Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor degene die in de omgeving van Helmond nog een adres zoeken om deze print te laten vervangen kan ik mededelen dat ik een adres gevonden heb die dit werk uitvoert voor ruim 260 euro incl.

Ondanks het feit dat elektronica mijn werk is en dus het opknappen van de betreffende print voor mij niets voorsteld laat ik de print a.s. dinsdag vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor degene die in de omgeving van Helmond nog een adres zoeken om deze print te laten vervangen kan ik mededelen dat ik een adres gevonden heb die dit werk uitvoert voor ruim 260 euro incl.

Ondanks het feit dat elektronica mijn werk is en dus het opknappen van de betreffende print voor mij niets voorsteld laat ik de print a.s. dinsdag vervangen.

 

Beetje wazige mededeling, wie en wat repareert men dan?

 

Nieuw stuurslot kost € 66,-, montage en inleren is 2 uurtjes werk, ben je tegenwoordig voor +/- €250,- klaar en heb je garantie op de reparatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag mij auto terug uit de garage. Gelukkig vooraf een prijsafspraak gemaakt met hen. Het had behoorlijk tegen gezeten. 5 uur arbeids i.p.v. de gecalculeerde 2,5. Het loshalen van de elv module lukte niet en ook het inleren lukte niet ondanks dat ze dit werk vaker gedaan hebben. Uiteindelijk is alles goedgekomen en ik heb afgerekend wat vooraf afgesproken is. Ze hebben aangegeven dat de volgende klant deze werkzaamheden niet voor hetzelfde bedrag als wat ik betaald heb wordt uitgevoerd. Mede hierom noem ik niet welke garage dat geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag mij auto terug uit de garage. Gelukkig vooraf een prijsafspraak gemaakt met hen. Het had behoorlijk tegen gezeten. 5 uur arbeids i.p.v. de gecalculeerde 2,5. Het loshalen van de elv module lukte niet en ook het inleren lukte niet ondanks dat ze dit werk vaker gedaan hebben. Uiteindelijk is alles goedgekomen en ik heb afgerekend wat vooraf afgesproken is. Ze hebben aangegeven dat de volgende klant deze werkzaamheden niet voor hetzelfde bedrag als wat ik betaald heb wordt uitgevoerd. Mede hierom noem ik niet welke garage dat geweest is.

Dus dan kunnen we je eerste bericht als niet verzonden beschouwen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag mij auto terug uit de garage. Gelukkig vooraf een prijsafspraak gemaakt met hen. Het had behoorlijk tegen gezeten. 5 uur arbeids i.p.v. de gecalculeerde 2,5. Het loshalen van de elv module lukte niet en ook het inleren lukte niet ondanks dat ze dit werk vaker gedaan hebben. Uiteindelijk is alles goedgekomen en ik heb afgerekend wat vooraf afgesproken is. Ze hebben aangegeven dat de volgende klant deze werkzaamheden niet voor hetzelfde bedrag als wat ik betaald heb wordt uitgevoerd. Mede hierom noem ik niet welke garage dat geweest is.

 

Was het een dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ennnn jaaa het is zover 3 dagen voor de wintersport wil de passat niet meer starten :angry: morgen dat vervelende ding er maar eens even af slopen. Ze hebben die dingen vast niet op voorraad ofwel? :roll:

hoe groot is de kans van slagen van dat solderen nu eigenlijk? :lol: Anders soldeer ik hem gewoon en vervang ik hem na de vakantie wel.. Dan heb ik namelijk iets meer tijd :mrgreen:

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ennnn jaaa het is zover 3 dagen voor de wintersport wil de passat niet meer starten :angry: morgen dat vervelende ding er maar eens even af slopen. Ze hebben die dingen vast niet op voorraad ofwel? :roll:

hoe groot is de kans van slagen van dat solderen nu eigenlijk? :lol: Anders soldeer ik hem gewoon en vervang ik hem na de vakantie wel.. Dan heb ik namelijk iets meer tijd :mrgreen:

 

Paul

 

Voordat je er zelf aan begint zou ik eerst op deze pagina's de ervaringen van anderen er op na slaan en ter harte te nemen. Ik heb het bewuste component (nadat het door de garage vervangen was) thuis onderzocht. En inderdaad zoals eerder hier beschreven zijn er eenaantal contacten op de print die er uitzien dat ze zo goed als niet gesoldeerd zijn.

Echter ik heb eea afgewogen en besloten om het de garage te laten doen. Ik heb vooraf een vaste prijsafspraak gemaakt en dat was goed ook want in de garage hebben ze 2x zoveel tijd eraan gewerkt dan vooraf gecalculeerd. Ook hebben ze mijn auto op de autoambulance nog naar een VW dealer gebracht omdat ze de nieuwe module niet ingeleerd kregen ondanks dat ze alle kennis, apparatuur en codes ervoor hadden.

De module moet snel te verkijgen zijn dat zal het probleem nioet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben zelf ook monteur, en werk veel met vw en Audi dus dat vervangen zal geen probleem worden.

Ook het solderen van de printplaat zal geen problemen opleveren. Mijn vraag is alleen of het probleem echt bij de losse contactjes ligt want anders heeft het ook geen nut dat ik ze soldeer. Maar ik denk dat ik gewoon voor een nieuwe moduul ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is hier op het forum door iemand geschreven dat slechte contacte op de print het probleem vormen. Ikzelf ben werkzaak in de electronica en heb daarom de betreffende module/print bekeken. Ik zie dat oa de soldering van de connector op de print er niet goed uitziet en het ook een goede kans geef dat het daaraan ligt. Anderzijds is het zo dat de electronica niet defect is want anders zou het helemaal niet meer werken. Zoals op dit forum eerder beschreven lijkt het er op dat de startproblemen optreden wanneer de luchtvochtigheid groot/hoger is. Om de auto te kunnen starten moet na het afslaan van de motor de sleutel geheel uit genomen worden en vervolgens minimaal 30 -60 seconden te wachten en vervolgens opnieuw te proberen. Dit werkte bij mij altijd echter het probleem werd steeds erger. In het begin wel starten en direct afslaan van de motor, later helemaal niet starten en zelfs dat geen enkel signaallampje aanging.

Indien je zelf goed bekend met de auto omdat je VW monteur bent dan moet het helemaal geen probleem zijn om de module te vervangen. De module wordt aan de klant verkocht voor minder dan 100 euro incl BTW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedendag,

 

Bij mij is het ook zo ver het lampje brandt ook, heb hem uitegelezen met vagcom en daar

komen de codes ook te voorschijn. Nu wou ik hem zelf vervangen maar als je de oude

codes bewaard kan je die nieuwe dan ook inleren met vagcom, of moet het perse bij de

dealer gebeuren. Ik beschik wel over originele vagcom van priemus.

 

Vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan alleen als je de Passat op een auto-ambulance zet. Na het monteren van de nieuwe stuurslotmodule, wat een vrij eenvoudig karweitje is, krijg de auto niet meer gestart, noch van het stuurslot. De module is +/- €65,- en het is 2 uurtjes werk, vraag jezelf af of je niet wit laten doen bij een dealer na prijsopgaaf vooraf. Het moet voor € 250 a 300, mogelijk zijn. Misschien anders vanuit Groningen net effe de grens over wippen en bij een Duitse dealer?

 

Met die oude gaat niet lukken, de ruimte met de kabelboom is m.i. tekort en het nieuwe slot wordt door het balpenveertje in het slot gedrukt en blokkeert je stuurkolom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke kijk wel even hoe ik het doe, heb wel een bekende die werkt bij de vw zou het er

ook even met hem over hebben. Het is net lastig met het inleren he, heb ook wel een

ambulance tot mn beschikking maar moet ook weer een grote auto voor. In ieder geval

bedankt voor het meedenken. Laat wel even horen hoe het afgelopen is.

 

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gewoon een nieuwe module gehaald, deze staat van stuurslot af als je hem krijgt. Nieuwe monteren, maar de stekker nog aan de oude laten zitten. De oude met een trekbandje vastzetten onder het dash. Ik heb de onderste afdekking van het dash eraf gelaten zodat ze bij de dealer makkelijk de stekker omkunnen zetten. Autoambulance is dus nergens voor nodig er kan prima gereden worden met de nieuwe module.

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben best wel van de creatieve oplossingen maar zou zelf zo niet over de openbare weg, in mijn geval 15 km, naar een dealer willen rijden met zo'n essentieel veiligheidsonderdeel in de "ruststand" , laat maar weten hoe en of het gelukt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zo , gefixed! 245 euri's en een paar bakken koffie verder!

erg vriendelijke mensen, ze waren wel erg verbaast over de hoge kosten in nederland (verschil van 250-300 euro).

 

warme douche voor brockhues-engelke!

gelijk maar ff gebruik gemaakt van de Autobahn! ;-)

 

Jeroen, had dit nog niet gelezen na de vakantie maar fijn dat het op een betaalbare manier is opgelost bij deze Duitse Skoda garage, echt goede service daar.

 

Goh Willem Bedankt voor de tip !!!!

 

Voor 234,43 is mijn probleem verholpen , :mrgreen:

 

EN JA ZE ZIJN ECHT VRIENDELIJK EN HULPZAAM , HEB MIJN VERSTUIVER PROBLEEM VOORGELEGD EN GELIJK NAGEKEKEN EN MOCHT ER 2 VERSTUIVERS EN EEN NIEUWE KABELBOOM OP KOSTEN VAN VOLKSWAGEN DEUTSCHLAND GEREPAREERD WORDEN.

KOSTEN WAREN 1580,- EURO

ALS ER IEMAND IS DIE PASSAT RIJDERS SPONSORD :mrgreen: DAT MOGEN DE HEREN BROCKHUES-ENGELKE ZIJN :mrgreen:

 

(forumleden met PD of Kabelboom Pm me even zou ik zeggen :idea: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden