Marco456 Geplaatst 16 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 16 januari, 2022 Ik zit ook een beetje rond te kijken of een GTE interessant is om er als particulier mee te rijden? Heb nu een B7 2.0 TDI DSG van 2012 met 305k op de teller en ik rij rond de 22k per jaar. Mijn woon werk is 35 km enkel en kan nog niet laden op het werk. Als ik het zo bereken : dan zou een GTE 1300 euro goedkoper zijn er jaar. dan rij ik 5000km elektrisch en kost 200 euro. Als ik nog 7000 euro voor mijn auto krijg moet er zo nog 12000 euro bij voor een leuke GTE incl. BTW 😉 . De B7 heeft pas een nieuwe vliegwiel, d-riem en nieuwe diesel pomp (die op het blok zit ivm ijzerslijpel ) gehad en verwacht niet echt kosten hoop ik. wat is wijsheid.... z'n B8 is ook wel mooi 🤫
dieseltje Geplaatst 17 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 17 januari, 2022 Is die 1 op 14 voor benzine niet heel erg optimistisch? Met mijn 2.0 DSG TDI rij ik idd gemiddeld 1 op 16 dat is zowel stads als langeritten. Ik verwacht eerder dat een benzine ca 1 op 12 doet gemiddeld (stad en lang) dan kom ik op een omslagpunt van ca 14.000 tot 15.000 km.
wulfke Geplaatst 17 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 17 januari, 2022 Zeker interessant, Wat denk je van de GTE enkel elektrisch voor boodschappen en een speedbike voor woonwerk (35km is prima te doen - op minder dan een uurtje terug thuis en dat zonder file) Die 22K per jaar breng je dan terug naar 4500km/5500km per jaar en 17500km per fiets 😎. Heb je wel de kost van de speedbike maar dat compenseer je met de tank kosten. 2
Marco456 Geplaatst 17 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 17 januari, 2022 Op 17-1-2022 om 08:23, wulfke zei: Zeker interessant, Wat denk je van de GTE enkel elektrisch voor boodschappen en een speedbike voor woonwerk (35km is prima te doen - op minder dan een uurtje terug thuis en dat zonder file) Die 22K per jaar breng je dan terug naar 4500km/5500km per jaar en 17500km per fiets . Heb je wel de kost van de speedbike maar dat compenseer je met de tank kosten. Idee is leuk maar nee niet voor mij.Ik breng 2-3 dagen per week de kinderen naar school en dan moet ik 30 min. later op het werk zijn. En ik hou niet van regen en kou....En file heb ik geen last van kom niet op de snelweg. In zuid oost brabant. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk 1
Joepke Geplaatst 27 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 27 januari, 2022 Ik heb zo'n berekeningetje vorig jaar ook gemaakt 🙂. Volgens mij kloppen de gewichten die je hebt ingevuld voor een B8 niet, de benzine en diesel zijn lichter, de GTE zwaarder. Wij zijn minder kilometers gaan rijden (van 25K naar 15K), waardoor de keuze om van de diesel af te stappen wel echt interessant werd. Ook zat bij onze diesel groot onderhoud er aan te komen en tanken we de benzine nu in Duitsland tegen dieselprijzen hier... Wij hebben bewust niet voor een GTe gekozen, maar voor benzine, in het jaar dat we hem nu hebben, is ongeveer 1:16 gemiddeld goed te doen. Reken je ook niet tè rijk met de inruilprijzen voor je B7... Dat viel bij ons ook tegen. Verder vind ik de B8 wel echt een hele stap vooruit t.o.v. de B7 inderdaad! Succes met de keuze!
guidoscm Geplaatst 28 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 28 januari, 2022 We rijden nu een Passat B8 2.0 TDI handgeschakeld (2016 / 145k). Ik was ook aan het kijken of een GTE interessant is om particulier te rijden.Op de Autoweek site staat nog een leuk artikel.https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/volkswagen-passat-tsi-lpg-gte-en-tdi-triotest/Als je over stapt vanaf een diesel moet er nog veel worden bijgelegd om op dezelfde leeftijd uit te komen.We blijven nog wel een paar jaar door dieselen.
dieseltje Geplaatst 29 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 29 januari, 2022 🤬 leuk die link…. Moet je voor betalen.
Marco456 Geplaatst 29 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 29 januari, 2022 Op 29-1-2022 om 11:00, dieseltje zei: leuk die link…. Moet je voor betalen.Stuur maar ff een pm ik heb hem digitaal.Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Diver Geplaatst 29 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 29 januari, 2022 Op 29-1-2022 om 11:02, Marco456 zei: Stuur maar ff een pm ik heb hem digitaal. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Expand Mag ik ook
Marco456 Geplaatst 29 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 29 januari, 2022 Maar of op gas rijden het nou is, weet ik ook niet.Ff off topic:Kwam deze ook toevallig tegenVolkswagen Passat Variant 1.4 TSI Highline Executive Edition€ 9.999,00https://link.marktplaats.nl/m1801174962?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttonsWat voor scherm zit daar in ??
jos_br Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 Kijk uit met de GTE wanneer het op de DSG aankomt. Deze gaan stuk en zijn erg duur om te repareren, bij de dealer domweg € 14.000,=, wel incl. btw...... Wij hebben er nu een paar gehad, en dan blijft het nog een dure hobby. Ik heb er zelf een paar weken mee gereden (stevige rijder), en wanneer je dan op benzine rijdt is het een stevige drinker (1:9, zware benzineauto). Wanneer je letterlijk om de kerk rijdt, en je zonnepanelen hebt is het wel degelijk een goedkoop rijdende auto. Jos.
Marco456 Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 Op 30-1-2022 om 09:46, jos_br zei: Kijk uit met de GTE wanneer het op de DSG aankomt. Deze gaan stuk en zijn erg duur om te repareren, bij de dealer domweg € 14.000,=, wel incl. btw...... Wij hebben er nu een paar gehad, en dan blijft het nog een dure hobby. Ik heb er zelf een paar weken mee gereden (stevige rijder), en wanneer je dan op benzine rijdt is het een stevige drinker (1:9, zware benzineauto). Wanneer je letterlijk om de kerk rijdt, en je zonnepanelen hebt is het wel degelijk een goedkoop rijdende auto. Jos.En bij welke km standen kwam dat voor?Maar wat reken jij dan voor een andere bak?Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
7700 Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 Op 29-1-2022 om 22:00, Marco456 zei: Kwam deze ook toevallig tegen Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Highline Executive Edition € 9.999,00 Expand Zijn dat normale prijzen tegenwoordig? Ik vind het nogal een bak met geld voor een diesel met meer dan 3 ton op de teller. Leuk om te zien dat anderen ook lekker zitten te 'Excellen' voor dit soort beslissingen. De praktijk is wel weerbarstig, ik ga van werkgever switchen en ga van 2.000 km woon/werk weer naar (max) 15.000... En dat is met het meeste thuiswerken. Besloten de Passat wel te houden en 'stick to the plan' te doen. Zeker het komende jaar.
Ozzy Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 Op 30-1-2022 om 10:46, 7700 zei: Zijn dat normale prijzen tegenwoordig? Ik vind het nogal een bak met geld voor een diesel met meer dan 3 ton op de teller. Leuk om te zien dat anderen ook lekker zitten te 'Excellen' voor dit soort beslissingen. De praktijk is wel weerbarstig, ik ga van werkgever switchen en ga van 2.000 km woon/werk weer naar (max) 15.000... En dat is met het meeste thuiswerken. Besloten de Passat wel te houden en 'stick to the plan' te doen. Zeker het komende jaar. Expand Is een 1.4 TSI. Als het een 1.6 TDI was met zo'n km stand, dan was de vraagprijs 6k o.i.d. Het is idd een absurd hoge vraagprijs, vooral als je kijkt naar de km stand.
7700 Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 Op 30-1-2022 om 11:19, Ozzy zei: Is een 1.4 TSI. Als het een 1.6 TDI was met zo'n km stand, dan was de vraagprijs 6k o.i.d. Expand Ik heb over dat TSI heen gelezen inderdaad. 3 ton met een TSI, dat is de moeite. 1
jos_br Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 (aangepast) Op 30-1-2022 om 10:34, Marco456 zei: En bij welke km standen kwam dat voor? Maar wat reken jij dan voor een andere bak? Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Expand Je koopt inmiddels geen bak meer onder € 4000,= ex. btw gereviseerd, bij de dealer € 8650,= ex. Daarbij komt de olie, filter en inleren. Een nieuwe mechatronic moet ook ingeleerd worden, daar hebben we nu ODIS voor, hoeven we niet naar de dealer.. Gebruikt blijft een risico, en je bent serieus minstens 1,5 dag aan het sleutelen. Moet je nog een diploma voor hebben ook......😅 30 januari, 2022 aangepast door jos_br
tvc15 Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 Op 30-1-2022 om 09:46, jos_br zei: Wij hebben er nu een paar gehad, en dan blijft het nog een dure hobby. Ik heb er zelf een paar weken mee gereden (stevige rijder), en wanneer je dan op benzine rijdt is het een stevige drinker (1:9, zware benzineauto). Wanneer je letterlijk om de kerk rijdt, en je zonnepanelen hebt is het wel degelijk een goedkoop rijdende auto. Expand Ik weet niet wat voor rechter voet jij hebt, maar ik denk dat die van lood is Ik rijd sinds november 2015 Passat GTE, nu met m’n 2e bezig. Het is mij nooit gelukt om onder de 1:11 te komen, zelfs niet met skibak op het dak en kruissnelheden van 150 km/u op de Duitse autobahn.
Ozzy Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 Daar zit een kern van waarheid in 😂
jos_br Geplaatst 30 januari, 2022 Rapporteer Geplaatst 30 januari, 2022 (aangepast) Op 30-1-2022 om 14:43, tvc15 zei: Ik weet niet wat voor rechter voet jij hebt, maar ik denk dat die van lood is Ik rijd sinds november 2015 Passat GTE, nu met m’n 2e bezig. Het is mij nooit gelukt om onder de 1:11 te komen, zelfs niet met skibak op het dak en kruissnelheden van 150 km/u op de Duitse autobahn. Expand Bij mij rijdt een beetje diesel ook 1;12>14........en de 6 cilinders (Audi) 1;10. Kost weleens een rijbewijs. Jos. 30 januari, 2022 aangepast door jos_br
Joer Geplaatst 25 maart, 2022 Rapporteer Geplaatst 25 maart, 2022 Op 29-1-2022 om 22:00, Marco456 zei: Maar of op gas rijden het nou is, weet ik ook niet. Ff off topic: Kwam deze ook toevallig tegen Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Highline Executive Edition € 9.999,00 https://link.marktplaats.nl/m1801174962?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Wat voor scherm zit daar in ?? Expand Terugkomend op gas rijden. zelf rijd ik op CNG (aardgas) en dat rijd echt super met een verbruik als je 100km per uur rijd zo 1:20. Daarnaast is het tanken van cng allang geen probleem meer in Europa behalve Frankrijk zijn er weinig punten. deze auto die je aangaf staat nu nog steeds te koop. Kwam hem van de week tegen om te kijken wat mensen en auto bedrijven vragen voor mijn type auto 1.4tsi met cng of zonder cng en uit 2013. De vraag prijs met een auto rond de 190dkm ligt zo tussen de €9500 en 12500. De prijzen voor occasions zijn gigantisch gestegen nu er een tekort is aan chips
Ozzy Geplaatst 25 maart, 2022 Rapporteer Geplaatst 25 maart, 2022 Tell me about it… Ik kijk momenteel rond naar een Up. Ik denk dat ik maar een elektrische fiets ga aanschaffen…
mikerosauer Geplaatst 25 maart, 2022 Rapporteer Geplaatst 25 maart, 2022 Op 25-3-2022 om 12:57, Ozzy zei: Tell me about it… Ik kijk momenteel rond naar een Up. Ik denk dat ik maar een elektrische fiets ga aanschaffen… Expand inderdaad ik zit te kijken naar 2 GTE s maar de prijzen zijn flink gestegen maar ik heb geduld
Tikra Geplaatst 19 juni, 2022 Rapporteer Geplaatst 19 juni, 2022 hey Mike, ik kijk ook naar de GTE . .. de Arteon beviel mij helemaal niet ....
Aanbevolen berichten