Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Vorige pagina zag ik ergens in je tekst een 2008 staan, dus een 3C, waar ook dit Topic over gaat.

 

Ja mijn topics gingen ook over 3c 2008 model maar ben gewoon benieuwd of die model van de foto(rond 2002) ook al die problemen hebben want zie er op de weg enorm veel van die rijden en ga er vanuit dat het gewoon goede auto's zijn.. .

 

Ik vind ze trouwens echt wel mooi hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, deze hebben het niet.

Wel kunnen ze last hebben van een lekkende tandempomp. Hierbij lekt de tandempomp diesel naar buiten en dan komt de diesel op de koelslang terecht. De koelslang kan daar niet tegen en gaat opzwellen.

 

Zoek anders even in de zoekmachine er is een overzicht van:

Ik heb altijd ruzie met de zoekmachine, hij kan nooit vinden wat ik zoek.

 

edit niet via de zoekmachine maar gewoon zelluf gevonden: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=141&t=26908.

 

Is de zoekmachine trouwens gewijzigd? Als ik een aantal woorden ingeef dan zijn er namelijk nul resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, deze hebben het niet.

Wel kunnen ze last hebben van een lekkende tandempomp. Hierbij lekt de tandempomp diesel naar buiten en dan komt de diesel op de koelslang terecht. De koelslang kan daar niet tegen en gaat opzwellen.

 

Zoek anders even in de zoekmachine er is een overzicht van:

Ik heb altijd ruzie met de zoekmachine, hij kan nooit vinden wat ik zoek.

 

edit niet via de zoekmachine maar gewoon zelluf gevonden: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=141&t=26908.

 

Is de zoekmachine trouwens gewijzigd? Als ik een aantal woorden ingeef dan zijn er namelijk nul resultaten.

 

Ok dank je wel man en heb gekeken naar die link maar welk model is eig "Passat 3BG"?Die ken ik niet.. .

 

En eerlijk gezegd als ik dat allemaal zo lees.. gaat mijn goesting ECHT over om een passat te kopen man,eender welk model!

 

Sorry jongens.. :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ach.. je leest hier natuurlijk voornamelijk problemen.. van de ruim 100.000 Passat's die er in NL rondrijden zijn er hier nog geen 10% aangemeld, daarvan is er misschien max 5% die wat van die problemen hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja zo is het. en vergeet ook niet dat veel van de onderdelen ook zitten in Audi, Seat en Skoda.

Dus als je die auto's ook nog meetelt dan valt het eigenlijk reuze mee.

Zeker als je weet welk type auto je wil hebben en je weet de zwakke punten, dan kun je deze in de gaten houden en dan heb je zeker lang en veel plezier van je auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was ook aan de beurt 2 weken geleden, 4e pompverstuiver defect (motorcode BMR met 182k).

Vandaag stond ik weer, nu is het de 1e verstuiver die defect is!

 

Ga maar een offerte aanvragen (hopelijk met veel coulance) wat het kost om de overige 3 maar gelijk allemaal te vervangen, stil staan kost me meer!!

 

Keep you posted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bericht gehad van de VW dealer in Veenendaal.

Deze melde mij dat er 100% coulance op defecte verstuivers zit op dit moment, en ik hoef alleen de diagnose kosten te betalen!!

Goed om te horen, voortijdig vervangen van de overige 2 verstuiversdoen ze niet alleen als ze defect gaan dus!

Nu maar wachten tot de volgende zich aandient!

 

Wel contact gezocht met Auto Borchwerf te Roosendaal en ze op de hoogte gebracht van de 100% coulance regeling, ze geloofde het niet echt omdat het systeem aangeeft als er zulke regelingen zijn (deze staat bij hun op 50%). Hij ging contact leggen met de VW vallei groep te Veenendaal, hopelijk komen de gemaakte kosten van de als eerst vervangen verstuiver dus terug!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de Passat weer opgehaald, kosten €131,-.

Vervangen is verstuiver nr. 2, wat rijdt hij nu weer lekker zeg!

 

Nog niks gehoord van auto Borchwerf over de 50% coulance op de 1e (4e) verstuiver die defect ging en bij hen is vervangen terwijl het 100% moet zijn!

Wacht het nog even af, in Veenendaal weten ze in ieder geval wel hoe het moet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas heb je alleen recht op coulance als het spul kapot is, deze garage (vw dealer Leeuwarden) was ook niet op de hoogte van de coulance regeling.

Heb de VW dealer in Veenendaal even laten bellen met de dealer in Leeuwarden en het was geregeld, hoefde nu helemaal niks te betalen voor het vervangen van de verstuiver en was na drie uurtjes weer onderweg, goed geregeld moet ik zeggen.

Rest dus nog 1 verstuiver, die zal niet lang op zich laten wachten denk ik helaas, maar dan zijn ze alle 4 vervangen.

Je hebt er wel veel ongemak van maar al met al wordt het wel opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ieder nadeel heb zijn voordeel..... Binnen 4 weken 3 verstuivers vervangen met dikke coulance dan mag je niet mopperen, zou ook die laatste eruit laten trekken. Vraag is nu of de nieuwe Siemens verstuivers ondertussen verbeterd zijn want daar spreken we denk ik over (BKP blok?) Ik heb er nog 3 te gaan, en het vervelende is dat er bij mij 3 verstuivers nu al 206K km probleemloos hun werk doen, maar hoe lang nog????? En wanneer jij met die laatste verstuiver nog een 100k km kunt rijden dan zul je toch iedere keer als er een lampje gaat branden of de wagen even inhoudt een onaangenaam gevoel hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mensen er is goed nieuws vanuit PON, diegene die vanaf 4 augustus jl problemen hebben met de verstuivers krijgen een 100% coulangeregeling omdat het uitgesproken is dat het niet klopt met de verstuivers van de type Passat uit 2006

Dat is goed bericht.

Om mensen te helpen die dit ook treft, is het misschien handig als er meer info bekend is:

- Onder welk refrentienummer (of wat dan ook) is deze coulanceregeling bij PON bekend.

- Zijn er aanvullende of beperkende voorwaarden mbt deze coulanceregeling?

- Voor welke motortypen en/of verstuivers geldt het precies?

- Wat moeten mensen exact tegen hun dealer zeggen als die zegt van niks te weten. Heb je misschien een contactpersoon van PON?

- Heb je misschien iets van PON zwart op wit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mensen er is goed nieuws vanuit PON, diegene die vanaf 4 augustus jl problemen hebben met de verstuivers krijgen een 100% coulangeregeling omdat het uitgesproken is dat het niet klopt met de verstuivers van de type Passat uit 2006

 

Sorry, maar ik vind het een vreemd verhaal,

 

1. Wat is het nummer, datum van de brief door een rechtspersoon van PON ondertekend?

2. Voor welke verstuivers van welke motorcode geldt dit?

3. Vanaf of tot welke km stand?

4. Kan ik nu morgen in Leusden verhaal halen voor mijn 1000 euro schade van vorig jaar zonder coulance?

 

Ik geloof er helemaal niets van, ik kan mij niet voorstellen dat na 4 augustus wordt verklaard dat een product uit 2006 ondeugdelijk is maar dat het voor die datum wel deugde, want daar spreken we nu over. Juridisch rammelt dit binnen de EU wetgeving van alle kanten en ik ben dan ook heel benieuwd naar de brief of de mailing naar de dealers, als die al bestaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gehoord dat er een gewijzigde garantie bepaling is van de datum 22-07-2011 (geschreven), dit is voor mij uitgezocht door de Vallei autogroep in Veenendaal, menig dealer weet hier nog niks van maar een belletje van de persoon in veenendaal aan de andere dealers (die mijn andere 2 verstuivers hebben vervangen en niet op de hoogte waren) loste alle problemen op dus er is toch echt een regeling lijkt mij!

 

Heb trouwens motorcode BMR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden