Ga naar inhoud

Heatsink

Members+
  • Aantal items

    371
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Heatsink won de laatste dag op februari 1

Heatsink had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Over Heatsink

  • Verjaardag mei 23

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Limburg
  • Naam
    Chris

Overige

  • Vagcom
    Ja
  • Auto
    VW Passat 3C/B6 Sedan 2.0 FSI

Recente bezoekers van dit profiel

1294 profielweergaven

Heatsink's Achievements

150

Community reputatie

3

Community Answers

  1. Heel duidelijk. Bedankt! Ik ga hiermee aan de slag 👍
  2. Dat moet ik nog gaan uitsluiten. Kan het zo zijn dat het dakrail lekt, maar er niets zichtbaar is in de hemel? Ik zie nergens watervlekken of vocht. Alles aan de binnen/bovenzijde is kurkdroog.
  3. Dank voor deze opmerking. Dit vergat ik dus inderdaad erbij te vermelden. Onder de parafaanplaat is het helemaal droog. Mocht er onverhoopt water via de kachelmotor naar binnen komen, zou het dan kunnen dat enkel de linker voetruimtes nat zijn?
  4. Heatsink

    Waterlekkage

    Hoi allemaal! Ik zou graag willen weten of er bekende plekken zijn waar het kan lekken bij een 3C variant. Zowel de voetruimte van de bestuurder als ook de voetruimte achter de bestuurder is door en door nat. Achter de bestuurder staat het meeste water. Alle rubbers van zowel de deuren en het carrosserie zijn in orde. De waterafvoergaatjes van de voor en achterdeur zijn niet verstopt. De auto heeft een dakrail hoewel de hemel nergens nat lijkt te zijn. Kortom, als iemand me zou zeggen dat er een fles water is leeggegooid in de voetruimtes, zou ik het nog bijna geloven. Ivm een ander probleem (gerammel aan de achterzijde) werd de auto op oprijbokken geplaatst waarna er aan de voorzijde (onder de voetruimte van de bestuurder) water begint te druppelen. Dit lijkt ogenschijnlijk tussen twee metalen bodemplaten uit te komen. De kunststof bodemplaat aan de linkerzijde (3C0825201D) ontbreekt overigens. Zou het ontbreken van deze plaat tijdens het rijden in de regen een plas water kunnen veroorzaken in de auto? (ik vermoed zelf van niet) 20221123_151759.mp4
  5. Oke duidelijk! Ik heb de stoute schoen aangetrokken en een ECU besteld. Ik heb zelf een eeprom programmer normaliter om b.v. een computerbios te herstellen en deze kan de eeprom in de ECU (een 93C76) ook uitlezen en programmeren. Ik weet dat adressen 06 t/m 0B aangepast moeten worden naar 31 en daarmee de immo is uitgeschakeld dus dat gaan we gewoon proberen. Ik houd jullie op de hoogte!
  6. Heatsink

    Stuur hendel fout?

    Ik denk dat je het daar inderdaad eens moet gaan zoeken. Ik heb een tijd geleden het e.e.a. aangepast en een foutje gemaakt in de codering met een meeknipperend mistachterlicht als gevolg. Geen foutmeldingen overigens.
  7. Ik ben ondertussen al iets wijzer geworden. Als ik een andere ECU wil plaatsen ZONDER het wegschrijven van de immo, dan moet ik de ECU met bijhorende sleutel én tellerwerk vervangen. Indien de auto ook centrale vergrendeling op afstandbediening heeft, moet ook de BCM omgezet worden óf de sleutel moet opnieuw ingeleerd worden. Als ik een andere ECU plaats en de immo wegschrijf, dan ben ik klaar. Dat volstaat om de auto weer rijdend te krijgen. Er worden dan ook hier en daar zogenaamde "Plug & Play" ECU's verkocht die je enkel met de bestaande ECU hoeft uit te wisselen.
  8. Heel erg bedankt voor het meedenken en rondvragen. Zelf ben ik ook al de nodige info aan het verzamelen. De motorcode is: AZQ Het nummer van de ECU is: 03E 906 033 L De code is: 5WP40194 05 Puur uit nieuwsgierigheid, waar staat deze 5WP code voor? Wellicht kunnen jullie deze vraag ook beantwoorden: Ik ga vandaag een rondje maken op een aantal slopen. Als ik een 03E 906 033 L vind en de immo uitschakel, kan ik die ECU dan probleemloos plaatsen of moet er dan nog steeds iets aangepast worden (tellerwerk o.i.d.)
  9. Een hele goede tip! Ik ben tussentijds ook al aan het zoeken naar een andere ECU + sleutel. Dat zou de mooiste oplossing zijn voor het moment zodat ie in elk geval weer de weg op kan. Als het goed is, is daar geen code voor nodig maar verbeter me gerust als ik het verkeerd heb!
  10. Dat klopt inderdaad. In 2002 werd de overstap gemaakt van de 6N2 naar de 9N1. Het gaat hier daadwerkelijk om een 9N1 (VIN bevat WVWZZZ9NZ3) met de ronde koplampjes.
  11. Ik denk inderdaad dat ik de ECU + sleutel moet uit zien te halen mocht de chip daadwerkelijk defect blijken. Bij de B6 zit de immo in de comfortmodule als ik goed heb opgelet.
  12. Hoi allemaal! Ik ben zo brutaal om deze in het topic algemeen te zetten daar het om een Polo 9N1 gaat. Hopelijk kan ik alsnog op wat hulp rekenen. Zo niet, verwijder gerust! Ik heb, toch wel dringend, hulp nodig bij het volgende. Hier staat een Polo 9N1 1.2 - 12v van 2002. Het probleem: De sleutel wordt steeds minder vaak herkend. Het "auto met sleutelsymbooltje" knippert vaker dan de richtingaanwijzer en met wat mazzel wordt de sleutel weer geaccepteerd. Doffe ellende dus. De oplossing: De Immo wegschrijven in de ECU van de motor! Genoeg over te vinden online en lastig is het niet. Wat heb ik gedaan: Motor ECU geopend (03E906033L), Eeprom 93C76 los gesoldeerd, hop de EZP2023+ op en (uiteraard!) eerst een dump gemaakt. Ging prima, niks aan de hand. Adres 06 t/m 0B in de eerste regel veranderd naar 31 31 31 31 31 31 en schrijven maar. Niks... na het opnieuw lezen van de chip staat de oude data er weer in. PC herstart, EZP opnieuw aangesloten, nog eens... niks... hij wil het niet wegschrijven naar de Eeprom en zodra ik de Eeprom weer uitlees, blijven de eerste genoemde adressen ongewijzigd. Beetje rondgekeken op het internet, lees een aantal keren de tip om Erase, Write en Verify te doen. Dus eerst de Eeprom wissen. Nou goed, wat moet, dat moet. Erase ging prima, write ook (zegt ie), en Verify dacht er toch anders over. Melding: "Flash check error address: 0h" Paniek! De chip is leeg, terug gesoldeerd in de motor ECU en uiteraard start deze niet meer. Dump terug geprobeerd te schrijven, helaas hetzelfde. Chip blijft leeg. Dus de chip heeft zich wel laten wissen, maar opnieuw de data terug erop, dat wil ie niet. Nu weet ik niet of ik te maken heb met een (reeds eerder?) defecte Eeprom chip en wat nu wijsheid is. Kan ik een andere ECU op de kop tikken en deze erin wippen? Heb ik dan de bijhorende sleutel nodig of kan ik de huidige sleutel programmeren/inleren? Andere ideeën wellicht? Alle hulp is welkom! Ik ben voor nu even uitgedacht...
  13. Gezien het weer regenachtig weer is, gok ik dat de comfortmodule nat aan het worden is? Deze vind je onder de bekleding voor de bestuurdersstoel. Daar zou ik eens beginnen.
  14. Jammer! Maar nu eerst gaan genieten van de vakantie! Dat rammeltje krijg je op een later moment wel te pakken 💪
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden