Ga naar inhoud

Horoncu

Members
  • Aantal items

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Horoncu

  • Verjaardag 18-09-1981

Profile Information

  • Plaats
    Ede

Horoncu's Achievements

0

Community reputatie

  1. N75 vervangen + Turbo schoonmaken controleren of de schoepen vastlopen, was mijn probleem in ieder geval.
  2. Horoncu

    Passat verkocht

    Beste mensen, Hierbij wil ik jullie melden dat ik mijn passat verkocht heb. Ik vond hem te groot en hij bleef maar mankementen tonen. Ik heb altijd al een VW of Audi gereden en heb helaas niet goede ervaringen gehad, dus dacht ik om een hele andere merk te kiezen. Dacht eerst aan een Toyota Avensis sedan, maar dat was weer een stuk duurder, dus heb ik een mooie Opel Vectra 2.2 DTI GTS gekocht met 145000 km. Het was zeer leuk jullie te kennen en informatief. Ik weet nu veel meer van een TDI motor vanwege die noodloop. Ik wens jullie nog suxes verder. Gr. Sevki
  3. Probleem opgelost. Oorzaak: We hebben de turbo eraf gehaald, opengemaakt, schoongemaakt en ook gezien dat er met de schoepen gespeeld is (waarschijnlijk vorige eigenaar). LMM voor de zekerheid ook vervangen, Hij loopt nu 230(gps) en vliegt dan in noodloop, maar zelfs op 230km/h haalt hij niet de oude druk die hij bij 180km/h haalde. 2,6mB 230km/h, wat normaal blijkt te zijn en ik dus tevreden mee ben. In de tussentijd, Cat eruitgeslagen, motorolie, luchtfilter, oliefilter vervangen. Nogmaals rollerbank. Nu zit hij zelfs op 176PK met 426NM. Ik kreeg in de tussentijd ook ineens wat geluiden van de linker homokineet, gelukkig was het alleen maar het hoesje dat gescheurd was. Deze vervangen goed ingesmeerd en hij loopt nu als een trein. Wat ben ik gelukkig!
  4. Ik heb destijds ook last gehad van tikkend geluid, bij mij was de afdekhoes gescheurd en alle olie was eruit gedruppeld. Heb alleen de afdekhoes vervangen met en goed olie in gesmeerd en alles was opgelost. Kostte me 50 Euro.
  5. Ik heb een afspraak gemaakt voor over 2 weken. Ben het nu een beetje zat, toch bedankt iedereen. Inkyblue ik zal dit voorleggen aan de monteur. Bedrijf heet Jaap Smit in Ede, heeft ervaring in dit soort dingen. Auto blijft daar totdat het gefixt is. Ik zal laten weten wat het probleem was.
  6. 3v je hebt gelijk dat bedoelt hij ben een noob in motoren, in 1 week tijd heb ik wel veel geleerd moet ik zeggen. bij hbase 635 euries en dan weet je het nog steeds niet zeker (: Denk je dat het daaraan kan liggen? Hij geeft bij andere versnellingen geen problemen. Kan de LMM echt de oorzaak zijn dan?
  7. Vandaag langsgeweest bij het bedrijf. Deze man heeft geen fouten gedaan, waarom zou je zeggen. We hebben de auto op de rollenbank gelegd en hij trok in 1x door naar de 240km/h wat goed is. Turbolog gemaakt deze is heel netjes komt tot 2,5mB. We hebben de motor en de turbo met een speciale reiniger helemaal schoon gemaakt, waarbij hij zelfs 5pk erbij kreeg. Maar op de terugweg 190km/h gereden en plof hij ging weer in noodloop. In zijn 5 geen problemen in zijn 6 weer hetzelfde. Deze man gaf aan, dat de schoepen in de turbo vastkunnen lopen en daarom op die hoge snelheid een enorme druk krijgen waarna de auto in noodloop springt. We kunnen de turbo laten reviseren of een nieuwe turbo erin, wat enorm prijzig is en ik er niet aan over heb. Dus bij mijn avontuur met een passat is het niet goedgekomen.
  8. 3V ik heb geen trekhaak dus dat kan al niet, maar mijn vermoeden ligt ook daarergens. We gaan het morgen zien. Ik ga terug naar de tuner (chipper Vdub) even uitgebreid laten testen. De auto is geen Duitser. Maar morgen weet ik meer dan horen jullie van me.
  9. Jos, Daar erger ik me dus ook om. Waarom er niet gekeken is naar de turbodruk bij het tunen. Hij heft alleen naar de pk's gekeken. sonbakis40, in zijn 5 haalt hij makkelijk de 180, zonder noodloop.
  10. N75 is nieuw niet gebruikt.
  11. Voor het tunenen ook geen happeringen erna ook niet. Ik heb vandaag gebeld maar waarschijnlijk is hij niet open.
  12. Ik zal even duidelijk beschrijven. Ik heb deze auto uit laten lezen (rijdend) voor het tunen, bij een ervaren garage in Veenendaal. Deze persoon heeft een hele uitdraai gemaakt waarin staat dat alles perfect was, dit incl. de turbodruk en dergelijke. Hij gaf aan dat de software vervangen moest worden. Hij gaf ook meteen aan dat als ik heb zou chiptunen dit ook meteen opgelost zou worden. Ik wou de auto altijd al chiptunen dus vond ik het niet zo'n groot probleem. Dus afgelopen zondag laten chiptunen. Uitdraai wil ik eigenlijk graag posten alleen mijn scanner doet het niet. Helemaal geen happeringen. van 130PK naar de 169 heel netjes. Testritten gemaakt (geen 180, was geen weg voor) en alles zag er goed uit. Ik ging ervan uit dat alles goed was gekomen, totdat ik bijna thuis op de A30 even wou testen. Hij kwam heel rap bij de 180 en dan sloeg hij in noodloop en ging terug naar de 120km/h. Dus was het probleem nog steeds aanwezig maar ditmaal ging hij in noodloop en voor het chippen bleef hij bij de 180 hangen. Volgende dag uit laten lezen door iemand anders, ook rijdend. Hij kwam tot de conclusie dat de turbodruk enorm hoog was en bij de 180km/h zelfs 2.8 mBar, wat hij nog nooit meegemaakt had. Dan grijpt de auto in en gaat in noodloop gelukkig. Mij werd aangeraden om de slangen te controleren en de N75 te vervangen. Zo gezegd zo gedaan, maar nee hoor geen verbeteringen. Nu denk ik eraan om morgen de tuner te bellen om te kijken op de rollerbank wat hij (verkeerd) heeft gedaan. Ikzelf denk niet echt dat de turbo het probleem is, want op alle versnellingen 1,2,3,4,5 gaat hij zonder problemen en happeringen naar 5000 toeren. Dit gebeurt alleen bij de 6e versnelling. Ikzelf ben niet een echte motorkenner. Als ik er meer verstand van zou hebben had ik al geweten dat er wat mis was in het begin en me niet om laten praten door de garage die beweerde dat het na het chippen opgelost zou worden. Maar nu hebben we dit probleem en zoeken we naar de oplossing.
  13. sonbakis40, dacht ecaxt als jou, ik heb daarom ook nog alle slangen vervangen, maar heeft niet geholpen, ik kan natuurlijk proberen wat inkyblue zegt, maar dit laat ik door die monteur zelf doen, kan meteen testen op de rollebank.
  14. Ik ga deze man nog een kans geven. Als hij het niet kan oplossen ga ik idd naar een van de bovengenoemde.
  15. vdub nu ik zit na te denken. Als ik de auto niet gechipt had, dan was ik er nooit achtergekomen dat er wat loos was. Ik zou dan nog steeds denken dat het begrensd was en als ik dan op reis zou gaan ergens naar de alpen ofzo en ik zou de motor intensief gebruiken, ik onderweg pech zou krijgen. Nu ik gechipt heb loopt hij ten minste in noodloop. Jullie horen nog van me. Ik ga proberen om 2e kerstdag nog een afspraak te regelen. Tnx voor alle reacties. BTW, deze tuner is ex-rally chauffeur en doet nu pro-monteur bij rally wagens, van buiten ziet het bedrijf er niet zo goed uit maar heeft binnen goede apparatuur en weet waar hij het over heeft. Dus een beter tuningbedrjf weet ik niet echt zo te vinden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden