Ga naar inhoud

Bouman

Members
  • Aantal items

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Bouman

  • Verjaardag 26-07-1973

Profile Information

  • Plaats
    Rhenen

Overige

  • Vagcom
    No

Bouman's Achievements

0

Community reputatie

  1. N.m.w. heeft VW nooit gebruik gemaakt van een rode T bij Passat 1.8T motoren. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de auto heeft laten chippen en er zelf een rode T op heeft geplakt. Zover ik weet levert VW de Passat 1.8T alleen maar in de 150PK uitvoering.
  2. Nu nog een ander chippie erin, dan ga je helemaal als de brandweer.......
  3. Ja, daar ben ik inmiddels ook achter...... Gert-Jan, bedankt. Ik heb JD een mailtje verstuurd.
  4. Zoals de titel al aangeeft is waarschijnlijk vandaag mijn motor in de soep gelopen...!!%&*^$!! Ik moest vanochtend even naar mijn werk. Bijna aangekomen trok ik de auto even stevig door in z'n drie, waarna gelijk alle alarmbellen begonnen te rinkelen en in de display "STOP ENGINE - lage oliedruk" stond (uiteraard in het Duits). Ik heb de auto direct aan de kant gezet. De motor tikte en rattelde hevig en klonk als een oude diesel. Omdat ik ca. 3 km. van mijn werk was ben ik toch langzaam doorgereden (achteraf gezien erg dom...), daar aangekomen viel de motor uit en was ook niet meer te starten...... Ik heb een kennis (met veel verstand van auto's) gebeld om te komen kijken. Bij het (proberen te) starten draaide de startmotor wel, maar maakt de motor een "gierend"geluid en slaat niet meer aan. Hij zag dat het oliepeil nogal hoog was (enige weken geleden is door een andere kennis de motorolie vervangen en ook XADO toegevoegd...). Volgens hem klinkt het alsof er geen compressie meer is en hij vermoed zodoende ook het ergste. De oorzaak zou het hoge oliepeil in combinatie met een hoog toerental kunnen zijn waardoor de oliedruk te hoog is geworden en er iets beschadigd is. Omdat ik ben doorgereden is er waarschijnlijk nog veel meer schade ontstaan.... Maandag heeft hij tijd om de motor te demonteren, dus dan hoor ik meer. Hij verwacht echter dat de motor in de soep is gedraaid en dat deze vervangen zou moeten worden. Volgens hem is het verschil in kosten tussen een nieuwe motor en gereviseerde motor minimaal , dus zou een nieuwe motor waarschijnlijk de beste optie zijn. Deze nieuwe motor zou volgens hem ca. € 2.000,= (excl. inbouw) kosten. De auto heeft is van 2003 en heeft ca. 155.000 km gelopen. Graag jullie advies. Wat zouden jullie doen mocht blijken dat de motor inderdaad vervangen zou moeten worden; een nieuwe motor of een gereviseerde motor ?
  5. Ik heb het kort geleden ook gebruikt onder het mom van "baat het niet dan schaadt het niet". Zoals Patrick heb ik ook 2x 2 zakjes en 1x 1 tube bij de motorolie gedaan. De motor loopt inderdaad iets mooier en het benzineverbruik is iets afgenomen, maar wat me vooral opviel is dat de motor vanuit lage toeren sneller oppakt.
  6. Ik heb dit dus ook met mijn auto en deze vraag ook op dit forum gesteld, zie onderstaande link: viewtopic.php?f=109&t=24650#p191591 Volgens de dealer is dit normaal.....
  7. Ja bedankt, hier kan ik denk k wel wat mee.
  8. Goedemorgen, Aan de achterkant van de bijrijdersstoel zit een dunne kunststof "plaat" net onder de bekleding. Deze plaat zit los waardoor hij bij ieder hobbeltje tegen het frame van de stoel aankomt en je een irritant rammeltje hoort. Heeft iemand misschien een foto of tekening van de binnenzijde van de stoel waarop te zien is hoe deze plaat bevestigd is? In de KB staan wel wat tekeningen van de stoel, maar hier is de plaat niet op te zien. Alvast bedankt voor de reacties!
  9. Voorkomen is inderdaad beter dan genezen.., hoewel ze daar bij de dealer blijkbaar anders over denken....
  10. Ik hou het wel ff in de gaten. Mocht die weer slechter gaan lopen kan ik altijd nog de bougie(s) vervangen.
  11. Nee, staat niet op de factuur..... Had dat gemoeten dan volgens jou?
  12. Vandaag bij de dealer geweest. Het bleek inderdaad dat de bobine van cilinder 3 defect was (goed opgemerkt Vdub, bedankt !!). Deze is dus vervangen. Aangezien ik er toch was heb ik gelijk de DV laten vervangen door een DV van een Audi TT (zoals men hier wel vaker adviseerd na chiptuning). Ik moest 224 euri's afrekenen, maar de auto loopt weer als een zonnetje (beter als ooit tevoren lijkt wel). Richard, nogmaals bedankt voor het uitlezen!!
  13. Oeps, sorry.... er mag natuurlijk geen reclame gemaakt worden.... 37 euro ex. valt me nog mee moet ik zeggen.
  14. Hoi Richard, Wat zouden ze er bij de dealer dan ongeveer voor vragen? Weet jij (of iemand anders) een goed (en goedkoper!!) adres in midden nederland waar men verstand heeft van volkswagens?
  15. @Vdub: Bedankt !! Ik zal het eens voorleggen bij de dealer, scheelt hun misschien weer wat zoekwerk....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden