Ga naar inhoud
  • 0

Welk merk auto banden


Darkxceed

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oei, komt weer een discussie :wink:

 

Heb je een set winterbanden? Dan zijn zomerbanden erbij wel lekker. All-season KUN je evt. 's winters ook mee doorrijden, maar ga je op wintersport dan wordt het vaak verplicht winterbanden (M+S kenmerk) te hebben.

 

Merk is m.i. afhankelijk van je budget, hoe je rijd.

 

A merken zijn duurder, maar komen veelal beter uit de tests, bijv. Michelin, Dunlop, Conti, e.d.

B merken goedkoper, soms goed in de tests. Bijv. Vredestein, Hankook

Rest vind ik crap, zeker de Aziatische banden zoals Linglong, Wingbing, Ku Trub Ber :wink:

 

Heb wel eens Nankang NS-2 gehad, maar die zijn echt minder in de regen, hou het nu bij de A merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou makkelijk zijn als je een paar eisen en wensen vermeldt.

 

Wil je een goede slijtvaste band met goede natweereigenschappen, dan moet je kiezen uit een A-merk. Welk merk kun je je lappen tekst over schrijven, want ieder heeft zijn eigen eisen en wensen.

 

4 seizoenen banden kun je vergelijken met hardloopschoenen waarmee je wilt gaan voetballen en wielrennen. Het kan wel, maar het is beter om schoenen te hebben met noppen en spd voor de juiste grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

4 seizoenen banden kun je vergelijken met hardloopschoenen waarmee je wilt gaan voetballen en wielrennen. Het kan wel, maar het is beter om schoenen te hebben met noppen en spd voor de juiste grip.

 

Waar heb je deze wijsheid vandaan?

 

Ik heb een jaar met goede ervaringen gereden met Vredestein All Season banden. Moet wel zeggen dat ik met de auto nooit de grenzen opzoek kwa bochtenwerk of snelheid. Denk dat je in het algemeen rekening moet houden met iets meer bandenslijtage bij een All Season band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@daan

 

Ik vind het wel vreemd dat je Vredestein(onze Nederlandse topband) degradeerd tot een B-merk..

Degradeer niets... laat ze dan eerst een aantal jaren met de zomerbanden in de top meekomen. De Ultra Sessanta die ik vorig jaar had, vind ik nog altijd een goede band.

Vwb winterbanden, daar zijn ze al een fiks aantal jaren goed in de top vertegenwoordigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal zeker een a merk worden.

Had eerder pirelli in gedachte die hmbais noemde.

 

Bij de anwb test kwam de continental ook als beste uit alle testen.

Wel is het zo dat er geen test is gedaan met mijn maat, mja zou natuurlijk ook niet te doen zijn als ze alle merken en alle maten gingen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oei, komt weer een discussie :wink:

 

Heb je een set winterbanden? Dan zijn zomerbanden erbij wel lekker. All-season KUN je evt. 's winters ook mee doorrijden, maar ga je op wintersport dan wordt het vaak verplicht winterbanden (M+S kenmerk) te hebben.

 

M+S keurmerk is helemaal niets officieels, mag naar believen door de fabrikant op elke band gedrukt worden.

Dus een zomerband met die M+S merktekens kan zo maar, hou dat in je achterhoofd..... (marketing etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pirelli's gehad (nog steeds achter) cuppen als een malle, ruim vier mm profiel maar ga ze van de week maar vervangen wat een herrie.

 

Kwa duurzaamheid is in mijn ervaring michelin onverslaanbaar en blijven stil en comfortabel ook als de banden naar zijn einde lopen.

 

De dunlop's die er nu een paar duizend kilometer voor opliggen hebben me ook positief verrast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Altijd Michelin gehad en nog steeds tevreden, we hadden 4 Pirelli banden eronder en die maakten nog is geluid.. , laatst 2 nieuwe Michelin Primacy HP 235-45-17 banden maat gekocht (snelheid code W (270km/h max. dat is eigenlijk veels te hoog voor onze 2.0tdi mja maakt niet uit :mrgreen: ), koste hier in Deventer bij een bandenzaak €170 per stuk, heb ze toevallig voor €100 per stuk gevonden en nu is het geluid al veel minder geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand toevallig waarvoor deze a-symmetrische (tegenovergestelde) profiel goed voor is?

 

Ze zijn goed gemonteerd, want aan allebei de kanten staat Outside.

 

Deze 2 zomerbanden zijn de Michelin Primacy HP (235-45-17)

post-16456-1423826902,2448_thumb.jpg

post-16456-1423826902,3541_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

4 seizoenen banden kun je vergelijken met hardloopschoenen waarmee je wilt gaan voetballen en wielrennen. Het kan wel, maar het is beter om schoenen te hebben met noppen en spd voor de juiste grip.

 

Waar heb je deze wijsheid vandaan?

 

Ik heb een jaar met goede ervaringen gereden met Vredestein All Season banden. Moet wel zeggen dat ik met de auto nooit de grenzen opzoek kwa bochtenwerk of snelheid. Denk dat je in het algemeen rekening moet houden met iets meer bandenslijtage bij een All Season band.

 

Als je niet de grenzen opzoekt, dan kun je ook niet bepalen wat de grenzen zijn. Dat jou ervaringen dan goed zijn is niet meer dan normaal, want je verlangt qua stuur- en rem eigenschappen niet het hoogste van een band. Dat is wat ik zeg met mijn vergelijk met de hardloopschoenen: jij speelt een leuk potje voetbal en gaat een lekker stukje fietsen en hebt de extra grip door de noppen in het gras en koppeling op de pedalen niet nodig, jij doet het allemaal op de hardloopschoenen.

 

Overigens gaat het niet alleen om grip bij hard door bochten rijden, het gaat juist om grip op de momenten dat je het echt nodig hebt: remmen en uitwijken. Dat heb ik 2 weken geleden ervaren met de winterbanden op nat wegdek: je hebt niets te zeggen in vergelijk met zomerbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is voor mij het verkooppraatje van de bandenverkopers waarmee je eerder de all-season-band typeerde.

 

Vijftien jaar geleden hadden velen in nederland nog nooit van winterbanden gehoord.

Vraag mij af of het toenemend gebruik van winterbanden dan de verkeersveiligheid in de winter heeft verbeterd. Zouden er nu echt minder verkeersongevallen in de winter plaatsvinden? En is het oorzakelijk verband aangetoond? Weet jij het?

 

Ik had een prima rijervaring met weinig rijgeluid en uitstekende grip. Dat is het enige wat ik zeker weet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij die bandentesten moet je goed kijken welke types ze langs elkaar zetten. Soms zijn het hele sportieve banden, dan weer de eco banden.. en dat is toch allemaal niet echt te vergelijken.

Dat de testen allemaal andere uitslagen geven komt ook omdat ze allemaal verschillende maten testen op verschillende auto's.. op verschillende testbaantjes.. en de uitslag is dus altijd anders.. er is waarschijnlijk niet zoiets als "de beste band", hangt maar net vanaf waar, voor wie, op welke auto..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vijftien jaar geleden hadden velen in nederland nog nooit van winterbanden gehoord.

Vraag mij af of het toenemend gebruik van winterbanden dan de verkeersveiligheid in de winter heeft verbeterd. Zouden er nu echt minder verkeersongevallen in de winter plaatsvinden? En is het oorzakelijk verband aangetoond? Weet jij het?

 

Ik hou geen gegevens bij over de gevolgen van winterbanden, maar weet wel dat mijn winterbanden superieur zijn in de sneeuw en slechter onder alle andere omstandigheden (met name nat) als mijn zomerbanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vijftien jaar geleden hadden velen in nederland nog nooit van winterbanden gehoord.

Vraag mij af of het toenemend gebruik van winterbanden dan de verkeersveiligheid in de winter heeft verbeterd. Zouden er nu echt minder verkeersongevallen in de winter plaatsvinden? En is het oorzakelijk verband aangetoond? Weet jij het?

 

Ik hou geen gegevens bij over de gevolgen van winterbanden, maar weet wel dat mijn winterbanden superieur zijn in de sneeuw en slechter onder alle andere omstandigheden (met name nat) als mijn zomerbanden.

 

Tja, de ene zomerband is de andere niet.. dat is dan ook weer zoiets.

In een recente Autoweek bandentest was 1 ter referentie meegenomen zomerband (geen merk bekend gemaakt) op ALLE fronten beter als winterbanden, behalve in de sneeuw (dus ook bij kou, nat, enz).

Dat geeft wel een beetje te denken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden