus was nog te overzien.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Groetjes Leroy

Geplaatst

Nou heren ik ben een van de gelukkigen...

Zoals ik al eerder zei op zaterdag herrie schoppen in de showroom heeft blijkbaar toch geholpen...

3jun mag hij naar de spuitert en wordt het gehele dak opnieuw gespoten..

Mijn grootse mazzel indeze is denk ik dat ik nog vollop in de voorkeursselectie van vw zit..en uiteraard maak ik daar ijverig gebruik van..komende week staat hij weer voor andere garantie punten bij mn grote vrienden.

Geplaatst

Mensen,

Ik ben een van de minder gelukkigen. Werd door POUW opgebeld (keurig binnen twee weken), maar valt niet onder garantie. Het zijn bobbels in de lak en geen roest van binnen uit. Op de lak en de hechting ervan zit 3 jaar (!) garantie, voor mij dus geen garantie. Baal ik stevig van, zeker als ik bovenstaande lees (ben wel blij voor jou, Jeroen). En de auto is van 2001. Bij een auto van 2004 zou het weer anders zijn, aldus de man van Pouw.

In ieder geval gaan ze de spuiter vragen wat het kost en willen dit tegen gereduceerd tarief doen. Ik wacht nog even op de reactie wat dit gaat kosten.

Dus: netjes van POUW, slecht van PON. Wie weet hoe lang die roest er al zit. Misschien is het al meer dan een jaar en dan dus toch garantie op. Helaas heb ik mijn auto niet eerder kritisch bekeken.

Groeten,

Rob

Geplaatst

Is de roest zonder demonteren van de dakrails te zien ?

Ik kan niks ontdekken, maar als het nodig is haal ik ze los. De auto is nog geen 6 jaar, als er iets aan de hand is kan ik nog bij de VW dealer aankloppen.

Geplaatst

Ik heb gisteren te horen gekregen van de dealer dat het niet geclaimd kan worden.

Baal hier wel van, auto is ruim 3.5 jaar oud, ik ben van mening dat zoiets eigenlijk niet bij een 'degelijke' VW mag gebeuren binnen deze termijn.

Geplaatst
Is de roest zonder demonteren van de dakrails te zien ?

Ik kan niks ontdekken, maar als het nodig is haal ik ze los. De auto is nog geen 6 jaar, als er iets aan de hand is kan ik nog bij de VW dealer aankloppen.

Ik zou ze er maar af halen en nieuwe rubbers er tussen zetten!!

Wat nog niet is kan snel komen!!

• 2 weeks later...
Geplaatst

Nou vanochtend om 0800u de passat bij schadenet van vw afgeleverd, en het schijnt dat ik hem morgen in de middag al terug kan verwachten.....

Aangezien ik een leek ben op het gebied van lak..is het niet een beetje snel 2dgn?

Igg tot die tijd mag ik in een oohh zo mooie vw sharan rijden....

Geplaatst

De mijne krijgt morgen de bekende anti roest behandeling.

Helaas word deze niet gesponsert.

@ jeroen

Dagje schuren, plamuren, gronden en schuren.

En de volgende dag spuiten.

Zal wel te doen zijn denk ik, maar je hoort het wel hoelang het bij mij duurt.

Persoonlijk heb ik liever dat het langer duurt en goed.

Dan evt. snel en misschien later nawerk.

Geplaatst

Vorige week brief van PON binnen.

helaas valt dat niet onder de garantie....

Zouden we dit niet eens bij radar aan moeten kaarten ofzo?

Geplaatst

Nou ik heb de sharan eindelijk kunnen inleveren...Sjezus wat een grafbak is dat zeg...En ik heb de passat op kunnen halen, hij staat er weer keurig bij, ze hebben meteen ff andere rubbertjes onder de dakrails gedaan waardoor de rails nu helemaal geen contact met de lak maakt. Hopelijk helpt dit wel.

Het zal mij benieuwen hoelang de roest nu wegblijft.

• 2 years later...
Geplaatst

beste passatdrivers heb 14 dagen geleden mijn auto laten spuiten nadat een stel katten mijn moterkap en scherm bekrast hadden ook het dak maar meteen aangepakt [bekende roest verhaal] de lak ziet er nu prima uit alleen de roofrail zit niet goed ,heb vande week een afspraak gemaakt de spuiter gaat dit herstellen. zijner misschien mensen die weten wat voor pakkingen of viltjes ertussen moeten eventueel een bestelnummer voor deze onderdelen de how to voor het monteren en demonteren heb ik al uitgeprint bij voorbaat dank voor jullie raad

Geplaatst
beste passatdrivers heb 14 dagen geleden mijn auto laten spuiten nadat een stel katten mijn moterkap en scherm bekrast hadden ook het dak maar meteen aangepakt [bekende roest verhaal] de lak ziet er nu prima uit alleen de roofrail zit niet goed ,heb vande week een afspraak gemaakt de spuiter gaat dit herstellen. zijner misschien mensen die weten wat voor pakkingen of viltjes ertussen moeten eventueel een bestelnummer voor deze onderdelen de how to voor het monteren en demonteren heb ik al uitgeprint bij voorbaat dank voor jullie raad

Hoi doe Jee13 even een pbtje die weet wel wat je nodig hebt

Sucses ermee

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden