Ga naar inhoud

  • 0

nieuwe guymod lampen


guyke

Vraag

  • Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

gedult newbie

de foto's komen

ik heb in china samen met dreke de guymod lampen laten modifieren

nu moet er in plaats van een hoop gesoldeer gewoon een kant en klare ring in de unit geplaatst worden

en dan denk je ik heb dat toch al oke , dit is voor de volgende generatie die dit nog niet hebben , en voor mij een hoop grijze haren te besparen op de guymod dagen

het voordeel aan deze ringen is wel dat er geen kortsluiting meer kan optreden wat we regelmatig met de sedans gebeurde , en er een serie uit viel

en deze leds zijn identiek dezelfde als diegene die gebruikt worden in de buitenste units , dus de kleur is super gelijk aan de buitenste

nu kan deze ring gewoon aan het mistlicht geplaatst worden en door het mistlicht te programeren al licht kan je er een dubbele functie uithalen

ideaal als je de dubbele witte stip vanachter wilt

oke hier komen de foto's

post-3679-1423825416,1898_thumb.jpg

post-3679-1423825416,346_thumb.jpg

post-3679-1423825416,5179_thumb.jpg

post-3679-1423825416,7053_thumb.jpg

post-3679-1423825416,8616_thumb.jpg

post-3679-1423825417,0335_thumb.jpg

post-3679-1423825417,2366_thumb.jpg

post-3679-1423825417,4553_thumb.jpg

post-3679-1423825417,6272_thumb.jpg

post-3679-1423825417,799_thumb.jpg

post-3679-1423825417,9553_thumb.jpg

post-3679-1423825418,1115_thumb.jpg

post-3679-1423825418,299_thumb.jpg

post-3679-1423825418,4709_thumb.jpg

post-3679-1423825418,6584_thumb.jpg

post-3679-1423825418,7365_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het terugzetten van 'normale' unit makkelijk of moet er van alles aangepast worden?

Mocht één van de ringen bijvoorbeeld defect geraken :embarassed:

 

En als hollander moet ik natuurlijk vragen wat deze mod kost/gaat kosten :wink:

Alleen wordt de lijst voor Guy modkes alleen maar langer...

  • Xenon
  • Bieg mod
  • Uitlaatstukjes

:mrgreen:

 

 

Vind het top dat je er zoveel effort in stopt :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ziet er goed uit, 2 kleurig? (dus rem en pinkers)

mooi werk!!

nee toine niet 2 kleurig aleen rood

mistlicht en licht

prijs is 100 euro gemonteerd

en geani wie verklapt nu zijn bron , wer hebben er tijd genoeg in gestoken om nu zomaar even te vertellen van waar ze komen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is toch duidelijk waar ze vandaan komen... doktor dre en chefkok guy hebben kennis en losse onderdelen en dollars in een chinese wok gegooid en allemaal kleine chineesjes dit regelmatig laten warmstoken, net zo lang tot dat dit lekkere resultaat is ontstaan!

 

oftewel, dat heet ondernemerschap! :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guy en Dré, ik heb even een gedachtengolf n.a.v. Foppe (heb vroeger nogal veel met leds en solderen gwerkt/bezig geweest). Ik heb geen idee wat 2 kleurige smd's kosten in de gewenste kleuren rood en oranje (of je neemt RGB leds en bepaalt het kleurbeeld zelf). Maar wanneer ik prijzen van smd led bekijken, dan moet dat toch enigzins kunnen en mogelijk zijn toch? De RGB controller die je eraan koppelt bepaald immers het kleurspectrum.

 

Een andere optie zou zijn om te kijken of je eens uit een set oude buitenste lampen de smd's kunt overzetten als ring. Dus zelf omsolderen van die smd leds op jullie nieuwe ring. Je hebt dan direct een beeld hoe het staat.

 

 

ja, ik ook. Dit is toch wel uniek wat jullie bedacht hebben!

 

Ik wil ook, maar wacht tot mijn bieg zo lek is dat hij kapot gaat.... heb eerst andere dingen op de planning...

 

Hoezo zouden trouwens een variant met oranje en rode leds veel duurder worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Guy en Dré, ik heb even een gedachtengolf n.a.v. Foppe (heb vroeger nogal veel met leds en solderen gwerkt/bezig geweest). Ik heb geen idee wat 2 kleurige smd's kosten in de gewenste kleuren rood en oranje (of je neemt RGB leds en bepaalt het kleurbeeld zelf). Maar wanneer ik prijzen van smd led bekijken, dan moet dat toch enigzins kunnen en mogelijk zijn toch? De RGB controller die je eraan koppelt bepaald immers het kleurspectrum.

 

Een andere optie zou zijn om te kijken of je eens uit een set oude buitenste lampen de smd's kunt overzetten als ring. Dus zelf omsolderen van die smd leds op jullie nieuwe ring. Je hebt dan direct een beeld hoe het staat.

 

 

ja, ik ook. Dit is toch wel uniek wat jullie bedacht hebben!

 

Ik wil ook, maar wacht tot mijn bieg zo lek is dat hij kapot gaat.... heb eerst andere dingen op de planning...

 

Hoezo zouden trouwens een variant met oranje en rode leds veel duurder worden?

 

even samenvatten dan

de smd leds zijn wel te koop (rood/amber)

http://be02.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=4966588

vanaf 25 stuks is het 0,356€ voor deze leds

 

RGB leds zijn hiervoor geen optie aangezien deze al 4 aansluiting nodig hebben

 

maar de ledring is al geproduceerd maar dan enkel voor rode leds. Als je de knipperfunctie erbij wil gaat de ring (printplaat) volledig aangepast moeten worden omdat er een baan extra moet bijkomen voor deze amberkleurige leds.

En daarbij komt ook nog dat er dubbel zoveel weerstandjes moeten bijkomen voor de knipperlichtleds.

Weet niet of daar zomaar nog plaats voor is.

 

is gewoon super dat deze kerels dit hebben ontworpen (wel een beetje jammer dat het knutselgebeuren er aan verloren gaat, nu is het zo goed als plug and play - en voor andere die het niet zo voor het knutselen hebben is dit een droom)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt natuurlijk ook m.b.t. die dubbele baan op de printplaat. En die nieuwe ringen nu zijn natuurlijk mega cool. Maar dubbele knippers zou toch ook cool staan. Wellicht kunnen Guy en Dré een soort van intekenlijst hanteren en vragen of men een gedeelte vooraf wil overmaken. Bij genoeg animo is het dan "appeltje - eitje".... Duurt alleen even voordat het gemaakt is. Maar ik maakte vroeger ook zelf printplaatjes. Is alleen erg bewerkelijk (het eerste ontwerp dan), maar wel te doen....

 

Misschien worden ze door VW uitgenodigd voor het professionaliseren van deze mod???? :mrgreen::lol::P

 

Guy en Dré, ik heb even een gedachtengolf n.a.v. Foppe (heb vroeger nogal veel met leds en solderen gwerkt/bezig geweest). Ik heb geen idee wat 2 kleurige smd's kosten in de gewenste kleuren rood en oranje (of je neemt RGB leds en bepaalt het kleurbeeld zelf). Maar wanneer ik prijzen van smd led bekijken, dan moet dat toch enigzins kunnen en mogelijk zijn toch? De RGB controller die je eraan koppelt bepaald immers het kleurspectrum.

 

Een andere optie zou zijn om te kijken of je eens uit een set oude buitenste lampen de smd's kunt overzetten als ring. Dus zelf omsolderen van die smd leds op jullie nieuwe ring. Je hebt dan direct een beeld hoe het staat.

 

 

ja, ik ook. Dit is toch wel uniek wat jullie bedacht hebben!

 

Ik wil ook, maar wacht tot mijn bieg zo lek is dat hij kapot gaat.... heb eerst andere dingen op de planning...

 

Hoezo zouden trouwens een variant met oranje en rode leds veel duurder worden?

 

even samenvatten dan

de smd leds zijn wel te koop (rood/amber)

http://be02.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=4966588

vanaf 25 stuks is het 0,356€ voor deze leds

 

RGB leds zijn hiervoor geen optie aangezien deze al 4 aansluiting nodig hebben

 

maar de ledring is al geproduceerd maar dan enkel voor rode leds. Als je de knipperfunctie erbij wil gaat de ring (printplaat) volledig aangepast moeten worden omdat er een baan extra moet bijkomen voor deze amberkleurige leds.

En daarbij komt ook nog dat er dubbel zoveel weerstandjes moeten bijkomen voor de knipperlichtleds.

Weet niet of daar zomaar nog plaats voor is.

 

is gewoon super dat deze kerels dit hebben ontworpen (wel een beetje jammer dat het knutselgebeuren er aan verloren gaat, nu is het zo goed als plug and play - en voor andere die het niet zo voor het knutselen hebben is dit een droom)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorry jongens maar ik ga het houden op deze ringen , dus geen knippers er bij

toen we aan het ontwerpen waren kwamen we plaats gebrek tegen op de led ring als er nog meer weerstanden en baantjes bij kwamen op de ring , dit ging ten koste van de stevigheid en betrouwbaarheid van de ring en de leds

die leds maken wat mee hoor daar in de koffer van trillingen

en ook voor het monteren achteraf , diegene die ooit een kabel hebben moeten trekken van de buitenste lichten naar de binne klep die weten waar ik over praat , en voor de knippers is dat nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:blink: Die Biegmod is toch al door VW gekopieerd? Op een CC heb je al mooi 2 ringen aan elke kant, vast van al die Biegmods afgekeken :mrgreen:

Yep, ma niet in Led en da's nieuwe technologie.

Van die onnozel lampenbollen niets nieuw dus dat had Ford vroeger ook en Ferrari van het eerste begin ook Opel GT in de jaren 70 ect. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:blink: Die Biegmod is toch al door VW gekopieerd? Op een CC heb je al mooi 2 ringen aan elke kant, vast van al die Biegmods afgekeken :mrgreen:

Yep, ma niet in Led en da's nieuwe technologie.

Van die onnozel lampenbollen niets nieuw dus dat had Ford vroeger ook en Ferrari van het eerste begin ook Opel GT in de jaren 70 ect. :mrgreen:

Klopt, maar bij een Passat is het natuurlijk mooier dan bij die andere :angel: En het scheelt een hoop geknutsel :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden