Ga naar inhoud
  • 0

Conti of Pirelli?


TDI-David

Vraag

Binnenkort nieuwe banden nodig voor mijn 18 inch velgen. Omdat het een flinke investering is voor mijn 4 x 225/40/R18 wil ik een goede beslissing maken. Grip is belangrijk maar ik vind het ook belangrijk dat ze niet veel geluid maken en niet snel slijten.

 

Ik zit nu te twijfelen tussen de:

 

Pirelli P ZERO NERO

Continental SportContact 3

 

Pirelli is iets goedkoper. Wat zouden jullie kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat betreft slijtvastheid; Onze Pirelli P-Zero Rosso zitten er al een kleine 40.000 km onder, nu nog 2 mm profiel voorop

Dan slijten ze behoorlijk snel of jij rijdt altijd op 2 wielen door de bocht.

Ik doe meer dan 100.000 km. met m'n banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij bent ook het voorbeeld voor autorijdend NL.. 1 op 16 met een V6 TDI.. dat redt ik met mn 4cyl niet eens.. en bij een 50dkm zijn mijn banden altijd wel op, mijn gemiddelde (bochten)snelheid ligt alleen ook veel hoger dan die van jou.. tevens als ik voor zuinig rijden zou gaan zou ik of niet rijden, of een Lupo 3L kopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat betreft slijtvastheid; Onze Pirelli P-Zero Rosso zitten er al een kleine 40.000 km onder, nu nog 2 mm profiel voorop

Dan slijten ze behoorlijk snel of jij rijdt altijd op 2 wielen door de bocht.

Ik doe meer dan 100.000 km. met m'n banden.

 

 

Menno rijdt idd op twee wielen door de bocht Hij mag nog geen auto rijden :lol:

 

Ik zou al blij zijn als ik 40.000km met een paar banden deed :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tussen de 40 en 50.000 km met een set voorbanden is al veel. Achterbanden gaan wat langer mee.

Zelf heb ik nu michelin om mijn velgen. Heb ze 2ehandsgekocht met ca 6-7 mm heb er nu ca 40.000 mee gereden en zijn ze aan vervanging toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook zitten dubben wat ik erop zou gaan leggen.. heb nu in principe besloten er Falken FK-452 235/35 ZR19 91Y om te laten leggen..

 

Mocht ik dit jaar nog een rondje gaan maken met de Passat op het circuit dan zet ik de BBS-en van de V8 even over.. daar zitten de R1R van Toyo nog om..

 

Het nadeel is altijd dat banden van een bepaald merk die het goed of slecht doen bij 16" niets zeggen over de prestaties bij 19", ik heb dus ook nooit enig nadeel ondervonden van mn Wanli's..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het nadeel is altijd dat banden van een bepaald merk die het goed of slecht doen bij 16" niets zeggen over de prestaties bij 19", ik heb dus ook nooit enig nadeel ondervonden van mn Wanli's..

 

Maar toch gaat het er bij mij niet in dat dergelijke banden echt superproducten zijn. Passat heeft bij aflevering op Tyfoon banden gestaan. Deden het best aardig, maar als je dan toch weer een fatsoenlijke band (Michelin Pilot Sport 2) eronder hangt, merk je pas weer wat echte grip inhoudt.

 

En zo heb ik wel vaker de gelegenheid gehad om een band te testen, maar ben nog geen band tegengekomen die hele goede prestaties (qua geluid en grip) combineert met een hele lage prijs. (misschien ben je ook wel verwend als je PS2's gewend bent)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zweer bij dunlop sport max en wil niks anders meer

 

jawel hoor. Ga maar rijden met de TT versie, die stuurt een stuk fijner. Nadeel is wel dat ze meer afrolgeluid hebben, maar daardoor zal de slijtage waarschijnlijk minder zijn.

 

De TT heeft overigens moeite onder natte omstandigheden. ESP wordt dan regelmatig wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik zweer bij dunlop sport max en wil niks anders meer

 

jawel hoor. Ga maar rijden met de TT versie, die stuurt een stuk fijner. Nadeel is wel dat ze meer afrolgeluid hebben, maar daardoor zal de slijtage waarschijnlijk minder zijn.

 

De TT heeft overigens moeite onder natte omstandigheden. ESP wordt dan regelmatig wakker.

 

't Viel me nogal op dat extra geluid in een TT met Dunlops ; bij 120km/u was de herrie van de vooral de achterbanden niet om aan te horen. Een monotoon gezingzangzong. Heb toen niet naar het afslijten van de banden gekeken, 't Was sowieso al donker toen we de auto terugbrachten na een proefrit. Misschien net verkeerde auto gereden met net slecht afgesleten banden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds een jaar of 4 pirelli's pzero nero's onder mn corrado.

Daar wordt best mee gereden, maar slijtage ervan valt me 100000% mee.

Echt een topbandje wat de investering destijds dus dubbel en dwars waard was. (215/40/17 trouwens).

 

Op mn passat had ik Bridgestone potenza's in 225/40/18, super band alleen wat hard en slijtage is redelijk voor een 1600kg auto.

Momenteel heb ik nog geen 1000km gereden met mn nieuwe Goodyear Eagle F1 asymmetric, dus hiervan weet ik nog niet wattie gaat doen. (eerst mn winterbandjes nog oprijden...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden