Ga naar inhoud

niels@passat3c

Members+
  • Aantal items

    346
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

3 Neutral

Over niels@passat3c

  • Verjaardag 04-01-1991

Profile Information

  • Plaats
    BE

Overige

  • Vagcom
    12.10
  1. Dit is een bekend probleem bij de eerste vw commonrail motoren. Op audi forum staan er ook veel gevallen.. Is trug een falend bosch onderdeel (cp hogedrukpomp). Ik heb het hier al geroepen op het forum dat die pompen regelmatig kapot gaan.. Meestal tsse 100-170.000km (vrienden werken in garages en zien dit regelmatig). De motor moet helemaal open en vanalles vervangen vndaar de prijs ivm het slijpsel.. Zoals vdub zegt beter ander blok zoeken.. ik zweer nog altijd bij de 1.9tdi pd! Al heeft die ook (minieme) problemen. Het probleem zou liggen bij condens vorming en een slechte coating in de pompen,., of er na een bouwjaar een fix/onderdeel update geweest is, niet bekend. Stof tot nadenken van onze vag buren ; http://www.audiforum.nl/forum/model-specifiek-forum/audi-a4/b8-2007-/98958-2-0-tdi-metaal-slijpsel-in-hogedruk-brandstofpomp-bosch-cp4-xx.html
  2. Leuke pk's maar dat start/stop systeem wordt als maar 'beter' & 'beter' als je dit artikel leest.. Zelf als je niet stilstaat slaat ie af in die nieuwe passat!? Kom er gek van dat ik 'm bij mn audi niet kan weg coderen en dat stomme knopje altijd moet indrukken om het uit te zetten, wat je natuurlijk soms vergeet . Hopelijk hebben ze een pallet met extra startmotoren op voorraad bij de vw/audi dealer..
  3. Dit is mijn eerste gloed nieuwe wagen en ik zou 'm graag na de winter een 3tal cm's laten zakken want met mijn 19inch velgen gaat dit anders geen zicht zijn ! Maar hoe zit het dan met de fabrieksgarantie op de wagen? De dealer kon mij geen duidelijk antwoord geven, kreeg na tijdje wachten als antwoord dat de garantie op het onderstel zou kunnen vervallen en ik beter voor een s line onderstel zou kiezen.. Iemand van hier ervaringen met verlagingsveren of schroefset? Zou deze dan ook laten keuren, dan is dit op zich toch conform? Had al even op internet zitten zoeken maar daar lees je natuurlijk weer veel tegenstrijdige berichten ..
  4. Kreeg deze week briefje in de bus vd dealer om de nieuwe te testen, ga ik ook gelijk doen want ik ben zeer benieuwd naar die digitale display irl. Echter rest mij de grote o zo belangrijke vraag; of dit ook terug zo'n (interieur) krakend hok zal worden als de 3c waarbij demping mousse strips en laminaat stukjes het dashboard opvullen en silicone spray bussen de vuilbak invliegen om die ophangingsrubbers soepel te houden !?
  5. Ik zou dan persoonlijk toch voor AP gaan en iets meer betalen. Ben zelf +3jaar op AP rijdende zonder problemen. Vorige week terug gekeurd en specifiek gevraagd naar de dempertest omdat ik wel eens wou weten hoe het met de AP dempers zat na 3jaar intensief gebruik (woon op de boeren buiten/platte land dus doe veel mindere wegen). Was allemaal inorde volgens hun. Hou ook ff in gedachten dat je voor 1 standaard/normale schokdemper je +-100euries betaald, doe dit x4 en denk dan eens na als je de prijzen van een goedkope schroefset ziet Meest voorkomende klachten met goedkopere schroefsetjes zijn; -Kraken en knakkende geluiden door de veren die verspringen bij overdaaien vh stuur (stilstand of rijdend) -Hobbelige wegligging (snel stuiteren, klinker/kassei wegen zijn een ramp) -Lekkende dempers -Roest en vroegtijdige slijtage aan de schroefdraad (moeilijk tot niet kunnen verstellen van hoogte als gevolg)
  6. En hoe ligt deze in de hand? Van model toch n stuk mooier, heb die pook in de C nooit echt wat gevonden..
  7. Je slaat de nagel op de kop! Knulletje dacht dat het met deze slang ookwel zou lukken, helaas .. Met wat geluk mag ik de JUISTE zaterdag voormiddag ophalen.. Dit is al niet de eerste keer dat ik problemen heb met bestellingenal dan niet verkeerde onderdelen in het vw magazijn, toch triest.. Mss goed idee voor eens een vagtechniek in België te starten, wat een onwetendheid hierzo ..
  8. Had toch specifiek 1.9tdi gezegt maar goed, iedereen kan zich is vergissen zeker.. Ga deze trug demonteren en omruilen. Dus er staat geen leter achter dus geen versie C,D, R,.. ? Bedankt lucas
  9. Ja vind het ook raar maar anders past het niet met de 2nokjes.. Slang is identiek, alleen bij de ene kant lijkt het of de aansluiting met nokjes 1cm verdraaid is.. Andere kant past perfect Oud:3c0 145 832 Deze slang: 3c0 145 832 (q)
  10. Dag iedereen; ik heb mijn intercoolerslang vervangen omdat er een scheurtje inzat, echter hebben ze mij dezelfde slang gegeven maar een gemodificeerde (eindletter is anders) omdat mijn versie 'vervallen' is. Dat is allemaal leuk en aan de ene kant passen de nokjes prima maar aan de andere kant zitten deze een cm anders dus heb ik de slang iets moeten draaien met als resultaat dat er een 'knikje' inzit. Auto 'trekt' naar mijn idee wat beter, geen noodloop, geen foutcodes Ik denk dat de slang dmv warmer worden wel wat gaat uitzetten/ beetje versoepelen maar zou toch graag weten of dit wel enig kwaad kan dat er nu een knikje in zit... zie foto's; https://imageshack.com/i/exlaxM2bj https://imageshack.com/i/ipYQ82NYj
  11. Bedankt voor de antwoorden, zal uitkijken worden naar een 1.8tsi ..
  12. niels@passat3c

    STORINGSTUURSLOT

    Zijn hier al talloze topics over! Vind het beetje triest al die mensen die zich aanmelden voor hun 'probleem' endan niets meer laten horen.. Laten uitlezen (door de dealer) zoals de meeste moeten doen.. Laat m maar afsleeepeuh jongeuh endan Stuurkolom shizzle late vervange en sleutels inlere dus ca 280eu + afsleepkosten en diagnose kosten.. En terwijl je daar toch bent laat de verstuivers, vliegwiel , brandstofpomp, tandempomp en oliepomp(balansas/sechskant) ook maar vervangen dan zal je al wat ellende kwijt zijn
  13. Beste leden, Ik ben stilaan aan het uitkijken naar een opvolger vd 3c (1.9tdi). Nu zou ik omwille van lagere km's per jaar maken(max 20.000) & het weg vallen van de 1.9tdi willen overschakelen naar een benzine. Ik heb altijd graag een diesel gereden (2x een 1.9tdi zonder noemenswaardige problemen) maar de stap naar een 2.0 commonrail diesel durf ik niet zetten ivm de falende hogedrukpompen van VW waarbij reparaties tot 4000euries kunnen oplopen, je leest en hoort het meer en meer dus daar stopt het dieselverhaal voor mij. Mijn oog is gevallen op de CC reeks MY2013 1.8tsi(160PK). Vw heeft nu de 1.8tsi nu vervangen door een 1.4 (160PK) met compressor & turbo-> dit is geen optie omdat die dingen zeer snel zouden sneuvelen. Word er een beetje droef van, al dat motor downsizen met alle gevolgen van dien.. Ik zou graag eens weten wat de ervaringen zijn van de leden hier met een 1.8tsi en hoe betrouwbaar deze is-> slijtage, levensduur turbo, olieverbruik, andere kosten etc.. Ik neem aan dat de "distributie historie" ondertussen al opgelost is bij vw? Verder las ik op internet klachten van mensen met stationair onregelmatig draaiende motor die licht schokt, en iets met het pingelen vd motor.. De reden waarom ik dit hier plaats is omdat ik een leek ben met benzines
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden