Ga naar inhoud
  • 0

Peiling Roest achterklep + Dakreling of meer Passat 3C Variant 2005 tot 2008


Gast Fappie

Vraag

Geachte Leden,

 

Voordat ik er echt werk van ga maken wil ik kijken of het haalbaar is.

Daarom roep ik iedereen op die last hebben van Roest problemen bij de kentekenverlichting en Dakreling of meer.

 

Ik ben in een zware discussie beland met een garantiebepaler van Pon, deze meneer zegt dat de auto te oud is (12 jaar garantie op Carrosorie) en zonder ook maar te kijken zegt die dat het geen roest is van binnenuit. Tevens maken ze je wijs dat een achterklep, deuren, motorkap en dakreling aanbouwdelen zijn en dat niet bij de Carrrosorie hoort en daar ook geen garantie op hebt.

 

Dus deze zogenoemde aanbouwdelen mag je bij je bij je eventulele volgende aanschaf Passat als Optie rekenen.

 

Maar goed, nu wil ik een zo groot mogelijk lijstje van namen, type auto, bouwjaar en eventule foto van de roest delen verzamelen.

En als we er best veel hebben een collectief gaan starten, om vanuit daar Kassa of Tros Radar in te schakelen.

 

Maar ik kan dit niet alleen, dus hoop dat er leden zijn die me daar bij willen helpen.

 

Ik hoor het graag, samen als Passatrijders staan we sterk tegen de reus die Pon, VW heet.

 

Met vriendelijke groet

Ronald Faber.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210002368440012&set=o.566644810027271&type=3&theater&notif_t=like&notif_id=1464976375585170

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Morgen word ik gebeld door de vestigings manager van de plaatselijke dealer hier.

Kreeg van hem een sms met de melding.

Ik werd al eerder benaderd door hoofdvestiging gezien ik daar een heel boos berichtje naar toe had gestuurd.

 

Ze zijn een beetje geschrokken van alle nare berichtjes op FB.

 

Ik ga afwachten wat dit gesprek gaat voort brengen en kijken of hij een antwoord op mijn vraag heeft....

 

WAAROM MET 3 MATEN METEN.

 

PON wil er geen antwoord opgeven... maar ach dat heeft met Arrogantie te maken.... en daar ben ik nog niet klaar mee.

Ik blijf FB, Twitter etc etc bestoken met negatieve berichten en fotos over Pon

 

EIN ZWEI SJOEMEL VRIJ UND EIN ZWEI ROEST ERBIJ.

 

Word vervolgd????

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja ik zie het al... is geen roest van binnenuit.... haha... afwachten Peter.

als je lang genoeg wacht tot er een gat in zit kunnen ze niet meer achterhalen hoe het gat er is in gekomen - van vanbinnen naar buiten of omgekeerd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je lang genoeg wacht tot er een gat in zit kunnen ze niet meer achterhalen hoe het gat er is in gekomen - van vanbinnen naar buiten of omgekeerd :mrgreen:

Haha moet je niet langer dan 12 jaar wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was even onduidelijk te zien, maar ik zie het nu. Wel deze is niet van een maand terug, pas opgevallen?

Heb deze schade al even maar nu ik een voorbumper heb die gespoten moet worden wil ik weten of ik dit mee moet incalculeren bij de spuitkosten of dat ik de bumper bij de dealer kan achterlaten zodat ze deze kunnen mee spuiten bij het herstellen van de klep.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb voor de zekerheid nog maar een keer gekeken maar hier geen spoortje van roest op de achterklep.

 

De motorkap heeft ook geen roest zowel buiten als binnenkant, echter 2 jaar geleden was aan de binnenkant aan de voorhoeken (dus boven de koplampen) wel zo dat er een stukje van de verf was afgebladderd, dit heb ik toen verwijderd en met de lakstift bij getipt en je ziet er niets meer van.

 

Wellicht was toen ik toen op tijd!?

 

Voor de rest van de auto ook nergens roest te bekennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij de dealer langs geweest en ze konden al vertellen dat het zeker geen garantie is doordat het geen door roesten is. Na een kleine discussie kwam er toch wel uit dat ze misschien voor 20% zouden tussen komen. Maar dat geloof ik enkel als het zo ver is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij de dealer langs geweest en ze konden al vertellen dat het zeker geen garantie is doordat het geen door roesten is. Na een kleine discussie kwam er toch wel uit dat ze misschien voor 20% zouden tussen komen. Maar dat geloof ik enkel als het zo ver is.

Wie en hoe hebben ze dat bekeken Peter@@wulfke

 

Is er een expert bij geweest,

 

ik ben nl naar 2 autoschadebedrijven geweest en allebei zeiden ze Roest van binnenuit.

Bij de dealer hebben ze er totaal geen verstand van, en vraag de schadebedrijven even om een rapportje.... kun je hem mooi bij de dealer onder zijn neus wrijfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Dealer heeft hiervan foto's genomen en doorgestuurd naar de dienst van VW die instaat voor garantie kwesties - ook had de dame bij de dealer de voorgaande vrijdag op cursus geweest ivm garantie gevallen en daar vertelde hij haar aan de foto's te zien dat het al niks ging worden.

Mijn kwestie is dan ook net iets anders dan jullie kwestie ivm de nummerplaat verlichting - deze zit onder verscholen en kan er eigenlijk niks aan komen.

Bij mij staken ze het al op het feit dat de lak mogelijks een tikje heeft gehad met een steentje ofzo waardoor de lak is beschadigd en hierdoor water onder te lak is komen te zitten met roest als gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bericht gehad van de dealer dat het verslag binnen is omtrent hun analyse. Verdict is dat ze 50% tussenkomst bieden op het totaalbedrag van de herstelling. Hoeveel de totaalkost is wist de dealer me nog niet te vertellen maar ging me nog contacteren hierover.

Met 50% tussenkomst kan ik al overeenkomen zolang ze met een deftige herstelprijs komen. Kunnen even goed een herstelprijs geven die 20-30% hoger is dan de eigenlijke herstelprijs en er dan 50% van af doen...

 

Hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jaja ook ik heb een deal kunnen bereiken met de dealer, aanhouder wint en de Media helemaal.

 

Gezien ik een 2009 klep heb aangeschaft voor 175 euro, is de dealer bereid de klep in de juiste kleur te spuiten.

Ik vind het toch een stukje tegemoetkoming van de dealer uit, maar met de REUS Pon ben ik nog niet klaar.... De arrogantie hoe ze met

hun garantiebepaling omgaan, zit me nog steeds hoog.

 

Via FB, Twitter en mogelijk kassa blijf ik PON bestoken met negatieve berichten, ik heb hun nu mijn erkenning van de klep ingescand en via mail toegestuurd, zo ook aangetekend. Geef ze de mogelijk om de 175 euro wat hen deel is in het verhaal te vergoeden, zo niet dan zal ik doorgaan en mogelijke rechtelijke stappen nemen.

 

http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/binnen-garantietermijn/

 

Ze denken dat ze met een gek te maken hebben.... nou ze hebben nog gelijk ook... maar wel een gek die niet van onrecht houd.

De plaatselijke dealer krijgt zijn positieve reacties, zij hebben hun verantwoording genomen en gelukkig geluisterd naar hun klant.

 

Peter @@wulfke

 

Als ik mijn 2009 klep zou laten spuiten in kleur (binnen en buiten, zou dat mij 300 euro incl BTW kosten.... dus laat je niet afschepen dat het 4 a 500 euro gaat kosten.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jaja ook ik heb een deal kunnen bereiken met de dealer, aanhouder wint en de Media helemaal.

 

Gezien ik een 2009 klep heb aangeschaft voor 175 euro, is de dealer bereid de klep in de juiste kleur te spuiten.

Ik vind het toch een stukje tegemoetkoming van de dealer uit, maar met de REUS Pon ben ik nog niet klaar.... De arrogantie hoe ze met

hun garantiebepaling omgaan, zit me nog steeds hoog.

 

Via FB, Twitter en mogelijk kassa blijf ik PON bestoken met negatieve berichten, ik heb hun nu mijn erkenning van de klep ingescand en via mail toegestuurd, zo ook aangetekend. Geef ze de mogelijk om de 175 euro wat hen deel is in het verhaal te vergoeden, zo niet dan zal ik doorgaan en mogelijke rechtelijke stappen nemen.

 

http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/binnen-garantietermijn/

 

Ze denken dat ze met een gek te maken hebben.... nou ze hebben nog gelijk ook... maar wel een gek die niet van onrecht houd.

De plaatselijke dealer krijgt zijn positieve reacties, zij hebben hun verantwoording genomen en gelukkig geluisterd naar hun klant.

 

Peter @@wulfke

 

Als ik mijn 2009 klep zou laten spuiten in kleur (binnen en buiten, zou dat mij 300 euro incl BTW kosten.... dus laat je niet afschepen dat het 4 a 500 euro gaat kosten.

Fappie, dat is toch al een succes. De aanhouder wint tenminste bij de VW dealer. Bei PONS ben ik mij daar niet zo zeker ..... in Duitsland is het nog anders, daar is het aantal eigenaren met klachten dermate klein in verhouding met de eigenaren die het niet weten of niet willen weten en het aantal eigenaren die tevreden zijn met hun auto .. vergeet ook niet dat de Passat daar maar 26k€ kost ....

 

Maar ik ben het met je eens, de arrogantie van PONS ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fappie, dat is toch al een succes. De aanhouder wint tenminste bij de VW dealer. Bei PONS ben ik mij daar niet zo zeker ..... in Duitsland is het nog anders, daar is het aantal eigenaren met klachten dermate klein in verhouding met de eigenaren die het niet weten of niet willen weten en het aantal eigenaren die tevreden zijn met hun auto .. vergeet ook niet dat de Passat daar maar 26k€ kost ....

 

Maar ik ben het met je eens, de arrogantie van PONS ....

Zo is dat Helge @@Tikra aanhouder wint.

 

Met Pon zijn we nog niet klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden