Ga naar inhoud

18T

Members+
  • Aantal items

    683
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over 18T

  • Verjaardag 25-02-1970

Profile Information

  • Plaats
    bijna op de autobahn (Gennep)
  • Interests
    Passat! Bmw
  • Naam
    Frank

18T's Achievements

1

Community reputatie

  1. allebei verkopen en minder brede kopen die op de BBs velgen lijken. want die zijn het mooist (vind die andere nep mercedes dingen) alleen idd wat te breed. zoeken naar de w8 velgen (phoenix? of was het wat anders) die zijn heel mooi onder de passat
  2. Kijk, weer wat geleerd: de BMW gebruikt de sensoren van het ABS om plotselinge verandering van wielomtrek te meten (veranderde draaisnelheid t.o.v. de andere wielen) om aan te kunnen geven dat je met een lekke band rijdt. Heeft dus niks met het continue meten van de bandenspanning te maken.
  3. Hoe zit die railing vast aan het dak, m.a.w.: Als je die railing erafhaalt, heb je dan gaten over? Kennis van me heeft nogal last van windgeruis bij bepaalde snelheden namelijk
  4. alles eraf. en dan voor de lol eens sdi of zo erop..... heb nu alleen nog een stickertje van de dealer onderop de binnenkant van de achterruit net tussen de verwarmingsdraden zitten..... dat moet en zal er nog af, maar da's wel een lastig klusje (kan er net niet bij namelijk) zonder de draden te beschadigen.
  5. 18T

    benzineverbruik?

    lijkt mij ook, zal wel weer zo'n gouwe ouwe ' regel' zijn uit de tijd van opa en z'n kadet of zo.
  6. 18T

    benzineverbruik?

    klopt, staat ook iets in de handleiding daarover. Idd bij gaslos minder verbruik dan bij stationair uitrollen. Maar ja, gaslos is ook op de motor remmen en bij ontkoppelen is dat weer minder. net wat je nodig hebt op zo'n moment. al zijn de meningen verdeeld over met ontkoppelde motor rijden. Een argument is dat er dan niet voldoende kracht is om de bekrachtigingen te voorzien van .. eh.. kracht waardoor bij hard remmen de motor afslaat en dus de remmen niet meer hard remmen. heb het geprobeerd met sturen plus vol op de rem staan maar werkte prima allemaal toen.
  7. zit wat in, na een reset duurt het een tijd (rijdend) voor ie gecalibreerd is.
  8. zit er in de nieuwe passat zo'n systeem? En geeft dat de actuele druk aan? BMW doet het zo: er zit wel een systeem in. Dit controleert de RELATIEVE druk van de banden t.o.v elkaar. Dus als er een band opeens leeg loopt, dan krijg je een waarschuwing. Alsof je dat niet door hebt maar goed, je kunt met de runflat banden nog even door als het goed is dus ok. echter, lopen ze allemaal tegelijk leeg, dan merk je dus niks! Het 'normale' drukverlies (alle vier 0,1 per paar duizend km) krijg je dus niet gemeld. Toen ik dat hoorde (na geklaagd te hebben over trillen, bleek 0,4 te lage bandenspanning te hebben) heb ik drie keer moeten vragen of het bandenspanningscontrolesysteem écht zo stom was ontworpen voor ik het kon geloven. Zelfs zo'n foeilelijke laguna geeft gewoon aan wat er nu in de banden zit aan luchtdruk. en dus zie je ook een snelle verandering.
  9. Erg mooi op de foto's zo! met rood vind ik het wel lekkerder (heu) kijken. Met rode verlichting blijft je nachtzicht heel en met blauw vind ik dat minder. dus voor 'ambianceverlichting' is mooi rood niet lelijk zoals ze in audis en bmws doen. Moet je naturlijk niet - zoals bij BMW - de ledjes in de knoppen knetterhard groen laten branden in het overigens zacht rood verlichte interieur........
  10. 250000 voor een 1.8t hoeft ook niet te veel te zijn hoor...
  11. tip: aan de dealer vraag je spullen voor niks of voor weinig. Da's standaard procedure. maar vergeet ook niet vervolgens je leasemaatschappij het bedrag te laten verlagen omdat je de restwaarde verhoogt. Voorbeeld: achteraf leer inbouwen kost meer dan af-fabriek. maar voor jou voordeliger ivm bijtelling. In leasebedrag meer door hoger te financieren bedrag maar juist minder door hogere restwaarde. En dat laatste willen ze nog wel eens 'vergeten' of je met een fooi weg sturen (tientje of zo) terwijl het al gauw 50+ euro per maand kan schelen. Werkelijke situatie overigens, en het kostte wat bellen en naar 'de baas' vragen maar wel gelukt uiteindelijk. En wat je van de dealer krijgt? Tja, da's een kwestie van onderhandelen en ook een beetje leuren; scheelt je wel veel geld dus is de moeite waard.
  12. Nee, het hele paneel moet eraf. Dat rooster zit namelijk ingegoten. Maar loop eerst de kabelboom eens langs, want de speakers zelf (indien nog af-fabriek) zitten vast met popnagels en als je dat ook allemaal moet gaan loshalen....... het rubber in de deur (tussen carosserie en deur dus) kan eraf maar reken op een aardig rotwerkje om ze terug te plaatsen want die dingen floepen er steeds net weer uit. Trek ze dus niet zomaar los, probeer het met een beetje loshalen. Eventueel kun je daar de kabel blootleggen en op een andere speaker aansluiten om te testen, voordat je de deur gaat openen.
  13. kan goed dat het later aangepast is. Als je maar naar de juiste paren zoekt komt het goed. En wees consequent in je aansluiten van plus en min per speaker en per alle speakers. Anders klinken ze niet goed.
  14. Staat er toch! Gennep ligt bij Nijmegen. en ja, het is Limburg (net wel) edit: je bedoelde Cognac natuurlijk. Regio Nijmegen in je profiel is voldoende als je liever niet te exact bent. Nederland is wat ruim...
  15. Daar woon ik ook, PB maar als je langs wilt komen. In mijn passat ligt de radio er nog uit dus kun je het zo overschrijven/fotograferen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden