Ga naar inhoud

Golfer

Members
  • Aantal items

    80
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Golfer

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Omgeving Amsterdam
  • Naam
    golfer

Golfer's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bedankt Dieseltje, Jammer dat dit er niet op zit. Als ik nou een systeem zou willen hebben in dubel-din dan is dat voor mij wel een vereiste. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.
  2. Is er niet via internet een aansluitingsschema te vinden van deze NAV radio? Kijk je bijvoorbeeld naar die Zenec set-up, dan geeft dit bedrijf deze informatie: Due to technical reasons, the ZE-NC2040 is not designed or suited to support the MFD+ (multi function display). Omdat ze bij die andere (ZE-NC2010) dat wel doen, lijkt dit mij een bedrijf die wel hun best doen om dit te realiseren? Daarom vraag ik me af of het bij de leverancier van jullie wel mogelijk is? Er kan een aansluiting zijn via een groene mini-iso stekker maar dan zie je dat in het aansluitingsschema? Als dit bedrijf het wel via CAN-BUS doet zou dat een uitkomst en unicum zijn? Voor mij, en velen denk ik de reden om dan voor dit systeem te kiezen. Ik hoor het graag.
  3. Hoi jongens, Ik zit dit te lezen en ben eigenlijk wel benieuwd naar welk merk dit is? Dan kan ik me wat meer inlezen over deze NAV radio etc. Ik vraag dit omdat er naar mijn idee weinig of geen setjes zijn die ook een CAN-BUS aansluiting hebben om het FIS display aan te sturen op een 3BG? Of heb ik dat verkeerd? Als dat er óók op zit en werkt (zonder Chinese tekst Geintje) ben ik misschien ook wel geïnteresseerd in deze set. Ik blijf dit forum volgen. Alvast bedankt. Golfer.
  4. Golfer

    olie lekkage????

    Hoi luitjes, Ik heb op dit moment een kleine (onregelmatige) olie lekkage onder mijn auto. Op onregelmatige momenten ligt er onder de auto een klein beetje olie., ik praat over een plek van 4 bij 4 cm en het is geen motor olie. Het ligt aan het einde van de motor afdek plaat (het is een 1.9 TDI) en op de hoogte van de automatische versnellingsbak. De onderhouds monteur denkt niet aan versnellingsbak oile. Die is al nageken. Nou lees ik op het forum van een lekkage door de EGR klep? Die is afgedicht en wat heeft oile met die klep te maken? Ook een pakking bij de turbo is al vervangen? Het is dus geen motor olie, waarschijnlijk geen versnellingsbakolie en ook stuurbekrachtigingsolie lijkt uitgesloten. Wat blijft er dan nog over???
  5. Ik heb het niet met diodes gedaan maar een draad aan de onderkant van het lamp bolletje gesoldeerd. Die verbonden met een stekkertje in de houder en klaar. Ik kan nu geen foto's maken (te donker) maar probeer het te omschrijven. Boor een gaatje (3 mm) in de houder onder de lampfitting. Op het lampje zitten aan de onderkant twee soldeer bolletjes. Eén maakt contact met de houder, de ander doet niets. Daar soldeer je een draadje aan (Op het lampje dus). Verbind die met stekkertje (1H0 972 702) zie Passatplus.de en klaar ben je. Dit kan je ook voor de mistlamp doen maar dan moet je ook iets doorknippen op de lamphouder zie Pasatplus.de. Na een uurtje rommelen één bol voor mistlampverlichting en aan elke kant één bol voor remlicht. Mocht je het niet meer willen, stekker eruit en alles is weer standaard. Natuurlijk bij een defect lampje moet je weer solderen, dat is dan wel even meer werk. Maar hoe vaak gaan die dingen stuk???? (Bij mij nog nooit in 8 jaar Passat rijden). Hier de foto's voor wie er interesse in heeft.
  6. Hoi allemaal, Afgelopen jaar ben ik overgegaan van Longlife beurten naar Jaarbeurten. Met Longlife kwam ik in de garage voor een keuring en 2 maanden later voor een beurt. Om dit te veranderen ben ik overgestapt. Ik rijd 15 a 20.000 km per jaar. Het prijsverschil in de beurt is enorm, vandaar onderandere ben ik overgestapt. Bij mijn auto is het type olie hetzelfde (Longlife olie). Ook nu met een jaarbeurt nog steeds. Volgens de dealer omdat mijn motor dit nodig heeft? (Is een 130 PK TDI uit 2003) Nou is mijn vraag, wat is het verschil in een jaarbeurt en een longlife beurt? Ik denk zelf namelijk niets? Maar in de prijs is er wel degelijk een verschil. Bij elke beurt word de auto uitgelezen gecontroleerd en olie verwisseld. Wat doet een longlife beurt extra???? Weet iemand hier iets meer over te vertellen. Ik hoor het graag.
  7. Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik ben lid van ANWB. Tevens vallen mijn twee auto's (Golf en Passat) onder de VW mobiliteitsgarantie. Ik heb met beide geen ervaring, maar mijn gevoel geeft MEER vertrouwen in de ANWB dan VW. Altijd als je iets extra's nodig hebt van PON of dealer dan is het toch net niet wat ze doen voorkomen. (Die bekende kleine lettertjes en uitzonderingen waar ze dol op zijn). Dat verwacht ik dan dus ook met de pechhulp van hun. Vandaar dat ik ANWB lid blijf. Mocht dat niet goed gaan, kan ik altijd nog VW proberen.
  8. Engels of Amerikaans? Als het er werkelijk een is voor een auto met het stuur rechts dan past het niet? Tenminste, bij mij! Staat ook te lezen in verschillende sites. Maar probeer het uit zou ik zeggen, koop er dan geen bij de dealer want dat kost je 180 Euro voor niets. Zo de sloot in gegooit. Was jammer maar ben er weer overheen. Succes ermee.
  9. Koop NOOIT een engelse rechter buitenspiegel. Deze zijn in NL niet te gebruiken. Dit i.v.m. de doode hoek die niet goed is te plaatsen. Ik kan het weten omdat ik er ook in gestonken ben omdat de dealer vertelde dat het niet uit maakt Grrrrrrrr. zonde van het geld. Uiteidelijk heb ik een Skoda Supurb spiegel gekocht. Past perfect en zijn nog goedkoper ook.
  10. Nee alleen Links. Rechts is niets aangesloten. Althans niet bij een 3BG uit 2003.
  11. Daar ben ik ook benieuwd naar. Bij de een doen ze niets en de ander alles. Onbegrijpelijk deze issue?
  12. Golfer

    3BG tacho in 3B passat

    Het gaat om het lampje van deur open indicatie. Deze brand alleen als de bestuurders deur open is. Niet bij de bijrijders kant. Dat schijnt te komen omdat er geen comfort CAN in zit? Maar blijkbaar is dat niet zo? Jij hebt geen comfort CAN en wel een lampje van deur open als de bijrijders deur open is?
  13. Golfer

    3BG tacho in 3B passat

    Ik heb dit bij een Golf IV gedaan. Maar alleen mijn bestuurders deur geeft een signaaltje van deur open. De bij-rijders deur doet niets. Dat komt omdat ik geen comfort CAN heb. Weet jij wat ik moet doen om dat te activeren. Of wat ik moet veranderen?
  14. Wie weet of de dakdragers van een Audi A6 (vorige model) het zelfde zijn als van een VW Passat? Ik vraag dit omdat er bij de Audi een betere pakking onder zit dan bij de Passat. Mischien heeft hij ook juist daarom geen roest problemen zoals bij de Passat? Als de dakdragers de zelfde afmetingen hebben als van een VW, gaat deze pakking waarschijnlijk ook op een Passat passen? Totale kosten van deze pakkingen zijn ongeveer 60 euro. Voor mij iets te duur om het te proberen zonder zekerheid. Wie het weet mag het zeggen, of beter nog wie heeft dit al geprobeert/gedaan? Groeten Golfer.
  15. Jongens wat een werkt allemaal. Ik heb het ook ingebouwd. Het tooltje om de kabels uit het stekkerblok te halen is inderdaad duur. Zeker als je het maar eenmalig gebruikt. Ik heb gewoon de kniptang gepakt en de stekker van de comfort relais eraf geknipt. Op de bedrading in de auto een klein plekje isolatie eraf gehaald, afgeknipte draadje erop solderen (effe goed bedenken welke op elaar moet) isolatie tape eromheen en klaar. Dit is ook een optie voor als je niet in staat bent om op een orginele manier de draadjes uit de stekker te krijgen. Dat is inderdaad het meest lastige van deze hele optie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden