Ga naar inhoud

Ramon_Passat_B7

Members+
  • Aantal items

    126
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Ramon_Passat_B7 won de laatste dag op 22 augustus 2018

Ramon_Passat_B7 had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

81 Excellent

Profile Information

  • Plaats
    Maastricht
  • Naam
    Ramon

Recente bezoekers van dit profiel

122 profielweergaven
  1. Ja, de V11 inderdaad. Is het kaartje nu wel meermaals bruikbaar? Had het vergeten eruit te halen en vanmorgen kreeg ik weer de vraag of ik de kaart wilde toevoegen.
  2. Na een nieuw bericht (ik had gereageerd op een oud bericht van Roeland) was het zó geregeld. Dag erna had ik al het kaartje V11 in huis. Vandaag in 2 uurtjes geïnstalleerd en lijkt goed te werken, was bijna thuis toen de installatie klaar was dus weinig kunnen testen. Maar ziet er goed uit, A2 tunnel Maastricht staat er in elk geval op! Kaartje ziet er ook superprofessioneel uit met een glossy VW sticker. Nooit de "echte" gezien, maar voor mij is dit nauwelijks te onderscheiden van te real thing.
  3. Eerder al eens een update gekocht via Roeland, perfect in orde. Een week geleden PM gestuurd maar (nog) niets vernomen. Is er iets aan de hand?
  4. Ik heb zelf deze https://www.toolmania.nl/nl/15-ton-aluminium-stalen-garagekrik.html en die is hoofdzakelijk voor de Westfield (lotus 7 kopie, 9cm grondspeling...) De Passat (B7, Variant) krik ik er gerust mee op voor bandenwissel. De Passat is wel zwaarder dan de krik kan hebben, maar je tilt nooit het hele gewicht van de auto. Hooguit de 70% komt erop en dan blijf je ruim binnen de marge.
  5. Ik rij zelf meteen DDpai mini 2, best redelijk beeld: https://youtu.be/7mDadmhPtgk En lekker klein, nogal onopvallend te verbergen achter de achteruitkijkspiegel. Tevens parkeerfunctie waardoor je je auto kunt laten filmen zodra er geparkeerd is. Voor €75 her en der verkrijgbaar. Wel een probleem met Android 8 telefoons, de app is nog niet in staat dergelijke telefoons te verbinden met de camera. Nu is dat niet persé nodig, de camera loopt ook zonder telefoon. Is alleen nodig om het ding in te stellen.
  6. Interieur filter vervangen is met climatronic toch wel eens per jaar noodzakelijk. Scheelt veel in nare geurtjes.... Ik ben zelf wel eens verkouden geworden van de Gore lucht die uit de airco kwam nadat ik de hele winter geen airco gebruikt had. Tsja, was mijn eerste auto met airco, dus wat wist ik.... In het voorjaar een nieuwe filter erin, elke week minstens een half uurtje de airco laten koelen én 10 minuutjes voor stoppen de airco uit helpt enorm veel in vieze luchtjes voorkomen. Beter preventief dan achteraf met allerlei zooi aan de slag moeten om schimmel te doden.
  7. Bedankt, de kop is er al af en gaat naar revisiebedrijf. Midden volgende week retour en dan monteren. En de auto is hele goede handen, dus dat komt helemaal goed. Wel jammer dat de brandstofpomp slijtage vertoont, slijpdeeltjes in het filter. Dus revisie hd pomp, injectoren etc. Daar had ik in eerste instantie niet op gerekend. Positieve is dan wel dat de auto er dan weer een tijdje tegen zal kunnen.
  8. Inmiddels bericht gehad van Twan dat het toch de koppakking is. Blok is verder droog en alle radiatoren zijn lekvrij. Nou komt de kvs ook wel erg snel op druk, dus achteraf niet zo'n vreemde uitkomst.
  9. Ik heb het start/stop systeem laten uitschakelen. Bij een traditionele motor is het imho meer window dressing dan écht een zinnige toevoeging. Meer slijtage op accu, startmotor, turbo etc om op jaarbasis wellicht 1 of 2 tankbeurten uit te sparen. Ik weet het wel, op 8 miljoen auto's is dat een forse sloot brandstof die nodeloos de lucht in gejaagd wordt. Maar ik bepaal zelf liever wanneer de motor af moet. In een dikke file, spoorwegovergang oid schakel ik de motor wel even handmatig uit. In een start/stop file heb ik absoluut geen trek om elke 15mtr de motor weer opnieuw te horen starten.
  10. Oké, zal vanmiddag eens even kijken. Ik moet 30km rijden naar huis, dus dan is de motor wel goed warm. Veel/weinig verlies en wisselend komt me nog niet bekend voor, maar neemt het verlies wel toe of blijft het constant? Aanvulling: auto is bij bandenman geweest voor diverse klussen (vliegwiel, draagarmrubbers, airco, DSG service). Alles dik in orde, maar de oorzaak van kvs verlies is nog niet boven water. Blok en milieuplaat is droog, dus geen externe lekkage. Volgende week gaat de auto weer terug in behandeling voor afpersen van de warmtewisselaars. Met een beetje geluk heeft een van de radiatoren een lekje, maar de kans bestaat nog dat het in de kop(pakking) zit en dan wordt het minder leuk. Afwachten even.
  11. Bij warme motor losdraaien om te kijken of hij borrelt. Moet dat met draaiende motor of stilstaand? En wat is dan de verklaring dat er tijdens 4 dagen stilstand zoveel kvs verloren is gegaan?
  12. The story continues..... Nu staat de klok op 195.000km en heb ik alwéér last van kvs verlies. Ik zat op een interval van elke ±2500km een scheut van zo'n 200mL bijvullen. Affijn, kan ik mee leven zolang het niet erger wordt. Vrijdag met naar huis rijden kreeg ik weer de melding "koelvloeistof controleren" en heb toen weer normaal bijgevuld en verder gereden. Zaterdag nog een kort stukje gereden (14km heen en 14km terug). Zondag t/m woensdag is de auto totaal niet gebruikt. Vanmorgen start ik na 4 dagen stilstand en krijg weer de kvs melding. Nu moest er echter fors meer in dan anders, expansievat was bijna leeg. Bij het losdraaien van de dop siste hij wel weer normaal, systeem was dus nog onder druk. Vreemd eigenlijk, want bij lekkage zou ik verwachten dat de druk ook eraf gaat. Wel, ik snap er niks meer van. Iemand een idee wat er aan de hand is?
  13. Ik rijd meestal 50-100km door zodra actieradius op 0km staat. In de 75liter tank gaat dan 70-72 liter. Dus dat bewijst dat ook dan de tank niet helemaal leeg was en ik gerust nog 50km verder had kunnen rijden. Tevens tank ik zo ver door dat de diesel tot in de vulopening staat, scheelt zo'n 4 liter tussen de eerste afslag van de pomp en tot maximaal vol. Dus dat vol"druppelen" geeft mij 80km extra op een tankbeurt.
  14. Ik heb wel eens zo'n busje aircoreiniger gebruikt, is meer een maskeermiddel (parfum) en lost het probleem niet op. Interieurfilter vervangen was voor mij de oplossing, uit luie gemakzucht door de dealer laten doen. Moest er toch heen voor terugroepactie startmotor en voor €34,- werd het filter vervangen (filter + arbeidsloon).
  15. Het is inderdaad opgelost heb gisteren ritje Maastricht - Almelo - Maastricht gedaan en zeker 450km op cruisecontrol gereden. Er is geen enkele misser of storing geweest. Nu ben ik er ook zeker van dat dit probleem opgelost is. Hooguit wachten tot een van de andere ABS sensoren het ook begeeft..... Alleen begrijp ik totaal niet waarom dit probleem alleen optreedt bij het rijden op CC. De gekozen versnelling is immers een combi van snelheid vs. toerental. Als een van de parameters afwijkt dan kan dat klapperende gedrag idd wel ontstaan. Maar waarom het zich dan alleen bij cruisecontrol voordoet snap ik dan weer niet.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden