Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Passat rijders,

 

Ik heb mijn Passat 125KW, DSG bij de dealer staan voor een mogelijk pompverstuiver probleem.

4 weken geleden stond mijn auto ook in Italië langs de kant, werd netjes naar VW dealer gebracht. Enkele dagen later was de auto gerepareerd.

Kosten NIETS, garantie. (Bouwjaar 2007, 195.000km)

Vorige week bij de dealer voor fout in software en sensor roetfilter.

 

Nu dit weer.

 

Kan ik nu eisen dat ze de resterende verstuivers ook onder garantie vervangen?

Hoe lang gaan verstuivers mee?

Heeft een verzadiging van het roetfilter (60% volgens de dealer) hier ook mee te maken?

 

GR

André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Passat rijders,

 

Ik heb mijn Passat 125KW, DSG bij de dealer staan voor een mogelijk pompverstuiver probleem.

4 weken geleden stond mijn auto ook in Italië langs de kant, werd netjes naar VW dealer gebracht. Enkele dagen later was de auto gerepareerd.

Kosten NIETS, garantie. (Bouwjaar 2007, 195.000km)

Vorige week bij de dealer voor fout in software en sensor roetfilter.

 

Nu dit weer.

 

Kan ik nu eisen dat ze de resterende verstuivers ook onder garantie vervangen?

Hoe lang gaan verstuivers mee?

Heeft een verzadiging van het roetfilter (60% volgens de dealer) hier ook mee te maken?

 

GR

André

 

Lees deze topic en dan zie je dat er in de loop van het afgelopen jaar heel voorzichtig blijkbaar een attitudeverandering optreedt van importeur naar gedupeerden, maar je kunt niet eisen dat een werkend product wordt vervangen. Het is wel zo dat nu de 3C's vanaf 2005 - 2007 met m.n. BKP code en Siemens verstuivers nu allemaal richting de 200K km of daar overheen gaan en de problemen nu eigenlijk alleen maar toenemen, dus het zal dan voor de importeur ook moeilijker worden om met droge ogen te verklaren dat er weleens iets stuk kan gaan bij ieder auto..... Maar de meeste gedupeerden die coulance hebben gehad waren vaak afhankelijk van de goodwill van de dealer en niet van een importeur die zijn aansprakelijkheid erkende.

Ben heel voorzichtig optimistisch door de geluiden van de afgelopen weken dat er nu misschien iets verandert ten gunste van de gedupeerden. (Heel voorzichtig!!!!)

Dus laat vooral weten hoe het bij jouw auto afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals aangegeven heb ik 4 weken geleden m'n eerste defecte verstuiver in Italië laten vervangen.

Dit was garantie.

De Italiaanse dealer heeft een volledige garantie gegeven op reparatie en uren.

De dealer vond het vreemd dat hij alleen maar 1 verstuiver mocht vervangen van Volkswagen Italia.

In Italië was begin dit jaar de garantieregeling veranderd. Daar worden na goedkeuring, 4 stuks vervangen onder volledige garantie vervangen.

De dealer heeft dat voor mij nogmaals geprobeerd maar mocht er toch maar één vervangen.

 

Ik kreeg GEEN vervangende auto mee, omdat de dealer dat niet had. Overmacht.

Volgens mobiliteitsservice kon ik de kosten van slepen en dergelijk bij PON indienen.

Dat heb ik vorige week per brief gedaan met een vraag waarom er maar één verstuiver is vervangen ipv van vier stuks zoals in Italie.

 

Nu heeft PON mij net gebeld en gaat het e.e.a. uitzoeken.

En ook de dealer bellen waar de auto nu staat.

 

Want de situatie zou nu zijn dat ik zeker GEEN 100% garantie krijg!

 

Maar het verhaal wordt nog vervolgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mensen er is goed nieuws vanuit PON, diegene die vanaf 4 augustus jl problemen hebben met de verstuivers krijgen een 100% coulangeregeling omdat het uitgesproken is dat het niet klopt met de verstuivers van de type Passat uit 2006

Dat is goed bericht.

Om mensen te helpen die dit ook treft, is het misschien handig als er meer info bekend is:

- Onder welk refrentienummer (of wat dan ook) is deze coulanceregeling bij PON bekend.

- Zijn er aanvullende of beperkende voorwaarden mbt deze coulanceregeling?

- Voor welke motortypen en/of verstuivers geldt het precies?

- Wat moeten mensen exact tegen hun dealer zeggen als die zegt van niks te weten. Heb je misschien een contactpersoon van PON?

- Heb je misschien iets van PON zwart op wit?

Ik heb vandaag mijn auto opgehaald, ik heb de voorwaarden gezien:

 

Je hebt 7 jaar garantie vanaf nieuwaankoop auto OF tot 250.000km, dus 100% coulangeregeling, het enige wat je betaald zijn de onderzoekskosten, totaal was ik € 130,= kwijt, 1 nieuwe verstuiver + kabelboom.

 

Ze gaan niet preventief te werk omdat dit niet op alle auto's van toepassing is.

 

In maart jl. had ik ook een verstuiver kapot toen was er nog 50% coulange, er wordt voor 4 augustus niets met terugwerkende kracht terugbetaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In principe goed nieuws.. maar dan hoop ik dat mijn overige drie verstuivers het geen dikke 15000 km meer vol gaan houden want dan zit ik over de 250K.

 

Hoe zit het na die 7 jaar of 250K? Helemaal geen coulance of gaan ze dan afbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op zich positief nieuws, maar dan wel een beetje zuur voor de rijders die voor 4 augustus dure problemen hebben gehad, daarnaast is de wijze van communicatie een professioneel bedrijf onwaardig. Eigenlijk wordt er blijkbaar helemaal niets gecommuniceerd en ben je afhankelijk van een medewerker bij een dealer die waarschijnlijk ook de klok heeft horen luiden maar geen brief heeft.....

Probleem voor de klant en voordeel voor VAG met deze pompverstuiver problematiek is dat de verkeersveiligheid niet meteen in het geding is (betrekkelijk overigens want alles stopt ermee en zie maar dat je van de linkerbaan tussen vrachtwagens door op de vluchtstrook komt....)

Ging er met een defecte pompverstuiver ook een airbag af of zoiets dan zouden er denk ik volgende week met grote koppen in de krant enkele tienduizenden Passats worden teruggeroepen.

En nu maar weer afwachten hoe de ervaringen zijn van de volgende gedupeerden de komende tijd, of er geen kleine lettertjes zitten in deze "afspraak" behalve leeftijd en km-stand. Als alles klopt dan heb ik nog 14 maanden of 44.000 km te gaan................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit hele topic gelezen. Erg triest dat er zoveel problemen en de daarmee samenhangende kosten zijn geweest.

 

Goed dat de coulanceregeling beter is geworden.

 

Ik heb nu een A4 2.0 TDI (140 pk) van oktober 2007 op het oog.

Aangezien volgens mij in audi en VW dezelfde motoren motoren worden gebruikt, vraag ik mij af of de zelfde problemen bij audi bekend zijn en of ik me bij dit bouwjaar nog zorgen moet maken.

 

Ik neem aan dat audi een vergelijkbare coulanceregeling heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb dit hele topic gelezen. Erg triest dat er zoveel problemen en de daarmee samenhangende kosten zijn geweest.

 

Goed dat de coulanceregeling beter is geworden.

 

Ik heb nu een A4 2.0 TDI (140 pk) van oktober 2007 op het oog.

Aangezien volgens mij in audi en VW dezelfde motoren motoren worden gebruikt, vraag ik mij af of de zelfde problemen bij audi bekend zijn en of ik me bij dit bouwjaar nog zorgen moet maken.

 

Ik neem aan dat audi een vergelijkbare coulanceregeling heeft.

 

Hoe de coulance van Audi is weet ik niet, maar is het niet zo dat de A4 nog steeds lengtegeplaatste motoren heeft, en de 3C een dwarsgeplaatste? Dan zijn de motoren ook anders, denk aan 3BG vs Golf 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op de plaat staat 03XTSH. Kun je daar dan de motorcode van afleiden?

 

grappige timing dat je nu over de ballast begint. Deze week doet Xenon aan de zelfde kant het weer niet. Maar even testen of het aan de lamp, zekering of ballast ligt. Dit is de zoveelste keer dat in problemen met mijn Xenon heb. Lijkt wel dat mijn auto afstotingsverschijnselen heeft :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Martijn bedankt :thumb:

 

Ik zie er vanaf. Mijn belangstelling voor de 2.0 tdi was met name ingegeven omdat die vaak samengaan met een 6-bak. Een 6-bak leek me wel fijn voor op de snelweg. Iets meer vermogen is altijd meegenomen.

 

Op het audiforum lees ik diverse horrorverhalen over problemen en slechte coulance met de 2.0 tdi :-(

Dat had ik niet van audi verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok, geen balansassen is duidelijk een voordeel begrijp ik, dat is dat verhaal van die 6-kante as voor de oliepomp?

 

Hoe dan ook, hoe wordt een motor getest bij VW? Het lijkt mij toch dat motoren toch maanden lopen en daarna gedemonteerd worden en gekeken wordt of er zwakke punten in zitten? Een as met ketting is toch ouderwets? Waarom dan niet meteen de tandwielen?

 

Of zie ik het verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en de BPW is BMP? Waarom geeft Audi een andere "naam" dan VW en waarschijnlijk ook Seat en Skoda? Oh nee, mijn vader heeft ook een Skoda octavia 2.0tdi BKP....

 

Ik hoor trouwens dat zijn auto "piept" als hij gestart wordt. Hij heeft DSG, kan dat iets te maken hebben?...

 

Oktavia heeft een BKD.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VW caddy met een normale 2 liter diesel uit 2009.

Deze motor is ook geplaatst in golf en passat.

Er zijn bouten van een verstuiver losgeraakt met als gevolg een nieuwe cilinderkop en 4 nieuwe verstuivers.

km stand slecht 160000 km. Er is colanse op toegepast maar er werd nog een rekening gepresenteerd van 3500 euro.

Teken uiteraat protest aan bij vw nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden