Ga naar inhoud
  • 0

Dsg koppeling versleten.


Vraag

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag contact gehad met JD Engineering over het gebibber van mijn cc 1.8 dsg7 vooral tussen de 1e en 2e versnelling. Mijn vraag was of dit op te lossen is met een dsg-tuning. Zij zeiden mij dat dit niet mogelijk is omdat waarschijnlijk mijn koppeling z’n beste tijd heeft gehad met 130k km.

Is er iemand die mij kan adviseren bij wie ik terecht kan voor het vervangen van mijn koppeling? En welke kosten daar mee gemoeid zijn?

Alvast bedankt voor de tips.

Gr. Jan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst
  Op 11-10-2018 om 20:44, Nitro68 zei:

Jan, dat is nu precies de reden waarom ik de Duitse auto merken even links heb laten leggen, met name overal waar DSG of equivalent in zit, die hebben een beetje teveel dure produkt eigenschappen waar ik niet op zitten wachten.

Blijf het niet normaal vinden dat dit na 130k gebeurt, eigenlijk schandalig.

4500 euro, het is ook niet een beetje......

Bewonderenswaardig hoe je hier mee omgaat, maar eigenlijk heb je geen keuze, slikken of stikken.

Hoop dat je na reparatie wat langer plezier van je CC hebt.

Als of japanse of Koreaanse of Franse auto's zo veel beter zijn. Om nog maar niet te spreken van de auto's uit land van de pizza

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
  Op 12-10-2018 om 06:12, mikerosauer zei:

Als of japanse of Koreaanse of Franse auto's zo veel beter zijn. Om nog maar niet te spreken van de auto's uit land van de pizza

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat Japanse en Koreaanse auto’s beter zijn dan de Duitse auto’s.

 

https://www.google.nl/amp/s/autorai.nl/amp/betrouwbaarste-auto-volgens-consumentenbond-2017/

  • 0
Geplaatst

Dat er bedrijven bestaan, en kunnen bestaan, die zich DSG dokter noemen en aan de lopende band daar al vele jaren werk aan hebben zegt mij genoeg.............

Ik blijf er ver van weg.

Ook Ford met hun Power-Shift, zelfde techniek, zelfde ellende.

  • 0
Geplaatst

Ik vind dit zo langzaam aan een "non" discussie worden.

Ieder merk heeft wel plussen en minnen. Denk dat hier in NL vooral de problematiek door de fa PON wordt veroorzaakt, door hun starre opstelling.

Vergeleken met wat er in Duitsland nog allemaal onder coulance of garantie wordt hersteld, doet bovengenoemde firma amper iets.

 

@@JeanCC

Ik hoop dat jij hierna met veel plezier en rijgenot rond kunt toeren.

  • 0
Geplaatst

Speelt zeker mee, maar PON ontwerpt en bouwt die auto's niet.

VW zelf is toch echt de oorzaak, niet PON.

Mee eens dat PON een bijzondere slechte aftermarked politiek bedrijft.

  • 0
Geplaatst

Toen ik m'n cc zocht heb ik getwijfeld om er 1 te nemen met DSG,vind automaat geweldig. Maar naar mijn ervaring met de audi s4 b6 die ik 3 jaar gereden hebt met multitronic was ik er wel klaar mee. Heb in 1 jaar tijd twee keer het multitronic regel apparaat moeten laten vervangen. Was er toen wel klaar mee. 5 jaar met de rdi gereden 2.0bkp met handbak en enkel de turbo gehad, dit was puur slijtage hij was gewoon op. Ik blijf lekker bij vag maar wel met handbak????

  • 0
Geplaatst

De DSG die ik laatst heb gedaan heeft ook de mechatronic stuk, het is dus niet een probleem van alleen @@JeanCC maar van de slechte kwaliteit van de DSG7 bak.

Slijpsel, zoveel als die van Jan had, heeft deze bij mij gelukkig niet maar kost de klant, naast een distributiekettingrevisie (nog zon kwaliteitsproduct) en de koppelingsset nog een 1000 euro extra..

  • 0
Geplaatst

Snap nooit waarom ze over zijn gestapt op de dsg7. De dsg6 was zo ontzettend goed en kon zoveel meer nm aan.

Maarjah daar heb je niks aan als je zo alles naar de gort draait.

Succes ermee iig

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • 0
Geplaatst

Of ze hadden de DSG-7 (dq500) erin gehangen die blijft beter heel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

  • 0
Geplaatst

Meer versnellingen zorgen er voor dat de motor meer in een ideaal toerengebied kan blijven. Ideaal dan vanuit het standpunt milieu/uitstoot, zodat er een lagere CO2 uitstoot gehaald wordt.

Een lichtere bak (minder koppel) is goedkoper om te maken. Zo simpel zijn de afwegingen van VW geweest.

  • 0
Geplaatst
  Op 12-10-2018 om 09:25, Passat Rdi zei:

Maar naar mijn ervaring met de audi s4 b6 die ik 3 jaar gereden hebt met multitronic was ik er wel klaar mee. Heb in 1 jaar tijd twee keer het multitronic regel apparaat moeten laten vervangen. 

 

Een Multitronic in een S4 ?

  • 0
Geplaatst
  Op 12-10-2018 om 19:59, diesel986 zei:

Een Multitronic in een S4 ?

zal de autocorrectie wel gedaan hebben, zal wel een A4 moeten zijn

  • 0
Geplaatst
  Op 12-10-2018 om 18:47, bm-er zei:

Meer versnellingen zorgen er voor dat de motor meer in een ideaal toerengebied kan blijven. Ideaal dan vanuit het standpunt milieu/uitstoot, zodat er een lagere CO2 uitstoot gehaald wordt.

Een lichtere bak (minder koppel) is goedkoper om te maken. Zo simpel zijn de afwegingen van VW geweest.

 

Als je dat wil is een CVT een betere keuze.

  • 0
Geplaatst
  Op 19-9-2018 om 20:00, Vdub zei:

In principe heeft DOORGAANS een DSG6 geen last van versleten koppelingsplaten mits je geen launchcontrol en van dat soort onzin gebruikt.

Wat is launchcontrol?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
  Op 19-10-2018 om 00:59, Vdub zei:

ja of om stoer te doen voor je matties

't is dus eigenlijk gewoon spinnend optrekken met je DSG toch..?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden