Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

 

De Peug 508 is anders echt een mooi dingetje! Moet je hem natuurlijk wel vol opties hebben (Xenon, vol leder, panorama dak op een station)

 

Jij vind alles buiten het VAG concern mooi :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja hoor, heb sinds enkele dagen ook last van dit probleem (3C variant bj2007). Net als mijn oom enkele jaren geleden en herstelling toen bij officiële vw dealer kostte rond de 1000euro. Iemand ervaring met herstelling van dit probleem in regio Antwerpen ? Ik lees veel positieve reacties over die dealer in Gronau (DE) , maar dat is met 300km toch redelijk ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Da's inderdaad een pak dichterbij ! Bedankt voor de tip ! Ik neem contact op !

 

VAG techniek staat goed aangeschreven en vraagt een redelijke prijs, in Gronau betaal je ook tussen de 285 en 320 euro, ik was voor 222 euro klaar omdat ik zelf al wat plaatwerk had verwijderd en de stuurkolom met een dremel had gemerkt, scheelde hun toch weer een half uur werk, was in 2 uurtjes gepiept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb enkele maanden geleden dit probleem succesvol en voor een reële prijs laten vervangen bij VAG techniek in Nuenen.

Een echte aanrader dus. De garage waar ik hiervoor kwam (auto Blaschke in Tilburg) wilde mij de volledige stuurkolom laten vervangen voor uiteindelijk meer dan €1.000,-. Dat dus maar niet gedaan en ervaren dat je bij VAG aan het juiste adres bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan me ook aansluiten bij deze foutmelding!! Iemand die hulp kan bieden?

 

Wat is je vraag precies?

 

Hallo Willem,

 

Ik heb 2 keer een foutmelding gekregen over het stuurslot. Ik lees op het forum dat garage's heel makkelijk zeggen om alles te vervangen (kosten 700,- of meer) Nu kreeg ik bericht van vdub dat er ook forumleden zijn die een module solderen en dat het probleem dan verholpen zou zijn. Vandaar dat ik om hulp vraag aangezien ik de melding nu nog niet vaak krijg.

 

Gr,

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kan me ook aansluiten bij deze foutmelding!! Iemand die hulp kan bieden?

 

Wat is je vraag precies?

 

Hallo Willem,

 

Ik heb 2 keer een foutmelding gekregen over het stuurslot. Ik lees op het forum dat garage's heel makkelijk zeggen om alles te vervangen (kosten 700,- of meer) Nu kreeg ik bericht van vdub dat er ook forumleden zijn die een module solderen en dat het probleem dan verholpen zou zijn. Vandaar dat ik om hulp vraag aangezien ik de melding nu nog niet vaak krijg.

 

Gr,

 

Dennis

 

Voor dat solderen moet je wel erg handig zijn met solderen op een minuscuul klein printplaatje, ik heb het niet aangedurfd, wanneer het mislukt dan moet je auto met een ambulance naar de dealer brengen. Er zijn garages die de module, kost 66 euro, vervangen voor een redelijke prijs. Het is ongeveer 2 uur werk. Ik zou er niet meer dan 350 euro voor betalen, net over de grens was ik 222,- kwijt. Je zou eens kunnen informeren bij vag techniek in Nuenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel staan mopperen tijdens het uitbouwen trouwens.. Een tipje voor de KB, zet er even bij dat de onderkap van het stuur gemakkelijk los te draaien is door het stuur een halve slag te draaien ;) Die KB heeft me enorm geholpen, waarvoor dank!!!

 

Jammer, maar helaas.. Krijg de melding weer .. en mijn vrouw wil niet eens meer met de passat de weg op.. Omdat ze hem niet meer gestart krijgt...

 

vervolgstap is dus, een nieuwe module halen en de sleutels opnieuw inleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt wel zelf de module verwisselen maar bent op een dealer aangewezen die de module aanmeldt in het VAG systeem met VAS. Weet niet hoe ze dit doen maar de sleutels heb je niet nodig. En dan moet je hem wel bij de dealer voor de deur wisselen want je krijgt de auto niet van het stuurslot en hij start niet :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel staan mopperen tijdens het uitbouwen trouwens.. Een tipje voor de KB, zet er even bij dat de onderkap van het stuur gemakkelijk los te draaien is door het stuur een halve slag te draaien ;) Die KB heeft me enorm geholpen, waarvoor dank!!!

 

Jammer, maar helaas.. Krijg de melding weer .. en mijn vrouw wil niet eens meer met de passat de weg op.. Omdat ze hem niet meer gestart krijgt...

 

vervolgstap is dus, een nieuwe module halen en de sleutels opnieuw inleren?

 

Ik heb ook dezelfde melding! laten uitlezen in nootdorp maar daar konden ze geen fout vinden! ondanks ik zelfs een fimlpje van de melding had laten zien!

 

Ik heb vandaag vagtechniek gemaild! www.vagtechniek.nl Heb het ervoor over om naar nuenen te rijden en te wachten tot de auto klaar is :lol: kosten om te maken 385,- inc btw inleren enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
iemand een "how to"over het zelf solderen?

 

heb nu ook telkens die storing!

 

bvd

 

Mijn advies: niet zelf doen, kans om de zaak te verknallen is zeer groot en je moet dan alsnog worden afgesleept naar VW garage omdat zij alleen een nieuwe module kunnen aanmelden in het VAS systeem. Kijk voor een garage die je module kan vervangen en aanmelden voor tussen de 2 en 300 euro. Ben zelf naar een skoda dealer in Gronau geweest en was voor € 222,- klaar.

 

In de kb 3c staat een how to maar die was niet succesvol en de hele diarree met stuurslotproblemen en oplossingen kun je ook op het forum vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bedankt voor je advies Willem, heb de afspraak staan! idd 222 euro.

had ook nog ff de off vw stealert hier geinformeerd.... (550 euro) voor de zelfde klus

 

 

thx!

 

Ha ha, doe Stefan Domesle de groeten en zeg maar dat mijn Passat nog start als een tierelier :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kunnen we niet een groepsactie regelen misschien is het nog goedkoper ? Ik wil hem ook daarzo laten repareren .

 

 

Bijna niemand heeft hier nog last van, denk niet dat het een groepsactie gaat worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kunnen we niet een groepsactie regelen misschien is het nog goedkoper ? Ik wil hem ook daarzo laten repareren .

 

 

Bijna niemand heeft hier nog last van, denk niet dat het een groepsactie gaat worden..

 

Heb buiten mijzelf ook nog niemand op dit forum gezien die problemen had met zijn stuurslot, begrijp ook niet hoe dit topic aan 6600 hits komt! Stuurslot fetisjen??? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden