Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Beste andere forum leden,

 

Zoals de meeste heb ik ook problemen met mijn stuurkolom. Heb een en ander rond gebeld en de dealers hier in de buurt (omgeving apeldoorn)

willen geen prijs opgeven van te voren. Goedkoopste begint bij 350 euro en loopt op tot ruim 1000 euro!!onder uiteindelijke prijsgarantie.

 

Na een poosje aangekeken te hebben heb ik gebeld met wat Duitse VW dealers in Gronau.

Daar heb ik een dealer gevonden die het voor 250 euro gegarandeerd doet!!

 

Ben vandaag heen geweest voor reparatie, super netjes geholpen en was voor 250 euro klaar.

Wat hebben ze gedaan: stuurkolom in en uitgebouwd, stuurslot vervangen, stuurkolom opnieuw ingelezen.

Hebben zelfs nog nagekeken of ze in Duitsland nog coulance konden krijgen, maar helaas.

 

Mijn Passat is van januari 2006, heeft 100.000 km gelopen en is een 2.0 tfsi.

 

Het gaat om de volgende dealer:

 

Brockhues en Engelke

http://www.brockhues-engelke.de

 

Is een Skoda dealer met een officieel VW service punt erbij.

 

Voor iedereen die twijfelt, succes.

 

Jeroen

 

Denk dat je door deze Duitse dealer heel netjes bent geholpen, ik neem aan dat het afspraak was op tijd en 2 a 3 uurtjes wachten??

Hebben ze naast het stuurslot ook de comfortmodule vervangen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo ik heb mijn passat weer terug. Kosten 890 euro. slik slik.

Ik heb de werplaatsbon even ingezien. regelapparaat 375 euro, arbeidsloon in de 400 euro, inleren 29 euro.

Ik had graag een kopie willen hebben van de bon, maar hier kreeg ik geen toestemming voor!! Dat vind ik maar een erg vreemde zaak :-(

Geen sprake van enige vorm van coulance. Schrijf maar een brief naar Pon was het advies.

Dat ga ik vanavond dus maar eens doen

 

Mijn mail aan Pon betreffende coulance-regeling heeft toch succes gehad.

Zonder enige verdere vorm van berichtgeving van de dealer heb ik een creditnota ontvangen van 445 euro (50% van het eerste bedrag).

Blijft nog een heel bedrag, maar het gevoel is nu toch beter....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige week 3 x storing gehad met stuurslot, dus vanochtend maar de stuurkolom gedemonteerd. Klusje valt reuze mee moet ik zeggen, maar vervelende was dat de printplaat zo vast zat in het kastje dat ik hem niet durfde te verwijderen, wist vrijwel zeker dat ik de zaak zou beschadigen, heb er daarom maar contactspray opgespoten en alles weer gemonteerd en alles werkt voorlopig weer naar behoren.

Ga binnenkort maar een afspraak maken bij de dealer in Gronau als die het nog voor € 250,-- doet. Weet nu dat het nooit meer dan 2 uur werk kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gisteren mijn stuurkolommodule gerepareerd was eigenlijk een klusje van niets.

Het printplaatje lijkt idd erg vast te zitten maar dit is de aansluiting voor het stuurslot motortje die er strak in zit.

Wel moest ik mijn stuurhoek sensor weer opnieuw inleren enzoweet niet waarom dit was maar het werkt allemaal weer.

nu maar hopen dat de melding weg blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja Marcel, maar wanneer ik het verknoei dan sta ik hier met 1450 kg oud ijzer wat niet voor of achteruit kan, hij zat echt erg vast bij mij, in ieder geval mooi dat het bij jou gelukt is. Dit is het enige automerk waarbij de eigenaren in staat zijn om een complete stuurkolom in- en uit te bouwen, had het in mijn leven nog nooit hoeven doen.

Toen ik vanochtend in mijn garage stond met die stuurkolom in mijn handen vroeg ik mij zelf wel af, waar ik in hemelsnaam mee bezig was..........

 

Ben er nu wel klaar mee en laat het slot zo snel en goedkoop mogelijk wisselen, dan nog de handremschakelaar en 3 pompverstuivers en dan is ie helemaal gemodificeerd naar een probleemloos 2008 type... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet wel zeggen dat ik het ook wel spannend vond om aan de operatie te beginnen.

Een vriiend heeft een garage bedrijf en daar had ik alle ruimte en eventueel een autoambulance als ik dit niet had weet ik niet of ik er aan had begonnen

Vooral omdat als het niet zou lukken de auto naar de dealer zou moeten om de sleutel in te laten leren en het niet duidelijk was of sturen ivm slepen e.d. dan nog mogelijk zou zijn.

Op een paar kleine puntjes na is de passat weer probleem vrij mijn 3b had wel minder problemen maar ja 3c rijdt dan wel weer lekkerder.

Succes met succes met je stuurslot

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige week een mailtje gestuurd voor prijsopgave wisselen en inleren stuurslot naar http://www.brockhues-engelke.de/ in Gronau, geschat was € 280,- , ik kon vandaag terecht op afspraak.

Vanmiddag om 1 uur afspraak in Gronau en binnen 2 uur stond de Passat weer keurig buiten met een nieuw stuurslot. Ik had een uitdraai van VCDS gemaild met de storingsfouten stuurkolom, dus ze hoefden geen onderzoek te doen (Toch wel de kracht van VCDS)

Ik moest € 222, 67 afrekenen, vond ik een hele nette prijs, wou ik graag een uurtje voor rijden, prima verzorgd daar met koffie en koekjes en er wordt ook goed met de klant gecommuniceerd wat ze allemaal hebben gedaan. Merk nu dat het lawaai van het oude slot is verdwenen, hoor nu vrijwel niks meer wanneer ik 'm op contact zet.

 

Goede service van deze Duitse garage :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heh get, Ik had de hoop dat het een eenvoudige handeling zou zijn.

 

Na het insteken van de sleutel hoor ik het stuurslot een paar keer klikken (vergrendelen, ontgrendelen, vergrendelen, ontgrendelen.. etc etc)

In de MFD verschijnt dan 'MOVE STEERING WHEEL' en na een aantal keer ontlocked hij dan ook eindelijk .. Het is niet altijd, en is ook spontaan ontstaan. Ik heb ook niet het idee dat het vaker of mindervaak voorkomt. Ik heb er wel al even last van..

 

Soms, na het ontgrendelen wanneer ik de auto start.. Hij daadwerkelijk ook draait. Slaat hij toch in ene weer uit. (net of de brandstoftoevoer afgekapt wordt)

Na een keer of 4 opnieuw starten slaat ie dan toch weer aan.. En blijft het dan ook gewoon doen..

 

Staat dit in verband met bovenstaand? Of betreft het hier een aparte fail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is je stuurslot.

Als je dan start en hij is niet goed ontgrendeld dan start de auto normaal maar zet hij hem direct weer uit.

Vaak een paar keer met het stuur bewegen en nogmaals starten helpt.

Uiteindelijk moet er toch een nieuw stuurslot in. Of de soldeerpoging hier doen....had bij mij geen effect.

Moest uiteindelijk een nieuw stuurslot erin hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm, dat is jammer! Zo te lezen loopt dat aardig in de papieren.. :(

 

Je bent gewoon een van de vele, heel "goed" van deze Passat is dat consequent alle stuurslot-modules naar de kl-te gaan. Zou er niet te lang mee wachten.

Dealers vragen de hoofdprijs, ik was net over de grens voor € 222,- klaar en rijd al weer 3 maanden zonder problemen. Gronau is vanuit Delft ook niet een wereldreis en je hebt zo € 350,- verdiend.(nou ja, bespaard......)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook al een paar keer feest. Vandaag ergens in het zuiden een hardnekkige melding die na een paar pogingen pas weg was. Gaf ook gelijk Motorstorung Werkstatt en sloeg direct weer af...... Morgen (straks :mrgreen: ) maar eens naar de dealer.

Begin nu langzaam wat meer van dit soort ongein te krijgen....moet niet gekker worden :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is je eigen schuld.. hij weet dat ie vervangen wordt door een Peugeot

:mrgreen: zou dat het zijn?

 

Een Passat CC vervangen door een peugeot? :shock:

 

Ik blijf bij de gedachte, Duitse auto's zijn en blijven de beste auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, van het weekend was het dus zover.. Midden op de A4.. In ene de motor die uitvalt. De vluchtstrook op .. en weer starten nadat de melding move steering wheel verdween. Het werd ook steeds erger. Langzaam de sleutel insteken heeft een poos geholpen. .. Ik heb vandaag heel de kolom losgehad en de pinnen gesoldeerd.. (Er zit/ zat niet eens soldeer op!!) Nadat alles weer ingebouwd was.. 300 keer gestart en de melding/ uitvallen niet meer gehad. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat het daadwerkelijk geholpen heeft!

 

Ik heb wel staan mopperen tijdens het uitbouwen trouwens.. Een tipje voor de KB, zet er even bij dat de onderkap van het stuur gemakkelijk los te draaien is door het stuur een halve slag te draaien ;) Die KB heeft me enorm geholpen, waarvoor dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, had ik ook effe last van, maar ja welke autobezitter moet nu zijn stuurkolom demonteren? Het is echt niet te geloven bij deze Passat............, hoop voor je dat het over is anders echt rigoureus vervangen, ben je zeker van het gezeik af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van een Vw naar een Peugeot noem ik wel een hele grote stap die je terugdoet :mrgreen:

 

De Peug 508 is anders echt een mooi dingetje! Moet je hem natuurlijk wel vol opties hebben (Xenon, vol leder, panorama dak op een station)

 

Niet dat ik hem zou ruilen voor een CC :lol::mrgreen:

 

Ja heel af en toe (1x per 20x starten) krijg ik ook de melding, maar ik heb echt geen zin in een torenhoge rekening. Ik wacht het toch maar eventjes af... Als ik uiteindelijk vast kom te zitten, zien we wel weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden