Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Fopperr

Ervaring na software update sjoemelsoftware

Aanbevolen berichten

Ik heb de auto (2.0TDI uit 2011) nu een half jaar, en heb nog niet 1x iets gemerkt van regenereren. Qua gebruik is het meestal langere stukken van minimaal 100km. Soms zit ik weleens weken op de vestiging bij huis en dan is het 30km heen en 30km terug. Ritten van 250-350km komen ook voor, maar minder geregeld. Langste rit was 900km voor vakantie en zowel heen als terug niet gemerkt dat de koelfan bleef draaien. In het begin wel probleem met DSG thermostaat gehad, maar dat werd al snel opgelost. Passat is een ex-lease uit Luxemburg, misschien dat de update al is gebeurd. Maar dan nog merk ik niks van regenereren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een goede oplossing; chippen bij JD @@Vdub. Regeneren is bij mij nu minimaal en de auto rijdt echt heerlijk nu.

Hij is gechiped, loopt als de brandweer maar dit viel gewoon op. Zal de interval eens in de gaten houden ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met dat vaker regenereren, gaat dan ook niet je motorolie niveau omhoog. (Schrale smeren op de duur en de nokkenas die dit als eerste gaat voelen.)

Dit was/is namelijk wel het geval als de DPF aan het einde van zijn latijn is en de auto dan ook vaker gaat regenereren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee nu haal je verschillende dingen door elkaar.

Als het roetfilter te vol zit kan de uitlaatdruk niet goed weg en drukt hij het ook via de zuigerveren naar het carter waardoor het via de ontluchting weer naar de inlaat verdwijnt. vaak gaat de flexibel kapot.

Als je de olie teveel vult kan er via de ontluchting olie naar de inlaat verdwijnen die wordt mee verbrand maar daardoor het roetfilter lekker snel vol zit. Daarvoor de waarschuwingssticker.

Als er diesel in de olie terecht komt (door ingeslagen verstuivers, lekkage tandempomp) wordt de olie schraal. Het is dan de krukas die daar het eerste last van krijgt, ook de turbo en de nokkenas. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de update laten doen vlak na het aanschaffen.

Mijne is de 110 PK blue motion.

De nare ervaring van sommige anderen (geen vermogen, traag optrekken, vaker regeneren) heb ik totaal niet.

Voor mij gevoel is er juist vermogen bij gekomen. Hij regenereerd +/- elke tank beurt (+/- 1500km-1700km)

Daarvoor weet ik niet meer hoe vaak hij dat deed.

aangepast door maxx007at

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijkbaar willen ze bij VW wel heel graag dat ik de auto laat updaten.

Kreeg er zelfs vandaag een aangetekende brief over, bovenop de 4 brieven die ik daarvoor al ontvangen had (1x van VW, 1x van PON, 2x van een dealer).

Ik zal ze eens vragen of het uitkomt dat de auto ergens zo rond 1 december 2037 gebracht kan worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Blijkbaar willen ze bij VW wel heel graag dat ik de auto laat updaten.

Kreeg er zelfs vandaag een aangetekende brief over, bovenop de 4 brieven die ik daarvoor al ontvangen had (1x van VW, 1x van PON, 2x van een dealer).

Ik zal ze eens vragen of het uitkomt dat de auto ergens zo rond 1 december 2037 gebracht kan worden.

+1 maar ik ga NIET....totuh sjiens... Moest trouwens al een verklaring in Kroatie tekenen dat ik er van af zie....

Ze zijn lekker up to date onderling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@@Mich76 2037, dat kan. Ik heb laatst nog gebeld met de invoerder in België om te zeggen dat ik al andere software heb. Die vertelde me dat de update levenslang beschikbaar blijft. Kon wel zijn dat je daarvoor dan moet betalen, maar ja dat half uurtje werkloon kan er nog wel vanaf als je echt nog wil updaten. Not dus (mag de volgende eigenaar doen bij mij).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag weer een mooie aangetekende brief ontvangen van Volkswagen Nederland.

Met de uitnodiging om een afspraak te komen maken voor de aanpassing van de EA189 software.

Ik heb maar eens even gebeld met Pon, en dat ik hier in principe geen bezwaar tegen heb. 

Maar! de auto is gechipt, en ik zie graag dat deze tuning teruggezet wordt na de update en deze ga ik niet  betalen.

Nu wisten ze mij te vertellen, dat er een ABT 1 tuning is á €700 en een ABT 2 tuning á €500 en de ABT 2 tuning zou bij mijn van toepassing zijn na de update.

Nu kreeg ik ook te horen.

Dat als de auto gechipt is door ABT of OCT er tijdens het updaten een foutmelding zal komen. 

Deze foutmelding geeft dan aan, dat de auto dus is gechipt door ABT of OCT en dus daarna op kosten van Pon weer gechipt wordt.

Komt er geen foutmelding tijdens het updaten, dan is de auto gechipt door een andere tuner en wordt de nieuwe chiptuning niet vergoed door Pon.

En dan heb ik dus weer een standaard auto  :blink2: en dit geniet nou net niet mijn voorkeur.

Je kunt toch via VCDS kijken of de auto gechipt is door ABT of heb ik het mis.

aangepast door Speedyace

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vaak staat er ABT in de softwareregel als je em uitleest

Ik hen iets gelezen op het www dat er dan ergens een A moet staan. Klopt dit! weet jij dit misschien Vdub.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja klopt ik heb ook een aangetekende brief ontvangen.. maar als ik motorische problemen krijg na de software update wordt het kostenloos vervangen wat ik lees in de brief

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had ook problemen na de update. Hoger verbruik en slecht starten met koud weer/vorst. Hebben ze niets mee gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had ook problemen na de update. Hoger verbruik en slecht starten met koud weer/vorst. Hebben ze niets mee gedaan.

Je had problemen hoe heb je dat dan opgelost.. toch niet via c-tuning

Sent from my iPhone using Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb klacht ingediend echter hadden ze er geen oplossing voor.

Heb daarna de voorgaande software versie er op laten zetten door Aadrik van Cardrik tuning.

Toen was mijn wagen weer de standaard 136 pk met normale verbruik en starte weer goed.

Afgelopen mei heb ik daarna door hem de wagen laten tunen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kreeg ook een brief van VW, Denk nou ja ik ook sjoemel diesel?

Maar was voor de A.P.K die aan het verlopen is in januari :mrgreen:

Dan kennen ze je wel goed Barry, ouwe sjoemelaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb klacht ingediend echter hadden ze er geen oplossing voor.

Heb daarna de voorgaande software versie er op laten zetten door Aadrik van Cardrik tuning.

Toen was mijn wagen weer de standaard 136 pk met normale verbruik en starte weer goed.

Afgelopen mei heb ik daarna door hem de wagen laten tunen.

Die Cardrik zit toch bij mij in de buurt, volgens mij be ik er wel eens geweest

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag wederom gebeld met VW en wij zijn eruit geen update, maar wel geregistreerd als zijnde update.

aangepast door Speedyace

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook weer een aangetekende brief, maar nergens staat dat ik verplicht ben iets te doen ... dus doen we dan ook niet :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden