Ga naar inhoud
  • 0

Peiling Roest achterklep + Dakreling of meer Passat 3C Variant 2005 tot 2008


Gast Fappie

Vraag

Geachte Leden,

 

Voordat ik er echt werk van ga maken wil ik kijken of het haalbaar is.

Daarom roep ik iedereen op die last hebben van Roest problemen bij de kentekenverlichting en Dakreling of meer.

 

Ik ben in een zware discussie beland met een garantiebepaler van Pon, deze meneer zegt dat de auto te oud is (12 jaar garantie op Carrosorie) en zonder ook maar te kijken zegt die dat het geen roest is van binnenuit. Tevens maken ze je wijs dat een achterklep, deuren, motorkap en dakreling aanbouwdelen zijn en dat niet bij de Carrrosorie hoort en daar ook geen garantie op hebt.

 

Dus deze zogenoemde aanbouwdelen mag je bij je bij je eventulele volgende aanschaf Passat als Optie rekenen.

 

Maar goed, nu wil ik een zo groot mogelijk lijstje van namen, type auto, bouwjaar en eventule foto van de roest delen verzamelen.

En als we er best veel hebben een collectief gaan starten, om vanuit daar Kassa of Tros Radar in te schakelen.

 

Maar ik kan dit niet alleen, dus hoop dat er leden zijn die me daar bij willen helpen.

 

Ik hoor het graag, samen als Passatrijders staan we sterk tegen de reus die Pon, VW heet.

 

Met vriendelijke groet

Ronald Faber.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210002368440012&set=o.566644810027271&type=3&theater&notif_t=like&notif_id=1464976375585170

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank allemaal, kan van de Passie weer genieten.

 

En we kunnen weer verder modden... high camara. G/W Mod etc etc.

 

Ach Jan, met Pon zijn we nog niet klaar... ligt nu bij de rechtsbijstand.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, die kon ik aanschaffen geheel compleet voor 200 euro... kon ik niet laten liggen. Module komt uit een passat variant.. dus een gebruikte..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ook een aanvraag gedaan bij mijn dealer,

komende week eens langs gaan om te horen wat ze kunnen tegemoet komen.

 

attachicon.gif2016-06-11 15.14.08.jpgattachicon.gif2016-06-11 15.19.18.jpg

 

De passat is terug van de dealer, roest op de achterklep is weg gehaald met 50% coulance

Voor de uiteindelijk prijs voor de herstelling moet ik nog wachten op de factuur.

Maar het ziet er eindelijk terug strak uit.

post-13546-0-81784500-1467531818_thumb.jpgpost-13546-0-19244900-1467531831_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top Peter @@wulfke, je ziet het kan wel.

 

Marco @@eerse032 ik zeg gewoon doen. 1 Tip betrek de media erbij als het moet... daar schijnen de dealers heel gevoelig voor te zijn.

Onze Arrogante grote PON niet, maar die krijgt wel andere aandacht.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De passat is terug van de dealer, roest op de achterklep is weg gehaald met 50% coulance

Voor de uiteindelijk prijs voor de herstelling moet ik nog wachten op de factuur.

Maar het ziet er eindelijk terug strak uit.

attachicon.gif2016-07-03 09.16.12_1024x576.jpgattachicon.gif2016-07-03 09.16.20_1024x576.jpg

Zo te zien kan je de straat weer uit. ziet er weer top uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, was eigenlijk al een tijdje een doorn in het oog maar nu de voorbumper gespoten moest worden kon ik dit combineren. En ineens dan een poging gewaagd om via vw wat centen terug te vorderen die uiteindelijk dan boven verwachtingen geslaagd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm dan zal ik ook eens kijken wat er mogelijk is.. 

 

attachicon.gifimage1.JPG attachicon.gifimage2.JPG

 

en dakrailing

 

attachicon.gifimage3.JPG

 

Morgen eens reclameren bij de dealer.

Gewoon volhouden Jurgen.

Dak ben ik nog mee bezig. 

Andere achterklep van 2009 heb ik 2e hands gekocht, dealer hier in de buurt heeft hem laten spuiten op hun kosten.

 

Mijn stappen waren:

 

  1.  Dealer geweest, fotos genomen en garantieclaim in laten dienen.
  2. Garantieclaim werd afgewezen ( dakreling en achterklep waren aanbouwdelen en geen garantie.....hahaha Aanbouwdelen de dorpsgekken)
  3. PON te Leusden gebeld en een garantieclaim ingediend
  4. Afwijzing PON gekregen en toen begon het spelletje, gezegd dat ik de media ging opzoeken FB, Instagram, etc ect en Tros Radar en Kassa ging aanschrijven. Dit heb ik ook gedaan, moet jij ook gewoon doen.
  5. Foto's van mijn klep op FB gezet bij https://www.facebook.com/Pon-Automobiel-BV-Leusden-566644810027271/?fref=ts
  6. Foto's bij plaatselijke VW dealer en mooie teksten... dat ze Arrogant bezig zijn... gewoon negatieve verhalen neer zetten.
  7. 3x schade/garantieclaim online ingediend bij www.volkswagen.nl

Uiteindelijk werd ik op een zondag gebeld door het hoofdkantoor van onze dealer.

Ik zou een gesprek krijgen met de vestigingsmanager, deze gehad en die heeft toegezegd de klep op hun kosten te laten spuiten.

 

Mijn rechtbijstand heb ik nu tegen PON opgezet, ik wil dat hun een schadevergoeding gaan betalen voor het spuiten van het dak en aanschaf achterklep.

De kosten van de achterklep krijg ik zowiezo al terug van de rechtsbijstand.... Maar omdat ze zich zo Arrogant en lacherig hebben opgesteld... ga ik voor meer.

 

Kijken wie er Arrogant kan zin.... stelletje dieven.

 

Tevens hoop ik dat ik in augustus bericht krijg van Radar..... als er nu meer een mailtje sturen hebben we collectief meer kans.

 

Hahaha vechten is altijd een hobby van me geweest, ben een lieve aardige gozer...  tot dat hahahahaha

 

Word vervolgd  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm dan zal ik ook eens kijken wat er mogelijk is..

 

attachicon.gifimage1.JPG attachicon.gifimage2.JPG

 

en dakrailing

 

attachicon.gifimage3.JPG

 

Morgen eens reclameren bij de dealer.

Zag tot mijn verbazing vanavond eerder ook dat ik minimale roest bij de kentekenlampjes heb.

Was me nog niet eerder opgevallen helaas!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zag tot mijn verbazing vanavond eerder ook dat ik minimale roest bij de kentekenlampjes heb.

Was me nog niet eerder opgevallen helaas!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dan weet je wat je te doen staat. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb er zelf niet zo moeilijk moeten voor doen, aanvraag indienen en een nee heb je en een ja kan je krijgen. Bij mij was het 50% en elke euro die je uitspaard is mooi mee genomen.

 

Heb vandaag de factuur binnen gekregen,

168,83eur. En deze betaal ik met plezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is precies hoe ze het bij pon willen zien, maken het zo moeilijk dat men ervan af ziet.

Precies en aan mij hebben ze geen makkelijk persoon, ik ga door waar ik recht op heb,... nog 1 1/2 jaar hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar in België hebben jullie niet met machtige Pon te maken, weet niet hoe soepel de importeur bij jullie is?

Denk dat D'ieteren net even machtig is. Danny (passatmotion ) had destijds ook geprobeerd om zijn achterklepschade te kunnen vervolgen via de dealer maar kwam ook uit op niks.

 

Denk ook dat de onderhoudshystorie van de wagen hier ook wel invloed kan op hebben. Als ze zien dat de wagen tijdig zijn inderhoudsbeurt krijgt bij de erkende dealer dat ze ook sneller toegeeflijk zijn.

Moesten bij mij ook foto's doorgestuurd worden van de volledige toestand van de wagen enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier helaas ook van de week bij de dakrails aan 1kant binnezeide middelste steun roestblaasjes gevonden. Morgen naar de dealer kijken wat ze zeggen en anders heb ik nog wat brieven van een vorig hoofdstuk eerdere roest bij de vorige eigenaar dus dan gaan we via dat kanaal proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier helaas ook van de week bij de dakrails aan 1kant binnezeide middelste steun roestblaasjes gevonden. Morgen naar de dealer kijken wat ze zeggen en anders heb ik nog wat brieven van een vorig hoofdstuk eerdere roest bij de vorige eigenaar dus dan gaan we via dat kanaal proberen.

Succes, ben benieuwd wat de dealer zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden