Ga naar inhoud

Verwijder de afwateringspluggen onder accu/servo-Advies VW !


LvR

Aanbevolen berichten

  • Reacties 149
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

... en eigenlijk tot m'n grote verrassing zaten alle rubbers er nog in maar was ook alles kurkdroog! Ook bijna geen bladeren of andere troep.

 

Vaag dat de een er zoveel last van heeft, en de ander dus blijkbaar totaal niet.

 

Ik laat lekker alles zo zitten zoals het zit want blijkbaar werkt het nog :P

Let wel op dat als de accubak droog is dit nog niet wil zeggen dat dit probleem niet bij jouw auto speelt. Als de stoppen slechts deels verstopt zitten blijft er tijdens een bui wel water in staan wat in je interieur terecht kan komen, maar zo gauw het ophoudt met regenen loopt je bak weer langzaam leeg en een kwartier later zie je niets meer. Toch heb je dan al wel een laag water onder je tapijtje liggen :-(

 

Als newbee alles eens aandachtig doorgelezen.

Het euvel was mij wel bekend.

Ik maak de bak (3B2) regelmatig schoon met perslucht (of de stofzuiger), laat er van links en rechts water met de tuinslang in lopen en prik tegelijkertijd met een dunne rager (kan je in gewenste kromming buigen) de afvoerdoppen door.

Zo spoel je in één keer alle rotzooi weg en hou je de afvoerdoppen schoon, dus open.

Heb er verder nooit geen problemen mee gehad.

Dat is inderdaad het beste. Je kunt dan direct zien of de bak ook weer snel genoeg leegloopt.

:idea: Heb er wel eens aan gedacht om racegaas onder de luchtsleuven in de motorkap te kitten.

Ben je ook van veel rotzooi af.

Zal inderdaad iets schelen maar veel bladafval komt ook via de scharnieren naar binnen, en dat is heel lastig af te schermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Vanmiddag heb ik ook de plug onder de rembekrachtiger volledig weggehaald... Vindt wel dat de remleiding "dicht" langs het chassis loopt, hij raakt em net niet.. Het luchtfilter interieurhuis heb verwijderd en weer met polymax terug gezet zonder pakking :D Deze was zeiknat :evil:

Meteen maar ff de bak in de zwarte mat lak gespoten...

Nu maar hopen dat het droog blijft... in de cabine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eindelijk mijn auto ook eens aangepakt op dit punt. De accu kreeg ik er niet uit zonder de parafaan te verwijderen, en de parafaan zat zo muurvast dat ik vermoed dat die bij de laatste ruitvervanging vastgekit is :( De plug onder de accubak heb ik dus maar laten zitten. De plug onder de rembekrachtiger heb ik door dat gat zo ver mogelijk naar beneden gedrukt. Misschien dat ik het nog eens netjes doe als ik ruim tijd heb om alles er op mijn gemak af te halen.

 

Er lag trouwens geen viezigheid of water in die ruimte, alleen in het tuitje van de plug zat een beetje smurrie.

 

En toen ik de smaak eenmaal te pakken had heb ik gelijk de dakgoten van het huis maar eens geleegd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Als je bij de eerste bocht van de rit die je maakt heelveel water onder je motorkap vandaan komt en over je zijscherm stroomt dan zit er dus water onder/in je parrafan. Ik vond het net voor de vakantie raar dat mn piepje wat klinkt bij het openen/sluiten van de wagen een beetje lullig begon te klinken.

In de veronderstelling dat het toetertje gewoon aan het overlijden was ging ik kijken waar deze zat, beschermplaat van de parrafan verwijderd en toen zag ik het water tot net onder de rand van de bak waar de ecu in zit staan :shock::shock:

op de tast een plug onder de remservo gevonden waar geen kabel doorheen liep en deze compleet verwijderd. Volgens mij kwam er wel 20 liter water uit :shock: .Maar goed probleem opgelost en nu het toetertje weer opgedroogd is klinkt hij weer normaal zodat als mn alarm gaat ik hem tenminste ook hoor :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ja hoor hier weer zo'n eppo die pas het forum gaat lezen als het te laat is. Ik heb dus ook een zeiknat interieur, bestuurders zijde. Alles netjes uitgevoerd zoals op het forum vermeldt;

Vermoedelijke lekkage via interieurfilterbak, bak van het interieurfilter losgehaald afdichting vervangen en vastgekit. Probleem niet opgelost.

Vastgesteld dat de accubak vol water staat, pluggen verwijderd / afgesneden, maar probleem blijft.

Na 4 dagen met een verwarming en elektronische ontvochter, 4 liter water eruit maar telkens na een bui is het aquarium weer netjes bijgevuld.

Aan de deuren kan ik niets vaststellen of daar iets lekt, alles lijkt in orde te zijn.

Nu heb ik vastgesteld dat er water staat onder de voorruit aan de bestuurders zijde, helemaal in de hoek. Het zal een centimeter of 4 zijn geweest. Ik heb het zo goed als ik kan schoon gemaakt maar dat helpt niet, je kan er ook zo heerlijk bij! Waar moet dat water normaal naar toe lopen, de accubak? Iemand een tip wat ik kan doen? Hoe kan ik bijvoorbeeld die zwarte bak die daar zit (motormanagement?) uitbouwen, is daar een handleiding voor? Ik moet ook de doorvoer van de motorkapontgrendelingskabeltje (galgje iemand?) nog controleren maar ook daar kan ik niet bij. Morgen weer verder met knutselen.

 

Pas geleden ook al lekkage in de kofferbak gehad, dat heb ik gelukkig op kunnen lossen. Een van de nippels van de gasveren was losgekomen, daardoor liep het water via de EHBO doos de kofferbak in. Vastlassen en opnieuw in de lak en het probleem is verholpen. Nu dit weer.

 

Vroeger kon je een auto onderhouden met een sleutel 10/13 en een schroevendraaier, tegenwoordig niet meer.....

 

Betreft trouwens een VW Passat variant H6 3BG 1.9TDI 130PK Highline uit 2003

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Jammer het is niet gelukt, afwateringspluggen schoongemaakt. Interieurfilter opnieuw eringezet met een nieuwe afdichting en als de behuizing van het motormamagement. Dat laatste was wel een klusje, die behuizing krijg je erg moeilijk los, bovendien moet je 8 stekkers lostrekken voor je eindelijk bij de pakking kan.

 

Nog steeds water in de auto, nu maar de deuren uitelkaar nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ben zelf wel benieuwd hoe die motormanagementbak eruit gehaald kan worden.

Voor de zekerheid, dat is de bak aan de bestuurderszijde vlak bij het motorkap scharnier toch?

 

Helemaal in het hoekje staat bij mij nog wel eens water...

 

Kga alles in 1x doen, afwatering pluggen EN interieurfilter pakkingen.

Daarna alles in de blanke tectyl, PRIMA!

 

Maybe zaterdag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, daar zit het motormanagement in. Voor je deze openmaakt of verwijderd is het verstandig eerst al het water rondom weg te halen. Als je de de bak lostrekt loopt al het water zo je electronica in!

Rondom zitten 6 boutjes (M8) als je die los hebt maak je de bak open. Aan de rechterkant van de bak zit een bevestigingsmoer M10 en in de bak aan de achterkant links zit er nog een. Als je deze los hebt kan je de bak eruit halen, als je hem helemaal wilt verwijderen zal je nog even een rits stekkers los moeten halen. Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...
Goed bezig. Gewoon in de gaten houden. Bij mij hadden ze de plug onder de remcylinder er half uit getrokken maar zat na verloop van tijd toch weer dicht. Pas de accu gedemonteerd en toen bleek dat ik die plug eerst helemaal niet kon vinden zoveel zooi zat er overheen....

Nu anderhalfjaar verder (moet ik toegeven dat ik die hele pluggen alweer vergeten was :lol: ) staat er toch water onder dus moet alles nog eens controleren en reinigen.

 

Wil direct deze mod uitvoeren aangezien ik altijd onder een naaldboom geparkeerd sta : http://vwpassat.nl/viewtopic.php?f=155&t=24588

 

Alleen vraag ik me af welke onderdelen ik daar nou exact nodig heb.

3B1 819 415 E B41 spoiler

3B1 819 447 B B41 afdekplaat voor vierkant expansievat

3B1 819 447 B41 afdekplaat voor rond expansievat

3B1 819 422 A 01C los deksel over de accu

 

Neem aan dat ik maar 1 afdekplaat nodig heb... en, los deksel over de accu.. wat moet ik me daarbij voorstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mj heb jij rond remvloeistofreservoir

 

In de plaat zit nog apart klepje voor accu, deze moet je erbij bestellen

 

Succes met de montage van veerpootbrug, leuk je even gesproken te hebben vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal, heb een prijsopgaaf gevraagd voor alle delen :)

 

Zeker leuk, paste even mooi in de dag.

Het poeltje water is weg trouwens, de stoppen waren er toch al wel uit bij mij. Alleen onder de ECU bak had de troep een dammetje gevormd waardoor het daar bleef staan.. kwartiertje met de tuinslang staan doorspoelen icm drukken met wat ijzerdraadjes en alles was weer schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Of het daarvoor geld of niet, eruit die plug. Maar hoezo parafaan verwijderen?

Als je de accu erui hebt en de houder is het zo gepiept. Niet vergeten het rubber onder je rem bekrachtiger weg te halen.

Laat ook checken of er geen water in zit. Je krijgt een raar gezicht als je 's morgens wegrijdt en het heeft gevroren dat je rempedaal keihard is.

Geloof me dat wil je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden