Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst
  Op 27-6-2018 om 16:51, Heatsink zei:

Dat is nog erg zuinig!  :angel:

Drink helemaal geen bier :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: denk 1 krat per jaar 

Geplaatst (aangepast)

Type: Passat Sedan 3C 150pk Benzine


Motor: 2.0 FSI (BLR)


Versnellingsbak: Handbak 6 vers (GXV)


% autosnelweg: 50%


Bandenmaat: 205/60/16


Verbruik: 1 op 11 gemiddeld


 


Noot:


Eigen berekening met een Excel bestand (KM stand op tankbon schrijven)


Altijd ongelood 98

aangepast door Heatsink
Geplaatst (aangepast)
  Op 20-6-2018 om 08:13, bjeli zei:

Lachen hoor. Maar dan bewaar je het bonnetje en daarop schrijf je je km stand?

Ja dat klopt, dat is eigenlijk de enige manier om het precies te meten.

Op de boardcomputer heb je altijd wel een afwijking; de ene keer wat meer, dan andere keer wat minder maar helemaal zuiver is het nooit.

Omdat dit de zuiverste methode is verbaas ik me altijd over mensen die zeggen 150 te rijden en dan nog een verbruik (op benzine) scoren van 1 op 15 of nog beter.

 

Ik zet overigens eerst de bonnetjes in een eigen excel en af en toe (ja héél af en toe) vul ik de Spritmonitor weer aan.

aangepast door BlackPassat
Geplaatst

Nee, dat lijkt me duidelijk. Ik dacht hoe kun je de info zo lang nog terughalen

 

Maar herkenbaar hoor. Ik voer het direct in Excel op mijn mobiel in. In dat geval vertrouw ik mijzelf niet, stel dat ik het bonnetje kwijt raak voordat ik het heb ingevoerd. Oh oh

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Geplaatst
  Op 27-6-2018 om 17:43, bjeli zei:

Nee, dat lijkt me duidelijk. Ik dacht hoe kun je de info zo lang nog terughalen

Maar herkenbaar hoor. Ik voer het direct in Excel op mijn mobiel in. In dat geval vertrouw ik mijzelf niet, stel dat ik het bonnetje kwijt raak voordat ik het heb ingevoerd. Oh oh

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Direct in Excel zetten is wel een stuk gezonder.

 

http://www.plasticpollutioncoalition.org/pft/2016/12/23/is-bpa-on-thermal-paper-a-health-hazard

 

Zat net een programma op NGC te kijken over plastic vervuiling in de oceanen........schokkend, kwam dit ook voorbij.

Geplaatst

Type: B8 Berline
Motor: 1.6TDI 120pk
Versnellingsbak: DSG7 (DQ200)
% autosnelweg: ~85% (meestal CC op 125km/h)
Bandenmaat: 215/55/17" (~2.5bar vooraan, ~2.7bar achteraan)
Verbruik: ~6.55 l/100km

 

Ik heb met mijn vorige wagens het steeds in Excel bijgehouden of ingegeven op Spritmonitor.
Bij mijn huidige wagen doe ik het met een app (Fuelio).
Tijdens het tanken geef ik meteen de km'stand, prijs per liter in en meteen na het tanken nog het aantal liters.
App rekent alles mooi uit, laat je grafieken of overzichten zien, wat je maar wil.

Geplaatst
  Op 27-6-2018 om 19:50, Roy_01 zei:

Gewoon even display correction fuel consumption aanpassen in module 17 adaptation met vcds. Krijg je de boordcomputer mooi nauwkeurig mee.

Wat doet dit precies?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Geplaatst (aangepast)

Type: B5.5 3BG Variant 2002 km: 206k (blok 96k)

Motor: 4.0L W8, 275pk (nog over 260 pk/370Nm-2750rpm)

Versnellingsbak: ZF automaat Tiptronic

100% alle wegen liefst met bochten (zelden op CC)

Bandenmaat: 225/45/18 (~3.0bar)

Verbruik snelweg: 10l/100km (1:10)

Verbruik bbk: 25l/100km (1:4)

Verbruik gem: 12,5l/100km (1:8)

Verbruik realistisch: 100l/100km (1:1)

Smile: oor tot oor.

 

Of mocht ik niet mee doen? ????

aangepast door Flying Dutchman
Geplaatst (aangepast)

Grappig om te zien dat het werkelijke verbruik van de passats tdi helemaal niet omlaag zijn gegaan de laatste 15 jaar...

aangepast door Fopperr
Geplaatst
  Op 28-6-2018 om 14:13, Fopperr zei:

Grappig om te zien dat het werkelijke verbruik van de passats tdi helemaal niet omlaag zijn gegaan de laatste 15 jaar...

 

Nou inderdaad Ik reed in de negentiger jaren al 1 op 21 in Duitsland met mijn witte taxi TDI 90 PK. Was een B4 sedan.

Geplaatst

Type: Passat B8 Highline

Motor: 2.0 TDI (150pk) CRL

% autosnelweg: 80% (vlotte rijstijl)

Bandenmaat: 215/55R17 (~2.6bar)

Verbruik: ~5,6 l/100km

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Type: CC (B7 gen) 
Motor: 2.0 TDI CFGB. EGR verwijderd, DPF vervangen door downpipe. Sjoemelsoftware intact, start-stop verwijderd, ofwel alles betreft BlueMotion is verwijderd behalve de sticker. Stage 2 tuning op maat (samen met de DSG)
Versnellingsbak: DSG6
% autosnelweg: ~98% (CC staat altijd op 136km/h, 130km/u op Flitsmeister)
Bandenmaat: 235/40/18 (~2.5bar op stikstof) GoodYear Eagle F1 asymmetric III
Brandstof: BP Ultimate diesel + 125ml Castro RS 2 taktolie + 100ml Diesel verbeteraar (vergelijkbaar met Forte injector reiniger) + 150ml aceton. Geeft in zijn geheel geen roet, zelfs niet met flinke acceleraties.

Verbruik: ~4.8 l/100km op snelweg met 136km/u, 3.6l met 100km/u op GPS

 

Lange afstanden, met veel Franse tolwegen, haal ik bijna 1500km op 1 tank (alleen maar op cruise, op alle wettelijke Vmax snelheden)

Geplaatst
  Op 28-6-2018 om 08:06, bjeli zei:

Wat doet dit precies?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dit stelt het verbruik bij in positieve of negatieve zin zodat het beter overeenkomt met de werkelijkheid.

Dus met de hand berekenen en steeds iets bijstellen met vcds.

Op geven moment wijkt het dan nog maar een paar % af van de werkelijkheid.

Geplaatst
  Op 28-6-2018 om 14:13, Fopperr zei:

Grappig om te zien dat het werkelijke verbruik van de passats tdi helemaal niet omlaag zijn gegaan de laatste 15 jaar...

Eigenlijk wel, maar de strengere milieu eisen, zoals een DPF, lagere NOx, lagere CO2 zorgen ervoor dat de motoren minder efficient mogen lopen. Dat de auto's hiernaast zwaarder worden, meer electra verbruikers en steeds vaker bredere banden krijgen helpt natuurlijk ook niet mee. Het is een grote misvatting dat een zuinige auto ook automatisch een 'schone' auto is. Met deze beredenering zou zo'n geweldige Lupo 3L een ontzettend schone auto moeten zijn, maar intussen mogen ze bijna geen enkele milleuzone meer binnen.

Geplaatst
  Op 28-6-2018 om 21:30, Mich76 zei:

Eigenlijk wel, maar de strengere milieu eisen, zoals een DPF, lagere NOx, lagere CO2 zorgen ervoor dat de motoren minder efficient mogen lopen. Dat de auto's hiernaast zwaarder worden, meer electra verbruikers en steeds vaker bredere banden krijgen helpt natuurlijk ook niet mee. Het is een grote misvatting dat een zuinige auto ook automatisch een 'schone' auto is. Met deze beredenering zou zo'n geweldige Lupo 3L een ontzettend schone auto moeten zijn, maar intussen mogen ze bijna geen enkele milleuzone meer binnen.

Ik heb het toch ook niet over schoner????
Geplaatst
  Op 2-7-2018 om 06:04, VWdriver91 zei:

Roet is goed hoor :mrgreen:

Mmm onderbouw dat eens?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Geplaatst

Het meeste roet aan mijn auto zit in de banden. :mrgreen:

Als ik die eraf haal, mag ik toch gewoon de groene zone in?

  • 4 weeks later...
Geplaatst

Passat 3BG. 1.9 TDI 105pk, getuned naar 140pk (JDEngineering) en afgedopt.

BJ 2003. Km 333.333 en beetje erbij.

1 op 16 met BP Ultimate, 1 op 16,5 met Shell VPoweerrrrrrrrrrrr. 95% snelweg. Vlotte rijstijl, maar geen blazer.

 

Khoorde van de week dat er mensen waren die 1:20 halen. Dat stelde me wat teleur in mijn auto.

Geplaatst (aangepast)

Type: Passat CC 2010

Motor2.0 TDI 140pk (gechipt door Cardrik Tuning - geen idee hoeveel vermogen, moet nog steeds een keer rollen)
Versnellingsbak: handgeschakeld, 6 bak
% autosnelweg: ~90% (meestal CC op 100 of 110km/h)
Bandenmaat235/35/19 (2.7 bar) - 8,5J velgen 
Verbruik: ~5.1 l/100km (eigen berekening)

 

1 op 19 op gewone diesel, 1 op 20 op Vpower/Ultimate (scheelt ongeveer 50km bereik). Overigens rijd ik dagelijks 130km waarvan ongeveer 100km snelweg en ik vind het wel een sport om zuinig te rijden, dus dat zal wel in mijn voordeel werken. :wink:

aangepast door OmeRoon
Geplaatst

Ik zie voor het eerste keer bij Makro hebben sport diesel  :blink2: 
Normaal makro heeft altijd 1 normaal diesel. er stond het 1 erbij. er staat op Diesel Energy.
Volgens mij is zoals V-power diesel of BP Ultimate of zo?

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden