Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 months later...
  • Reacties 246
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst

@Bronsky,

Ai dat ziet er niet best uit. Bij mij was lang niet zo erg. :blink2:

Heb jij chromen dakrail?

Ik wens wel veel succes bij de dealer.

Als het gemaakt wordt moet je er voor zorgen dat ze iets extra's plaatsen tussen het dak en de dakrails zodat er geen wrijving meer ontstaat.

Geplaatst

Ja hoor ik heb ook weer roest :bash:

Ik heb het van de week gemerkt bij het poetsen dat ik ook weer roest hebt,

het is wel in een heel klein stadium.

Het is van mij in September / Oktober 2005 dat het heledak opnieuw is gespoten, door dat ik roest had aan een van de roofrail het middelste gedeelte,

Op rekening van Pon.

Nu nog geen 2 jaar verder weer roest, op precies het zelfde plekje.

Antonio ik heb nog geen foto's kunnen maken wegens het slechte weer.

Ik ben nu bij een andere dealer geweest, hij was gespoten bij auto Maasland gelegen aan de deveterstraat te Roterdam,

Omdat we verhuist zijn naar maasland hebben we op het werk de Q7 even naar de dealer gebracht voor een storing in vlaardingen, en vroeg ik het daar of ik even kon langs komen, na dat ik het verhaal had verteld, Hij zei tegen mij dat het niet uitmaakt waar je je auto destijds hebt laten doen, vw - audi Groep is overal het zelfde,

hij zei als je morgen ochtend, om een uur of 7.00 7.30 uur hier kan zijn

ik zei nou dat komt dan mooi uit dan hoef ik niet helemaal naar Rotterdam toe.

Nou ik ben daar geweest en toen begon dat gezeik weer dat ze weer overal onderuit proberen te komen.

Het lijkt wel of ze het uit eigen zak moeten betalen.

Hij zei tegen mij dat (je maar een jaar gerantie krijgt op het lak) ze me terug zouden bellen over een uurtje als ene Mijnheer Ed er is, die had waarscijnlijk een vrije dag genomen dat ik dacht ik bel even zel op, hij was er wel, en toen kreeg ik de boodschap dat ik toch naar Rotterdam moest gaan , omdat de spuiter die Rotterdam destijds heeft gebruikt niet meer bestaat, ik zei gisteren zei je dat het niet uitmaakt omdat we éé-n bedrijf zijn en nu moet ik daar toch heen, ik dacht als jullie één bedrijf zijn gebruiken jullie toch het zelfde spuitbedrijf.

Toch maar even gebeld met Rotterdam daar kreeg ik te horen dat de aftersals manger er pas weer op 28-07-er weer is tot die tijd moet ik maar wachten wat er gebeurd :bash: K@tzooi

• 3 weeks later...
Geplaatst

Zo ben vandaag naar de dealer geweest voor het dak, ook ik had weer roest op het zelfde plekje.

Ik kwam aan en ik zag al gelijk de persoon in kwestie buiten lopen, die ik gelijk aan hield ik zei mijn verhaal, waar hij op antwoorde jezes dat is ook klote voor je.

Dat ik dacht hoor ik het goed, wat zijn ze ineens mee gaans, hij zegt neem ff lekker een bakje koffie dan bel ik die spuiter op die het destijds gespoten heeft, ( ik zei die bestaat toch niet meer) wel nee zegt ie hij heeft alleen een andere naam genomen, ik bel, en dan gaan we er straks even heen.

Een uurtje later daar aangekomen, werd er helemaal niet moeilijk gedaan, het dak word gewoon helemaal op nieuw gespoten en voor rekening daeler.

De gordel daar moet ik nog even voor bellen,

In ieder geval ben ik weer helemaal gerust gesteld, nu maar hopen dat het wel goed gaat.

Ik heb wel aangegeven dat als die gespoten is de roefraill niet terug te plaatsen want dat doe ik zelf wel, een weekje of drie later als de lak goed is uitgehard. :cool2::lol:

Geplaatst

Ik heb afgelopen zondag tijdens de meting bij Jos een nieuw setje dakrails gemonteerd (thx to Jee). Daarbij bleek dat er bij mij aan de linker kant bij de achterste bevestiging ook roestvorming plaatsvind. Het is nog minimaal, het zit nog onder de railbevestiging, maar dit moet toch niet kunnen.

Ook heb ik een paar roestblaasjes op de achterklep, waarbij er geen sprake is van beschadiging van de lak. Ik zal zo eens even bij de dealer langs kijken wat die er van zegt.

Geplaatst
Ik heb afgelopen zondag tijdens de meting bij Jos een nieuw setje dakrails gemonteerd (thx to Jee). Daarbij bleek dat er bij mij aan de linker kant bij de achterste bevestiging ook roestvorming plaatsvind. Het is nog minimaal, het zit nog onder de railbevestiging, maar dit moet toch niet kunnen.

Ook heb ik een paar roestblaasjes op de achterklep, waarbij er geen sprake is van beschadiging van de lak. Ik zal zo eens even bij de dealer langs kijken wat die er van zegt.

Hoi B5TDI

Jetje, Ik geloof dat ieder1 er last van gaat krijgen.

Is toch niet normaal meer je hoort het steeds vaker.

Ik hoop voor je dat je net zo vriendelijk asl ik geholpen werd.

• 1 month later...
Geplaatst

Bij mij ook roest gezien onder de linker dakrail. Dat wordt een ritje langs de dealer want ik heb nog garantie. Heb de auto 2 maanden geleden gekocht bij de officiële VW dealer. Is toch niet normaal. Auto van 4 jaar oud waarbij er roest van onder de dakrail uitkomt.

Iemand adviezen of suggesties??????????

Geplaatst

Ik baal er behoorlijk van. Het zijn een aantal opbollende stukken lak wat vanonder de dakrail komt. Als ik de artikelen lees, dan zal ook waarschijnlijk bij mij het dak gespoten moeten worden. Ik heb de auto 2 maanden geleden gekocht bij de VW dealer met 6 maanden garantie. Ik mag er toch vanuit gaan dat dit daaronder valt?

Geplaatst
Ik ben benieuwd wat de dealer mij morgen gaat vertellen m.b.t. roest vanonder de dakrails vandaan. Wat is jullie advies????

Hoi advies = heel simpel roest van onder de dakrail is niet het goede woord, roest van binnen uit wel er staat geloof ik 12 jaar garantie op roest van binnen uit.

Geplaatst

Afgelopen dagen auto gewassen en wat ontdek ik.

Jaja roest en blaasjes onder de dakrails vandaan.

Direct maar even bij de grote vrienden van de VAG-groep langs gereden.

Of het ook onder hun garantie viel.

Zeiden moest maar even bij hun schadeafdeling langs, op naar de Narvikweg.

Daar aangekomen zeiden ze, loop direct wel even mee.

Jaja is niet zo mooi zegt die man dat hoort niet.

Ja zeg ik dat verwacht je niet van een auto van 4 jr.

Klopt zegt die man doe een aanvraag bij Pon en dan hoor je over 2 a 3 week meer.

Als er meer over bekend is horen jullie het.

Geplaatst

Ik heb ook roestblaasjes bij de linkerdakrail vooraan. De dealer had dit nog nooit meegemaakt en ik vertelde al van verhalen hier op het forum. Hij heeft een week geleden een mail verstuurd naar Pon.

Klopt zegt die man doe een aanvraag bij Pon en dan hoor je over 2 a 3 week meer.

Uit je woorden begrijp ik dat jij hetzelf moest melden aan Pon?

Geplaatst
Ik heb ook roestblaasjes bij de linkerdakrail vooraan. De dealer had dit nog nooit meegemaakt en ik vertelde al van verhalen hier op het forum. Hij heeft een week geleden een mail verstuurd naar Pon.

Uit je woorden begrijp ik dat jij hetzelf moest melden aan Pon?

Ja inderdaad vreemd, zoiets hoort de dealer te doen voor je...

Geplaatst

Klopt die man heeft een aanvraag ingedient bij Pon.

Was misschien niet helemaal duidelijk. Sorry dus.

Bij mij is het ook links vooraan.

Worden een paar spannende weken, kijken met wat voor verhaal ze komen.

• 2 weeks later...
Geplaatst

K...T ik heb ook roest op mijn auto.

Het is model 03-2003 en bij de rechter drager middelste en voorste steun.

En jaaa deze zijn ook van chroom (std af fabriek).

Straks naar de dealer en ben benieuwd.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel er daadwerkelijk met dit probleem zijn?

Ik vindt het erg slecht van zo'n auto dat dit na 4 jaar al gebeurt.

En natuurlijk krijg je het gezeur van de dealer over roest van binnen uit of niet/garantie of niet. Feit is dat dit veeeel te snel gebeurt in mijn ogen waardeloos.

Geplaatst

Bij de dealer geweest en inderdaad is het geen roest van binnenuit.

Maar ondanks dat is wel bevestigd dat dit niet mag gebeuren.

Er zijn foto's gemaakt en die worden naar PON verstuurd.

M.a.w. word vervolgd.

Op dit moment nog alle medewerking van de dealer, en heb vertrouwen dat dit ook blijft? (Hangt van PON af).

Geplaatst

Moi,

Ik heb ook roest gehad aan mijn Passat,

heb het toen gemeld bij de importeur,

waarna je je auto mag laten zien bij de dichtsbijzijnde VW dealer,

de e.a dan bevestigd naar de importeur.

als de importeur overtuigd is dat het roest van binnen uit betreft,

dan zijn er ca 5 dealers die het spuitwerk voor de importeur mogen uitvoeren.

dat is in mijn geval bij Century in grongen gebeurt.

Geplaatst

Heb bericht van de dealer terug, en wat dacht je was geen roest van binnen uit zeggen ze.

De man van het schadeherstel bedrijf vondt het ook belachelijk, zei dat ik maar een brief naar de heren van Pon moest schrijven.

Hij kon er ook niets aan doen maar was het er ook niet mee eens.

Weten wel hoe ze er makkelijk van af kunnen komen denken ze.

Iemand hier nog meer ervaring mee, of krijgen sommige het wel vergoed.

Geplaatst
Moi,

Ik heb ook roest gehad aan mijn Passat,

heb het toen gemeld bij de importeur,

waarna je je auto mag laten zien bij de dichtsbijzijnde VW dealer,

de e.a dan bevestigd naar de importeur.

als de importeur overtuigd is dat het roest van binnen uit betreft,

dan zijn er ca 5 dealers die het spuitwerk voor de importeur mogen uitvoeren.

dat is in mijn geval bij Century in grongen gebeurt.

Raar dat jij het wel vergoed kreeg en bij mij zeggen ze dat het niet vergoed wordt.

Dezelfde garage, maar ja die zegge wel eens vaker wat.

Ze zeggen dat de auto te oud is 4 jaar, gel*l vindt ik dat want een auto van die leeftijd mag niet roesten.

Waarschijnlijk heeft het met de montage van de dakrails te maken.

Maar die zitten er standaard fabriek op.

Toch nog maar eens verder kijken wat ik ermee aan moet want ik vindt het niet normaal.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden