Ga naar inhoud

Ervaring na software update sjoemelsoftware


Fopperr

Aanbevolen berichten

Ik heb ook een tweede brief ontvangen maar deze was als herinnering bedoeld, voor het maken van een afspraak om de nieuwe software the installeren.

Denk er nog steeds over om het niet te doen... en zo wat ik in deze topic lees blijft dat ook zo.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update betreft storing na update VW. Vandaag heeft een software specialist (van de dealer) naar de storing gekeken (P0266 en P2563). Bleek er een lekkage te zitten tussen de turbo positiesensor drukregeling (G500) naar het machneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75). Had dus niets te maken met de software update. De valse lucht kwam uit de onderste lucht aansluiting van de N75. In dat pijpje zat een scheur en was bijna afgebroken.

Shit dat ik dat niet zelf heb ontdekt want dit koste me weer € 312 Euro totaal. Nu hopen dat de problemen met P2563 echt opgelost zijn.

 

Ik hoorde vandaag trouwens bij de garage dat ze de mensen die NEE zeggen tegen de update binnenkort 2 jaar garantie willen gaan geven op bepaalde onderdelen die mogelijk defect kunnen raken door de update. Het zijn onderdelen die opeens binnen een ander bereik moeten gaan werken waardoor ze eerder defect kunnen gaan (aldus de dealer).

Dat is wel een mooie tegenprestatie. Dus ik zou zeggen, even wachten tot deze aanbieding echt uitgesproken gaat worden :)

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de mensen die wel de update hebben gedaan, krijgen zeker geen garantie...

Daar zal zeker een soort Maas in de regeltjes komen.

Dat zegt mij alleen dat er meer aan de hand is dan alleen ff de software aanpassen

 

Ik ben nog steeds niet geweest om het te laten doen..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Mijn (huidige) Passat B7 heeft 3 maanden geleden zijn software-update gehad.

 

Geen foutmeldingen of onderdelen stuk gegaan tot nu toe.
 

Enkel is er voor geen meter meer mee te rijden.
Ik voel me vaak een leerling-chauffeur.
Traag optrekken, op het randje van stilvallen bij vertrekken.
Geen vermogen meer, ervoor waren die 105pk al amper voldoende, nu zijn er 25 paarden gestorven denk ik.

Elke versnelling die je wenst te doen, hoe klein ook, moet samen gaan met terugschakelen en een dosis geduld.

 

Wat me ook meteen opviel was dat de DPF nu wel heel erg veel regenereert.

Toch wel een keer of 3 op een week (doe +-700km per week).

 

 

Toen ik de nieuwe Passat B8 ging testrijden om mijn keuze te maken voor de volgende bedrijfswagen, viel me de 1.6TDI 120pk heel erg mee.
Ik ga dus enorm blij zijn als ik de B7 mag achterlaten binnenkort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Ik heb ook problemen gehad na de software update, maar sinds 2 maanden heb ik weer een nieuwe versie en nu is mijn probleem, stotteren van de auto bij laag toerental en constante snelheid, verholpen. Op zich rijdt de Passat nu goed, alleen dat regenereren blijft een dingetje.

 

Ik heb adhv km-teller de frequentie van regenereren bijgehouden. Het regenereren vindt plaats om de 200km!!!!!!!! In mijn ogen wel heeeeeel erg vaak. Ik weet niet of dit zoveel beter is voor het milieu??

 

Zit nu te denken om het roetfilter te laten verwijderen, heb ik ook geen last meer van het regenereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook nog even reageren. Wat opvalt is dat mijn passat nu wel vaker staat te koelen als ik de auto af zet. Voornamelijk bij korte afstanden. Hij staat dan na te draaien. Iets wat ik echt nog nooit eerder heb ondervonden. Tempatuur water en olie verder niet hoog oid. Zou dat iet te maken kunnen hebben met de update?

 

MiC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week stapte ik uit en het regeneratieprocess was in volle gang, het viel me op dat de radiatorventilator draaide en dat er een enorme bak hitte van de auto afkwam. Mijn rit was maar een paar kilometer, van de fabriek in Tilburg naar mijn hotel. 

 

Volgende maand hoop ik de auto laten remappen bij Matthijs, op voorwaarde dat ik een tweede DPF heb die leeg teruggeplaatst zal worden en dan ben ik van dat gedoe af. De EGR raak ik liefst ook kwijt want wat de motor daar aan heeft? Hij vervuilt alleen enorm van al die teerbende die via de EGR de inlaat ingedrukt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de auto (2.0TDI uit 2011) nu een half jaar, en heb nog niet 1x iets gemerkt van regenereren. Qua gebruik is het meestal langere stukken van minimaal 100km. Soms zit ik weleens weken op de vestiging bij huis en dan is het 30km heen en 30km terug. Ritten van 250-350km komen ook voor, maar minder geregeld. Langste rit was 900km voor vakantie en zowel heen als terug niet gemerkt dat de koelfan bleef draaien. In het begin wel probleem met DSG thermostaat gehad, maar dat werd al snel opgelost. Passat is een ex-lease uit Luxemburg, misschien dat de update al is gebeurd. Maar dan nog merk ik niks van regenereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat vaker regenereren, gaat dan ook niet je motorolie niveau omhoog. (Schrale smeren op de duur en de nokkenas die dit als eerste gaat voelen.)

Dit was/is namelijk wel het geval als de DPF aan het einde van zijn latijn is en de auto dan ook vaker gaat regenereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nu haal je verschillende dingen door elkaar.

 

Als het roetfilter te vol zit kan de uitlaatdruk niet goed weg en drukt hij het ook via de zuigerveren naar het carter waardoor het via de ontluchting weer naar de inlaat verdwijnt. vaak gaat de flexibel kapot.

 

Als je de olie teveel vult kan er via de ontluchting olie naar de inlaat verdwijnen die wordt mee verbrand maar daardoor het roetfilter lekker snel vol zit. Daarvoor de waarschuwingssticker.

 

Als er diesel in de olie terecht komt (door ingeslagen verstuivers, lekkage tandempomp) wordt de olie schraal. Het is dan de krukas die daar het eerste last van krijgt, ook de turbo en de nokkenas. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de update laten doen vlak na het aanschaffen.

Mijne is de 110 PK blue motion.

 

De nare ervaring van sommige anderen (geen vermogen, traag optrekken, vaker regeneren) heb ik totaal niet.

 

Voor mij gevoel is er juist vermogen bij gekomen. Hij regenereerd +/- elke tank beurt (+/- 1500km-1700km)

 

Daarvoor weet ik niet meer hoe vaak hij dat deed.

aangepast door maxx007at
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Blijkbaar willen ze bij VW wel heel graag dat ik de auto laat updaten.

Kreeg er zelfs vandaag een aangetekende brief over, bovenop de 4 brieven die ik daarvoor al ontvangen had (1x van VW, 1x van PON, 2x van een dealer).

Ik zal ze eens vragen of het uitkomt dat de auto ergens zo rond 1 december 2037 gebracht kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar willen ze bij VW wel heel graag dat ik de auto laat updaten.

Kreeg er zelfs vandaag een aangetekende brief over, bovenop de 4 brieven die ik daarvoor al ontvangen had (1x van VW, 1x van PON, 2x van een dealer).

Ik zal ze eens vragen of het uitkomt dat de auto ergens zo rond 1 december 2037 gebracht kan worden.

+1 maar ik ga NIET....totuh sjiens... Moest trouwens al een verklaring in Kroatie tekenen dat ik er van af zie....

Ze zijn lekker up to date onderling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer een mooie aangetekende brief ontvangen van Volkswagen Nederland.

Met de uitnodiging om een afspraak te komen maken voor de aanpassing van de EA189 software.

Ik heb maar eens even gebeld met Pon, en dat ik hier in principe geen bezwaar tegen heb. 

Maar! de auto is gechipt, en ik zie graag dat deze tuning teruggezet wordt na de update en deze ga ik niet  betalen.

Nu wisten ze mij te vertellen, dat er een ABT 1 tuning is á €700 en een ABT 2 tuning á €500 en de ABT 2 tuning zou bij mijn van toepassing zijn na de update.

 

Nu kreeg ik ook te horen.

Dat als de auto gechipt is door ABT of OCT er tijdens het updaten een foutmelding zal komen. 

Deze foutmelding geeft dan aan, dat de auto dus is gechipt door ABT of OCT en dus daarna op kosten van Pon weer gechipt wordt.

 

Komt er geen foutmelding tijdens het updaten, dan is de auto gechipt door een andere tuner en wordt de nieuwe chiptuning niet vergoed door Pon.

En dan heb ik dus weer een standaard auto  :blink2: en dit geniet nou net niet mijn voorkeur.

 

Je kunt toch via VCDS kijken of de auto gechipt is door ABT of heb ik het mis.

aangepast door Speedyace
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden