Ga naar inhoud

Asynchroon

Members+
  • Aantal items

    108
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Asynchroon

  • Verjaardag 30-11-1984

Profile Information

  • Plaats
    Hasselt

Overige

  • Vagcom
    VCDS

Asynchroon's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ik heb het denk ik een maandje geleden gedaan, bij mij was de rubber niet slecht, maar een afdichtingsring in het pompje zelf. Nieuw pompje besteld en probleem was opgelost, kostte mij wel wat meer als 10€ toen, denk iets van een 30. Een aanrader is ook om de pinker en de mistlamp (+grilletje) uit te bouwen, dan kunt ge er langs die kant ook aan, en dan hebt ge wat meer lichtinval bij het werken.
  2. Het is dan ook wel cruciaal stukje info als ge nog lang wilt genieten van uw wagen
  3. De mijne is vervangen op 135 000 km, en ik zit nu aan 190 000km, maar hij is vevangen in 2009, dus ik ben wat aan het twijfelen wat ik nu moet doen. Ik krijg einde van dit jaar een bedrijfswagen (octavia combi, dus jeeejjj VAG-groep), en ik vind het wat zot om nu voor de komende 4 maanden nog m'n distributieriem te laten vervangen... Op de site van contitech kan je vinden dat het 150 000km is en 7 jaar, dus ja... Enige input is altijd welkom!
  4. Ik heb een soortgelijk probleem gehad, als ik vanuit lage toeren wou optrekken (vooral in z'n 4, 5 en 6) dat de wagen/motor schokte, net alsof hij vermogen te kort kwam. Even een stootje gas en terug schakelen en het probleem was weg. Achteraf bleek het 1 van de injectors te zijn die niet goed meer werkte waardoor deze afwijkende waarden gaf ten opzichte van de andere 3, en dit gaf dan dit schokkend effect bij het accelereren vanuit lage toeren. Eens deze injector vervangen was heb ik het nooit meer voor gehad.
  5. Misschien een vraag na de feiten, maar trad dit in elke versnelling (3,4,5 en 6) op eens je aan 75km/h was, of was het eerder toerental afhankelijk?
  6. Roetfilter lijkt mij wel aannemelijk als oorzaak aangezien het alleen bij lang rijden tegen constante hogere snelheid optreedt
  7. Een 2.0 scheelt echt niet veel met een 1.6 qua verbruik. Maat van me heeft onlangs zijn golf 5 1.6 ingeruild voor een 2.0 omdat hij vond dat de 1600 eigenlijk toch teveel verbruikte navenant de prestaties die de wagen gaf. Met deze heeft hij veel meer plezier en quasi evenveel l/100km (aldus hijzelf )
  8. Ik denk niet dat het problemen levert voor de keuring. Een lekkende EGR wil zeggen dat deze ten alle tijden een beetje openstaat en dat de uitlaatgassen dus altijd voor een 2e keer de verbrandingskamer in kunnen, en niet alleen op deellast. Normaal staat deze toe op vollast voor volledige vermogensbenutting, maar voor de uitstootwaarden van je motor zal een beetje lekken van de EGR geen nefaste gevolgen hebben denk ik.
  9. Dat is nu eens een garage waar ik allerminst tevreden van ben... Ik denk dat je beter naar Haesen in Halen kan gaan, beter service, persoonlijkere aanpak en gewoon eerlijker. Mensen maken ook meer tijd voor je en je kan er tenminste mee praten/onderhandelen... Lees mijn topic maar eens na over mijn verstuiverprobleem: http://www.passat.be/viewtopic.php?f=185&t=50462&sid=42429e0926e21faa804ce9b65f3d4a78 Ik ben naderhand nog 2 maal gecontacteerd geweest door d'Ieteren voor feedback, en heb steeds moeten zeggen dat ik nog altijd niks gezien heb waardoor ik kon valideren dat ze mij daar niet gewoon in't zak gezet hebben. Telkens draaien ze bij d'Ieteren ook rond de pot, want de vragen voor "de tevredenheid van de klant" zijn niet gerelateerd aan mijn probleem, dus kunnen (willen) ze ook niet echt een oplossing aanbieden...
  10. Asynchroon

    Balansassen

    Had ik al eens doorgenomen, maar stond nergens duidelijk in of de module mocht blijven zitten, en op dat filmpje van Hartog wordt de module eraf genomen. Had gewoon schrik dat er bij het loshalen mss iets naar beneden zou vallen in de module zelf ofzo... Volgens mij wel ja, zal volgende keer als ik iets aan de wagen moet doen eens een foto trekken, maar ik ga niet speciaal daarvoor de bodemplaat losmaken Vond het ook vreemd, omdat bij verschillende topics over het vervangen van de turbo en uitlaatspruitstuk dit allemaal vanachter aan het blok zit... Is niets mis mee, gewoon die lipjes die er op zitten, zie bijgevoegde foto
  11. Asynchroon

    Tandempomp stuk?

    Heb even je topic doorgelezen, is eigenlijk dezelfde vraag als de mijne, ik moet mij dus niet te veel zorgen maken. Opvoerpomp ben ik al even over aan het denken van deze te vervangen, of eens de zetel weg te nemen en dan te controleren of ik iets hoor (of er zelf eens 12V op zetten en kijken wat die doet). Het is alleen dat je zooooo veel verschillende types van deze opvoerpomp hebt, en dat als ik zoek op bv. arie.nl, easycarparts, misterauto.be of ebay naar pierburg pompen voor mijn motorcode, bouwjaar, FWD en zonder standkachel staat er eigenlijk nooit echt een model tussen wat voor alles klopt.... Is het moeilijk om bij een gewone berline aan de opvoerpomp te raken?
  12. Asynchroon

    Tandempomp stuk?

    Zoals in mijn vorige post al gezegd heb ik vorige week de passat zijn jaarlijkse beurt gegeven. Aangezien ik hier al een aantal keren gelezen heb dat een zeer vuile mazoutfilter erop kan wijzen dat je tandempomp lekt zet ik er maar even een foto bij van mijn filter dat ik heb vervangen. Om eerlijk te zijn, ik heb de wagen nu 3 jaar, en de 3 keer dat ik onderhoud gedaan heb zag m'n filter er wel zo zwart uit. De andere normale symptomen van een kapotte tandempomp zijn er volgens mij niet: - geen abnormaal hoog oliepijl, ik moet heel soms zelfs eens een beetje bijvullen - olie stinkt volgens mij niet echt (wat heet stinken dan natuurlijk, is een beetje subjectief, kan je het ergens aan herkennen?) - geen abnormaal hoog brandstofverbruik De opvoerpomp in de tank zelf leeft volgens mij niet meer, want ik hoor geen gezoem bij het opzetten van het contact. Nu zei een vriend van me die mechanieker is bij mercedes dat bij pompverstuivers het kan zijn dat je brandstoffilter zo vuil wordt van het olie lekken van de verstuiver in de retourleidingen? Wat denken jullie?
  13. Asynchroon

    Balansassen

    Vorige week heb ik de passat even onder handen genomen voor z'n jaarlijkse onderhoudsbeurt, en ik heb er dan ook maar in 1 keer de carter er vanaf gehaald. Hieronder zie je enkele foto's, manman was ik content dat er tandwielen op zitten. Mijn motor is een BMA (100kW) van eind 2005 met nu ongeveer 173k op de teller. Volgende keer bij het onderhoud het asje maar in 1 keer vervangen. De vraag is alleen of dit er gemakkelijk uit te halen valt zonder dat de hele module eraf moet? Zou handig zijn want ik heb geen brug of smeerkelder en moet altijd onder de wagen gaan liggen als deze op pootjes staat Het zou bijzonder vervelend zijn dat er een ring of een dichting naar beneden valt in de module als je het asje er uit trekt om er een nieuw in te steken Ook zit een deel van het inlaattraject bij mij een beetje in de weg, ik veronderstel dat dit is omdat bij mij de turbo op de zijkant van het blok zit ipv achteraan...
  14. Asynchroon

    Snelwegzeilen

    Dat is voor elke moderne wagen zo (dacht ik toch te weten), maar dan rem je nog steeds op de motor omdat je transmissie gekoppeld is. Je motor wordt geforceerd rondgedraaid en heeft dus ook geen inspuiting nodig om rond te komen. Als je je koppeling induwt moet hij natuurlijk wel terug een inspuiting krijgen om op stationair rond te raken. Ik denk dat ze hier bedoelen dat je gewoon langer kan uitbollen omdat je geen weerstand van de motor creëert door het ontkoppelen van de aandrijving ( en daarom de motor ook evengoed kan uitschakelen). Either way, i call shenanigans... al dat geforceerd starten en stoppen van de motor is volgens mij toch niet optimaal want er zal altijd wel wat metallisch contact zijn (ook al wordt de olie op druk gehouden)... Je kan het zo ver drijven als je wil, ik tank toch liever een keertje extra per jaar met dan de zekerheid dat alles mechanisch zo loopt zoals het bedoelt is
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden