Ga naar inhoud
  • 0

140 of 170 pk 2.0 TDI?


matie555

Vraag

Ik zit nog te dubben of ik voor de 140 of de 170 pk ga. Of 140 pk met chippen.

Ik ben geen hard rijder, en ik hoef ook niet als eerste bij het verkeerslicht weg te zijn. Wat ik wel fijn vind, als ik snel kan optrekken van 100km/u naar 150km/u. Om effe op de snelweg door te trekken en invoegen verkeer voorbij te rijden.

Ervaringen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Dan is 140pk ruim voldoende, ook van 150 naar 200 heb je dan weinig klagen hoor. :D maar als je het prijsverschil ervoor over hebt dan wist ik het wel. :lol:

 

Oke, aan mij heb je niks :embarassed:

 

 

140PK is denk ik ruim voldoende. Auf der autobahn kan ik goed mee komen op de linker bahn. Zoals Arno aangeeft weinig klagen. enne heb je het budget en het ervoor over...... Suc6 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de 143pk CR en dat bevalt erg goed

Ik heb de 143pk CR met een geavanceerde powerbox+luchtfilter laten opfokken tot 175pk/385nm en dat bevalt nog net iets beter ;-)

 

Om terug te komen op je vraag: neem de 140pk want anders zijn wij bijna net zo snel en dat wil ik niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb de 143pk CR en dat bevalt erg goed

Ik heb de 143pk CR met een geavanceerde powerbox+luchtfilter laten opfokken tot 175pk/385nm en dat bevalt nog net iets beter ;-)

 

Om terug te komen op je vraag: neem de 140pk want anders zijn wij bijna net zo snel en dat wil ik niet :-)

 

Of hij neemt toch gewoon de 140pk en laat hem degelijk chippen, en dan is ie toch nog sneller :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijn 140 pk haalt nauwelijks 180, ik zou in iedergaval voor de 170 gaan;)

 

Dan zou ik er eens naar laten kijken, moet op zijn sloffen 200 op de teller lopen.

 

Maar eens naar laten kijken :shock::shock::shock: zie mijn onderwerp "kapotte pompverstuiver en dat heb ik weer"

Dan kom je de bak elende tegen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neem een 170PK Een ander uitlaatje voor het beter uitademen. Ander inlaattraject voor het inademen. Egr dicht tegen ademen in een rokerige kroeg. En een chip op maat bij JD. Dan schoffel je 95% van de passats hier onder het asfalt. Wel zonder DSG anders heb je er nog niks aan. Of... is dit geen antwoord op jouw vraag? :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ehm 300pk en koppel zijn 2 verschillende dingen, de dsg kan standaard 350nm aan.. JD heeft in zn Golf een tijd met de standaard koppeling gereden, na ca 40dkm en tussen de 300-555pk en dito veel koppel te hebben gehad was de koek op.. de nieuwe speciaal ingekocht platen gaan tot 700nm..

 

Helaas moet je hiervoor erg fors in de buidel tasten en tevens de dsgsoftware laten herschrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vdub

dus eigenlijk als je een 170pk350nm met dsg laat chippen,naar boven de 350nm koppel

moeten ook gelijk de platen van de dsg vervangen worden.?anders gaan die kapot door het hogere koppel?

 

hoe zit het dan met de handbak platen?? waarom kunnen die wel meer koppel aan??

een dsg laat toch ook (automatisch)gas los bij over schakeling van de 1 naar de andere versnelling.??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet niks, ook koppelingsplaten bij een handbak zijn beperkt in koppel alleen zijn deze eenvoudiger/goedkoper te vervangen dan een automaat.

 

Zoals ik al zei heeft Jeroen zelf met erg veel vermogen/koppel 40dkm rondgereden, of eigenlijk alleen maar deelgenomen aan circuitdagen met die auto.

Die bak is dus extreem belast in die tijd, nu gaat JD geloof ik met het koppel daarom bij een 170pk ook maar iets omhoog.

 

DSG koppelingsplaten kosten vooralsnog veel geld, een 7-platenset kost een dikke 2600 euro!!! excl inbouw..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pff das idd een hoop geld.

 

heeft het dan wel nut om een 170pk dsg te chippen?

 

of haalt t koppel bij chippen "eerder tot laat in toeren" zn max.

ipv een piek van 350mn bij 1750rpm.

 

jamer van het koppel limiet, maar het schakeld wel super zo'n dsg,

want bij handschakel auto's die de kopeling intrappen duikt de neus naar beneden

en ben ik weg.

het koppel van een dsg blijft nonstop opde wielen gedurende t opschakelen.

 

mischien een chipje van jd doet me meer lachen dan nu??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe de vermogenslijn bij die motor/bakcombi is weet ik niet, omdat JD die bak zelf ook reed weet ie wel wat mogelijk is en wat niet..

Vermogen en koppel zijn wel aan elkaar gerelateerd, dus veel meer vermogen zonder meer koppel dat gaat helaas niet.

 

Het kan zelfs zo zijn dat JD de 170pk dsg helemaal niet chipt om dat koppelverhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden