Ga naar inhoud

2 ton!


rick

Aanbevolen berichten

Jullie zijn wel erg optimistisch zeg. Ik had altijd een soort psychologische drempel met 200.000 km. Als ik aan de andere kant kijk hoe die bak rijdt dan denk ik dat 2 ton erbij makkelijk zou moeten kunnen. Het enige waar ik mij zorgen over maak is een roestplekje op een deur, maar volgens mij is dat zo te verhelpen. Motorisch mankeert er helemaal niks aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige VauWee (Vento 110Pk GT TDi van Mrt 1997, en nog met powerbox) had ik zo'n 357.000 km (en een beetje) op staan voordat in Duitsland een Bambi voor de auto op dook. Schade was dusdanig dat het dagwaarde werd, helaas.

 

Ik ben heel blij met m'n Passat maar mis mijn Vento nog wel eens.

 

M'n Vento had maar ooit 1 probleempje, in de file (ja, in 1997 begonnen die al te komen, haha) ging de temperatuur rap om hoog, te hoog naar mijn smaak.

 

Gestopt op de vluchtstrook; bleek een stekkertje van de electrische ventilator in het vooronder los te zitten (fabrieksmonteur is het vergeten, denk ik).

 

Anyhoe, ik heb wat dat betreft nimmer echt problemen gehad met m'n VauWee's.

 

Volgens mij is het net als een huwelijk;

Je houd van elkaar, je geeft om elkaar en dus zorg je voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Rick,

 

Maak je maar geen zorgen om die 2 ton....... ik heb er nu 306.500km op zitten zonder problemen! Ook olieverbruik is minimaal, tot 304.000km reed ik met 195/65/15 banden en daar haalde ik scores van 1:20 km mee, maar nu liggen er 205/60/15 onder en daar maak ik wat mindere scores mee: 1:16 à 1:17.

 

Maar Vdub zit zelfs op 385.000 !

 

Dus laat je niet gek maken.

 

Groet, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat nog redelijk mee valt met een Passat. Of zo'n ding nou 190.000 of 220.000 (= voor mij een jaar rijden) heeft gereden zal voor de verkoopprijs wel uitmaken natuurlijk. Maar de waardedaling staat niet in verhouding tot wat je weer voor een andere auto moet betalen. Het enige risico wat je loopt is je onderhoud, hoewel je dat met een andere tweedehands auto natuurlijk ook weer hebt.

Lang door blijven rijden en goed onderhoud doen is financieel het beste wat je kunt doen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden