Ga naar inhoud
  • 0

Dealer: "Nog nooit meegemaakt"


Sander de Vet

Vraag

Het was al weer een tijdje geleden dat ik de Passat voor een grote beurt had laten gaan.

Daarbij kwam dat er op mijn boordcomputer SERVICE INSPECTION stond te knipperen, dus ik naar de dealer. Want uit ervaring kan ik eindelijk mededelen dat de niet dealer garages hun werk ECHT lang niet zo goed doen als de Dealert...

Anywho, hij zou voor een jaarlijkse beurt gaan gezien ik direct had afgesproken daar de wagen in onderhoud te laten.

En toen kwam het, ik werd gebeld, mijn contactpersoon van Martin Schilder te Heemskerk; "Hey Sander, ehm, ik ga je niet blijmaken denk ik..." "...je katalysator is waarschijnlijk stuk, is namelijk bloedheet en ruikt vrij verhit, de bougies zijn doorgerot, en de schimmel zit in je interieurfilter, je radiateur is lek en je stuurbekrachtigingsslang is lek... en nog wat kleine dingetjes..."

Totale geschatte kosten: € 1200,-

Happy happy, joy joy, wat een plezier, maar enfin, ik had zelf verzaakt de beurten bij de dealert te laten doen, dus het moet maar.

Dus ze hadden groen licht mijn wagen uit elkaar te trekken.

Vandaag zou dat gaan gebeuren (donderdag).

Word ik om kwart voor 10 gebeld door mijn contactpersoon...: "Ja, hey Sander, ik ga je ben ik bang weer niet blijmaken... Het goede nieuws is, je kat. is niet stuk, maar je turbo wel. En nu komt het, dat is al zo sinds je hem hebt..." :shock::shock::shock: ".... er hoort een stelklepje aan de as te zitten (iets in die geest, verbeter me waar nodig), maar die is waarschijnlijk al eerder losgegaan, in de kat terecht gekomen, gevolg; kat en turbo stuk. En alleen de kat is vervangen, want het is nl. een imitatie..." Totale kosten nu; € 1600,- of je een emmer water leeggooit...

 

Ik was met stomheid geslagen.... Alsmede het voltallige personeel van Martin Schilder, ik werd zelfs de werkplaats ingetrokken om mij te verbazen over het verdwenen onderdeel. Nu heb ik nooit een turbo gezien maar ik zag meteen wat er miste, hij zoog dus gewoon geen lucht aan.

M.a.w. ik heb bijna 2 jaar rondgereden met een 1800 20 klepper zonder turbo!!! En toen ik wat mensen bij de Akersloot meeting hoorde over de immense power van de 1.8T, krabte ik me wel even achter mijn oor.

JAH, GEK HE!?

Het is zwaar klote, maar het feit ligt er, en voor die prijs heb ik ook geen nieuwe wagen, laat staan een passat! Zeker geen 3b of jonger....

Dus hij word morgen (vrijdag) gewoon gemaakt, heb wel uit coulance van Schilder een leenauto gekregen (instapmodel Fox, Hell F*ckin yeah!!!), en ik ben heeeel benieuwd wat voorn power ik morgenavond onder mijn weledelgestrenge aars heb hangen!

 

Moraal van het verhaal; koop geen auto van een blonde nerveuze gozert uit Markelo die bij Twello trading werkt, het is een Fothermucker!! Hij wist dat er iets mankeerde en dat merkte ik wel aan hem maar niet aan de Passat (rijd namelijk vrij nogmaal zonder turbo, hoe vin je die? :))

Dus ik stel voor dat we een trebuchet bouwen richting woning van de toenmalige verkoper en mercedessen die richting op werpen, all who's in favour, raise hands! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

:shock: wat een verhaal zeg!

Ik was wel even 1x langs de verkoper gereden...

Ook wel een beetje dom om je passie pas na 2 jaar voor ondh weg te brengen.

1600euro is niet niks :( ,ik hoop nu wel voor je dat je nu met volle power kunt gaan rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een verhaal ... balen seg, maar hopelijk kan je er nu ten volle van genieten.

Ik ga deze maand ook voor de 1e maal naar een dealer voor groot onderhoud.

Steeds bij kennis geweest maar deze keer is het van moeten !

Hopelijk kom ik er zonder verrassingen vanonder... Wel ff de Audi A3 lenen voor dagje ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die ligt dan echt geen 2 jaar in mijn bed hoor.. zeker gezien het feit dat er niks aangezogen werd omdat het stuk was..

 

 

Die turbo dan he? :angel:

 

Mooi dat het straks weer is opgelost! jammer dat het een paar centen moet kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die ligt dan echt geen 2 jaar in mijn bed hoor.. zeker gezien het feit dat er niks aangezogen werd omdat het stuk was..

 

 

Die turbo dan he? :angel:

 

Mooi dat het straks weer is opgelost! jammer dat het een paar centen moet kosten.

 

Je moet ze soms ook wat te eten en te drinken geven.

Anders gaan ook die kaputt.

 

Uhm... had ik het nou over die vrouw of over die turbo ?

:mrgreen::angel::twisted::lol:8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Twellotrading

 

Da's geen onbekende. Je bent niet de eerste die z'n nek breekt over deze jongen helaas... :? Die nerveuze pipo is geloof ik de eigenaar, en staat ook wel eens in de showroom van autobedrijf Jan de Croon. Of deze 2 bedrijven aan elkaar verbonden zijn ben ik nog nooit achtergekomen (wel eens geprobeerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

GOEIE GENADE WAT GAAT DIE WAGEN HARD!!!!!!! Heb em vrijdag opgehaald en ik voelde meteen die power.

Ook op de snelweg als ik 100 rij, en dan effe tussensprintje naar 120 gaat tig keer sneller!

Maar die regiolozer is dus bekend? Ik zei al tegen mijn baas en collega's dat we met de firma Duijn Metaal (waar ik werk) maar eens een bezoekje moeten brengen. In zijn huis staat heel veel glas (tafel, vitrines, etc) en dat kan allemaal stuk! lekker man...

Nee, dat doe ik maar niet, kom je weer in de krant, tbs, je kent het allemaal wel...

Maar wat een heerlijkheid zeg, ongelooflijk. Heb nu de auto definitief bij de dealer in onderhoud, dus dit geintje gebeurt me nooit meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een verhaal zeg. Ben je lekker mee. Goed dat het nu is opgelost. Overigens zijn niet alle niet-dealers slecht. Sinds het chippen heb ik mijn auto in onderhoud bij Hartog Tuning. Heb ik weer betere ervaringen mee dan met Martin Schilder (smaken verschillen zeg maar).

 

Overigens valt die turbo kick in het niet, als je een nieuw chippie erin hebt! Als je het overweegt, kan ik je Hartog Tuning in Alkmaar aanraden.

Is zeg maar de huistuner van het Audiforum.

 

In ieder geval veel plezier met je "nieuwe" auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was € 500,- kwijt voor een chip op maat.

Dit houdt in dat de software specifiek op jouw auto wordt geschreven rekening houdend met je wensen tav hoe de auto moet reageren.

 

Ik heb bv aangegeven dat ik ook 'normaal' wil kunnen rijden. Tot de 2500 toeren trekt de auto rustig op. Daarna begint het sleuren pas :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien ik de website op je Passat zag staan in de werkplaats dacht ik, toch even op het forum kijken. :)

Het verhaal is 100% waarheidsgetrouw, en inderdaad maken we dit niet dagelijks mee op het werk.

 

Ik ben blij dat je weer een gelukkige Passat rijder bent en spreek je nog wel eens.

 

Groetjes Erdem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Had je niet gemerkt toen je de auto ging proefrijden dat de turbo niet floot?

 

Hoe dan ook, hij doet het weer en dat is super! Geniet van je gloednieuwe turbo, ik wil nooit meer een auto zonder turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toevallig over hetzelfde bedrijf in Twello nog een bijzonde verhaal gehoord van mn zwager die daar met een bevriend stel was geweest voor een auto.. er deden teveel APK punten niet(zoals remmen) maar toch de klant ermee op pad sturen voor een proefrit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, ik weet het niet, maar een auto die niet/nauwelijks remt, ruitenwissers die het niet doen en een koppeling die zo versleten is dat je met een stationair draaiende motor kan optrekken in de 5 geef je niet mee aan een potentionele koper..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tja, ik weet het niet, maar een auto die niet/nauwelijks remt, ruitenwissers die het niet doen en een koppeling die zo versleten is dat je met een stationair draaiende motor kan optrekken in de 5 geef je niet mee aan een potentionele koper..

 

Oei, heb ik dan ook een probleem? Ik ben er namelijk 3 weken geleden achter gekomen ik m'n Passat 3B V5 op de koppeling kan laten optrekken vanaf 0 km/u in de 5e versnelling.. Dat gaat overigens alleen met uiterste precisie :mrgreen: Maar is dit niet normaal dan? Want voor de rest heb ik nergens last van, weet alleen wel dat de koppeling wat moeilijk oppakt, maar was dat niet zo bij alle V5en??

 

Wat betreft de dealer en niet-dealer kan ik het verhaal bevestigen. Vorige week een grote beurt uit laten voeren bij mijn locale VW garage (alleen Expresservice, geen auto verkoop) en die doen hun werk perfect, in tegenstelling tot de onafhankelijke AD garage waar ik voorheen ging. Die was weliswaar goedkoper maar leverde elke keer half werk af waardoor ik steeds terug moest komen met klachten. Auto was nu zelfs gewassen en uitgezogen! Ik voel me haast Mercedes rijder :lol: Ben er alleen wel vandaag achter gekomen dat m'n V5je met 195dkm op de klok binnenkort aan de beurt is voor het kettingverhaal. Ik startte hem vandaag en zowaar leek het wel een 1.9tdi en het geluid kwam aan de achterkant van het motorblok vandaan. Overigens hoor ik hem sinds een week of 2 al ratelen en het wordt steeds erger.. :| Nu heel hard sparen ff :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden