Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja hoor de auto moest voor een beurt naar de stealer

Helaas meneer uw tandempomp lekt is dus defect, filter zit vol crap, vier weken een verstuiver vervangen nu de tandempomp, is 1,5 j vervangen dus gelukkig garantie maar snap niet waarom die kut pomp zo snel kapot gaat.

Is sluitage meneer ja hoor heb slechts 30.000 km met die pomp gereden de vorige deed het 113.000 km.

En dan willen ze je twee flessen tford aansmeren a 20 euro om de zaak schoon te maken. Nee niet dus, ik gebruik al ander spul a 11 euro

 

Word een beetje moe van die Euro verslindende auto een beurt van 300 is nu a 500 euro geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begrijp je frustratie Martin, ik heb nu effe uitgerekend over 60.000 km rijden met een Passat; kom ik op bijna 5500 euro uit dat is toch bijna 10 ct per km, doe ik het onderhoud nog voor 90 % zelf, heb nog nooit zo'n dure auto gehad en wanneer ie nu door en door betrouwbaar was.... met al dat geld sta ik morgen zo weer stil met een kapotte verstuiver.

Maar ja effe van auto wisselen kost je ook een hoop geld, dat is het dilemma en wanneer alles het doet rijdt ie best lekker.....

 

Maar ik begrijp best de wanhoop van mensen met 2 linkerhanden die helemaal op de dealer zijn aangewezen, het is dan gewoon onbetaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

85k gereden en alleen banden en onderhoud... Dus zonder de grote maten banden... Nog geen €2200,- met alle beurten...

 

Maar ik heb bmp uit 2008...

 

Ik denk dat Matthijs echt gelijk heeft met het feit dat vooral ongelukkige Passat rijders zich aanmelden met deze klacht. Dat dit een serieus probleem is wel duidelijk, maar auto rijden is een beetje geluk hebben...

 

Iig geen BKP kopen, dat is de eerste stap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in het verleden redelijk wat leasematschappijen gesproken en kregen koppijn van de BKP veel kosten ook gedurende de eerste drie jaren.

Ook autoverkoper weren massaal de BKP, die willen ook geen massa mensen die terugkomen als een verstuiver(s) sneuvelt

 

Een VW specialist (zal de naam niet noemen) koopt geen BKP auto meer op ivm de vele dramma.

 

Zeg genoeg denk ik dat die BKP gewoon een miskleun is van VW

Maar een terugroepactie Neem uw veiligheid is niet ingedrang als still komt te staan, alleen vervelend en een dure grap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp ook ook niet van Pon of VW dat ze niet met een technische oplossing komen, weet niet hoe het nu in Duitsland geregeld is want daar moeten toch ook vele BKP's rondrijden. Ik denk dat de meeste BKP rijders best wel mee zouden willen betalen wanneer er 4 goede verstuivers werden geplaatst, nu worden volgens mij verstuivers van de zelfde kwaliteit geplaatst. Het moet toch technisch mogelijk zijn om er een aangepaste Bosch verstuiver in te doen die niet kapot gaat, en waarvan de elektronica op de ECU van Siemens werkt. Als ik zeker wist dat je met 4 goede nieuwe verstuivers weer 150K of 200K vertrouwd kon rijden dan heb ik daar best wel wat voor over. Nu blijven ze gewoon dweilen met pruts verstuivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Martin,

 

Dat zou best kunnen, maar probleem is dat er niks wordt gecommuniceerd, het lijkt wel een Noord-Koreaanse ambassade daar in Leusden.....

Wanneer een product ondeugdelijk is dan geef je het toch gewoon toe dat er een modificatie (in dit geval op de verstuivers) heeft plaatsgevonden en dat er een slecht stukje elektronica in de verstuiver is ge-update. Mijn tandempomp is vorig jaar ook vervangen en heeft hetzelfde nr als de oude dus m.i. ook dezelfde slechte kwaliteit.

 

Dan Toyota, komt de directeur huilend op tv zijn excuus aanbieden aan de gehele wereld omdat ze de cruise control niet goed hebben gebouwd, gaan wij hier niet meemaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met jullie eens, ook uit eigen ervaring, maar in bijna elk topic komt het weer op hetzelfde neer. Denk dat bijna niemand van de mensen met een probleem auto tevreden is over de aftersales / pon, maar doel van dit topic is het verzamelen van gegevens wie er problemen mee heeft gehad. Ik denk ook dat dit topic er misschien wel aan bijgedragen heeft dat er nu eindelijk aktie ondernomen wordt mbt. De verstuivers.

 

Misschien beter een topic te starten (is er volgens mij al) ervaring aftersales.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb sinds vrijdag weer in panne gestaan met de passat zie

viewtopic.php?f=185&t=41747

daar staat het antwoord van dieteren(belgische invoerder) en ik kreeg 50% op de verstuiver (niet de uren)

nu bel ik de garage om de totaal factuur te vragen wat ik mag betalen en krijg ik te horen dat de garage me 100% bied ipv 50% nu lijkt me dat een mooie oplossing ik ben nu dus uitermate blij met deze oplossing en een dikke pluim voor vw zou ik dan zeggen.

ik was aan het denken om de passie weg te doen maar als dit word ingevoerd blijft hij lekker bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sta ik vandaag met pech in Eindhoven!! Ik denk verstuiver cilinder 2. 2 weken geleden bij Jos is de auto al onder handen genomen. Onder andere tandempomp vervangen. Verstuivers waren gereinigd. Alleen verstuiver op cilinder 2 gaf problemen. Die was al

Besteld. Maar jammer dat ik nog geen afspraak had kunnen maken. Benieuwd wanneer de volgende 2 gaan volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3c 2.0 tdi motorcode bkp van 2007 bij 142.000 km kabelboom niet in de onderhoud boek (2010 bij lease bedrijf) auto gekocht met 150000 jullie 2011 bij 156000 1e verstuiver vervangen (cilinder 3) en de monteur ging op proef rit toen ging de turbo (wordt vervolg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
even benieuwd naar het volgende:

Zijn er ook mensen met een 3c 2.0tdi die de verstuiver propblemen niet herkennen?

jep, maar heb geen BKP en een BMP uit 2008.....

 

Het is een vreselijk topic met voor de slachtoffers een erg nare (vooral financiele) afloop...... maar Matthijs haalde al eerder aan dat er wel erg veel 2.0tdi's rond rijden en er slechts een minimale hoeveelheid problemen met de verstuivers heeft.... Een beetje geluk moet je hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb ook een bkp waarvan bij 230.000 km een verstuiver is vervangen, nu 244.000, benieuwd wanneer de rest volgt.

Baal inmiddels zo van mijn aankoop waar ik echt met een rotgevoel in rondrij gelet op alle verontrustende berichten hier.

 

heb je geen recht op de nieuwe coulance regeling van PON dan?

 

"Mensen er is goed nieuws vanuit PON, diegene die vanaf 4 augustus jl problemen hebben met de verstuivers krijgen een 100% coulangeregeling omdat het uitgesproken is dat het niet klopt met de verstuivers van de type Passat uit 2006"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 3c 2.0l van aug 2007 en volgens de sticker in de kofferbak zit er een bkp in.

Na ongeveer 130 kilometer gereden te hebben ging er al een verstuiver kapot, gelukkig zit er vw voorkeur selectie op en is alles netjes opgelost.

het is nu maar afwachten wat het volgende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb ook een bkp waarvan bij 230.000 km een verstuiver is vervangen, nu 244.000, benieuwd wanneer de rest volgt.

Baal inmiddels zo van mijn aankoop waar ik echt met een rotgevoel in rondrij gelet op alle verontrustende berichten hier.

 

heb je geen recht op de nieuwe coulance regeling van PON dan?

 

"Mensen er is goed nieuws vanuit PON, diegene die vanaf 4 augustus jl problemen hebben met de verstuivers krijgen een 100% coulangeregeling omdat het uitgesproken is dat het niet klopt met de verstuivers van de type Passat uit 2006"

 

kan ik ook coulance krijgen van iets wat een jaar geleden is vervangen? en de volgende zal waarschijnlijk na 250.000 stuk gaan, is er dan ook nog coulance? De km stand van de auto blijkt trouwens 60.000 meer te hebben gelopen. Hier kwam ik achter ná de koop, er bleek te zijn gerommeld met de km stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja dat is een lang verhaal....in principe win je dit altijd als het op een rechtzaak aankomt. Maar goed, is het verhaal van in je recht staan en het ook krijgen zonder maandenlange ellende!

Mocht hem ook tergbrengen van meneer de autoverkoper toen ik hem confronteerde met mijn bevinding. Alleen werd ik toen na 200 km te hebben gereden opgewacht door 6 intimiderende boeven die nog even ALLEEN een proefritje in mijn auto wilde maken om de prijs te bepalen terwijl ik vantevoren met hem had afgesproken dat ik hem met 500 euro verlies wilde terugbrengen . Toen wist ik genoeg en ben ik hem maar weer gesmeerd daar.

uiteindelijk heb ik verre van de hoofdprijs betaald voor de auto en is het natuurlijk ook niet echt handig van mijn kant geweest.

 

auto staat nu op 250.000km, betreft ex lease auto dus hoop maar dat ie verder goed onderhouden is geweest en dat ik er een beetje geluk mee heb.

Rijeigenschappen vind ik vooralsnog geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En jawel, vandaag op pad om mijn nieuwe winterbanden op te halen in het Oosten van het land.. Ping, motorstoring en op de A50 langs de kant beland.. ANWB erbij, die gaf al aan.. brandstofpomp in de tank of verstuiver.. pomp deed het nog..

Getakeld naar Tilburg.. Takelateur gaf ook aan dat als hij een VW te takelen had het meestal een Passat was. FF naar de dealer gebeld ivm de in dit topic vermelde 100% coulance.. Maandag terug bellen naar afther sales.. wisten zo van niets. Al geinformeerd; voor een losse verstuiver ben ik 270 euro kwijt..(niet via de stealer).

 

Ik had gehoopt dat deze problemen niet zouden komen maar helaas.. ook ik ben nu aan de beurt!!

Ik zal maandag posten hoe het zit met de coulance van Van Mossel te Tilburg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden