Erelijst
Populaire inhoud
Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 27-06-24 in alle zones
-
Allen Ik wil toch wat kwijt aan jullie allemaal, het komt vaak/regelmatig voor dat er vragen gesteld worden, of problemen voor gelegd op het forum waar nooit meet een antwoord op komt of het nu opgelost is of verholpen. Het forum is er om de vragen die er zijn te beantwoorden, en er zijn ook diverse leden die hier best wat tijd in steken om iemand te helpen. Als er terug gemeld wordt of het probleem opgelost is en hoe, draagt dat bij aan hulp voor een iedereen, en voor de helper is dit altijd een leuke bijkomstigheid. Zelf vindt ik dit een beetje onbehoorlijk, het komt soms een beetje over als ik ben geholpen en na mij de zondvloed. Je ziet dit ook regelmatig terug bij nieuwe leden, die lezen als eerste de voorwaarden niet, maar beginnen wel meteen te klagen dat ze niks kunnen posten, en zijn na een antwoordt op hun vraag ook meteen weer weg. Dus laten we elkaar met elkaar wijzer maken door terug te melden dat het probleem opgelost is en hoe. Daar wordt het forum zoveel mooier en sterker door.10 punten
-
4 punten
-
Ik ververs het regelmatig, maar wat doe je met de oude lucht, moet je dat inleveren in de milieustraat? 🤣3 punten
-
Dat klopt, dat is natuurlijk niet alleen hier een probleem maar op alle fora die er zijn, er zijn zo mega veel topics die doodbloeden doordat er geen antwoord/oplossing komt. Niet opgelost/gesloopt/geëxporteerd is ook een antwoord..3 punten
-
Cruise control inschakelen op een bepaalde snelheid door op de set knop te drukken op het stuur, dan kan je met de + toets 10km/u erbij of met de - toets 10km/u eraf. Bij het nog eens indrukken van de set knop gaat 1km/u eraf , bij het indrukken van de res toets 1km/u erbij. Per 5km/u gaat niet en is ook niet zo te programmeren met vcds. Ps, Ik antwoord graag op de vraagstellingen en is geen moeite maar veel van uw vragen kunnen perfect beantwoord worden door even in de wagen handleiding te bladeren 😎😊3 punten
-
Door de RC kring aan te passen ga je enkel de knipper frequentie gaan aanpassen. Bij gebruik van een knipperlichtrelais wordt de relais aangestuurd door de knipperlichthendel. Deze geeft constant zijn stuursignaal zolang deze bediend is. Het knipperen zelf wordt verzorgd door de knipperlichtrelais. De hoeveelheid knipper sequenties zal via een andere eenheid gebeuren. Veelal bij de passat door het BCM of boordnet. Ook vraag het systeem met knipper sequentie een ander type knipperlichthendel waarmee je even kan "tikken" en dan de sequentie laat uitvoeren. Bedien je de hendel net iets verder dan blijft hij in deze uiterste stand staan en blijft het knipperlicht knipperen. Dus niet zomaar even een condensator vervangen. De knipperlichtfrequentie zit ook in een standaard waar fabrikanten zich aan moeten houden. Succes2 punten
-
2 punten
-
Vloeibaar schuurmiddel??? Ik voel dat in mijn buik he. De vervuiling van bomen (hars ed.) verwijdert een wasstraat niet, dat moet je kleien. Succes met de afwikkeling.2 punten
-
Heb er 1 op onderdelen lijn besteld een nieuwere met een D achter het lange onderdeel nummer op de oude zat er geen letter achter , hij komt van een arteon , moet alleen nog even keer exact worden afgesteld worden maar dat doet hij na zijn vakantie een keer2 punten
-
Camera werkt weer de module onder de stoel was kapot ! bedankt voor het meedenken !2 punten
-
Shit... Waarom ben ik nou deze topic tegengekomen. Nu moet ik morgenvroeg bij mijn Golf gaan kijken of ie dit ook doet 😅2 punten
-
2 punten
-
Alleen als jouw lucht co2 neutraal is. Zo niet, moet je die eerst co2 compensatie gaan betalen.2 punten
-
2 punten
-
Tip, stuur je bevindingen op naar VW, dan kunnen ze dat in de handleiding van de Passat zetten. Oh, wacht.......2 punten
-
Mindere keer met succes het volgende gedaan (met de sleutel in mijn zak): 1. Openen, zitten gordel om. 2. Rempedaal in 3. Start en wachten op “ready” 4. en gaan! Werkt als een trein.2 punten
-
als een relatief moderne TDI niet door een roetmeting komt is er echt was mis OF veel te extreem getuned.. overigens is het sowiezo niet handig om altijd de voorste in de file te zijn, dan hoopt roet zich op..2 punten
-
slangetje wat over de luchtfilterbak gaat lekgeschuurd bijv.. Ik vind dat je voor iemand die financieel het moeilijk heeft wel heel makkelijk zomaar alles doet/repareert en vervangt alvorens hier EERST te vragen...2 punten
-
Ow, versta je geen Zweeds dan Maurice 😜😎. ik versta het ook niet, maar met een hete patat in de mond kan ik perfect Zweeds spreken 🤣🙃2 punten
-
Check, ben het helemaal met je eens. Mijn reactie was ook zo bedoeld, maar had uitgebreider mogen zijn.👍2 punten
-
Update: heb uiteindelijk geen oem veren gekocht maar Sachs 993 928 (voor). Deze lijkt op papier iets stugger dan de originele 5Q0 411 105 CD (PR-G01+L30 Y+B+G ), al lijkt het verschil niet extreem groot. Het prijsverschil tussen de Sachs veren en de originele is wel reuzen, 141 euro vs 41 euro Ook achterveren ben ik gegaan voor de Sachs 994 977 (die volledig identiek zijn aan originele 3Q0 511 115 AK). Voor de schokbrekers was de keuze tussen originele, Sachs (stuk goedkoper) of Koni special active. Aangezien ik confortablel rijden heel belangrijk vind ben ik voor de Koni special Active gegaan. Wat betreft vervanging van veel kleine spullenboel (Stabilisator Stangen, veerpootlager, wentel lager etc) is de keuze gevallen op LEMFÖRDER, de kwaliteit ervan leek me uitstekend en de prijs was goedkoper dan originele variant. Voor de stabilisator stang rubbers heb ik Febest reparatiekit gekocht (link vorige post), mocht dat niet helpen kunnen ze ook vervangen worden door nieuwe. Dit zullen dan originele stangen worden want ik ga geen Febi stabilisatorstang monteren, niet overtuigd van de kwaliteit (correct me if I am wrong). Even afwachten tot de montage.2 punten
-
Heb afgelopen week een test gedaan wat nou eigenlijk de meest zuinige rij-stand is in puur elektrisch rijden.Ik dacht namelijk dat regeneratief rijden met de DSG op de " B" stand het zuinigst was,omdat je dan immers met "1 pedaal " rijd en hij steeds de bijlaad bij gas los...Blijkbaar is dit dus niet het zuinigst en is de D stand voordeliger,de auto rolt dan veel langer uit wat dus effectiever is dan de accu's opladen, Ik vind t jammer dat ik dat ontdekt had want was er van overtuigt dat de B stand veel voordeliger was en bovendien ook leuker om te rijden.. Verder ook gemerkt dat t voorverwarmen van de auto op de kabel vervolgens ook heel veel scheelt. De test bestond uit: - 6 Dagen achter elkaar exact dezelfde rit,deze bestond uit n stukje snelweg,daarna een "80" weg met veel stoplichten en nog wat straten.De enkele reis afstand bedroeg 24 Km 1e twee dagen; accu's volgeladen (gaf 50km aan) gereden in B stand--> echte actieradius 35 km.. 2e 2 dagen; auto en accu's voorverwarmd tot 21gr en accu's volgeladen (gaf 51km aan) gereden in B stand ---> echte actieradius 42km 3e 2 dagen:auto en accu's voorverwarmd tot 21gr,accu's volgeladen(gaf 52km aan)gereden in D stand ---> echte actieradius 48 km !! Zo'n verschil had ik zelf niet verwacht,het scheelt dus wel 13 Km !! of je in B of D stand rijd en de auto en accu's op temperatuur zijn of niet...wow In de laatste stand haalde ik dus ook precies weer tot de oprit en had nog 1 km over. Wel fijn om te weten wat ik vooral in de Winter moet doen..[emoji6] Overigens is in Hybride modus bij lange ritten de B stand wel weer effectiever had ik t idee bij afgelopen vakantierit naar Frankrijk,Je houd dan steeds genoeg over in de accu's om bij steil of lang bergop een flinke elektrisch boost te houden wat natuurlijk veel zuiniger is dan met benzine bergop.2 punten
-
ongeacht wie de softwareupdate doorvoert, aanpassingen aan de huidige software gaan verloren, een goede tuner kan wel een geüpdate versie flashen tegen vrijwel geen kosten doorgaans, of, zoals ik ook wel vaker doe, even overleggen met de tuner, ivm diagnose origineel maken en dan weer tuning (onder garantie vaak) weer terug zetten op de nieuwere versie Ik update overigens erg vaak auto's alvorens ik ga repareren aan een vreemde motorstoring.1 punt
-
Bij ons staat er spiegels inklappen, antennes verwijderen. Gister een T6 gewassen, alles zit er nog aan, behalve het vuil dan..1 punt
-
1 punt
-
Naar wat voor een soort wasstraat ben je gegaan? Wasstraten met lopende band zou ik sowieso nooit in gaan, wel eens vaker gehoord dat de auto daar niet beter van word. Ik ga altijd naar eentje waar je de auto neerzet en de machine heen en weer rijdt.1 punt
-
Schade veroorzaakt door de wasinstallatie zijn ze gewoon aansprakelijk voor, ook al staan die bordjes daar [emoji6] (https://www.anwb.nl/experts/auto/2/69/schade-in-wasstraat) Een kapot geslagen spiegel lijkt mij ook zoiets. Tenzij er van te voren duidelijk staat aangegeven dat je spiegels in moet klappen.1 punt
-
Wulfke, je hebt helemaal gelijk! De stang is idd inschuifbaar... Ik moet voortaan beter de handleiding lezen. In ieder geval bedankt voor de tip!!1 punt
-
Volgens ik begrijp uit de handleiding zou er op 1 kant of beide kanten de stalen bevestiging indrukbaar moeten zijn. Beetje zelfde principe als zo een buisje/staafje om een horlogebandje mee vast te maken aan het horloge. Netztrennwand an der rechten Seite → Abb. 123 ③ (Lupe) einhängen. Netztrennwand an der linken Seite durch Zusammendrücken der Querstange in die Aufnahme → Abb. 123 ① einhängen. Translate, Het net aan de rechtse kant inhaken, het net dan via de linkse kant indrukken en in de uitsparing inhaken. De veerspanning zorgt ervoor dat het net blijft hangen bij een rem manoeuvre.1 punt
-
Duidelijk verhaal zo haha! Bedankt voor het uitzoeken @wulfke1 punt
-
Ja inderdaad Wulfke, het is niet te zien als ze uitgeklapt zijn. Tenminste niet door mij haha. Ontzettend bedankt voor je hulp met de foto's! Dan laat ik het nu zoals het is.1 punt
-
1 punt
-
Als je, te lang, wacht met de stekker er in doen dan gaat die optie (opladen) voorbij en denkt VW dat je niet wilt laden. Dus eerst je spullen uit de wagen pakken en dan de stekker werkt dan niet. Wat de wachttijd is weet ik zo niet. Wat dan helpt is auto op slot van het slot en weer stekker er in.1 punt
-
Soms ben je te snel of te traag en dan denk je alles goed gedaan te hebben maar staat je wagen in D of B maar geen ready. Pook weer in P/N zetten en dan weer start knop indrukken (met rempedaal ingedrukt).1 punt
-
Dit hoef je alleen te doen als de batterij van je afstandsbediening leeg is. Dan valt de auto terug op deze methode, en kan je toch starten met een lege batterij van je ab.1 punt
-
Waarom gebruik je de handrem? Als je een gordel omdoet gaat die er automatisch vanaf. Wat geeft het display aan als die niet wil?1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Het is gelukt. Geen water verlies meer... 3de keer, goede keer.1 punt
-
1 punt
-
Die van mij is dus inboet Duits. Maar… als je inlogt in myVolkswagen dan kan je naar het digitale instructieboekje. Tenminste, als je de autogegevens hebt ingevoerd.1 punt
-
Dan moet je wel een handleiding erbij hebben[emoji3]. De witte schone van mij komt uit Zweden en had dus een Zweedse handleiding. Wel de moeite genomen om een Nederlandse versie te kopen bij de dealert. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk1 punt
-
Zowel de bagagenet als kofferafdekking zijn niet de achterbank steunen. U kan perfect ook de achterbank gebruiken zonder dat er zelfs iets ingeklikt is, de achterbanken zijn stevig genoeg zodat deze geen steun middenin nodig hebben. De bagage ruimte afdekking heeft enkel maar een kleine hoekafwerking om de "gap" af te sluiten welke tussen de rollo en achterbank zit en dus hier ook niet zoveel steun zal bieden moest dit het geval moeten zijn.1 punt
-
Nou nou, wat een zure reactie zeg. Ben me van geen kwaad bewust. Herstel: top, opgelost!1 punt
-
Interessant ! Ik moet zeggen , ik heb wel het piepen tijdens bewegen UIT staan . Het zou dus best kunnen dat ik daarom op de knop moet blijven drukken tijdens dicht doen klep (AB en bestuurdersdeur) , alsook contact dat ingeschakeld moet zijn tijdens klep dicht doen met knop in bestuurdersdeur .1 punt
-
Neen, zoals ik voorgaande schreef is de dubbele knop in de klep enkel wanneer de optie easy close erop zit. En bij easy close heb je steeds ook easy open. Maar easy open kan ook zonder easy close. (Zoals ik heb) Zowieso easy open en easy close is altijd in combinatie met kessy en op alle deuren een notch.1 punt
-
Wat wereld van verschil, daar ga je zeker plezier van hebben. De egr uitschakelen zou ik ook zeker aanraden om de motor mooi schoon te houden. Misschien een idee om ook even direct een roetmeting te laten doen om te checken of het goed staat afgesteld.1 punt
-
Super, nu kan je de mount everest op met de campert.1 punt
-
Hiep hiep hoera, De volledige distributie set is vervangen. Onze T5-campertje is een heel stuk krachtiger geworden, dit zijn de gegevens van ons campertje; Volkswagen Transporter / Multivan 1.9 TDI 86pk, 2005 Stage 1Stage 1+ Motordiagnose + datalogs Stage 1 software Testrit op de weg Tuning certificaat Vermogensrun voor en na STANDAARD NA TUNING VERSCHIL VERMOGEN 86pk 140pk 54pk KOPPEL 200Nm 320Nm 120Nm Brandstof Diesel Methode Chip-tuning Aanvullende opties EGR uitschakeling, Foutcodes / Verwijderen van DTC's, Swirl Flaps, Vmax Motorspecificaties Cilinderinhoud 1896 CC Compressieverhouding 19,5 : 1 Type ecu Bosch EDC16U31 & Bosch EDC16U1 & Bosch EDC16U34 Boring X slag 79,5 X 95,5 mm Motornummer AXC Offerte aanvragen Wat een vriendelijke mensen zijn het, als of we elkaar al jaren kennen, geweldig. Ik kan ze echt aan iedereen aanraden. Er loopt al weer een afspraak voor de volgende reparatie, ik ga vrijwel niets meer zelf doen, want ik heb bescheiden gereedschap waar mee ik verschillende dingen niet kan doen. De volgen de reparaties zijn: Een nieuwe aandrijfhoes die wat bij de montage lelijk gekit door een bedrijf in Musselkanaal. De schuifdeur rollers moeten vervangen en gesmeerd worden. Stabilisatiestang moet ook vervangen worden. Toch ga ik zelf de wagen nog grote beurt geven, dat is toch het minste wat ik kan doen, ik moet ook niet te gemakkelijk gaan worden. Ik weet nu hoe ik ze moet bestellen bij Win part, en heb het net gedaan helaas was de korting bij aanmelden van een nieuws brief verlopen, Woensdag hebben we het binnen.1 punt
-
...als jehet interieur ook warm wil hebben dan moet je niet vergeten het schuifje "raamverwarming" om te zetten. Dat is de blower van je auto en die blaast de warme lucht de auto in. Anders blijft die koud! En ja dat is poep, want die kan je niet timeren..1 punt