Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Zijn er nog meer voorwaarden waaraan ik (de auto) moet voldoen om coulance te krijgen? ik heb nl. al gebeld met de dealer in Tilburg maar die lijkt niet echt mee te werken. De laatste km stand van 118000 staat bij hun in het systeem vanaf toen tot nu (160000) is bij hun niets bekend, dus geen coulance is de reaktie. :evil:

 

Als het echt de verstuivers zijn met de juiste code, dan is het altijd coulance, ongeacht welke VW dealer.

Mochten ze er niets van willen weten, dan is het tijd voor een andere garage. :P

Van een VW-garage mag je wel verwachten dat ze hierin meewerken. Ze krijgen er goed geld voor allemaal.

 

Ik had meteen met PON gebeld waar ik te horen kreeg dat ik bij mijn dealer naar de service manager moest vragen. De service manager heb ik uiteindelijk mijn foutcodes doorgegeven en zij zou navragen of er hier sprake van een coulance is, dit zou ze mij de volgende dag (gistern melden). Nadat ik niets van haar vernomen had heb ik zelf maar weer eens gebeld, zij wist me te vertellen dat mijn auto minder dan 7 jaar oud was, minder dan 250.000km had gelopen en het juiste motornummer heeft om in de coulance regeling te vallen. ik heb nu een afspraak gemaakt voor as woensdag, zoals ik het nu begrepen heb worden alle verstuivers en de kabelboom vervangen en valt dit volledig onder de regeling. :D

 

Ik ben hier natuurlijk heel erg blij mee, hopelijk ben ik ook na woensdag nog blij.

 

Gr, Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil het volgende bericht niet voor me houden.

 

Ik heb sinds 3 weken een passat 3C uit 2006. Het is een 2.0 tdi motor van het soort BKP (wat niet het sterkste schijnt te zijn).

Ik heb de auto gekocht bij Huiskes kokkeler in Hengelo zonder garantie.

Mijn ervaring met garantie is dat je dat 6 maand hebt, en als er eens iets kapot gaat, gaat dat in de 7e maand kapot.

Ik heb me dus niet laten tegenhouden dat er geen garantie op de auto zit.

 

Afgelopen week startte de auto opeens niet meer. Hij joeg niet aan. VW mobiliteitsgarantie heb ik wel. Deze gebeld. VW assistance kwam aan en kon niets doen, enkel afslepen.

 

In de garage bleek dat er een pompverstuiver kapot was van de 3e cilinder. Ik schrok hevig, omdat ik weet dat dit wel eens een duur grapje kon worden.

De dealer heeft dit gemaakt onder coulance.

Het heeft mij dus geen stuiver gekost.

Je kunt je voorstellen dat de opluchting groot was.

 

Het schijnt dat de vorige eigenaar een keer verkeerd getankt heeft en de auto vervolgens heeft gestart.

Kokkeler kon zeggen dat ze de andere 3 pompverstuivers hebben optisch hebben nagekeken en deze waren op dit moment goed.

Ik hoop dat de overige 3 er geen tik aan hebben overgehouden zodat die ook aan de beurt zijn in de loop van de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
130.000km staat er trouwens op de teller.

Ik lees nu net een aantal eerdere berichten van dit topic.

 

Is het zo dat bij deze motor tot 200.000km de pompverstuivers onder coulance vallen als ze kapot gaan?

 

Uit de berichten van de laatste 2 maanden, kun je ook op deze topic lezen: tot 250.000 km of minder dan 7 jaar oud. Alleen er is niemand die je dit zwart op wit geeft, wordt door PON naar de dealers gecommuniceerd en niet naar de klanten/ gedupeerden. Wanneer ze het zwart op wit zouden zetten dan heeft het waarschijnlijk een juridisch staartje voor de importeur, alle gedupeerden van de jaren hiervoor zouden dan ook hun (te)veel betaalde euro's terug kunnen eisen, meestal zo'n € 1000 per verstuiver. Daarom heet het "coulance" , zeg maar inschikkelijkheid/ tegemoetkoming voor kosten die niet binnen de garantie vallen en heet het daarom ook geen GARANTIE!!!!

Dealers hangen deze coulance regeling ook niet op in de showroom. Er zijn gelukkig dealers die hier wel klantgericht mee omgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alle verstuivers?? Zijn ze ook allemaal kaputt?

 

Niet allemaal kapot, maar als het een slecht onderdeel is kun je wachten op de volgende.

 

Paul.

 

Normaal gesproken wordt alleen degene vervangen die kapot is.

De rest is nog in orde en zal dus niet vervangen worden.

 

Wil je dat wel, dan kost het je je eigen knaken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand enig idee hoe het met de andere verstuivers kan gaan?

Natuurlijk kunnen die ook kapot, en kunnen ze ook heel blijven, maar heeft er iemand de ervaring dat een tijdje na vervanging van een pompverstuiver, hij weer terug moest naar de dealer omdat er nog een pompverstuiver kapot ging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja die ervaringen zijn er zeker, die staan hier uitgebreid vermeld op dit forum.

Maar er is licht aan het eind van de tunnel, als je vier keer bent geweest dan ben je er zo goed als zeker vanaf.

 

Martijn hou het effe leuk met je 4 verstuivers.....eentje was al genoeg :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe zorg ik er voor dat die andere 3 binnen 2 jaar of 120.000km kapot gaan. LOL

 

Het is geen garantie......... maar over het algemeen zijn er na het vakkundig vervangen van een defecte Siemens verstuiver i.c.m een nieuwe kabelboom en een software update weinig problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja die ervaringen zijn er zeker, die staan hier uitgebreid vermeld op dit forum.

Maar er is licht aan het eind van de tunnel, als je vier keer bent geweest dan ben je er zo goed als zeker vanaf.

 

Martijn hou het effe leuk met je 4 verstuivers.....eentje was al genoeg :x

 

Sorry.

 

Ik ga donderdag trouwens het oliepomp asje vervangen. Hij was er in twee lengtes 70 mm en 100mm.

Volgens de vakman had ik die van 70mm nodig. Weet jij hoe lang die van jou was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja die ervaringen zijn er zeker, die staan hier uitgebreid vermeld op dit forum.

Maar er is licht aan het eind van de tunnel, als je vier keer bent geweest dan ben je er zo goed als zeker vanaf.

 

Martijn hou het effe leuk met je 4 verstuivers.....eentje was al genoeg :x

 

Sorry.

 

Ik ga donderdag trouwens het oliepomp asje vervangen. Hij was er in twee lengtes 70 mm en 100mm.

Volgens de vakman had ik die van 70mm nodig. Weet jij hoe lang die van jou was?

 

Dat hangt denk ik van de buitentemperatuur af ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja die ervaringen zijn er zeker, die staan hier uitgebreid vermeld op dit forum.

Maar er is licht aan het eind van de tunnel, als je vier keer bent geweest dan ben je er zo goed als zeker vanaf.

 

Martijn hou het effe leuk met je 4 verstuivers.....eentje was al genoeg :x

 

Sorry.

 

Ik ga donderdag trouwens het oliepomp asje vervangen. Hij was er in twee lengtes 70 mm en 100mm.

Volgens de vakman had ik die van 70mm nodig. Weet jij hoe lang die van jou was?

 

Ik heb hier het oude asje liggen en die is 77,5 mm lang!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden