Ga naar inhoud

Heatsink

Members+
  • Aantal items

    231
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

87 Excellent

2 Volgers

Over Heatsink

  • Verjaardag mei 23

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Limburg
  • Naam
    Naam

Overige

  • Vagcom
    Ja

Recente bezoekers van dit profiel

516 profielweergaven
  1. Wellicht maakt dat het aansluiten van een catch-can wat makkelijker maar bij nader inzien zit ook dan het vacuüm reservoir in de weg. Zelfs als het al iets zou afnemen ben ik al blij. Deze zooi is maar niks. Ik ga eens op het gemak verder kijken wat de mogelijkheden zijn.
  2. Ik begrijp het. Ik wil inderdaad ervoor zorgen dat het inlaatspruitstuk minder vochtig wordt/droog blijft. De EGR zal uiteraard de boel blijven vervuilen maar mijn inziens zal de koolstof zich minder snel hechten wanneer er geen vocht meer is. Past de kleppendeksel van de 2.0 TFSI op de 2.0 FSI BLR?
  3. Oei.. daar ging het me juist om 😅 ik dacht dat dmv een catch-can het inlaatspruitstuk niet meer of minder vettig zou worden. Deze is nu telkens nat van binnen en daardoor blijft de rotzooi die de EGR erin gooit plakken. Ik wist wel dat deze telkens geleegd moet worden. Dat vind ik ook niet zo'n ramp. Is er een andere oplossing om te voorkomen dat het inlaatspruitstuk telkens nat wordt?
  4. Dank voor je reactie en super dat je een kijkje wilt nemen. Zelf zat ik te denken om de knietjes (zie afbeelding) die origineel gebruikt worden ergens los vandaan te halen. Uiteraard zou ik ook een nieuwe ontluchtingspijp kunnen kopen en deze demonteren. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik weg moet komen vanaf het inlaatspruitstuk en de klepdeksel. De originele verbinding tussen deze twee is erg kort en vanwege het vacuüm reservoir blijft er weinig ruimte over. Het liefst zou ik ook naar de linkerkant van de motor willen gaan aangezien daar volop ruimte is voor een catch-can. Ideeën zijn zeer welkom! Zodra een catch-can verwezenlijkt is, wil ik de boel schoon gaan maken. Met 2 ton op de teller is de boel goed smerig aan het worden.
  5. Hoi allemaal! Kort maar krachtige vraag: Bestaat er een kant en klare catchcan voor de 2.0 FSI BLR motor? Ik vind massa's catchcans voor de TFSI maar niets voor de FSI. Zo nee, heeft iemand zelf eentje voor dit type blok gemaakt en wil deze ideeën met mij delen?
  6. Het is alweer een tijdje gelden dat ik dit onderwerp heb geüpdatet maar ik durf heel zachtjes te zeggen dat het probleem is opgelost. Hoe simpel het natuurlijk ook weer kan zijn. Ik heb, nadat de auto uiteindelijk vrijwel elke rit enkele keren begon in te houden, alle onderdelen van de ontsteking in kaart gebracht en ben deze na gaan lopen. Ik ben begonnen met de krukassensor. Deze heb ik even uitgenomen om te bekijken (niets bijzonders te zien) en schoongeveegd met een doekje. Deze was niet eens vies en er zat ook geen metaalslijpsel aan (deze tip las ik op een ander forum ivm krukassensor met permanente magneet). Deze weer terug geplaatst en ik ben weer wat KM's gaan rijden en verrek... het probleem is weg... Spannender werd het niet. Hij rijd weer prima en ik ben weer blij 😁 Bedankt allemaal voor het meedenken!
  7. Ik heb ooit bij Carpartsdirect modderkuipen gekocht voor mijn vorige auto (Audi A4) en ook heel snel weer terug gestuurd. Een heel ander plastic (heel stug) en lieten zich niet fijn plaatsen. De imitatie spatte er dan ook behoorlijk vanaf. Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar tweedehands originele kuipen.
  8. Ik ben me momenteel aan het verdiepen in VLT folie (Visible Light Transmission). Net als sommige brillen worden je ruiten donkerder (tot aan een vooraf gekozen percentage) naarmate er meer (UV) licht op schijnt. 's Avonds laten ze dan weer al het licht door. Ik heb er nog geen ervaring mee. Wellicht is dat wel een idee. Ook kwam ik PDLC folie tegen maar dat lijkt me geen doen. Dit een een folie die, al dan niet trapsgewijs, donkerder kan worden dmv een elektrische spanning. Deze folie is echter een stuk dikker/duurder vergeleken met VLT en veel lastiger op maat te snijden. VLT: http://ae-cn.alicdn.com/qoNLX8KCxD6oZ9gzB5A/nRKJdW9SCBZGDTU5KGZ__ld.mp4 PDLC: https://www.youtube.com/watch?v=3OTjTBt6lBY
  9. @WMG79 Klopt wat Diver zegt. Deze info komt uit ELSAwin. Dat is een digitaal werkplaatshandboek voor de VAG groep.
  10. Op deze manier zou het moeten lukken. Succes!
  11. Dank voor het meedenken. Ik woon in het zuiden van Limburg en Sevenum ligt niet bepaald voor mij om de hoek. Daarnaast ben ik bang dat, vanwege het sporadisch verschijnen van het probleem, dit al gauw in de papieren gaat lopen en enkel maar wat vervangen gaat worden. Ik heb al enkele ritten gemaakt met VCDS en ben verschillende waardes gaan monitoren. Iets wat heel erg opvalt is dat zodra de motor inhoudt, Lambda Control Bank 1 en Lambda Control Bank 2 lange tijd (soms wel 20 sec. lang terwijl de auto alweer normaal rijd) op waarde 0,0 blijft staan. Dit gebeurd keer op keer. Motor houdt in, waarde naar nul. Dit gebeurd overigens ook al je het gas los laat, de de auto uit laat rollen én het verbruik op het display op 0 staat (dit lijkt me ook logisch). Verder begrijp ik niet helemaal hoe ik een log moet maken tijdens het rijden. Ik volg de stappen op deze website: https://www.goapr.com/support/datalogging.php Maar als ik na een rit het logbestand bekijk, staan lang niet alle aangevinkte waardes vermeld. Ik vink bijvoorbeeld aan: Engine Speed Misfire Cyl 1 Misfire Cyl 2 Misfire Cyl 3 Misfire Cyl 4 Accelerator Pedal Position Throttle Plate Angle Maar als ik vervolgens de log terug kijk staan enkel de waardes Engine Speed en Accelerator Pedal Position vermeld. Ik doe vast iets verkeerd 🤔 Ik zou graag mijn vraag nog eens onder de aandacht willen brengen en wel: Welke waardes zijn, gezien de omschrijving van het probleem, handig om te monitoren tijdens het rijden?
  12. ik zie dat jij uit limburg komt ga is langs marcel phlipsen in sevenum

  13. Dank voor het meekijken. Volgens mij kan ik geen markeringspunt maken. Ik ben dat niet tegen gekomen in deze app. Wel kan ik kiezen (indien de sensoren aanwezig zijn) wat er gelogd moet worden. Welke data is interessant om te loggen? Ik ga ook proberen om met VCDS rijdend een log te maken. Ook nu dezelfde vraag, welke data is handig om te loggen?
  14. zie dat je in limburg woont

    ben je al eens bij Marcel Philipsen in Sevenum geweest.

     

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden