Het was al weer een tijdje geleden dat ik de Passat voor een grote beurt had laten gaan.
Daarbij kwam dat er op mijn boordcomputer SERVICE INSPECTION stond te knipperen, dus ik naar de dealer. Want uit ervaring kan ik eindelijk mededelen dat de niet dealer garages hun werk ECHT lang niet zo goed doen als de Dealert...
Anywho, hij zou voor een jaarlijkse beurt gaan gezien ik direct had afgesproken daar de wagen in onderhoud te laten.
En toen kwam het, ik werd gebeld, mijn contactpersoon van Martin Schilder te Heemskerk; "Hey Sander, ehm, ik ga je niet blijmaken denk ik..." "...je katalysator is waarschijnlijk stuk, is namelijk bloedheet en ruikt vrij verhit, de bougies zijn doorgerot, en de schimmel zit in je interieurfilter, je radiateur is lek en je stuurbekrachtigingsslang is lek... en nog wat kleine dingetjes..."
Totale geschatte kosten: € 1200,-
Happy happy, joy joy, wat een plezier, maar enfin, ik had zelf verzaakt de beurten bij de dealert te laten doen, dus het moet maar.
Dus ze hadden groen licht mijn wagen uit elkaar te trekken.
Vandaag zou dat gaan gebeuren (donderdag).
Word ik om kwart voor 10 gebeld door mijn contactpersoon...: "Ja, hey Sander, ik ga je ben ik bang weer niet blijmaken... Het goede nieuws is, je kat. is niet stuk, maar je turbo wel. En nu komt het, dat is al zo sinds je hem hebt..." ".... er hoort een stelklepje aan de as te zitten (iets in die geest, verbeter me waar nodig), maar die is waarschijnlijk al eerder losgegaan, in de kat terecht gekomen, gevolg; kat en turbo stuk. En alleen de kat is vervangen, want het is nl. een imitatie..." Totale kosten nu; € 1600,- of je een emmer water leeggooit...
Ik was met stomheid geslagen.... Alsmede het voltallige personeel van Martin Schilder, ik werd zelfs de werkplaats ingetrokken om mij te verbazen over het verdwenen onderdeel. Nu heb ik nooit een turbo gezien maar ik zag meteen wat er miste, hij zoog dus gewoon geen lucht aan.
M.a.w. ik heb bijna 2 jaar rondgereden met een 1800 20 klepper zonder turbo!!! En toen ik wat mensen bij de Akersloot meeting hoorde over de immense power van de 1.8T, krabte ik me wel even achter mijn oor.
JAH, GEK HE!?
Het is zwaar klote, maar het feit ligt er, en voor die prijs heb ik ook geen nieuwe wagen, laat staan een passat! Zeker geen 3b of jonger....
Dus hij word morgen (vrijdag) gewoon gemaakt, heb wel uit coulance van Schilder een leenauto gekregen (instapmodel Fox, Hell F*ckin yeah!!!), en ik ben heeeel benieuwd wat voorn power ik morgenavond onder mijn weledelgestrenge aars heb hangen!
Moraal van het verhaal; koop geen auto van een blonde nerveuze gozert uit Markelo die bij Twello trading werkt, het is een Fothermucker!! Hij wist dat er iets mankeerde en dat merkte ik wel aan hem maar niet aan de Passat (rijd namelijk vrij nogmaal zonder turbo, hoe vin je die? )
Dus ik stel voor dat we een trebuchet bouwen richting woning van de toenmalige verkoper en mercedessen die richting op werpen, all who's in favour, raise hands!
Vraag
Sander de Vet
Het was al weer een tijdje geleden dat ik de Passat voor een grote beurt had laten gaan.
Daarbij kwam dat er op mijn boordcomputer SERVICE INSPECTION stond te knipperen, dus ik naar de dealer. Want uit ervaring kan ik eindelijk mededelen dat de niet dealer garages hun werk ECHT lang niet zo goed doen als de Dealert...
Anywho, hij zou voor een jaarlijkse beurt gaan gezien ik direct had afgesproken daar de wagen in onderhoud te laten.
En toen kwam het, ik werd gebeld, mijn contactpersoon van Martin Schilder te Heemskerk; "Hey Sander, ehm, ik ga je niet blijmaken denk ik..." "...je katalysator is waarschijnlijk stuk, is namelijk bloedheet en ruikt vrij verhit, de bougies zijn doorgerot, en de schimmel zit in je interieurfilter, je radiateur is lek en je stuurbekrachtigingsslang is lek... en nog wat kleine dingetjes..."
Totale geschatte kosten: € 1200,-
Happy happy, joy joy, wat een plezier, maar enfin, ik had zelf verzaakt de beurten bij de dealert te laten doen, dus het moet maar.
Dus ze hadden groen licht mijn wagen uit elkaar te trekken.
Vandaag zou dat gaan gebeuren (donderdag).
Word ik om kwart voor 10 gebeld door mijn contactpersoon...: "Ja, hey Sander, ik ga je ben ik bang weer niet blijmaken... Het goede nieuws is, je kat. is niet stuk, maar je turbo wel. En nu komt het, dat is al zo sinds je hem hebt..." ".... er hoort een stelklepje aan de as te zitten (iets in die geest, verbeter me waar nodig), maar die is waarschijnlijk al eerder losgegaan, in de kat terecht gekomen, gevolg; kat en turbo stuk. En alleen de kat is vervangen, want het is nl. een imitatie..." Totale kosten nu; € 1600,- of je een emmer water leeggooit...
Ik was met stomheid geslagen.... Alsmede het voltallige personeel van Martin Schilder, ik werd zelfs de werkplaats ingetrokken om mij te verbazen over het verdwenen onderdeel. Nu heb ik nooit een turbo gezien maar ik zag meteen wat er miste, hij zoog dus gewoon geen lucht aan.
M.a.w. ik heb bijna 2 jaar rondgereden met een 1800 20 klepper zonder turbo!!! En toen ik wat mensen bij de Akersloot meeting hoorde over de immense power van de 1.8T, krabte ik me wel even achter mijn oor.
JAH, GEK HE!?
Het is zwaar klote, maar het feit ligt er, en voor die prijs heb ik ook geen nieuwe wagen, laat staan een passat! Zeker geen 3b of jonger....
Dus hij word morgen (vrijdag) gewoon gemaakt, heb wel uit coulance van Schilder een leenauto gekregen (instapmodel Fox, Hell F*ckin yeah!!!), en ik ben heeeel benieuwd wat voorn power ik morgenavond onder mijn weledelgestrenge aars heb hangen!
Moraal van het verhaal; koop geen auto van een blonde nerveuze gozert uit Markelo die bij Twello trading werkt, het is een Fothermucker!! Hij wist dat er iets mankeerde en dat merkte ik wel aan hem maar niet aan de Passat (rijd namelijk vrij nogmaal zonder turbo, hoe vin je die? )
Dus ik stel voor dat we een trebuchet bouwen richting woning van de toenmalige verkoper en mercedessen die richting op werpen, all who's in favour, raise hands!
Link naar reactie
Delen op andere sites
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten