Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste leden.

Je mag mij ook op de lijst zetten. Heb sinds een week de volgende melding op mijn dash: Steering column lock defective.

Als ik google wordt ik weer niet vrolijk. Het gaat ( op de nette manier) minimaal 250 euro kosten. Ga m maandag even uitlezen (collega heeft een vcds).

Ga maar gelijk een afspraak maken met vagtechniek te Neunen ( zijn de enige die het voor 245 euro incl doen), ik wed dat je een module hebt die eindigt  op H.

Als je voor dit nieuwe jaar nog zorgeloos wil rijden zou ik nu een afspraak maken... ze hebben het nl best druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijne is ook kassa...

 

Deed zich al eerder voor toen de winter begon, maar verdween vanzelf.

 

Nu blijft ie het maar aangeven. Maar motor valt niet stil, en stuur ontgrendelt ook gewoon.

 

Bij VAGtechniek te nuenen zie ik de enige goedkope mogelijkheid....

 

Tenzij iemand zo een ding heeft liggen ?XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was bij de dealer 295 euro kwijt. Mijn Passat was uit 2006 dus kreeg 20% korting omdat het dan een oudere auto was.

Bij was de auto bijna niet meer te starten en had m nodig voor mijn werk. Ze hadden gelukkig direct plaats en t was 10 min fietsen met leenfiets.

Bij mijn vorige Passat is deze toen ook vervangen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu een afspraak gemaakt bij "Martin Schilder" VW dealer in Den Helder, ze zeiden eerst 370,- totdat ik het forum erbij haalde en het ineens kon voor 307,-.....

Ach ik vond het best, afspraak staat voor 24 mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel raar 370 euro. Het zijn namelijk standaard pakketprijzen, staat een vast bedrag voor.

 

Net even de rekening bekeken en de 295 euro was incl. olie bijvullen. De standaard prijs is 315 euro, met 20% korting op arbeid ivm leeftijd auto op 285. Volgens geldt de korting voor auto's van 5 jaar en ouder.

 

Als je wil kan ik de rekening hier neerzetten. Een collega had namelijk hetzelfde en daar wilde de dealer hem 520 euro laten betalen...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Thomas,

Als je wil zou ik die berekening wel willen zien inderdaad.

 

Mijn Passat is van dec 2009.

 

Dit was bij de dealer, ik had toen weinig tijd en de auto was bijna niet meer te starten dus hij moest snel gefixed worden.

 

 

stuurslot2_1.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus deze melding begint 1x in de maand zeg maar en wordt naarmate je langer wacht erger en erger klopt dat?

 

Nja bij de ene auto wat sneller dan de ander.

Die van mij gaf me echt tijd, had zeker meer dan 4x melding gegeven. maar verdween van zelf.

Tot op een dag bleef ie em maar aangeven, dus moest ik wel gaan.

 

want de kans is dat als ie echt kapot is, dat je auto afslaat na het starten, of ergste geval, je krijgt em niet eens gestart.

Ik zou er vooral niet mee wachten, anders moet je gesleept worden :mrgreen:

aangepast door FZPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nja bij de ene auto wat sneller dan de ander.

Die van mij gaf me echt tijd, had zeker meer dan 4x melding gegeven. maar verdween van zelf.

Tot op een dag bleef ie em maar aangeven, dus moest ik wel gaan.

 

want de kans is dat als ie echt kapot is, dat je auto afslaat na het starten, of ergste geval, je krijgt em niet eens gestart.

Ik zou er vooral niet mee wachten, anders moet je gesleept worden :mrgreen:

Nee dat gevoel had ik ook, de 24e mag hij naar de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van mij kwam eerst heel af en toe en ging toen rap achteruit... Gebeurde bij beide Passats. Tot een moment dat je 10 min aan t rommelen bent om het proberen te starten.. Is toch vrij vervelend.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, Bij mij ook de hele stuurslotmodule en comfortmodule vernieuwd. Alleen daarna brandde mijn ESP lampje. De dealer zei dat het regelapparaat van de  Haldex koppeling (heb een VW passat 4 Motion uit 2006) vervangen moet worden. Echter als ik mijn stuur helemaal naar links, daarna helemaal naar rechts draai, het contact uit zet en daarna weer aan, dan werkt alles weer...? Helaas als ik de auto afzet en na een uur weer start geeft hij weer de ESP storing... Iemand enig idee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden