Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Passat 3C, 2.0 BMR (170pk), 01/2008, 169.200 km

Tandempomp vervangen bij VAG Techniek (geen coulance).

Auto in bezit sinds 128.000 km, was import uit Duitsland.

Ik heb geen idee of er destijds verstuivers vervangen zijn. Is dit ergens te controleren ?

(heb iets gelezen over een 'sticker' bij het reserverwiel ?)

 

Die actie is er sinds half januari dit jaar en jij hebt 'm al langer dan een jaar, toch? Ga langs de dealer en vraag eens naar de werktplaatsactie m.b.t. de pompverstuivers (23H9).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorige week grote beurt gehad en bij het ophalen vd auto dit probleem voorgelegd. Dag erna belde VAGTechniek dat een Duitse dealer de verstuivers kostenloos gaat omruilen. Omdat VAGTechniek niet echt op loopafstand van mijn huis ligt zal ik 3 dagen een leenauto moeten huren (di auto brengen, wo verstuivers vervangen, do auto terug.

Hoort een lekke tandempomp ook bij de coulance regeling ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom auto huren? Wisselen verstuivers is minder dan 2 uur werk, bak koffie en klaar terwijl u wacht, althans in mijn geval bij Autohaas Zutphen. Zou gewoon effe bellen voor een afspraak op tijd.

 

Tandempomp hoort er niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed om te horen dat dit zo snel kan. VAG Techiek doet (kan ?) dit niet zelf :-)

Zal morgen eens bellen hoe dat zit: vind het niet erg om daar twee uur te zitten wachten en werken via WiFi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal er wel mee te maken hebben dat VAG techniek wel een VAG specialist is maar geen dealer. Dus ze kunnen het wel maar mogen het niet. Althans zonder rekening.

Ik denk dat alleen dealers de terugroepakties en werkplaatsakties mogen uitvoeren van VW duitsland omdat dit met aansprakelijkheid en garantie te maken heeft.

 

Ze zullen dus met je auto naar een dealer moeten rijden.

Lucas weet dat ongetwijfeld veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Allemaal Ik ben Joas zoals je kan lezen een echte volkswagenfan geworden door mijn vorig autotje de polo 9N sdi.

Jaja Pas twee dagen een Passat 2.0 TDI van 2005 BkP 141.000 km en ja hoor, problemen.

Reed op de autosnelweg effe testen. :) 140km juist boenk ik :( motor in veiligheid en maximum 90+ leuk voorgloei lichtje aan. Hoort dit onder deze problemen?

En als ik goed gelezen heb ben al lang aan het lezen is het de Tandempomp. Omdat de dealer mij, zeker drie keer heeft gezegd dat de vier gloeibougies + injectoren vervangen waren.

Ik heb ook nog een jaar garage garantie.

Ik ben benieuwt of het nog kan onder de fabrieksgarantie en waar ik het het best kan laten doen.

 

Dit vond ik trouwens leuk.

http://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q=& ... 1905586657

 

mvg

 

De nieuwe Passat Kerel

 

alle reacties welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Joas, welkom op dit forum.....

 

Je hebt wel de klok horen luiden maar haalt een hoop klepels door elkaar :mrgreen:

 

Een passat van 2005 met deze kmstand moet bijna wel veel hebben stil gestaan, oorzaak van jouw probleem met dashboardlampje en verminderd vermogen heet noodloop, na opnieuw starten is dit vrijwel zeker verdwenen ( gereset)

Oorzaak is vrijwel zeker het vastzitten van de schoepenverstelling van de turbo door langdurig stilstaan.

Om dit zeker te weten moet de Passat worden uitgelezen, je ziet dan waarschijnlijk dat de laaddruk is overschreden of onderschreden.

 

E.e.a. Heeft allemaal niks met verstuivers, tandempomp en gloeibougies te maken als ik het zo lees.

 

En eh van een Polo ( gedverderrie..) naar een Passat is van een huifkar naar een T- ford :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm Sorry,

 

Willem gisteren laten uitlezen en wel degelijk. twee injectoren.

En wie weet wat nog.

 

De auto had hier kennelijk geen problemen mee vertelde de handelaar hij had wat laten maken bij een erkende vw consessie houder.

Die voor goed te doen 1 van de vier injectoren vervangen heeft. Maar dat goed doen heeft niet veel goed met zich meeggebracht.

Na uitlezen van de auto twee injectoren eraan. Ik kan rondrijden maar maandag gaat hij binnen. Onder garantie.

Ik hoop dat het daar bij gebleven en dat willem toch niet gelijk heeft.

Komt allemaal goed want ik heb nog een jaar garantie. hopelijk dat de passat mij niet teleur stelt 2.0 TDi motor code BKP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm Sorry,

 

Willem gisteren laten uitlezen en wel degelijk. twee injectoren.

En wie weet wat nog.

 

De auto had hier kennelijk geen problemen mee vertelde de handelaar hij had wat laten maken bij een erkende vw consessie houder.

Die voor goed te doen 1 van de vier injectoren vervangen heeft. Maar dat goed doen heeft niet veel goed met zich meeggebracht.

Na uitlezen van de auto twee injectoren eraan. Ik kan rondrijden maar maandag gaat hij binnen. Onder garantie.

Ik hoop dat het daar bij gebleven en dat willem toch niet gelijk heeft.

Komt allemaal goed want ik heb nog een jaar garantie. hopelijk dat de passat mij niet teleur stelt 2.0 TDi motor code BKP

 

Dan was ie nog niet voor de werkplaatsactie (terugroepactie) geweest. Wij hebben sinds vorig jaar allemaal (2.0 TDI BKP) 4 nieuwe verstuivers en sindsdien heb ik nog geen 1x gehoord dat een verstuiver ermee was opgehouden.

 

Bij mij zitten ze ondertussen al bijna 22.000km erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm Sorry,

 

Willem gisteren laten uitlezen en wel degelijk. twee injectoren.

En wie weet wat nog.

 

De auto had hier kennelijk geen problemen mee vertelde de handelaar hij had wat laten maken bij een erkende vw consessie houder.

Die voor goed te doen 1 van de vier injectoren vervangen heeft. Maar dat goed doen heeft niet veel goed met zich meeggebracht.

Na uitlezen van de auto twee injectoren eraan. Ik kan rondrijden maar maandag gaat hij binnen. Onder garantie.

Ik hoop dat het daar bij gebleven en dat willem toch niet gelijk heeft.

Komt allemaal goed want ik heb nog een jaar garantie. hopelijk dat de passat mij niet teleur stelt 2.0 TDi motor code BKP

 

Vind de diagnose in relatie tot jouw klacht zo vreemd want bij de BKP zijn Siemens verstuivers gemonteerd en bij een storing wordt dan de ECU uitgeschakeld en doet de motor helemaal niks meer. En lijkt me vreemd dat ie van een vervuilde stuiver in noodloop gaat. Misschien een rot kabelboompje van de verstuivers maar dan nog?

Zou even goed doorvragen bij die garage wat en waarom ze iets nu gaan vervangen of repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij is binnen,

 

 

Vw delorge in hasselt

heb een upje in de plaats gekregen.

Hier en daar nog wat proleempjes maar dat komt wel goed wagen heeft nog een jaar garantie.

 

Morgen avond mag ik hem weer gaan halen.

 

Dat is nu eens een garage waar ik allerminst tevreden van ben... Ik denk dat je beter naar Haesen in Halen kan gaan, beter service, persoonlijkere aanpak en gewoon eerlijker. Mensen maken ook meer tijd voor je en je kan er tenminste mee praten/onderhandelen...

Lees mijn topic maar eens na over mijn verstuiverprobleem: http://www.passat.be/viewtopic.php?f=185&t=50462&sid=42429e0926e21faa804ce9b65f3d4a78

 

Ik ben naderhand nog 2 maal gecontacteerd geweest door d'Ieteren voor feedback, en heb steeds moeten zeggen dat ik nog altijd niks gezien heb waardoor ik kon valideren dat ze mij daar niet gewoon in't zak gezet hebben. Telkens draaien ze bij d'Ieteren ook rond de pot, want de vragen voor "de tevredenheid van de klant" zijn niet gerelateerd aan mijn probleem, dus kunnen (willen) ze ook niet echt een oplossing aanbieden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke,

 

Ondertussen tevreden passat is in orde. Wel een factuur van 2250 eur maar Niet voor mij maar voor de tweedehands dealer. ;)

Wat was er allemaal; turbo kapot dus (big up voor Willem), EGR klep vervangen. kofferslot+ parkeersensor aan de voorkant.

Nu voel je de power van het beest.

 

Dank jullie wel voor jullie reacties.

En nu aan het werk dat ik hem helemaal perfect kan maken.

 

mvg

 

Joas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fijn dat het zo is opgelost, zou wel even controleren of de modificatie (23H9) is uitgevoerd, dit zijn Siemens verstuivers met een verbeterd Piezo gestuurd klepje. Deze modificatie staat achter in je service boekje en op een sticker in de reservewiel bak.

Zo niet; ga dan naar een VW dealer en vraag er naar, als het in België niet van toepassing is dan loont het zelfs nog de moeite om naar een dealer in Duitsland te rijden. Als je over 1 jaar problemen krijgt, dan heb je geen garantie meer en kost het weer heel veel geld.

 

Veel plezier met je Passat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VW Passat 1.6 TDI 105 PK bj 2010 / km stand 186.000

 

Recent is de motor uitgevallen op de snelweg. Motor draaide weer na nieuwe startpoging en probleemloos een paar honderd km gereden. Toch VW dealer gebeld. Auto uitgelezen, moest gelijk blijven staan want 3e verstuiver zou defect zijn. Deze heb ik laten vervangen (voor ca. € 1.100).

 

Meteen daarna had ik bijna dagelijks startproblemen. Motor sloeg meteen na starten af. Na aantal pogingen rijdt die dan de rest van de dag zonder problemen. Auto opnieuw laten uitlezen, geen klachten gevonden door dealer.

 

Nu (ca. 4 maanden later) bij grote beurt wordt ik gebeld dat verstuiver 4 defect is. Voor mijn idee dus gelijk met de andere defect gegaan. Of tijdens/ door de vervanging daarvan? Hoe logisch is dit?

 

Moet ik nu bang zijn dat verstuiver 1 en 2 binnenkort ook gaan?

 

Komt dit meer voor bij deze auto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vraag me af hoe ze daarbij komen, brandstofpompen gaan wel stuk bij de CR's slijpsel komt dan in het systeem.. misschien dat dat bij jou de oorzaak is en nr3 gesloopt heeft en daarna nr 4, zometeen heb je 1 en 2 ook en dan is het de pomp ineens ook, die het misschien de 1e keer al was.

 

Waar is die in onderhoud? Autohaas Apeldoorn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Vdub, bedoel jij de hd pomp van het common rail systeem of de pomp in de tank. Bij mij was namelijk eerst de pomp in de tank die de geest had gegeven, met als gevolg dat de hd pomp van het common rail systeem kadoek is gegaan.(droog lopen) Gelukkig alles onder garantie vervangen, incl.4 verstuivers en alle leidingen.

Het vermoeden bestaat dan ook, dat alles met elkaar te maken heeft gehad. Dit was het antwoord van mr.Pon bij mij dan.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update om deze post ooit gestart om bij PON na redelijkheid, begrip en geld terug te krijgen.

Ik heb na dat me VW dealer me 4de verstuiver had vervangen naar aanleiding van de Actie Ja we ruilen uw verstuiver om (kon even niet op de code van VW komen)

Ik bij Pon heb neergelegd ja leuk maar die andere verstuivers heb ik wel zelf betaald en je "erken" je dat de verstuiver dus ondeugdelijk is ik ook die euro's terug wil.

Wat schets mijn verbazing, Pon crediteert die rekeningen per direct en stort een paar dagen die rekeningen retour.

Dus je ziet de volhouder wint, Pon is dus niet altijd onredelijk, ok ben 2 jaar aan het klooien geweest met drie defect verstuivers onderweg pech je ken het wel maar iets in mijn vreugde en me Passat is retour, de rest is al retour nadat ik bij JD ben weg gegaan met een mooi lopende motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas vandaag een hele luide turbo weinig vermogen, en is het geluid weg en dan witte rook en stank

Kan de motor starten (kort) hoor niets vreemds Ook bij de witte rook geen geluid van iets wat afbreekt of zo

ANWB erbij die keer en pakte de sleepkabel, pff na wat probleemloze KM nu dit weer?

Morgen een NIET VW dealer er na laten kijken anders misschien Jos bellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden