Ga naar inhoud
  • 0

Dsg koppeling versleten.


JeanCC
 Share

Vraag

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag contact gehad met JD Engineering over het gebibber van mijn cc 1.8 dsg7 vooral tussen de 1e en 2e versnelling. Mijn vraag was of dit op te lossen is met een dsg-tuning. Zij zeiden mij dat dit niet mogelijk is omdat waarschijnlijk mijn koppeling z’n beste tijd heeft gehad met 130k km.

Is er iemand die mij kan adviseren bij wie ik terecht kan voor het vervangen van mijn koppeling? En welke kosten daar mee gemoeid zijn?

Alvast bedankt voor de tips.

Gr. Jan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Vooraf de opmerking dat de slijtage van de koppeling in een DSG-bak uitgelezen kan worden. Een VAG-specialist kan dat. Mocht de koppeling vervangen moeten worden, dan kan ik VAG Techniek in Nuenen aanbevelen. Heb daar nu mijn derde VAG auto in onderhoud. Superservice en uiterst deskundig. Dat is een eindje rijden voor je, maar wat mij betreft de moeite waard (ik rij 130 km enkele reis).

 

Wat dichterbij jou zit VAG Car Service (Bergschenhoek). Heb ik verder geen ervaring mee, maar als ik de recensies mag geloven is het (ook) een deskundige garage. Wellicht zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met dit bedrijf en kunnen ze reageren.

 

Tot slot is er ook nog de DSG dokter in Varsseveld. Nog wat verder weg en daar hoor ik de laatste tijd soms wat wisselende berichten over. Wat betreft DSG toch zeker een expert te noemen. Qua kosten heb ik bedragen van € 1100,- tot € 1600,- gehoord. Geen prettig vooruitzicht. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi

 

Je kunt de dsg7 ook met VCDS uitlezen

 

[start VCDS] - [02-Versnellingsbak] - [Meetwaardeblokken-08]
[Groep 095, blok 3] geeft de aanpassingswaarde van koppeling 1.
[Groep 115, blok 3] geeft de aanpassingswaarde van koppeling 2

 

Als ie nieuw is staat ie op 11, is ie zo goed als op, staat ie op 17.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vooraf de opmerking dat de slijtage van de koppeling in een DSG-bak uitgelezen kan worden. Een VAG-specialist kan dat. Mocht de koppeling vervangen moeten worden, dan kan ik VAG Techniek in Nuenen aanbevelen. Heb daar nu mijn derde VAG auto in onderhoud. Superservice en uiterst deskundig. Dat is een eindje rijden voor je, maar wat mij betreft de moeite waard (ik rij 130 km enkele reis).

 

Wat dichterbij jou zit VAG Car Service (Bergschenhoek). Heb ik verder geen ervaring mee, maar als ik de recensies mag geloven is het (ook) een deskundige garage. Wellicht zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met dit bedrijf en kunnen ze reageren.

 

Tot slot is er ook nog de DSG dokter in Varsseveld. Nog wat verder weg en daar hoor ik de laatste tijd soms wat wisselende berichten over. Wat betreft DSG toch zeker een expert te noemen. Qua kosten heb ik bedragen van € 1100,- tot € 1600,- gehoord. Geen prettig vooruitzicht. Sterkte!

 

 

Ik ga volgende week langs bij de VAG CAR SERVICE in Bergschenhoek, na mijn bezoek zal ik hier wel een update plaatsen als jullie het goed vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch een beetje gek. Als ik Google op JD engineering staat er bovenaan een officiële dealer.

Quattra daar heb ik dezelfde vraag aan gesteld en zij zeggen dat het wel op te lossen is met een dag tuning. Er wordt in het geheel niet gesproken over een versleten koppeling.

Ga morgen maar even langs vag techniek in B. Hoek om uit te lezen.

Wordt vervolgd.

Gr. Jan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ben ik bij VAG techniek Bergschenhoek geweest en het probleem uitgelegd. Er was vandaag geen tijd om uit te lezen en zou zelfs dat niet alles uit kunnen sluiten. Aangezien ik aangaf dat ik sowieso de tuning van de dsg wil laten doen en de motor chippen. Gaven zij het advies dat eerst te doen er is dan een reële kans dat het probleem van het bibberen over is. Dat komt waarschijnlijk omdat de standaard instellingen op zuinigheid zijn gebaseerd en daarom schakelt de dsg te snel over zeker van 1 naar 2. VAG techniek Bergschenhoek heeft een prima ervaring met DsgDokter en adviseerde mij daarheen te gaan. Ga maar eens contact opnemen de Dsg Huisarts wil graag weten of zij ook de combi doen met het chippen van de motor.

Gr. Jan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bibberen gaat echt niet over met de tuning, probleem zit echt in de 2e koppelingsplaat.

Het is wel verstandig om NA de reparatie in ieder geval de baksoftware te doen, motorsoftware moet je wat voorzichtiger mee zijn aangezien het max.koppel van een DSG7 zon 330nm is..

Een 1.8TFSI haalt heel makkelijk meer dan 330nm getuned

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bibberen gaat echt niet over met de tuning, probleem zit echt in de 2e koppelingsplaat.

Het is wel verstandig om NA de reparatie in ieder geval de baksoftware te doen, motorsoftware moet je wat voorzichtiger mee zijn aangezien het max.koppel van een DSG7 zon 330nm is..

Een 1.8TFSI haalt heel makkelijk meer dan 330nm getuned

Het bibberen gaat idd niet over met een chiptuning en dsg-aanpassing. Eerst de koppeling laten controleren en vervangen maar zou zeker ook de mechatronic laten nakijken omdat deze helaas ook nog wel eens problemen kan veroorzaken (heb er meerdere gehad die door problemen voor extra slijtage zorgde).

 

@@Fopperr zo goed :mrgreen: ?

aangepast door bandenman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het opvallend dat zowel bij Melvin (Nietsnut) als in dit geval beiden met ca 130.000 km serieuze problemen met de bak ontstaat. Kunnen weliswaar verschillende problemen zijn maar toch bijzonder bij zo´n lage km stand.

Dat is pure pech. Er zijn er zat die met een hogere stand geen problemen hebben...

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden