Ga naar inhoud

Upseel

Moderators
  • Aantal items

    3404
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

85 Excellent

6 Volgers

Over Upseel

  • Verjaardag 25-03-1988

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Vlagtwedde
  • Interests
    VW, CNC-techniek
  • Naam
    René

Overige

  • Vagcom
    Genuine Ross-Tech

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Upseel

    Kapotte N239

    EGR is allang afgedopt, dacht dat dit ding verder niks met het EGR gebeuren te maken had. Ga morgen even wat proberen met perslucht en evt stroom er andersom op zetten, baat het niet dan schaadt het niet. Vooreerst allemaal bedankt voor de reacties! Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
  2. Upseel

    Kapotte N239

    @@jaap Dat zijn andere voor zover ik kon zien, nr lijkt erop maar is dan de 1k0 906 823. Heeft aansluitingen anders, en stekker ook. Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
  3. Upseel

    Kapotte N239

    @@diesel986 : die groene is al weg... Te laat erachter gekomen dat dit het euvel is, anders had ik hem daar idd afgehaald... Maar schoonmaken, hoe dan? Remreiniger en perslucht? Of met 12 volt kijken of de solenoïde losklapt? Ga er vanuit dat het een solenoïde klep is tenminste... Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
  4. Upseel

    Kapotte N239

    Goedenavond allemaal, Na wat ongemak met inhouden te hebben, en na diverse dingen uitgesloten te hebben, ben ik erachter dat m'n N239 "lekt". De N239, met onderdeelnummer 1j0 906 823 a, stuurt de smoorklep aan. Bij mijn 1.9 TDI AVB lekt deze vacuüm of staat vast. Iig, hij doet niks bij uitschakelen contact en bij draaiende motor zuigt hij de smoorklep voor ca 30% dicht. Ik heb dit ding uitgewisseld met de 1.9 AVF van m'n vrouw, en alle problemen zijn weg. Het probleem is, m'n vrouw wilde hem weer terug. Die had ook geen zin in een slechter lopende auto... Dus nu mijn vraag: is dat ding weer gangbaar te maken, of wordt het gewoon een nieuwe? En wat mag dat ding dan ongeveer kosten? Bij voorbaat bedankt voor de reacties!
  5. Upseel

    Welke velgen?

    Klopt niet helemaal... 25.4*1/2+2 is bij mij 14,7 Maar dat gaat zeker wel lukken. Naafgaten zijn volgens mij gelijk, maar pin me daar niet op vast. Ben 90% zeker dat ze gelijk zijn.
  6. Bij een benzine ligt dat toch anders als bij een diesel?
  7. Upseel

    Diameter bepalen haaksleutel

    Jep. En dan even diepte en breedte van de sleuf meten, en die vergelijken met de haaksleutel qua specs. Maar dat gaat meestal wel goed, anders even via bijv een gereedschappengroothandel site en bevestigingsmiddelen groothandel even specs zoeken. Bijv delftechniek en fabory
  8. Upseel

    Diameter bepalen haaksleutel

    Simpel gezegd, de grootste diameter vd moer waar die op moet.
  9. Kap niet zomaar lostrekken!!!! Zitten een handvol schroeven in. 2 op zijkant, zie je als je de zekeringkast opent, en dacht 2 aan voorzijde. 1 boven vakje onder lichtschakelaar, en een boven de gleuf voor wagendocumentatie. Bij lospakken kap even lekken op lichtschakelaar, dashboarddimmer en obd2 stekker ivm de kabels.
  10. Die zekering zit, iig bij een 3BG, onder het stuur, boven de relais
  11. Mooi dat de oorzaak gevonden is. Zat ik toch aardig in de richting. Jammer dat het nog niet helemaal verholpen is, maar dat komt wel goed zo te lezen. Vooreerst een fijne vakantie gewenst!
  12. Dat klopt, maar dat aangegeven verbruik en werkelijk verbruik wil nog wel eens behoorlijk verschillen. Vandaar de vraag of je met de hand hebt uitgerekend, dus aantal verbruikte liters (aan de pomp gemeten) verrekenen met de afgelegde afstand
  13. Heb je de slang van turbo naar vaste buis onder radiator gecontroleerd? Zonder foutmeldingen is het maar wat gokken, maar die slang wil wel eens scheuren, als daar een klein scheurtje in zit, kan dat best jouw probleem verklaren. Fiks optrekken --> turbodruk stijgt --> scheur gaat open staan --> turbodruk valt acuut weg en ecu gaat in noodloop hierdoor. Tevens kan dit heel goed gepaard gaan met roken.
  14. Hoe lang heb je geprobeerd te starten? Evt lucht na wisselen filter kan behoorlijk hardnekkig zijn, 2 minuten doorstarten komt dan wel vaker voor
  15. Upseel

    foutcodes

    Ligt het niet aan het knoppenpaneel voor de raambediening in de besturdersdeur?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden