Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Marco,

 

Het inhouden kan ook gebeuren omdat je tandempomp weer lek is. Dit omdat de tandempomp is vervangen VOOR dat de brandstofpomp is vervangen.

Indien de brandstofpomp defect is kan je tandempomp ook (weer) kapotgaan.

Betere volgorde was geweest:

1- brandstofpomp vervangen

2- tandempomp vervangen

3- kabelboom vervangen

 

Met je verstuivers is niets mis omdat je een roetfilter hebt zijn het Bosch verstuivers en niet de Siemens.

 

Het verwijderen van je roetfilter is niet verstandig, hoe ga je nu door de APK komen?

 

 

Hallo Martijn.

 

Helaas heb ik toch echt de Siemens verstuivers. Misschien was ik niet duidelijk, maar het roetfilter was zo'n aftermarket geval. Deze zat helemaal dicht en is er door Jos afgehaald, pas APK gekeurd geen probleem.

 

Ik begrijp echter niet hoe de tandempomp kapot kan gaan doordat de pomp in de tank het niet doet. De pomp deed namelijk niks meer, toen men zei dat dit niet kon heb ik zelfs een tijdje gereden met de bedrading los en hij bleef gewoon rijden en starten.Zelfs de koude start was geen probleem.

 

Bedankt voor je reactie!!!

 

Groet,

 

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Marco,

 

Ok dat is dan duidelijk. De 2.0 140 PK motoren met AF-FABRIEK roetfilters hebben namelijk geen Siemens verstuivers.

Dan heb je dus ook geen problemen met de APK.

 

Dat de tandempomp defect kan (volgens mij dus) raken door een defecte opvoerpomp:

- De opvoerpomp brengt de brandstof vanuit de tank naar het brandsstoffilter circa 2 bar. De tandempomp pakt het hier weg en pompt het naar de verstuivers circa 12 bar.

- Indien de brandstofpomp defect is zal de tandempomp de brandstof zelf uit de tank zuigen. De tandempomp krijgt het dus zwaarder zeker als je tank wat leger is. Het samenspel van onderdruk (aan de tankkant) en de overdruk (aan de verstuiverkant) geeft een verkeerde belasting op de onderdelen in de tandempomp.

 

Symptomen van een defecte brandstofpomp zijn:

- moeilijk starten bij warme motor en legere tank

- inhouden bij levering groter vermogen gedurende langere tijd (bv aanhanger)

- uiteindelijk uitvallen tijdens rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben denk ik nu ook aan de beurt tenminste als een "pompedüse" of zoiets een verstuiver is. Gisteren met snelheid van 160km op de duitse autobahn (31) richting huis opeens de hele kermisverlichting aan en motor uit. Kon hem gelukkig rustig uit laten rollen en heb de hulpdienst gebeld van vw. Binnen een half uur was er een sleepwagen en toen de auto erop gezet. Bij de garage auto weer geprobeerd en hij sloeg gewoon aan. Had dat op de snelweg natuurlijk ook al geprobeerd maar geen succes. Auto ff snel uitgelezen want het was al 5 uur en toen constateerde de monteur het probleem al. Vandaag wou hij een uitgebreide test doen dus ik kreeg netjes een leenauto mee die ook door vw vergoed wordt voor 3 dagen. Mijn autokooi voor de hond paste er mooi in dus kon de boel zo over zetten en toen de hond er weer in. Vanmorgen werd ik al op tijd gebeld en het was dus wat ze al dachten. Hij had al een aanvraag ingediend voor een coulance regeling en vw vergoed dus 70% dus geen € 800= gelukkig. Heb 2 week geleden net een nieuwe distributieriem erom gekregen incl rollen ed en gelukkig bij een vw garage laten doen want nu heb ik wel weer de mobiliteitsgarantie. Nu maar afwachten op het telefoontje van de garage want hij dacht hem vanmiddag klaar te hebben.

 

De auto heeft overigens nu 151.000km gelopen (motorcode weet ik zo niet maar vermeld ik later als ik de auto terug heb)

bj. 2007

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km.

 

2: Bottertje50: Motorcode ??? Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Motorcode BKP. Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Motorcode BKP. Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Motorcode BKP. Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: motortype BKP. Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006. nu 89.000 op de tellert

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) . 194.000 kilometer: Opvoerpomp in tank zelf vervangen wegens defect en daarbij wederom tandempomp wegens hoog oliepeil. Vermoeden is dat de tandempomp kapot gaat door defecte opvoerpomp.

 

8: Ice^: motorcode ??? verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: motorcode BMA passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot.

 

10: Speedyace: Motorcode ???

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Motorcode BMP. Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Motorcode ??? Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp(WELKE??) , tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: motorcode BKC tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI bouwjaar 2006.

 

16. hjk: motorcode BKP 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti (motorcode ???) 1 verstuiver, 170pk TDI november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol Motorcode BKP 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 motorcode BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat motorcode BKP 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motorcode ??? 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries motorcode ??? 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI motorcode ??? Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 Motorcode ??? 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat motorcode BKC 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat motorcode BKP 3C 11-2005 2.0TDI .

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw Motorcode BMR

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht motorcode BXE

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, juli 2006.

 

33. ebouvriie motorcode ???

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

 

34. SbERENDS Motorcode BKP

3C 2.0 TDI 2006 132000KM verstuiver vervangen op 06-06-2011 coulance regeling 70% arbeid en materiaal. Niet zonder dit door derden te laten uitzoeken!!! En betreft de 2e Passat van mij bij zelfde KM stand.

Motorcode BKP, bouwjaar 2006:

 

35. Marco Motorcode ???

- Tandempomp vervangen Km.st. 210.000

- Kabelboom cilinderkop Km.st. 213.000

- Opvoerpomp tank Km.st. 217.000

- Verstuivers laten reinigen Km.st. 223.000 (Bij Jos. Het leek in het begin wel geholpen te hebben. maar hij blijft inhouden), tevens turboslang vervangen en roetfilter verwijderd.

 

36 Jobz Motorcode BKM

Bij ong. 200.000 km (voorjaar 2011)

- kortsluiting in kabelboom (vervangen) en

-1e pompverstuiver vervangen.

2.0 tdi, 103KW, b.j 2007. Geen coulance toegekend. Kosten 1400 euro.

 

37. Caravelle Motorcode BMR

Ook hier is 1 verstuiver vervangen, en wel bij de 142.000 km.

Overigens met 70 % coulance van VW dealer Auto Flevo, dat dan weer wel...

3c Variant - 2.0 TDI 125 kw DSG - december 2006

 

38. Mehaoga motorcode ???

Vorige week mijn auto opgehaald bij de dealer. Verstuiver cilinder 4 had het begeven. 950€ mocht ik aftikken. 1 x en nooit meer naar de dealer. Coulance heb ik ook niet gehad.

 

39. r.vankan Motorcode BKP?

bij mijn Passat 2.0 tdi (uit 6-2006) ook 1 verstuiver (te) vervangen. Km-stand 178.000. Motorcode BKP (als ik mij niet vergis).

Geen coulance, want geen idee hoe ik hier aanspraak op moet maken.

 

40. AJV Motorcode BKP, 2.0 TDI

Verstuiver, 50% coulance op materiaal en loon

Oktober 2005, 143000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jongens.. kunnen al deze problemen ook voorkomen bij een Passat van 2007-2008?Want ik heb eentje gezien die ik wil kopen en heb ook een testrit gemaakt en hij rijdt en trekt heel goed.. .

Ik heb zelf ook een Passat uit 2008... Problemen kunnen wel voorkomen, maar toch in veel minder mate.

 

Ik weet niet of het BKP blok ook nog na 2006 gebouwd is. Deze zou ik vermijden even als de BMR (170ps). Die schijnt dezelfde verstuivers als de BKP te hebben.

 

De BMP is van die generatie volgens mij het blok met de minste problemen...

 

Het is wel verstandig om even een kenner mee te nemen die verstand heeft van deze generatie Passat (Guyke)...

 

Succes en veel plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Jongens.. kunnen al deze problemen ook voorkomen bij een Passat van 2007-2008?Want ik heb eentje gezien die ik wil kopen en heb ook een testrit gemaakt en hij rijdt en trekt heel goed.. .

Ik heb zelf ook een Passat uit 2008... Problemen kunnen wel voorkomen, maar toch in veel minder mate.

 

Ik weet niet of het BKP blok ook nog na 2006 gebouwd is. Deze zou ik vermijden even als de BMR (170ps). Die schijnt dezelfde verstuivers als de BKP te hebben.

 

De BMP is van die generatie volgens mij het blok met de minste problemen...

 

Het is wel verstandig om even een kenner mee te nemen die verstand heeft van deze generatie Passat (Guyke)...

 

Succes en veel plezier!

 

En hoe kan ik zien wat voor motorblok het is:bkp,bmr,bmp?Staat dat ergens?

 

Ps:ik zou zeker graag 1 van jullie willen meenemen of tenminste afspreken bij de verkoper van die auto want ik wil echt zeker zijn.Als iemand wilt?(de beste specialist hier?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De motorcode staat op een sticker in het serviceboekje en op zo´n zelfde sticker onder de mat in bagageruimte/kofferbak.

 

Of het verstandig is om een forumlid met technische kennis mee te vragen is misschien voor jou prettig, maar kan ook averechts werken.

Stel je besluit na beoordeling van forumlid tot aankoop, en achteraf krijg je technische problemen kan dit wrijving tussen jou en de ander geven. Dit is dan voor beide niet prettig.

 

Je kan ook een goede/duidelijke garantieafspraak maken met de verkopende partij nadat je nog eens gaat kijken naar de Passat en kijkt naar welk type motor er in ligt.

 

Hoe dan ook, succes met de eventuele aankoop..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In het serviceboekje van de des betreffende auto zit op de binnenkant van de kaft een sticker geplakt met een aantal codes waaronder een code zoals de BMP oid. De codes die ik hiervoor genoemd heb, hebben alleen betrekking op de 2.0tdi varianten...

 

Aangezien je uit België komt, zou ik Guyke eens een pb sturen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb zelf ook een Passat uit 2008... Problemen kunnen wel voorkomen, maar toch in veel minder mate.

 

Ik weet niet of het BKP blok ook nog na 2006 gebouwd is. Deze zou ik vermijden even als de BMR (170ps). Die schijnt dezelfde verstuivers als de BKP te hebben.

 

De BMP is van die generatie volgens mij het blok met de minste problemen...

 

Het is wel verstandig om even een kenner mee te nemen die verstand heeft van deze generatie Passat (Guyke)...

 

Succes en veel plezier!

 

Je bent echt bedankt voor de informatie en dit kan ECHT ENORM belanrijk voor mij zijn om SERIEUZE kosten in de toekomst te vermijden.. .

 

Ik heb de auto nog niet maar ga die denk ik ten laatste volgende week halen.. .

 

Het is een 2.0L TDI uit 2008 met 110 000km.

 

Voor ik het koop ga ik de motorcode toch eens controleren hoor.. .

 

De motorcode staat op een sticker in het serviceboekje en op zo´n zelfde sticker onder de mat in bagageruimte/kofferbak.

 

Of het verstandig is om een forumlid met technische kennis mee te vragen is misschien voor jou prettig, maar kan ook averechts werken.

Stel je besluit na beoordeling van forumlid tot aankoop, en achteraf krijg je technische problemen kan dit wrijving tussen jou en de ander geven. Dit is dan voor beide niet prettig.

 

Je kan ook een goede/duidelijke garantieafspraak maken met de verkopende partij nadat je nog eens gaat kijken naar de Passat en kijkt naar welk type motor er in ligt.

 

Hoe dan ook, succes met de eventuele aankoop..

 

Bedankt voor de info en je hebt ergens mss wel gelijk.. daar heb ik ook nog weleens over nagedacht dat als je iemand meeneemt die je moet helpen met de wagen te kopen en je er later problemen mee hebt wat je moet doen?

 

Och ja,sowieso ga ik toch iemand meenemen en problemen kunnen er altijd zijn hé.. ,dat is mss gelijk trouwen:je weet nooit wat de toekomst gaat bieden met haar.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En mocht de verkopende partij garantie aanbieden, de voorwaarden goed nakijken en de garantie erbij nemen! Velen denken dat die garantie onzin is, maar waarom wordt een auto verkocht/ingeruild? Groot onderhoud (zoals bij die waarin jij geïnteresseerd bent ook het geval is.. De distri bij 120.000)... Dus kijk ook de boekjes goed na en probeer die distributie wissel erbij te lullen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En mocht de verkopende partij garantie aanbieden, de voorwaarden goed nakijken en de garantie erbij nemen! Velen denken dat die garantie onzin is, maar waarom wordt een auto verkocht/ingeruild? Groot onderhoud (zoals bij die waarin jij geïnteresseerd bent ook het geval is.. De distri bij 120.000)... Dus kijk ook de boekjes goed na en probeer die distributie wissel erbij te lullen...

 

Ja dat is mij ook wel opgevallen en ik weet ook dat rond die km's tijd is voor de distrir. .. .Als ik geluk heb is het al verandert en anders ga ik toch nog proberen dat er vanaf te pingelen.. .

 

En wat zou ik eig moeten lezen bij de voorwaarden en wat niet?

 

Ik heb vandaag nog gebeld voor de boordcomputer op engels te laten zetten en hij maakte er geen probleem van om dat te doen voor hij het verkoopt aan mij.. .

 

Ik bedank jullie voor ECHT ENORM BELANGRIJKE nuttige info!!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BKP is de eerste generatie 16v TDI motoren, op zich een redelijk blok alleen vaak last van gescheurde cilinderkoppen.

De BMP is een 8v TDI, betrekkelijk betrouwbaar op een enkel geval na, de 170pk is een Siemens blok.. op zich geen gekke dingen muv evt falende en verstoppende verstuivers.

 

Als je auto std geen DPF/Roetfilter heeft is het bijna zeker dat het een Siemens motor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
BKP is de eerste generatie 16v TDI motoren, op zich een redelijk blok alleen vaak last van gescheurde cilinderkoppen.

De BMP is een 8v TDI, betrekkelijk betrouwbaar op een enkel geval na, de 170pk is een Siemens blok.. op zich geen gekke dingen muv evt falende en verstoppende verstuivers.

 

Als je auto std geen DPF/Roetfilter heeft is het bijna zeker dat het een Siemens motor is.

 

En hoe kan ik checken of die een dpf roetfilter heeft?En als die het heeft en dus als het een siemens is is dat dan goed of niet?

 

Of beter niet kopen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je aan de achterzijde van het blok naar beneden kijkt moet je een ovalen koperkleurig dik filter zien zitten waar een aantal leidingen in gaan.

 

dpf3.jpg

 

Zoiets als de koperkleurige op de foto hieronder:

old-dpf-filter.jpg

 

Op zich hoef je de Siemens-motor niet meteen te vermijden maar er is een kans dat je te maken krijgt met een defecte injector en die zijn niet heel goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je aan de achterzijde van het blok naar beneden kijkt moet je een ovalen koperkleurig dik filter zien zitten waar een aantal leidingen in gaan.

 

dpf3.jpg

 

Zoiets als de koperkleurige op de foto hieronder:

old-dpf-filter.jpg

 

Op zich hoef je de Siemens-motor niet meteen te vermijden maar er is een kans dat je te maken krijgt met een defecte injector en die zijn niet heel goedkoop.

 

Heel hartelijk bedankt man!!!!Ik ga er op letten of het een siemens motor is of niet.. maa heb gemerkt dat je bij de meeste wagens niet zoveel ziet omdat er meestal een grote zwarte kap op zit?

 

Ps:wat zou zo'n injector dan mogen kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik kan mij ook scharen in het rijtje van minder gelukkige BkP bezitters.

Mijn auto is van 2007 en heeft al volgens de datalogging een nieuw blok gekregen bij 65K ivm kapotte turbo.

Toen is bij 175 K een verstuiver en de tandempomp defect geraakt. (meteen ook een nieuwe kabelboom, filters en olie gebruikt).

Toen 10K later ging injector 2 kapot.

Heb uit voorzorg de rest van de injectors ook maar vervangen samen met een nieuwe kabelboom en trekbouten natuurlijk.

Dacht goedkoop uit te zijn door zgan gebruikte injectors uit de UK te gebruiken > niet doen zonde van het geld, heb mijn geld nog altijd niet terug ondanks de garantie!!.

Heb toenertijd gevraagt of ik voor een coulance regeling in aanmerking kon komen.

Hier deden ze erg moeilijk over omdat de auto meer dan 150/160K had gereden en uit het buitenland kwam ondanks het volledige dealer onderhoud.

Met al die "hoogst waarschijnlijk niet" redenen besloten om dit door een veel goedkopere colega te laten doen.

Ben nu bang dat de turbo het binnekort gaat begeven aangezien deze erg rookt en duidelijk hoort fluiten.

Ben aan het overwegen voor een andere auto, maar een van de grootste probleem van deze auto's is dat ze zo fijn rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja ik kan mij ook scharen in het rijtje van minder gelukkige BkP bezitters.

Mijn auto is van 2007 en heeft al volgens de datalogging een nieuw blok gekregen bij 65K ivm kapotte turbo.

Toen is bij 175 K een verstuiver en de tandempomp defect geraakt. (meteen ook een nieuwe kabelboom, filters en olie gebruikt).

Toen 10K later ging injector 2 kapot.

Heb uit voorzorg de rest van de injectors ook maar vervangen samen met een nieuwe kabelboom en trekbouten natuurlijk.

Dacht goedkoop uit te zijn door zgan gebruikte injectors uit de UK te gebruiken > niet doen zonde van het geld, heb mijn geld nog altijd niet terug ondanks de garantie!!.

Heb toenertijd gevraagt of ik voor een coulance regeling in aanmerking kon komen.

Hier deden ze erg moeilijk over omdat de auto meer dan 150/160K had gereden en uit het buitenland kwam ondanks het volledige dealer onderhoud.

Met al die "hoogst waarschijnlijk niet" redenen besloten om dit door een veel goedkopere colega te laten doen.

Ben nu bang dat de turbo het binnekort gaat begeven aangezien deze erg rookt en duidelijk hoort fluiten.

Ben aan het overwegen voor een andere auto, maar een van de grootste probleem van deze auto's is dat ze zo fijn rijden.

 

Ahaaaaa zooooo... dus bij modellen van 2007 zijn er toch ook nog problemen???Ik dacht TOT 2007.. dan zal ik alvast eentje die ik gezien heb van 2007 maar links laten liggen want daarom zal die man drek men bod geaccepteerd hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, om op voorhand te zeggen dat je problemen krijgt is misschien een beetje voorbadig.

Je hoort ten slot van rekening alleen de gevallen welke pech hebben gehad en nooit diegene die zonder problemen rijden.

Maar de kans is wel groot dat je met een BKP model problemen zult krijgen. Dus als je een keuze hebt zou ik de BKP modellen overslaan.

 

 

Grtz, Sidney

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden