Ga naar inhoud

Tips gezocht voor aankoop Passat station gte 2015-->


Charles16v
 Share

Aanbevolen berichten

Ik ben me aan het orienteren voor een Passat gte station van het jaar 2015/2016 graag automaat.

Waar moet ik op letten en wat kunnen de evt problemen zijn.??

Is die 40km electrische te halen in praktijk?

Zijn ze allemaal DSG de automaat of zit er ook verschil in?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Charles, GTE is altijd automaat, de elektromotor zit in de DSG-bak ingebouwd. Met de modellen van voor de facelift is 40 km elektrisch te halen onder ideale omstandigheden: temperatuur boven 15 C, kachel uit, liefst niet harder dan 90 km rijden. Een praktische waarde voor het bereik om van uit te gaan is 30-35 km, behalve ‘s winters, dan is 30 km al lastig om te halen. De faceliftmodellen (vanaf modeljaar 2020) hebben een grotere batterij, daar kom je wat verder mee, 50 km is daar wel haalbaar mee onder gunstige omstandigheden.

Qua aandachtspunten: algemene B8 zaken zoals krakende wielophangingsrubbers, lawaaiig  mechaniek elektrische achterklep, panoramadakmechanisme.

GTE-specifiek is er niet veel: wel opletten dat de grote beurten netjes uitgevoerd zijn iedere 30000 km. Iedere 60000 km moet ook de DSG-olie vervangen zijn, die beurten zijn dus flink aan de prijs. Omdat de bijtelling in 2015 voor de GTE lager was dan in 2016 zijn de 2015 modellen vaak wat luxer. 

Succes met je zoektocht!

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het aantrekkelijk om een Passat GTE privé te rijden als je kijkt naar verzekeringspremies en onderhoudskosten of is het dan beter om gewoon voor een 1.4 TSI te kiezen?
Denk dat er ook een beetje aanlicht of je overschot aan stroom hebt en of je zelf panelen op het dak hebt liggen.
Ik hou jaarlijks 1500kw over daar zou je best wat keren van kunnen laden

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb uiteindelijk voor gewone TSI met ACT en DSG gekozen. Prijs qua aanschaf is het verschil niet. Met een GTE ben je wel wat goedkoper uit qua wegenbelasting de komende jaren. Voor de pk's hoef je het mi niet te doen. Die krijgt de auto niet op het asfalt tenzij je al vaart maakt. Ik ben dan ook niet een harde rijder. Ik voel me nu al zo'n duwer met al die trage NL'ers in het verkeer en 100 zit je in een wip. Meer dan 1 motor in de onderhoud en kosten voor een paal (als je al plek hebt)? Kwee nie, liever helemaal electrisch de volgende keer. Koop een luxe als je niet te veel zelf wilt doen. Mooi zijn ze wel die GTE's qua grill en achterbumper. R lines niet GTE zijn er weinig in NL in de juiste configuratie. Misschien eentje uit DU halen een optie voor je? Keuze daar te over.

Misschien heb je wat aan mijn gewouwel 😉

 

Succes!

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi
Ik heb uiteindelijk voor gewone TSI met ACT en DSG gekozen. Prijs qua aanschaf is het verschil niet. Met een GTE ben je wel wat goedkoper uit qua wegenbelasting de komende jaren. Voor de pk's hoef je het mi niet te doen. Die krijgt de auto niet op het asfalt tenzij je al vaart maakt. Ik ben dan ook niet een harde rijder. Ik voel me nu al zo'n duwer met al die trage NL'ers in het verkeer en 100 zit je in een wip. Meer dan 1 motor in de onderhoud en kosten voor een paal (als je al plek hebt)? Kwee nie, liever helemaal electrisch de volgende keer. Koop een luxe als je niet te veel zelf wilt doen. Mooi zijn ze wel die GTE's qua grill en achterbumper. R lines niet GTE zijn er weinig in NL in de juiste configuratie. Misschien eentje uit DU halen een optie voor je? Keuze daar te over.
Misschien heb je wat aan mijn gewouwel
 
Succes!
Je kunt toch ook gewoon via het stop contact laden da is die overnacht gewoon vol. Volgens mij . De buurman heeft een gte en heeft geen paal laten aanleggen

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan mijn vorige GTE is volgens de leasemaatschappij in 5 jaar en 140.000 km voor 6200 Euro onderhoud gepleegd (bij de VW dealer), inclusief BTW, halfjaarlijkse bandenwissel zomer/winter, 1 keer nieuwe zomerbanden en 1 keer nieuwe winterbanden (235/45R18, dus niet de goedkoopste maat). 

Verzekeringspremie weet ik niet, kan je denk ik het beste even opvragen bij een aantal verzekeringsmaatschappijen. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, navi16 zei:

en verzekeringspremies en onderhoudskosten ???

Verzekering kan wat duurder zijn vanwege het vermogen, hoeveel precies moet je even zelf opzoeken. Ik verwacht niet dat het verschil heel veel zal zijn.

Met een GTE moet je wel iedere 15dkm de olie laten verversen, ookal maak je de meeste kilometers elektrisch. Met een normale 1.4 TSI kan je dat om de 30dkm doen, als je liever LL intervallen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morguh,

Ik haak ook even aan.

Daar ik ook een beetje langzamerhand aan het kijken ben naar een GTE.

Buiten het bereik van de elektramotor om, wat is het bereik van de tank / of hoeveel liter inhoud heeft deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
On 14-5-2021 at 23:05, Charles16v said:

Aangezien ik aan het kijken ook aan het kijken ben voor zonnepanelen.. Hoeveel verbruikt het laden van gte ongeveer per jaar als je hem bijna iedere dag aan de lader hangt 

Ik denk dat je beter kan uitrekenen hoeveel elektrische kilometers je verwacht te gaan rijden per jaar. Dat x het verbruik per kilometer. Volgens mij verbruikt de GTE 0.25 kwh per kilometer en zit er een 8,8KWH accu in. Maar wellicht kan iemand met een GTE wat roepen over het daadwerkelijke verbruik. 

0.25 kwh x bijvoorbeeld 4000km = 1000kwh. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik aan het kijken ook aan het kijken ben voor zonnepanelen.. Hoeveel verbruikt het laden van gte ongeveer per jaar als je hem bijna iedere dag aan de lader hangt 
Rekening houden met dat je in de winter veel minder stroom binne haalt dat met goede dagen .



Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, mikerosauer said:

Rekening houden met dat je in de winter veel minder stroom binne haalt dat met goede dagen .



Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 

Zo lang je nog voor het volledige bedrag kan terugleveren maakt dat niet uit. Als je jaaropbrengst maar genoeg is. Mocht dat ooit veranderen kan je ook in de zomer niet meer opladen s’nachts van je zonnestroom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Charles16v said:

zou hem iedere dag opladen. Enkelereis werk is 20 km

Dan is het 8,8kwh x het aantal dagen dat je werkt per jaar. Ergens tussen de 1500 en de 2000 kwh. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang je nog voor het volledige bedrag kan terugleveren maakt dat niet uit. Als je jaaropbrengst maar genoeg is. Mocht dat ooit veranderen kan je ook in de zomer niet meer opladen s’nachts van je zonnestroom. 
Wel als je een accu hebt waar in je de stoom kunt opslaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las dit topic ik al voor ik een GTE had. Heb zelf geen lader aan de gevel hangen en kan alleen laden bij de openbare laadpalen. Heb een kaart van E-flux besteld met een abonnement. €2,95 per maand + je laadkosten. Heb 2 palen geprobeerd elk van een andere aanbieder. Prijstechnisch verschilt het niet veel. Als ie vol is komt het laden op ongeveer €2,60 per laad sessie. Mijn vrouw rijdt veel kleine stukjes ongeveer 35 km. Naar ouders en schoonouders en sporten van mijn dochter. Dat kan ze allemaal volledig elektrisch doen. Ik kom van een Mazda 6 2,5L motor af. Dus is dit goedkoper voor mij. Die Mazda reed op die stukjes 1/7. Waar de GTE alleen het stroomverbruik gebruikt.

Verzekering allrisk komt voor mij op ongeveer €75 euro per maand, met aardig wat schadevrije jaren. Ben daar niet veel duurder in geworden.
Onderhoudt moet ik je nog schuldig blijven, maar heb eerst mijn garage gebeld in oud-beyerland om te vragen of het onderhoudt veel duurder was van de GTE dan van de Mazda. Hun verzekerden mij dat dat wel meeviel en als je de beurtjes optijd doet het zeker vergelijkbaar was met elkaar. Dat heeft uiteindelijk de keuze ook makkelijker gemaakt.

Moet er wel bij zeggen dat ik geen bestuurder ben waar het gaspedaal altijd op de vloer ligt. Ben een rustige rijder die zelden te hard of de straatstenen eruit trekt. Misschien scheelt dat ook.

Groetjes Sander


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 31-5-2021 at 12:41, mikerosauer said:

Wel als je een accu hebt waar in je de stoom kunt opslaan emoji3.png

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 

Haha dat klopt, maar zijn die al aantrekkelijk om te kopen? Heb ze nog niet echt gezien bij mensen thuis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden