Ga naar inhoud

kilometerheffing/je mag via de link petitie tekenen


Ydwer

Aanbevolen berichten

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

in wat voor auto's rijden onze cabinetsleden eigelijk :!::angry:

dikke bmw/dikke audi/dikke volvo

jaja en een enkeling rijd in een zuinige auto,maar de meesten rijden in een dikke gepanserde bak :!:

maar ja die hoeven geen belasting/kilometerheffing te dokken :angry:

wat een stelletje @#^$ :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al was ik goedkoper uit, dan nog zou ik dit systeem niet willen. De overheid heeft in het verleden maar al te vaak bewezen dit soort projecten niet aan te kunnen. Men vergeet er vaak nog even bij te vermelden dat je dit kastje zelf zult moeten bekostigen, zelf verantwoordelijk bent voor het functioneren, dat de provincies nog steeds de mogelijkheid hebben om belasting te heffen (!), de mogelijkheid tot spionage, enne... hoe vaak gebeurt het niet dat je navigatie de weg helemaal kwijt is, en denkt dat je heel ergens anders bent? Nee, stop dan desnoods wat meer accijns op de brandstof, en als men er toch mee bezig is, haal dan meteen dat kwartje van Kok eruit...zoals beloofd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zelf ben ik er ook niet mee eens hoor maar via die site zou ik goedkoper uit zijn.

en dan had ik het berekend op mijn totale km die ik met me auto per jaar rijd maar ik rij ook nog eens veel buitenland en ben wel benieuwd hoe dat zit.

straks gaan ze zeuren...meneer ik mis een X aantal km's die wel zijn gereden maar niet geregistreerd staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben straks met rekening rijden goedkoper uit :D :D hahaha

 

rij 30000 km en niet in de spits en dan zou ik +/- op 975 euro uit komen

en wegenbelasting is +/- 1376 euro maar weet niet of het beter is...

 

Je houdt jezelf voor de gek.

Bestudeer eerst alles eens goed en je zult zien dat je meer kwijt bent.

Vergeet ook niet dat de provincie alternatieve belastingen mogen gaan heffen op het wegvallen van de provinciale opcenten.

Die 3 cent is maar voor even omdat de bpm er ook nog is daarna gaat het rap naar 6,75 cent en voor diesel naar 15 cent.

weet niet of je er nu nog zo overdenkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gun onze grote 'vriend' Wouter al niet eens meer een Skoda Superb Greenline :twisted:

 

Voor straf een Polo Bluemotion :mrgreen:

 

Update; van mij moet hij maar gaan fietsen!

 

Ik heb eens ff lopen kijken op http://www.verkeerenwaterstaat.nl/onder ... u_betalen/

 

Natuurlijk wordt de Passat ingedeeld bij 'grote middenklasser' en dus bedraagt het basistarief 9,2 cent / km. Een simpel sommetje voor mijn kilometrage van slechts 12000km per jaar leert mij dat ik dan per jaar 0,092x12000= 1104 euro per jaar mag afrekenen. En dat is al fors meer dan dat ik nu betaal! :evil:

 

Maar daar ben ik nog niet mee klaar. Nee, ik sta regelmatig rondom Rotterdam in de file. KASSA! Dat tarief van 9,2 cent per kilometer wordt dan dus nog hoger. En ow ja, de provinciale opcenten komen er ook nog bij! Enne, wie moet die kastjes in de auto gaan betalen? Juist, de automobilist!

 

Ik heb ook maar beide petities getekend, ik vind dit plan bizar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2498, als ik dan naar de tussenliggende tijd kijk, schiet dit nog niet op...

 

en denk je echt dat de mensen in Den Haag er ook maar ene moer om geven, al wordt de petitie door 5 miljoen man ondertekend? Ik heb daar in ieder geval geen enkel vertrouwen in. Die gasten denken maar aan één ding; de begroting dicht krijgen, is het niet linksom, dan maar rechtsom. We kunnen beter met zn allen massaal flink te hard gaan rijden en daarvoor bekeurd worden, dan valt het tekort mee en gaat de km-heffing misschien niet door ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in wat voor auto's rijden onze cabinetsleden eigelijk :!::angry:

dikke bmw/dikke audi/dikke volvo

jaja en een enkeling rijd in een zuinige auto,maar de meesten rijden in een dikke gepanserde bak :!:

maar ja die hoeven geen belasting/kilometerheffing te dokken :angry:

wat een stelletje @#^$ :angry:

 

K@$^^ :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er om dat in 2012 het nog goedkoop lijkt. De tarieven per kilometer worden echter stapsgewijs verhoogd tot 2018, voor het goedkoopste tarief van 0,03 naar 0,067, dat is dus meer dan een VERDUBBELING in 6 jaar tijd !!!

 

En waarom moet er een reteduur apparaat, administratie en leger ambtenaren voor aangesteld worden terwijl men het veel simpeler kan doen door gewoon de brandstofprijs met een paar cent te verhogen. Resultaat is hetzelfde: degene die veel rijdt, verbruikt meer brandstof en betaalt dus meer.

 

Het kastje heeft gewoon een nevenfunctie: de permanente trajectcontrole. Ze zeggen wel van niet, maar leer mij dat stel querulanten in Den Haag kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden