Ga naar inhoud

2 ton!


rick

Aanbevolen berichten

Ik denk dat dat nog redelijk mee valt met een Passat. Of zo'n ding nou 190.000 of 220.000 (= voor mij een jaar rijden) heeft gereden zal voor de verkoopprijs wel uitmaken natuurlijk. Maar de waardedaling staat niet in verhouding tot wat je weer voor een andere auto moet betalen. Het enige risico wat je loopt is je onderhoud, hoewel je dat met een andere tweedehands auto natuurlijk ook weer hebt.

Lang door blijven rijden en goed onderhoud doen is financieel het beste wat je kunt doen denk ik.

 

Hi Rick,

 

Ik ben volledig met je eens, dat is ook de reden dat ik de auto helemaal oprij.

Momenteel ben ik net de 307.000km voorbij, en ik zit er aan te denken om binnen 2 maanden een complete Koni (Geel) Sportkit à 650 euro eronder te laten zetten. Ik ga in Juni naar Noorwegen met de Passat en dan wil ik dat alles goed geregeld is. Bovendien heb ik al 7 jaar de originele veren+dempers onder de auto zitten. Dus eigenlijk tijd om ze te vervangen.

 

Groet, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta toevallig nu ook 307.000 km en heb totaal niet het gevoel dat de motor minder wordt. Olieverbruik is totaal nul.

Aangezien de waarde door deze stand behoorlijk afneemt rij ik lekker nog een tijdje door.

 

Ik denk gewoon dat het consuquent onderhoud je motor tot wel een 500.000 km probleem loos kan laten rijen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eigenlijk benieuwd wat voor eventuele problemen/issue's kunt tegenkomen als je de 3 ton bent gepasseerd.

 

Bij 301.000 heb ik mijn schuimrubberen stoelzitting vervangen, dat wordt wel zachter en minder comfortabel na zo'n hoge km. stand.

Ik moet zeggen dat het weer zit als een gloednieuwe stoel! Ik raad jullie aan om dit ook een keer te doen, je merkt gelijk het verschil!

 

En inderdaad, ik vind dat het olieverbruik bij 307.000 ook erg minimaal is, op 8500 km 3/4 liter olie.

 

Groeten,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

600.000 km? Wow, dat zegt al genoeg hoe betrouwbaar diesels (en natuurlijk ook VW) kunnen zijn.

 

Overigens, ik zie ook nog steeds de VW Golf III Variant als ANWB wagen rondrijden, ben benieuwd hoeveel die dingen op hun teller hebben staan.

Ik zal eens vragen als ik een ANWB'er tegenkom.

 

Bovenstaande reden, was voor mij jarenlang geleden de doorslag dat ik VW ging rijden en dat er ook via Marktplaats en Ebay heel gemakkelijk aan (vervangings)onderdelen te komen is en dat er in elk land/stad wel een VW garage te vinden is.

 

Groet,

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden