Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou Guyke,

 

Heb er weinig zin om dit allemaal zelf te doen.... Waar het om gaat is dat deze sleutelaar een poging heeft gedaan om de problemen van de Siemens PD's te analyseren, het is geen wetenschappelijk verhaal maar geeft een aardige inkijk op de werking. Siemens zelf zal het wel laten om dit te doen en ik vraag mij dan ook af wat er aan de nieuwe verstuivers is verbeterd, Siemens zelf zal wel uitkijken om te vertellen dat er iets is verbeterd, dan geven ze toe dat iets niet goed was toch?

Denk zelf dat ze het Piezo gedeelte hebben vervangen, misschien wel door een Bosch Piezo element...... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hier in de buurt is de enige in belgie die deze injectors reviseert misschien kan ik eens gaan informeren bij deze beste meneer wat er nou net stuk gaat aan die krengen, en wat je kan doen om deze te repareren , ik moet snel zijn dan want ik heb gehoord dat deze beste man niet meer in top conditie verkeerd , heb er het gisteren nog over gehad bij het revisie bedrijf , waarom de boschen nu net beter zijn , hij adviseerde me ook daar eens te gaan horen

heb ook een verhaal gehoord van mensen die de siemens vervangen door de bosch injectors en de computer om programmeren

als dat waar is dan zijn de problemen ook opgelost

je hoort zo veel tegenwoordig dat je nie meer weet wat te geloven helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren had ik weer de hoofdprijs. Stap om 4.15 in de auto om naar mijn werk te gaan en noppes nada, startmotor draaide wel rond maar motor sloeg niet aan. Om 8 uur de garage bij mij in de buurt gebeld (repareerd hoofdzakelijk vw en audi maar is geen officiële vw garage) en die kwamen al snel tot de conclusie dat het een pompverstuiver was. Ik baalde als een stekker want vorig jaar in juni was cylinder 1 kapot en nu dus nr 2. Ik heb hem gevraagd naar coulance van VW omdat bij de vorige reparatie VW 70% betaald heeft. Hij reageerde een beetje vreemd en zei dat hij toch zijn best voor me ging doen alleen mocht VW dat doen moet hij de auto naar een officiële VW garage brengen. Kreeg vanmorgen telefoontje van de garage en hij vertelde me dat VW 100% (ja jullie lezen het goed) voor hun rekening neemt. Nu wordt vandaag de auto naar een andere garage gebracht en kan ik hem als alles goed gaat morgen weer op halen. De auto heeft nu zo'n 170.000 op de teller en is van 2007. Ik ben natuurlijk blij dat VW dit betaald maar ben nu al bang wanneer de volgende kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
tot 200.000km/7jaar vergoedt VW 100%..

 

Dan vraag ik me af waarom ik de vorige keer 30% zelf heb moeten betalen??? :?

 

Ik en vele anderen hebben 100 % betaald, ligt er even aan wanneer je een defecte pompverstuiver hebt gehad, de regeling geldt vanaf +/- sept 2011, de mensen daarvoor hebben gewoon pech gehad. Omdat de regeling nergens zwart op wit staat hebben de gedupeerden dan ook geen poot om op te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen week stond ik ook langs de kant van de weg met een motorstoring. Passat 2.0TD uit maart 2006 met 209000 km op de teller.

De ANWB heeft de auto naar Avenu in Naarden gesleept. Uit een kort onderzoek van de ANWB zou het waarschijnlijk liggen aan de hogedrukpomp of verstuivers. Ik was niet op de hoogte van de coulance regeling en heb de auto daar afgeleverd met de melding dat ze het konden gaan onderzoeken en repareren.

De volgende dag kreeg ik te horen dat de auto weer gereed was. Eenmaal aangekomen kreeg ik netjes een nul euro factuur.

 

Bijzonder goed en snel geregeld van Avenu Naarden..

 

Nu maar hopen dat de andere verstuivers het volhouden ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:thumb:

Afgelopen week stond ik ook langs de kant van de weg met een motorstoring. Passat 2.0TD uit maart 2006 met 209000 km op de teller.

De ANWB heeft de auto naar Avenu in Naarden gesleept. Uit een kort onderzoek van de ANWB zou het waarschijnlijk liggen aan de hogedrukpomp of verstuivers. Ik was niet op de hoogte van de coulance regeling en heb de auto daar afgeleverd met de melding dat ze het konden gaan onderzoeken en repareren.

De volgende dag kreeg ik te horen dat de auto weer gereed was. Eenmaal aangekomen kreeg ik netjes een nul euro factuur.

 

Bijzonder goed en snel geregeld van Avenu Naarden..

 

Nu maar hopen dat de andere verstuivers het volhouden ...

 

Pluim voor deze dealer

 

Weet je wat voor motorcode je hebt en van welke cilinder(s)de verstuiver(s) is/zijn vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook klant bij Anvenu in Naarden. En daar gaven ze me bij voorbaat al aan bij aankoop van de auto dat dit een zwak punt is dat 100% onder coulance wordt gerepareerd.

Dat noem ik wel open kaart spelen. Laatst hebben ze roest aan de achterklep om 100% coulance gerepareerd.

 

Inderdaad een fijne dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de 2e keer in 2 maanden een pompverstuiver kapot.

Hij hield er ineens mee op terwijl ik op de A50 reed.

Afgesleept naar bergbedrijf, vervangend vervoer gekregen en morgen horen we het wel.

natuurlijk gaathet om een 2.0 TDi BKP motor uit 2006 met 13551km op de teller.

Hopen op Coulance. Hij wordt morgen bekeken bij Auto Haas in Apeldoorn.

Iemand positieve of negatieve ervaringen daar?

Is de coulanceregeling vastgelegd? Kan een dealer daar onderuit?

Ik hoop op coulance net als de vorige keer, toen verstuiver 2 de brui gaf.

 

To be continued......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik verwacht ook helemaal niets van PON maar ik wil ze in ieder geval wel laten weten dat ook IK niet blij ben met die hele toestand. Ik heb ze in ieder geval om een reactie gevraagd. Auto is inmiddels gerepareerd en rijdt weer zoals het hoort, maar voor hoe lang????

 

Inmiddels al twee brieven geschreven. De eerste ging over de klacht van de dealer. Daar kunnen ze niets aan doen want het is geen PON vestiging. Tweede brief dan maar met het verzoek om een tegemoetkoming in de kosten voor de reparatie, uitgevoerd door een niet VW dealer. Antwoord:

Door de Volkswagenfabriek wordt de Volkswagen-dealer de mogelijkheid geboden, haar klanten vanuit de relatie een coulanceregeling aan te bieden. De coulanceregeling alleen als deze door de Volkswagen-dealer is (wordt) uitgevoerd. Een coulanceregeling is geheel op vrijwillige basis.

Dit laatste dus in te vullen door de importeur of dealer.

Mooi genaaid dus door de Volkswagen. Dealer biedt geen mogelijkheid, bij pech, de auto op te halen en de kosten komen voor eigen rekening.

Ik weet het, ik was al gewaarschuwd. Maar nu weet ik het zeker, Volkswagen ´Das Auto en uw probleem´.

Met dank aan de forumleden voor hun reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn tandempomp en de pomp in de tank al moeten vervangen.Na het lezen van deze topic word ik echt niet vrolijk van. De vraag is blijkbaar niet

"of" maar eerder ''wanneer'' verstuivers van mijn Passat ook stuk zullen gaan. Laatst zat ik een Kroatisch forum te lezen (kom zelf uit Bosnie) over verstuiver problemen van Passat. Hoop mensen hebben/hadden last van.

Ik snap niet waarom Volkswagen geen terugroep actie doet.Misschien moeten we gezamenlijk in actie komen met een brief en handtekeningen van mensen van deze topic/forum.

 

Fijne weekend allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor de 2e keer in 2 maanden een pompverstuiver kapot.

Hij hield er ineens mee op terwijl ik op de A50 reed.

Afgesleept naar bergbedrijf, vervangend vervoer gekregen en morgen horen we het wel.

natuurlijk gaathet om een 2.0 TDi BKP motor uit 2006 met 13551km op de teller.

Hopen op Coulance. Hij wordt morgen bekeken bij Auto Haas in Apeldoorn.

Iemand positieve of negatieve ervaringen daar?

Is de coulanceregeling vastgelegd? Kan een dealer daar onderuit?

Ik hoop op coulance net als de vorige keer, toen verstuiver 2 de brui gaf.

 

To be continued......

 

 

En de auto is weer terug.

Dit keer is Pompverstuiver nummer 4 vervangen. Volledig onder coulance.

 

Nog 2 pompverstuivers te gaan. Namelijk nummer 1 en 3 zijn nog niet vervangen.

Ik hoop dat ze kapot gaan binnen anderhalf jaar zodat het nog onder de coulance zou vallen.

Wel een shitsituatie al met al want het vertrouwen in de auto wordt er niet beter op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook problemen ondervonden dat ik op de snelweg reed met mijn 3C 2.0 Tdi (BKP) uit 01-03-2006 160.000 km op de teller. Gong signaal en op BC de tekst : werkstat besuchen en knipperend gloeispiraal. Afgesleept door ANWB naar Century in Assen. Conclusie pompverstuiver defect kosten € 630,= . dit bij 160.000 km, gevraagd naar coulance. Daar deed men niet aan. men heeft verder geen enkele moeite, vragen of aktie ondernomen om eea na te gaan.

 

gezien het feit wat is lees ben ik heel erg bang dat de andere 3 ook nog komen wat een hoop geld kost om enkel te rijden. Vind het wel apart dat er wisselend door dealers mee om wordt gegaan met Coulance het probleem is toch overduidelijk hetzelfde.

 

Ben benieuwd hoe we gezamenlijk een vuist kunnen maken richting VW. dit alles maakt voor mij dat ik bij een volgende auto twijfel of het een VW wordt. Met name de wijze hoe VW ermee omgaat.

 

Fijne comfortabele auto, tenminste als hij het doet. :evil:

 

gr Jekame

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden