Ga naar inhoud

VAGMAN

Members+
  • Aantal items

    380
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over VAGMAN

Profile Information

  • Plaats
    Aalst (B)

VAGMAN's Achievements

0

Community reputatie

  1. idd opletten met asr/esp ik had 18ers gekocht met 225/40, maar doordat ik heel laag wil gaan ging ik 215/35 errond leggen. ik had voor een zotte prijs zgan banden gehaald en vooraan al laten rondleggen. vooraan 215/35 en achter 225/40 eens boven de 60-70kmh hield de passat constant in van snelheid. Garagist vertelde me dat het evengoed kan(zoals hierboven al gezegd) dat je wagen uit zijn eigen gasgeeft. 1 maat houden dus Ik zou gewoon rondom 215/35 leggen, staat op een 8J zeker niet extreem getrokken. Maat van me heeft dat op zijn rs6'n onder zijn passat. Ik heb 8.5J met 215/35 en staat goed getrokken, maar ook niet extreem. Ideaal om plat te rijden En ik moet zeggen dat met deze bandenmaten mijn verbruik serieus gezakt is, dus een win-win situatie
  2. VAGMAN

    velgen

    is gewoon te zien welk merk banden, en welke hoogte hé ik rij graag op 18", ligt leuk op de weg, ik heb er Toyo's onder zitten in maat 215/35/18, super bij droog en nat velg hierboven zijn toch nuvolari's ?
  3. ik heb er nu al 35000km v-maxx onder zitten, ligt reteplat en ziet er uit als nieuw, ringen zitten niet vast of niets. heb al v-maxx onder de toledo gehad, onder golf II ... ik had met een kw var1 steeds "miserie" onder de ibiza Tis maar wat je wil uitgeven... wegligging zal mss beter zijn met een KW maar ik mag niet klagen ... Het voordeel bij v-maxx is dat het comfortabel is,nadeel is dat hij iets meer doorveert dan een KW ofzo) (ps: eergisteren een v-maxx van een golf II die 3j gereden heeft zonder in te vetten of de ringen te verstellen... ALLES losgekregen met wat vet en kruipolie, niet echt brol denk ik dan zo!)
  4. 9J mag geen probleem zijn achteraan, ik heb 8,5 en et35 en dat ligt net binnen de kas met air nog lager als ik dus, dus ook meer camber, dus komt in orde...
  5. even inpikken ... vorig jaar de linker cardankop(homokineet in het hollands dacht ik?) vervangen,daarna 2x stofhoes, nu WEERAL na nog geen 3 maanden na vervanging opnieuw klodders vet op de velg en in de wielkas. en telkens de linkerkant, terwijl ik veelal rechts in putten knal. Bestaan er sterkere of whatever? passat ligt op 18",8,5J en met 215/35, en ik rij op ongeveer 4cm van de grond met het laagste vaste punt(bodemplaat veel lager)... Heel laag rondrijden is natuurlijk niet gezond, maar 3 hoezen op 1j ??? Is wel een bekend probleem bij passats, maar ik rij heel voorzichtig, maak omwegen voor slechte wegen etc... Is wel een daily, dus +30k op een jaar.
  6. hey, hoe heb je die plek eruit gekregen? Met enkel water werkt het bij niet. Jij had precies nog geen pluisjes. De mijne zijn ver weg nu na wat schuur en wrijfwerk... Foto's volgen nog wel
  7. ik ben vandaag al wat begonnen met de voorzetels op te maken. Alcantara is nl enorm aan het 'pluizen'. Ik heb dus een vel schuurpapier genomen, geen heel grof, en wat beginnen wrijven. het lijkt stom maar het helpt dus echt! stuk voor stuk wordt alles weer mooi glad. ik heb voor en na foto's en zal ze posten als alles gedaan is. wat een vuiligheid komt daar af... nu nog iets halen om het leer te reinigen. Enkel zit er een vlek in de alcantara, al toen ik hem kocht. Maar geen idee hoe dat eruit kan geraken
  8. die laatste ziet er dik uit. hier op forum mensen die zo ene hebben? dat is een volledige nieuwe onderkant lijkt me op die laatste foto?
  9. Iemand een idee wat dit is of heet? sorry maar kan de foto niet uploaden.
  10. VAGMAN

    Raar geluid voor

    bedoel je eigenlijk oprit van een huis of oprit van de autosnelweg? Als je het bij nemen van een oprit van autosnelweg een gebonk hoort zou ik meteen homokineet zeggen.
  11. VAGMAN

    Geen remmen

    ik had vorige week ongeveer hetzelfde. op de autosnelweg beginnen ze te remmen, gelukkig remde ik van ver op voorhand, want t was alsof de rem niet "pakte" nadien nog 2x gehad op de afrit. Daarna eens stevig op de pedaal geduwd en sindsdien nooit meer gehad. Er is overigens niets aan de remmen gebeurd afgelopen jaar. Zitten sinds vorig jaar nieuwe schijven en blokken op. O ja, het regende op dat moment enorm hard en de snelweg lag vol water
  12. ik ben ook nog steeds tevreden van de michelin alpin 195/65/15. maar volgende jaar komt er toch opnieuw bridgestone onder, naar mijn gevoel betere grip op sneeuw in die maat. op nat wegdek scoort michelin naar mijn gevoel heel hoog. Of ik ga eens nokian proberen volgend seizoen
  13. Mja, voor een passat van 2001 die goed in orde staat mag je er minimum 3000€ bijtellen
  14. klopt, deze zomer heb ik de rechter laten vervangen, gisteren de linker, wordt een dure grap allemaal. ook had ik speling op het stuurhuis. In augustus is het stuurgewrichtje links vervangen, dorie wat een herrie maakte dat. Nu is de spoorstang ook vervangen omdat ik steeds een "knak" hoorde als ik het stuur bewoog bij stilstand. Die "knak" is weg maar wat een geschuur/piep/knarsen hoor ik nu, (ik hoorde het ervoor ook al licht) maar nu met de spoorstang te vervangen is het erger. Wel vind ik de passat terug strakker op de weg liggen. En mss was het dat dus wat mij dat "zweverig" gevoel gaf in de sneeuw. Morgen of overmorgen dus terug bij de garagist ... Als het een nieuw stuurhuis wordt vliegt de passat de deur uit(heb eventueel al een andere, een 3b, op het oog.)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden