Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Kunnen we niet een groepsactie regelen misschien is het nog goedkoper ? Ik wil hem ook daarzo laten repareren .

 

 

Bijna niemand heeft hier nog last van, denk niet dat het een groepsactie gaat worden..

 

Heb buiten mijzelf ook nog niemand op dit forum gezien die problemen had met zijn stuurslot, begrijp ook niet hoe dit topic aan 6600 hits komt! Stuurslot fetisjen??? :mrgreen:

 

Whahaha :mrgreen:

 

Ik zie wel is een rode stuurtje, maar wanneer die net is gestart verdwijnt die weer.

Ik heb ook is gehad dat die niet ging starten, maar ik drukte toen de sleutel in 1 keer door, kreeg een rode stuurtje te zien, haalde sleutel eruit en effe opnieuw, toen deed die het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan zou ik em maar gauw inruilen voor de CR.. voor het je het weet is je stuurslot stuk ;)

 

Ja man, ik begin nu al slapeloze nachten te krijgen van dat stuurslot ding.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

staan trouwens 2 passat's hier in de straat, 1 van mij....

de andere van de buurman heeft hetzelfde euvel!

 

zal hem nog wel ff tippen...

laatst toen hij mij vertelde van die storing en dat het af en toe 20 min duurt voordat hij weg kan rijden, was er bij mij nog geen vuiltje aan de lucht.

hij had het over hele hoge bedragen ( zal wel uit het complete stuurkolom vervangen tijdperk komen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zo , gefixed! 245 euri's en een paar bakken koffie verder!

erg vriendelijke mensen, ze waren wel erg verbaast over de hoge kosten in nederland (verschil van 250-300 euro).

 

warme douche voor brockhues-engelke!

gelijk maar ff gebruik gemaakt van de Autobahn! ;-)

 

Jeroen, had dit nog niet gelezen na de vakantie maar fijn dat het op een betaalbare manier is opgelost bij deze Duitse Skoda garage, echt goede service daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu ook het, zo te lezen wel bekende, stuurslot probleem (Passat 3C 10.2005). Kan nog starten, maar neem het advies ter harte snel reparatie uit te laten voeren. Iemand nog beelden bij een garage in Noord-Holland?

 

Morgen maar eens vragen bij Martin Schilder vestiging in Haarlem wat de kosten naar verwachting zijn voor het vervangen van de stuurslotmoldule: het uitbouwen stuurkolom, de stuurslotmodule zelf en inlezen van het slot. Jullie horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 1,5 uur wachten (!), waarin ik gelukkig volgens de principes van Het Nieuwe Werken me tijd heb kunnen vullen, zijn de medewerkers van 'Martin Schilder' tot de zelfde diagnose gekomen: stuurslot vervangen, 2,5 uur werk. Komt bij de vestiging in Haarlem neer op circa € 385,-. Getuige alle prijsopgaven die ik hier terugvind en incl. 22% belasting in lijn der verwachten mi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik hoop dat de mijne daar geen last van krijgt!!! Gaan ze bij allemaal deffect of zitten er ook goeje tussen?

 

Nee, allemaal dezelfde serie. Die van mij was in 2010 ook vervangen. Kan dus zijn dat de vorige eigenaar hem al eens heeft vervangen en wellicht heb je geluk en krijg je het euvel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik hoop dat de mijne daar geen last van krijgt!!! Gaan ze bij allemaal deffect of zitten er ook goeje tussen?

 

Nee, allemaal dezelfde serie. Die van mij was in 2010 ook vervangen. Kan dus zijn dat de vorige eigenaar hem al eens heeft vervangen en wellicht heb je geluk en krijg je het euvel niet.

 

Je zou bij uitlezen kunnen kijken wat voor nummer jouw startblokkering heeft, ik had een R en er zit nu een K in, logischerwijs zou er nu een hogere letter in moeten zitten???

 

Adres 25: Startblokkering Labels: 3C0-959-433-25.clb

Onderdeelnr. SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K

 

Component: IMMO 038 0367

Revisie: 00038000 Serienummer: VWZCZ000000000

Dealer #: WSC 22985 133 182731

VCID: 326018CED4BE

 

Geen foutcodes gevonden.

 

(SW: 3C0 959 433 R NUMMER OUDE Startblokkering)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een R wordt volgens Etka vervangen door een AR Z01

 

Een K wordt volgens Etka vervangen door een M (K vervallen sinds 1/9/2006 !!!)

 

post-8019-1423827859,6584_thumb.jpg

 

Een mooi detail : enig verschil : R is voor een wagen met elektrische ruiten achter, K (of toch de vervanger van K) voor een wagen met mechanische ruiten achter....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een R wordt volgens Etka vervangen door een AR Z01

 

Een K wordt volgens Etka vervangen door een M (K vervallen sinds 1/9/2006 !!!)

 

[attachment=0]Comfortmodule.jpg[/attachment]

 

Een mooi detail : enig verschil : R is voor een wagen met elektrische ruiten achter, K (of toch de vervanger van K) voor een wagen met mechanische ruiten achter....

 

grtz, dre

 

Hebben ze bij mij een oude gemonteerd?? :(

 

Heb trouwens al 10 maanden geen startproblemen, dat dan weer wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na 1,5 uur wachten (!), waarin ik gelukkig volgens de principes van Het Nieuwe Werken me tijd heb kunnen vullen, zijn de medewerkers van 'Martin Schilder' tot de zelfde diagnose gekomen: stuurslot vervangen, 2,5 uur werk. Komt bij de vestiging in Haarlem neer op circa € 385,-. Getuige alle prijsopgaven die ik hier terugvind en incl. 22% belasting in lijn der verwachten mi.

 

Opgehaald, hebben de auto voor het geld ook nog even de passie binnenste buiten gekeerd dat dan weer wel; helemaal schoongemaakt en dat rijdt toch wel lekker(der) :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad met mijn VW Passat. Kreeg ook steeds de melding "move steering wheel" te zien wanneer ik mijn auto wilde starten. Als ik dan een aantal maal het stuur heen en weer bewoog en de auto wilde starten dan sloeg de moter na het starten vaak gelijk weer uit. Na een aantal pogingen kreeg ik de auto dan wel weer aan de praat.

 

Persoonlijk heb ik veel aan dit forum gehad en wist ik na het lezen van de geposte reacties hier op dit forum dus al gauw wat er mis was met mijn auto (dank). Nadat ik wat prijsopgaven had opgevraagd heb ik mijn auto naar de officiele VW Dealer "Century Autogroep" in Groningen gebracht. Ik ben erg tevreden over de service die ik hier gehad heb. De communicatie verliep erg soepel en de reparatiekosten vielen mij reuze mee (helemaal wanneer ik het vergelijk met reparatiekosten waar sommige andere leden mee geconfronteerd zijn). Uiteindelijk is mijn auto gerepareerd voor € 265. Wat hebben ze gedaan: stuurkolom in en uitgebouwd, stuurslot vervangen, stuurkolom opnieuw ingelezen.

 

Dus als er mensen uit het noorden komen die dit zelfde probleem hebben met hun auto, dan hoeven ze niet helemaal naar Duitsland (Gronau) te rijden om de reparatie te laten uitvoeren voor € 250. Voor € 15 kun je immers niet van Groningen naar Gronau rijden en weer terug.

 

Groet,

Michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor dezelfde reparatie, bij dezelfde garage, bijna € 300 meer... dat is inderdaad nogal een verschil. Als ze aan jouw auto exact dezelfde reparaties hebben uitgevoerd dan aan mijn auto, dan heb ik daar ook geen logische verklaring voor. Ik kwam hier mijn ervaring delen zodat andere leden er hun voordeel mee zouden kunnen opdoen. Ik heb overigens wel van tevoren een prijsindicatie opgevraagd, zodat ik achteraf niet voor verrassingen kwam te staan. Mogelijk dat je nog wat aan de factuur kunt laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou toen ik er eens was voor andere ellende toen vroeg ik wat het vervangen van de stuurkolom electronica kost.

Antwoord: 550euro

 

Paar dagen later was ik die ellende met de stuurkolom zo zat dus ik erheen....wil dat laten repareren...wat kost dat? Antwoord 650euro.

Ik zeg maar een paar dagen geleden werd me hier verteld 550euro

Waarop de man achter de balie antwoord: Ooh als ik dat gezegd heb dan doen we het voor 550euro.

 

Dus nu weet je hoe ze prijzen bepalen bij Century.

Ik ga er echt niet langs...schiet er toch niks mee op en kost alleen tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden