Ga naar inhoud

Heatsink

Members+
  • Aantal items

    212
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

85 Excellent

2 Volgers

Over Heatsink

  • Verjaardag mei 23

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Limburg
  • Naam
    Naam

Overige

  • Vagcom
    Ja

Recente bezoekers van dit profiel

450 profielweergaven
  1. Ik heb ooit bij Carpartsdirect modderkuipen gekocht voor mijn vorige auto (Audi A4) en ook heel snel weer terug gestuurd. Een heel ander plastic (heel stug) en lieten zich niet fijn plaatsen. De imitatie spatte er dan ook behoorlijk vanaf. Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar tweedehands originele kuipen.
  2. Ik ben me momenteel aan het verdiepen in VLT folie (Visible Light Transmission). Net als sommige brillen worden je ruiten donkerder (tot aan een vooraf gekozen percentage) naarmate er meer (UV) licht op schijnt. 's Avonds laten ze dan weer al het licht door. Ik heb er nog geen ervaring mee. Wellicht is dat wel een idee. Ook kwam ik PDLC folie tegen maar dat lijkt me geen doen. Dit een een folie die, al dan niet trapsgewijs, donkerder kan worden dmv een elektrische spanning. Deze folie is echter een stuk dikker/duurder vergeleken met VLT en veel lastiger op maat te snijden. VLT: http://ae-cn.alicdn.com/qoNLX8KCxD6oZ9gzB5A/nRKJdW9SCBZGDTU5KGZ__ld.mp4 PDLC: https://www.youtube.com/watch?v=3OTjTBt6lBY
  3. @WMG79 Klopt wat Diver zegt. Deze info komt uit ELSAwin. Dat is een digitaal werkplaatshandboek voor de VAG groep.
  4. Op deze manier zou het moeten lukken. Succes!
  5. Dank voor het meedenken. Ik woon in het zuiden van Limburg en Sevenum ligt niet bepaald voor mij om de hoek. Daarnaast ben ik bang dat, vanwege het sporadisch verschijnen van het probleem, dit al gauw in de papieren gaat lopen en enkel maar wat vervangen gaat worden. Ik heb al enkele ritten gemaakt met VCDS en ben verschillende waardes gaan monitoren. Iets wat heel erg opvalt is dat zodra de motor inhoudt, Lambda Control Bank 1 en Lambda Control Bank 2 lange tijd (soms wel 20 sec. lang terwijl de auto alweer normaal rijd) op waarde 0,0 blijft staan. Dit gebeurd keer op keer. Motor houdt in, waarde naar nul. Dit gebeurd overigens ook al je het gas los laat, de de auto uit laat rollen én het verbruik op het display op 0 staat (dit lijkt me ook logisch). Verder begrijp ik niet helemaal hoe ik een log moet maken tijdens het rijden. Ik volg de stappen op deze website: https://www.goapr.com/support/datalogging.php Maar als ik na een rit het logbestand bekijk, staan lang niet alle aangevinkte waardes vermeld. Ik vink bijvoorbeeld aan: Engine Speed Misfire Cyl 1 Misfire Cyl 2 Misfire Cyl 3 Misfire Cyl 4 Accelerator Pedal Position Throttle Plate Angle Maar als ik vervolgens de log terug kijk staan enkel de waardes Engine Speed en Accelerator Pedal Position vermeld. Ik doe vast iets verkeerd 🤔 Ik zou graag mijn vraag nog eens onder de aandacht willen brengen en wel: Welke waardes zijn, gezien de omschrijving van het probleem, handig om te monitoren tijdens het rijden?
  6. ik zie dat jij uit limburg komt ga is langs marcel phlipsen in sevenum

  7. Dank voor het meekijken. Volgens mij kan ik geen markeringspunt maken. Ik ben dat niet tegen gekomen in deze app. Wel kan ik kiezen (indien de sensoren aanwezig zijn) wat er gelogd moet worden. Welke data is interessant om te loggen? Ik ga ook proberen om met VCDS rijdend een log te maken. Ook nu dezelfde vraag, welke data is handig om te loggen?
  8. zie dat je in limburg woont

    ben je al eens bij Marcel Philipsen in Sevenum geweest.

     

  9. @rvbeek72 Ik kan zo op het eerste oog niets vreemd zien. Alle kabels zitten netjes in hun beugels en lijken ook nergens beschadigd te zijn. Update: Vandaag tot twee maal toe tijdens twee verschillende ritten opnieuw het probleem dat de motor kortstondig in hield. Ik rij momenteel rond met Torque Pro welke een log bij houd van verschillende sensoren tijdens mijn ritten. Nu ben ik totaal geen held in dit soort waardes en ik zou dan ook graag jullie hulp willen vragen om mee te kijken naar beide log bestanden. Bij logbestand 1 (trackLog-2020-feb.-26_14-22-49) trad het probleem op rond 14:25 uur. Bij logbestand 2 (trackLog-2020-feb.-26_14-56-00) trad het probleem op rond 14:57 uur. Vanwege de grote van beide bestanden heb ik ze in een gedeelde google map geplaatst. LINK In beide gevallen heb ik vlug op het klokje van de auto gekeken en de tijdstippen onthouden. Ik kan er secondes naast zitten. Daarnaast loopt de klok van mijn telefoon niet exact gelijk met die van de auto. Omdat de CSV bestanden erg onoverzichtelijk zijn in Excel, heb ik het programma Torque Log Viewer and Analyzer gedownload via onderstaande link: https://sourceforge.net/projects/torquelogviewandanalyze/ Het ziet er met dit programma een stuk overzichtelijker uit maar ik weet niet wat nu juiste waardes zijn en wat niet. Ik hoop enorm dat iemand me verder op weg kan helpen of nog beter, de vinger op de zere plek weet te leggen. Edit: In Google Spreadsheet zien de bestanden er ook overzichtelijker uit
  10. Hele kleine update: Ik merkte op dat de naald van de toerenteller heel even naar beneden wil vallen tijdens het inhouden. Echter te kort om daadwerkelijk op zijn ruststand terecht te komen. Morgen ga ik eens kijken naar de wielsensoren.
  11. Hoewel ik vermoed dat er dan een melding zou verschijnen zal ik daar dit weekend eens naar kijken. Dank voor het mee denken!
  12. Als de draagarmen vervangen zouden worden, dan moet die bout toch ook los? Vreemde redenatie. Klinkt als: het raam gaat niet meer open, vervang maar de hele deur. Zoals EdB6CC al aangeeft kan de bout ook met een inductieheater warm gestookt worden. Ik had afgelopen zomer hetzelfde euvel en heb een paar dagen kruipolie erop gespoten en daarna zelf los en vast weten te draaien. De rest heb ik bij het uitlijnstation laten doen. Als je rubbers verder in orde zijn, kan ook enkel de bout vervangen worden. De bout zit zeker op een vervelende plek maar met het juiste gereedschap is deze makkelijk te vervangen. Als het om de bout van de wielvlucht gaat, gebruikt men daar een ringsleutel voor die op een ratel past. 👇 De bout voor de sporing is makkelijker los te halen.
  13. @PatrickDS Dank voor het meedenken! Tot nu toe werkt deze probleemloos. Ook zijn er geen foutmeldingen opgeslagen in de remmodule. Autohold zelf werkt ook prima en bij het uitzetten van de motor of het losmaken van de gordel wordt de handrem ook naar behoren ingeschakeld.
  14. Ik laat de brandstofpomp ook even voor wat het is. Ik vermoed dat daar het probleem ook niet zit. Het lijkt me niet als deze kortstondig geen spanning krijgt, dit invloed heeft op de cruise control en autohold. Enfin, ik ben nog steeds geen stap verder en het probleem is er nog steeds. Ik dacht het probleem van een andere kant te gaan bekijken. Welke signalen schakelen de cruise control én autohold uit? Ik zelf kom op het volgende: - Gordel (ik krijg echter geen gong te horen en geen lichtje te zien van de gordel) - Rempedaal - Koppelingspedaal - De CC hendel en de autoholdknop zelf (ik zou niet kunnen verklaren waarom beide functies door 1 van de 2 worden uitgeschakeld) Wie weet nog wat op te noemen of heeft misschien een totaal ander idee waar het probleem zich kan bevinden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden