Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 23-03-19 in alle zones

  1. 5 punten
    Ik stond vandaag met mijn B8 bij het tankstation (rijbereik 40km). Ging het deksel van de tankdop niet meer open ! Gelukkig was ik in het dorp, snel naar huis en met de Polo van mijn vrouw weg geweest. Op een Duitse site vond ik de eenvoudige oplossing. Waarschijnlijk zit er geen lucht achter het vergrendel-pinnetje. Dit heeft bij mij gewerkt: De auto is eerst op slot. Dan druk je snel ritmisch op de klep waar je hem normaal ook open doet. Tijdens het ritmisch drukken ontgrendel je de auto. De klep ging meteen open !
  2. 5 punten
    ik kwam door het helpen van iemand op Facebook met problemen met zn Audi op deze site uit. Je kan hier je vcds log uploaden en er komt een mooie grafiek uit.. https://malonetuning.com/
  3. 5 punten
    1ste dag in de zomertijd, gelijk mooi weer, dus even een zonsondergang gepakt!! Wie is er nog meer op uit geweest voor foto's??
  4. 5 punten
    Afgelopen zomer via mooie route door Polen naar Litouwen gereden, een en al rust daar, uiteindelijk aan de Oostzeekust in Klaipeda geeindigd, daar de ferry naar Kiel genomen, echt wel goede optie, 21 uur varen met luxe hut, scheelde weer 3 dagen rijden op de terugreis. Prijs was 425 euro en is ons heel goed bevallen.... Leuk avontuur, Passat met caravan mocht als 1 na laatste aan boord tussen de bouwmachines, moesten in Kiel ook achteruit van de ferry af met de caravan, ook weer leuk;-) Dit jaar waarschijnlijk naar Hongarije, aan de Passat zal het niet liggen ....
  5. 4 punten
    Toch nog een eitje, als je eenmaal weet hoe het moet Ik zal er een howto van maken. Misschien wel interessant voor anderen (die dit topic niet kunnen vinden). Thx!
  6. 4 punten
    In het center zit een torx schroef. Deze moet je los schroeven. Best koppel je ook even de batterij los. Als je de schroef los hebt gezet dan kan je de volledige SB box naar richting boven trekken ( de voorste grote zekeringen en bedrading kunnen dit wel wat tegenwerken. De SB box zit ingeklikt in een connector die op het chassis geschroefd zit. Op de achterkant van de SB box zit een tegenconnector welke op de chassis connector past. Dan om de extra zekering te kunnen benutten moet je op de juiste plaats van de chassis connector een nieuwe draad inpluggen en van hieruit verder doortrekken tot aan de plaats waar je de nieuwe voeding wil. De doorverbinding van voedende kant tot aan de SB tegenconnector is al aanwezig. Succes
  7. 4 punten
    Vandaag de speakers achter vervangen door de 3C8. Amper verschil te zien en het geluid is precies hetzelfde. Zijn 5 jaar jonger, dat wel. En ik kon mooi even oefenen met het popnagellen
  8. 3 punten
  9. 3 punten
    Het is gelukt! De howto is in wording
  10. 3 punten
    ik vermoed dat het busje tussen de nokkenas en het nokkenasverstellertandwiel in de oude (tandwiel) is blijven zitten. dat busje steekt een mm of wat UIT de nokkenas en drukt een kogeltje weg in het verstellertandwiel, daardoor gaat de olie stromen en verstelt je tandwiel. qua passing verneem je er niks aan met/zonder dat busje, alleen als je een keer of 25 tijdens het rijden het gas loslaat een ff een paar tellen op de motor laat afremmen is het lampje weer aan.
  11. 3 punten
    Niet direct een vraag maar wel een voor mij goede oplossing; Ik heb onlangs een VW Passat Variant 1.4 Tsi DSG-7 -model B7- uit 2011 met circa 150.000km gekocht. Uit de onderhoudshistorie blijkt oa dat bij 122.000km de Mechatronic is vervangen. De auto rijdt goed, echter bij oa file of in de stad rijden schakelt de DSG bak zeer snel van D1 naar D2 en soms zelfs naar D3. Dit alles soms met lichte schok. Daarnaast schakelt de DSG bij circa 60+ km/u al door naar D7 met brommen als gevolg. Na zowel wat zoekwerk op dit Forum en via aantal Forumleden gewezen op de mogelijkheid van DSG Tuning. Iets waar het internet ook mee vol staat geschreven. Uiteindelijk voor JD Engineering Software gekozen. De DSG Tuning Stage 1 + het aanpassen van de schakelmomenten laten uit voeren door het bedrijf Quattra Tuning uit Lisse. De eigenaar, Simon Gras, die zelf ook actief is in de autorace wereld kan ik omschrijven als zeer kundig en met verstand van zaken! Geeft naast de koffie begrijpelijk antwoord op al mijn vragen en geeft daarnaast nog aantal tips. Ben dan ook zeer tevreden over het geheel. (Ik krijg geen korting door deze tekst...) De eerder genoemde ‘klachten’ lijken verdwenen en de auto rijdt en schakelt enorm goed. Dus mocht je iets herkennen en je niet direct opzoek bent naar motor tuning dan kan ik een DSG Tuning (met daarnaast 1 of meerdere aanpassingen) echt aanbevelen. Absoluut het geld waard!
  12. 3 punten
    Bij jullie B7 is het waarschijnlijk plug&play. Vragen? Kom maar op[emoji6][emoji1303] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  13. 3 punten
    vandaag opgehaald en gelijk erop gezet....helemaal top
  14. 2 punten
    Vandaag ff nieuw slangetje erop en een nieuwe bodemplaat eronder. Slang was ook echt nodig zoals je ziet. Zie ook dat er een drupje koelvloeistof hangt achterzijde motor mhhh dat moet ik nog ff uitzoeken. Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
  15. 2 punten
    @wulfke Zit je weer in het beloofde land Peter? Nee ik denk niet dat 1 van een 3AA werkt. Ik heb een 5Q0907273 nodig. Als je nog koffie lust mag je langs komen.
  16. 2 punten
    Hey je weet hoe het werkt toch😎
  17. 2 punten
    Dus ik moet betalen om anderen te voorzien van informatie/howto's? * Rent naar de webshop om een fullmembership aan te kopen.
  18. 2 punten
    Mag ook wel een keertje zeg, het had anders wel wat voeten in aarde he. Moet mijn mening over jou maar een beetje bij stellen. Alle gekheid op een stokje, goed dat het nu voor elkaar is kan ik ook een trekhaak inbouwen als ik wil. Goed gedaan, de aanhouder wint.
  19. 2 punten
    Ik heb uiteindelijk een nieuwe remklauw + motor geplaatst. Behuizing van de motor was ook gebarsten.. De linker kant was gelukkig nog goed. Foutmeldingen zijn vanzelf verdwenen zonder vcds!
  20. 2 punten
    Klopt, heb dit ooit ook moeten doen voor de dynaudio aansluiting maar geen foto's van genomen destijds omdat alles na een tijdje wat intuïtief gaat en je er niet meer bij nadenkt dat iemand anders er baat bij zou hebben om toch eea te digitaliseren en te verduidelijken. Zo komt het toch nog in het KB terecht 👍🏻
  21. 2 punten
    Zo'n blok zit ook bij m'n kabelboom. Altijd afgevraagd waar die voor was. Maar die zit dus op de SB box. Grappig. Nou snap ik ook waar dat plastic schuifsysteem voor is die over de kabelboom geschoven zat. Ben benieuwd of dit me gaat lukken. Vast wel. De draden/pinnen heb ik vast wel liggen
  22. 2 punten
    Hier met de connector erop. De connector zit in een plastiek houder geschoven welke op het chassis zit. Net als bij alle andere connectoren heb je een paarse vergrendeling welke je moet vrijgeven en dan kan je de nieuwe pin erin stoppen. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
  23. 2 punten
    Inderdaad VCDS en een geschikte kabel. Ofwel laat je dit doen, ofwel doe je het zelf. Waar je de kabel en VCDS vandaan haalt is voor dit topic niet relevant, daar zijn andere topics voor hoewel info verspreiden ivm kloon kabels hier niet is toegelaten. Maar ook deel ik de voorgaande mening van Alle dat de gebarsten behuizing enkel een resultaat is en niet de oorzaak. Dus de beste en langdurigste oplossing is reinigen en reviseren. Succes Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
  24. 2 punten
    Ik zou wel eerst de klauw reviseren. Dat de stelmotor stuk gaat is deels oorzaak en neemt de kwaal niet weg. De stelmotor gaat om verschillende tesamen stuk. - kunststofbehuizing verouderd en scheurt - Door pekel oxideerd de klauw en duwt als t ware de motor naar buiten. Dus alleen de motor vervangen is een vorm van uitstel van executie. De klauw vervangen of reviseren is wel het achterliggende.
  25. 2 punten
    Ik heb eindelijk de vermoeidheidsmelding gehad 2x zelfs de afgelopen 2 weken haha. En het was savonds laat en ook aardig gaar, dus het werkt zeker wel. Misschien dat het toch even nodig had om je rijprofiel te analyseren. Zal die meetwaarde blokken nog eens bekijken of die veranderd zijn.
  26. 2 punten
    Het is hem juist de foto in het magazine waarmee ik dit bedoel. Dit staat “eeuwig” op google en zo heb ik nog altijd iets van mijn 3C dat echt waarde heeft. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  27. 2 punten
    remschakelaar in de remunit / los contact ? @bonny als de hendel uit staat, is de km stand zichtbaar en geen cruisecontrol symbool
  28. 2 punten
  29. 2 punten
    Hi roelh, Welke heb jij precies? Ik ben ook wel toe aan iets anders.
  30. 2 punten
  31. 2 punten
    Zal hem van de week op de post doen🤣
  32. 2 punten
    Vanmiddag naar Cardrik tuning geweest in Burdaard. Gelijk maar een afspraak gemaakt voor, EGR tuning en APK. Prima ontvangst en bij Adrik is mijn Passie in goede handen! Bedankt Alle voor de tip! Gaat zeker goedkomen. 😉
  33. 2 punten
    Ik zou je wel kunnen helpen. Zo als ik het lees. Is er bij sommige dingen iets mis gegaan met coderen. Ik woon in eindhoven.
  34. 2 punten
    Ik was even uit de lucht, druk met werk. Helaas nog een nokkenas sensor vervangen. Nu in totaal 3. 1 nieuwe stekker en stukje nieuw draad. Voor de rest allw draden gecontroleerd. Zoek alleen nog een hitte hoesje, deze rafelen snel. Iemand idee waar te koop? Motor loopt nu keurig. Nu nog de uitdaging om onregelmatig geklapper uit rechterophanging voorkant weg te halen. Het zit vrijwel zeker aan de bovenkant. Het klint als metaal op metaal en kom al voor als je stapvoets rijdt. Hopelijk vind ik het snel. Zet direct aan beide kanten nieuwe stangen en rubbers er op. Dan uitlijnen en balanceren.
  35. 2 punten
    Klopt niet helemaal... De TMM (toegestane maximum massa) van de auto. (Dus niet daadwerkelijk, maar het maximale) en de TMM van de aanhanger/caravan... Die 2 bij elkaar opgeteld, en als dat onder de 3500kg blijft dan heb je geen BE rijbewijs nodig... Zodra het 3500kg of meer is mag het niet zonder een BE. Dit kun je (tijdelijk) ondervangen door bij de RDW een verlaging van je TMM te laten doen. Dit is een administratieve handeling bij het RDW en kost ca 45 euro... Dit kan op ieder moment weer teruggezet worden naar de Technische maximum massa ... Je kunt zowel je aanhanger verlagen als je trekkend voertuig... weet wel dat je dan dus je laadvermogen verlaahd en je dus minder zwaar mag beladen....
  36. 2 punten
    Heb ik in Genève zien staan. ERG mooi hoor!!!
  37. 2 punten
    En aan iets groots vast maken dan heb je een beetje massa
  38. 2 punten
    https://www.ross-tech.com/ Alle andere via Ali zijn illegaal en hier op t forum geen linken toegestaan.
  39. 2 punten
    Hallo allemaal, nou sensor besteld en gister vervangen, gezien de beperkte ruimte best last om het los te tikken, hefboompje gemaakt met gereedschap en er zo uit achteraf, totaal inclusief 3 koffiepauzes, ouwehoeren et etc etc 2,5 uur mee bezig geweest. Motor loopt weer als een zonnetje en de storing is weg Bedankt allemaal voor jullie hulp
  40. 2 punten
    Of gewoon lekker old skool Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
  41. 1 punt
  42. 1 punt
    Ja , ik dacht ook minimaal diameter draad diepte is 14mm. Maar voor mijn gevoel is 1,5xD beter. Heb nu wielbouten 40mm besteld. Die zijn 13mm langer dan standaard. Zet er ook 5mm spacers op. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
  43. 1 punt
    Nu ook de RNS 310 V11 2019 beschikbaar!!
  44. 1 punt
    2 wiellagers voor 1250 euro? dat is wel afzetterij dan.. ik heb wel eens moeite om ze eraf te krijgen maar zoveel kosten die dingen nou ook weer niet,
  45. 1 punt
    Alles aangesloten en werkt echter ga ik morgen de massapunt op juiste plek vastmaken (draadeindjes met moer, die heb ik nu wel gevonden).
  46. 1 punt
    Bedankt voor de info! Hebben we dat iig uitgesloten en duidelijk
  47. 1 punt
  48. 1 punt
    AVS Auto's in Oud Beijerland is een aanrader.
  49. 1 punt
  50. 1 punt
    Voor de B5 owners http://passatb5.wikidot.com/do-it-yourself
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden