Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

klopt: bij de eerste modellen ging de electronische stuurkolomvergrendeling vaak defect!

en moest je de hele stuurkolom en electronica vervangen,nu moet je de stuurkolom uit bouwen en kan je deze dus los vervangen en inleren.

ik zou er niet te lang mee wachten straks kan je niet meer starten (hij slaat af omdat hij niet word vrijgegeven).

een goede dealer zal er ongeveer 2,5 uur (a 81 ex per uur)mee bezig zijn. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou er idd niet lang mee wachten (zoals ik :( )om het te laten maken.

 

Heb om de zelfde reden vandaag mijn auto weg moeten laten slepen. Auto ging niet meer op slot, niet van de handrem en starten ging ook niet meer. Ben benieuwd wat het me gaat kosten.

 

groetjes Jason

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hier ook hetzelfde probleem, mijn passat is uit 2006 en geeft lenkung storing aan en slaat weer af na aanslaan.

volgens pauw zwolle moet er een nieuwe stuurkolom in en dat gaat zo ongeveer 1500-1600 euro kosten.

maar ik lees dat het ook via een kastje kan?

 

Ja bij mij is alleen de stuurwiel electronica vervangen (pouw Meppel). Dit is ongeveer de helft goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het schijnt dat als je de key heel langzaam in 1 drukt, wacht tot het lampje veranderd, dan voorzichtig doordrukt naar stand 2 en weer even wacht dat het dan vaak goed gaat.

 

Tevens blijkt het (weer) te liggen aan defecte microswitches in die stuurdoos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze week mijn stuurslot problemen bij Jos op laten lossen.

Alleen het stuurslot met electronica is vervangen. Dit is nu los verkrijgbaar.

Wel moet dit door de dealer ingeleerd worden.

Voorheen moest inderdaad alles vervangen worden.

Voor de prijs kun je Jos bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, ook mijn Passat uit oktober 2005 krijgt steeds vaker dit soort kuren. Ben vandaag naar de dealer geweest om te horen wat de reparatiekosten zijn; 440,00 EUR voor onderdelen en een hele dag voor de reparatie (a 85,00 EUR per uur).

Ik heb een prima dealer, maar dit lijkt me echt belachelijk... Dat moet slimmer/goedkoper kunnen.

 

Ik lees in enkele van jullie berichten dat 'Jos' dit stuurslot-probleem vaker heeft gerepareerd. Wie kan me het telefoonnummer / email adres van hem geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heren, zoals ik al eerder heb gemeld, en zelf gedaan! de elektronica is LOS te vervangen en kost €85 en je ben er max 2.5 uur mee bezig incl inleren. als je meer moet betalen word je opgelicht!

 

vertel me eens sjef hoe ik deze modulle het beste kan inleren , wat heb je nodig , is vagcom voldoende of moet je echt naar een dealer gaan ,

het probleem is dat als je deze thuis repareert en geen autoambulance hebt je niet tot aan de dealer geraakt

want de wagen start anders niet

we proberen natuurlijk zo veel zelf mogelijk te doen , en alle hulp voor het zelf te leren is welkom

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de dader is hier te herkennen op de foto als het zwarte kastje

niet zoals de meeste denken we halen het stuur er af en we vervangen de modulle waar we aan kunnen ( die net achter het stuur zit )

nee het stuurhuis moet er af want deze zit aan de binne kant en je kan er anders niet aan

het rotding zit dan ook nog eens vast met een soort breek bouten , dus deze valt niet los te schroeven

achteraf kan je er wel gewoon schroeven in plaatsen volgens mij

nu alleen nog het coderen leren en we zijn vertrokken

op de fotos is het stuurhuis los te zien op tafel, dit is mijn oefen stuurhuis :mrgreen:

post-3679-1423825338,7567_thumb.jpg

post-3679-1423825339,0692_thumb.jpg

post-3679-1423825339,2879_thumb.jpg

post-3679-1423825339,5067_thumb.jpg

post-3679-1423825339,7098_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heren, zoals ik al eerder heb gemeld, en zelf gedaan! de elektronica is LOS te vervangen en kost €85 en je ben er max 2.5 uur mee bezig incl inleren. als je meer moet betalen word je opgelicht!

 

en je hebt natuurlijk een mooie serie foto's gemaakt voor ons hier op het forum..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heren, zoals ik al eerder heb gemeld, en zelf gedaan! de elektronica is LOS te vervangen en kost €85 en je ben er max 2.5 uur mee bezig incl inleren. als je meer moet betalen word je opgelicht!

 

en je hebt natuurlijk een mooie serie foto's gemaakt voor ons hier op het forum..

 

en toen was het stil bij paul :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

guyke, het inleren kan alleen bij de dealer omdat het moet ingeleerd worden aan de wegrijblokkering,opzich een handeling van niets. ik weet niet of het ook via vagcom kan als je de oude gegevens uit de stuurkolomvergrendeling kan cloonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zal een dezer mijn stuur kolom er eens uit zwieren maar wel eerst alle gegevens uit de modulles copieren

en dan deze er in waar iik nu een foto van op gezet heb

eerst kijken als ie start zo , en indien niet dan maar eens prberen de gegevens van de gekloonde stuurdoos er in te proppen

en dan zien wat ie doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vandaag bij de dealer geweest en gevraagd wat dit mij gaat kosten en of ze het stuurhuis laten zitten. Ja, was het antwoord wij vervangen alleen de module nog maar.

De module kost mij €71,- excl.BTW en dan moet deze nog geplaatst worden.

Ik denk dat ik zelf alles maar los ga maken, dat scheelt weer wat centen, zag namelijk een prijs staan van €385,- excl.de BTW.

 

Wel een beetje veel van het goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden